Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Aking »

Het bord was me vorige week al opgevallen bij de halte hier, maar zojuist werd mij duidelijk dat bij vrijwel elke tramhalte een bord hangt dat ze de fietsenstalling gaan vernieuwen en dat men gebruik kan maken van de tijdelijke stalling.

(hier ontbreken overigens alle 3 de stallingen, maar een kniesoor die daar op let :') )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Aking »

En geen idee hoe lang dat al is, maar daarstraks viel mij op dat het trammetje op de DRIS'en scrollt als de tram er is cq vertrekt.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Jurre »

Door werkzaamheden aan de Spinozabrug rijdt lijn 25 slechts tot de Everhard Meijsterlaan. De omleiding zit echter niet geweldig in elkaar. Net voor de halte Den Hommel volgt de bus de route van lijn 14 door de zeer smalle Handelstraat, om vervolgens in tegengestelde richting bij de halte Everhard Meijsterlaan te eindigen. Bus stopt (richting Cartesiusweg) niet op Den Hommel en de Beethovenlaan. In ruil daarvoor wordt gestopt op het Uytdehaageplantsoen en de Handelstraat, beide haltes van lijn 14. Blijkbaar durfde U-OV de 180 graden bocht op de Lessinglaan zelf niet aan, wat door een chauffeuse werd bevestigd.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Zugführer »

Weet iemand waarom deze omleiding niet op de U-OV website staat?
En heeft lijn 10 hier niet ook last van?
Of is het slechts een korte ongeplande stremming?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Niet? Afgelopen week heb ik 'm nog gezien maar zeker voor lijn 10 die maar in één richting zou omrijden is hij noh niet heel duidelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Jurre »

Het lijkt me dat lijn 10 en 14 ook niet over de Spinozabrug kunnen rijden. Stremming duurt in totaal wel bijna twee weken.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Zugführer »

Op mijn versie van de U-OV website zijn er vreemd genoeg geen omleidingen voor lijn 10 of 25 te vinden nee. Terwijl de gevolgen me toch behoorlijk groot lijken
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

De omleidingen die ik bedoelde zijn inderdaad verdwenen zie ik nu ja. Er stond een omleiding voor lijn 25 in beide richtingen op en voor lijn 10 en 14 was de omleiding er alleen in zuidelijke richting.

Edit: zie hier de verklaring, waarschijnlijk is die omleiding er tussendoor geglipt bij U-OV maar was hij dus helemaal niet voor bussen bedoeld...
Gemeente Utrecht schreef: Onderhoudswerkzaamheden Spinozabrug vanaf 19 oktober

De gemeente start op maandag 19 oktober met het onderhoudswerkzaamheden aan de Spinozabrug. De slijtlaag (bovenste laag asfalt) van de brug is nodig aan vervanging toe. De werkzaamheden duren twee weken. De gemeente gaat de huidige slijtlaag frezen (wegschrapen) en nieuw asfalt terugbrengen. Dit kan geluidsoverlast met zich meebrengen. De Spinozabrug blijft tijdens de werkzaamheden toegankelijk voor zowel auto's, bussen, fietsers en voetgangers. Het doorgaand verkeer wordt met een omleiding over de brug gestuurd. U moet er rekening mee houden dat er verkeershinder kan ontstaan. Bij de brug komen vooraankondigingsborden te staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Jurre »

Was wel voor de bussen bedoeld, want vorige week was de Spinozabrug vanuit de Cartesiusweg richting Oog in Al afgesloten. Geen enkele bus of auto die hier langskon.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Vanaf 2016 OV- kortingskaart geldig in hele provincie

Alle bus- en tramreizigers in de provincie Utrecht kunnen vanaf 1 januari 2016 in de daluren met korting reizen. Nu kan dat al bij U-OV (bussen en trams in en om de stad Utrecht), straks ook bij Connexxion (streek- en stadsbus Amersfoort).
Met de invoer van deze korting zorgt de provincie voor een meer eenvoudig en eenduidig openbaar vervoer in het hele gebied. Ook de normale prijs is voortaan voor U-OV en Connexxion hetzelfde: 13,2 cent per kilometer.
De aangeboden korting voor de hele provincie is het bestaande U-OV Dal voordeel en Altijd voordeelabonnementen. Alle reizigers kunnen deze abonnementen aanschaffen en voortaan in alle bussen en trams van de provincie Utrecht gebruiken. Binnenkort kunt op de websites van de vervoerders meer informatie over de tarieven en kortingsproducten per 1 januari 2016 vinden: www.u-ov.info & www.connexxion.nl.

Bron: Persbericht Provincie Utrecht
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door ovforens »

Er rijdt vandaal een Elektro-Citea in gedeeltelijk U-OV beplakking op Utrecht Centrumzijde.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Jurre »

Jurre schreef:Was wel voor de bussen bedoeld, want vorige week was de Spinozabrug vanuit de Cartesiusweg richting Oog in Al afgesloten. Geen enkele bus of auto die hier langskon.
Momenteel geldt de omleiding voor de andere richting, maar dat betekent alsnog dat lijn 25 keert op de Everhard Meijsterlaan. Echter wordt er nu wel een bocht van 180 graden gemaakt op de Lessinglaan. Middels verkeerd voorsorteren kan dit zonder al te veel moeite worden verricht. De 25 waar ik gisteravond inzat moest overigens vol in de ankers bij Den Hommel, doordat de piloot op lijn 14 zomaar de weg op kwam rijden.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Michael »

ovforens schreef:Er rijdt vandaal een Elektro-Citea in gedeeltelijk U-OV beplakking op Utrecht Centrumzijde.
Dat is de ex Veolia 121 die eerst in Maastricht reed.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Ding zag ik vanmiddag nog in de stalling staan. Leek volledig wit overigens met alleen wat promotionele teksten op de ramen, weinig U-OV beplakking te zien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Michael »

Inderdaad. De enige wijziging is het logo van de vervoerder. Er zit nu een oranje Qbuzz logo op.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door gliderfighter »

Reed vandaag in een gelede Citaro op lijn 28, is het normaal dat die motor veel toeren maakt en toch héél langzaam optrekt? Ik had het gevoel dat ik in een dieseltrein zat en dan nog iets langzamer.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door dennistd »

Misschien een testmodel met dieselhydraulische aandrijving? :mrgreen:
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door gliderfighter »

Haha het leek heuuul veul op een gelede citaro zoals er zoveel rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Eigenlijk allesbehalve alledaags... ik kreeg vanmiddag een klein stadsrondritje cadeau met lijn 74 waarvan de chauffeur zich vergiste en dus uiteindelijk vanaf het Anne Frankplein via Van Zijstweg en Croeselaan naar de Vondellaan reed. Krap bochtje vanaf de bushalte Croeselaan linksaf trouwens, daar bleek wel duidelijk waarom de toenmalige lijn 18 daar niet via het busbaantje reed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door nvdw »

Dat niet alleen: het buslicht voorziet ook niet in die bocht...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Gelukkig stonden we achter lijn 21, dus dat ging met wat oplettendheid bij de oversteekplaats aan het begin van de Vondellaan wel goed. Het buslicht geeft er inderdaad alleen rechtsaf wit aan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

In een ander topic op dit forum kwamen de snelheidsbegrenzingen van de Amba's in Utrecht ter sprake. Ik heb in het verleden volgens mij een keer gehoord dat de Amba's waren bgrensd op 96 km/u. Kan iemand dat bevestigen danwel ontkrachten?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Aking »

De pliessies hadden vandaag een grote controle en hadden daarvoor een deel van het stallingsterrein aan de Europalaan geconfisqueerd. Was de eerste keer in mn leven dat ik de hekken aan de rechterkant van de stalling open zag staan :')

Verder heb ik de afgelopen weken opvallend veel bussen gespot met een grijs info scherm (versie 0? 1? in ieder geval degene die ook tussen wisseling van de lijnen verschijnt), iemand enig idee wat daar aan de hand is?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Stadsbussen zeker? Op de streek zie ik nogsteeds voornamelijk schermen in lijnkleur namelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Carlos0_0 »

Aking schreef:De pliessies hadden vandaag een grote controle en hadden daarvoor een deel van het stallingsterrein aan de Europalaan geconfisqueerd. Was de eerste keer in mn leven dat ik de hekken aan de rechterkant van de stalling open zag staan :')

Verder heb ik de afgelopen weken opvallend veel bussen gespot met een grijs info scherm (versie 0? 1? in ieder geval degene die ook tussen wisseling van de lijnen verschijnt), iemand enig idee wat daar aan de hand is?
Ik merk ook regelmatig zowel stadsbussen als de streek dat zodra ze station naderen het scherm grijs wordt, maar deze moeten toch weer terug springen zodra ze info ontvangen van de nieuwe rit.

Ik weet niet of je dit bedoelde ?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten