OVer Missers in de Reisinformatie #41

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Ronald »

De meldingen van de extra reistijd bij de storingsmeldingen gaan niet altijd even goed: door de staking in België is er "geen extra reistijd" en door een seinstoring tussen Harlingen en Harlingen Haven is de extra reistijd meer dan 60 minuten...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Daniel »

Klopt op zich volledig als je persé met de trein naar Harlingen Haven wilt, maar in dit specifieke geval lijkt lopen minder vertraging op te leveren ja :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door mb90 »

Op Schiedam Centrum wordt er omgeroepen dat de NS-bussen naar Hoek van Holland vanaf de voorzijde van het station (aan de zijde waar de stadsbussen ook komen) vertrekken. In de praktijk vertrekken ze bussen echter vanaf de achterzijde (aan de A20-zijde). In de tunnel staat het gelukkig wel goed aangegeven.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Michael »

Ronald schreef:De meldingen van de extra reistijd bij de storingsmeldingen gaan niet altijd even goed: door de staking in België is er "geen extra reistijd"
Theoretisch klopt het wel. Het is niet mogelijk om naar België te reizen. Dus dan is er ook geen extra reistijd aangezien je de reis niet maakt.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door marvinkok »

Door een storing in het EBS-systeem werden vanochtend bij Syntus de actuele tijden niet goed doorgegegen. Zo staan sommige bussen met anderhalf uur vertraging terwijl de boel gewoon (redelijk) op tijd rijdt. Deze ICT-problemen lijken nu weer grotendeels opgelost, posities komen weer gewoon door.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Somoht »

Dikke faaaaaaaaaaaaaaal inderdaad. Is ook al niet de eerste keer dat dit gebeurt.....
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Etienne »

Toen ik gisteren op Laan van N.O.I. uit de 2656 stapte bleek dat deze niet verder zou rijden dan Den Haag HS door grote drukte (wat overigens alleen in een klein wit balkje onderaan het scherm stond), in werkelijkheid bleek het echter een defecte trein te zijn. Lekkere communicatie weer, want op Laan van NOI is ook totaal niks omgeroepen hierover in de tijd dat ik op de metro stond te wachten.

Daarnaast hangen er op een aantal RandstadRailstations posters van de RET om buslijn 33 vanaf Meijersplein te promoten. Hierop staat de volgende tekst: "Met de metro zijn we tegenwoordig zo op DE Airport". :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door JWM »

Je had liever het airport gehad?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Michael »

De luchthaven of het vliegveld was wat mij betreft beter geweest.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Geert »

Zestienhoven heet tegenwoordig nou eenmaal Rotterdam/The Hague Airport, dan is het toch geen gekke verwijzing?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Michael »

Het is absoluut geen gekke verwijzing maar ik vind de airport niet echt lekker klinken.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door reisthijs »

Geert schreef:Zestienhoven heet tegenwoordig nou eenmaal Rotterdam/The Hague Airport, dan is het toch geen gekke verwijzing?
Gebruikt die naam dan. Dat klinkt altijd nog beter dan 'de airport'.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Hainje »

🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Daniel »

Apart bugje in de reisplanner... ik krijg er net om 10.10 uur uit Amersfoort twee reisadviezen richting Rotterdam uit: eentje rechtstreeks en eentje waarbij ik in het Haagse stel van dezelfde trein moet plaatsnemen gevolgd door een overstap in Utrecht op het andere stel.
Aan de treinnummers te zien is er een 301700 ingelegd maar is de oorspronkelijke [serie=Intercity|2015|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] niet opgeheven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Ardan »

In Duivendrecht is een weg afgesloten. GVB meldt dit:

Afsluiting Telstarweg (Duivendrecht)
Bus 249 - Sorry, geen dienst - Weesp richting: beide
Bus 355 - Centraal Station - Gein richting: beide
(...)

Lijn 249 rijdt maar in één richting maar vond het wel grappig dat dan dit eruit komt :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Suus »

Feitelijk komt het er op neer dan lijn 355 nu al de definitieve route voor de dienstregeling 2016 rijdt, alleen dan nog zonder vermelding van de tussenhaltes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door JWM »

Lijn 355 rijdt nu al de nieuwe route vanaf december zie ik :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Daniel »

De 559 werd in Utrecht door de TBPs hardnekkig aangekondigd als de voorgaande trein 1759. Bij vertrek stond die nog altijd op de borden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door nvdw »

Van de week een dienst in Dordrecht gereden op onder andere lijn 5 naar Sterrenburg. Moest toch wel lachen om de omroep die de Herschelstraat (naar de Duitse sterrenkundige) als 'Her-Schel-Straat' uitspreekt.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Daniel »

"Hastingsweg" en "Albert Camus-erf" worden op die lijn ook zo lekker vernederlandst uitgesproken. "Jean-Paul Sartre-erf" klinkt daarentegen wel enigzins Frans in de halte-afroep.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door SLToilet »

Niet echt een misser, maar wel verwarrend: de NS heeft nu Eindhoven Beukenlaan in de reisplanner veranderd naar Eindhoven Beukenln. tot 13 dec. Een nieuw station is ook aangemaakt die Eindhoven Strijp-S vanaf 13 dec. heet. Als je echter alleen die eerste te zien krijgt (en alleen kijkt naar de reisplanner en de trein waarin je wil rijden) lijkt het net alsof dit station verdwijnt maar het is alleen een naamswijziging. :roll:
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Stefan »

Daniel schreef:"Hastingsweg" en "Albert Camus-erf" worden op die lijn ook zo lekker vernederlandst uitgesproken. "Jean-Paul Sartre-erf" klinkt daarentegen wel enigzins Frans in de halte-afroep.
Hastingsweg wordt tegenwoordig in ieder geval al uitgesproken als Hee-stingsweg, da's al een verbetering. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door cassie127 »

SLToilet schreef:Niet echt een misser, maar wel verwarrend: de NS heeft nu Eindhoven Beukenlaan in de reisplanner veranderd naar Eindhoven Beukenln. tot 13 dec. Een nieuw station is ook aangemaakt die Eindhoven Strijp-S vanaf 13 dec. heet. Als je echter alleen die eerste te zien krijgt (en alleen kijkt naar de reisplanner en de trein waarin je wil rijden) lijkt het net alsof dit station verdwijnt maar het is alleen een naamswijziging. :roll:
Zelfde ook bij Enschede Drienerlo tot 13 december > Enschede Kennispark... beetje verwarrend
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Milco »

Op de storingspagina van NS:

Eindhoven-Venlo

Zaterdag 24 Oktober 18:40

Oorzaak
Tussen Eindhoven en Venlo rijden geen treinen door een defecte trein.
Er rijden snelbussen tussen Venlo en Blerick.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 20:30 uur verholpen.


:roll:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Suus »

Dit weekend rijden de [serie=Intercity|2015|Enschede - Schiphol1600[/serie] en [serie=Intercity|2015|Amersfoort Schothorst - Duivendrecht - Schiphol11600[/serie] verder naar Den Haag Centraal, maar in plaats van dit serienummer voor de gehele rit te gebruiken heeft men tussen Schiphol en Den Haag Centraal speciale versies van de originele treinnummers gebruikt. Het gevolg is dat veel reizigers en ook het personeel in de war raken.

Vanmiddag had ik een 712700 die op Schiphol op een [serie=Intercity|2015|Enschede - Schiphol1600[/serie] moest worden, maar eerst had de conducteur iedereen op Schiphol de trein uit willen jagen. Aangezien ik dergelijke trucjes al eerder had meegemaakt ben ik gewoon blijven zitten, dus toen iedereen weer ging instappen zag ik weer dezelfde mensen voorbij komen :')

En 's middags ging ik met de [serie=Intercity|2015|Amersfoort Schothorst - Duivendrecht - Schiphol11600[/serie] naar Schiphol om daar als 700700 naar Schiphol verder te rijden. Hier riep de machinist "Schiphol Eindpunt", om vervolgens door de oplettende conducteur tegengesproken te worden. Voor binnenkomst op Leiden Centraal ging de conducteur weer leuteren vanwege de werkzaamheden tussen Den Haag HS en Schiedam, reizigers konden beter meereizen naar Den Haag CS en daar naar Gouda reizen of de Randstadrail naar Rotterdam Hofplein nemen, waarna de machinist hem weer corrigeerde dat die lijn naar Rotterdam Centraal metro reed :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten