OVer je treinreiservaringen in april 2009
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
En ook op Rotterdam Centraal de omroep voor SOV'ers nog gehoord vanmiddag.
Er reden trouwens wel meer s2800-en wat kort: de t2856 moest het doen met 6 bakken i.p.v. de gebruikelijke 9 maar stopte wel weer aan het uiterste puntje van het perron in Rotterdam, handig...
Er reden trouwens wel meer s2800-en wat kort: de t2856 moest het doen met 6 bakken i.p.v. de gebruikelijke 9 maar stopte wel weer aan het uiterste puntje van het perron in Rotterdam, handig...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Vraagje aan vinny (of andere Prorailers rondom Amsterdam): wat zijn de gebruikelijke handelingen tussen Bijlmer en Duivendrecht als stroptrein s4000 >+5 minuten vertraging heeft en intercity s3000 op tijd rijdt?
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Oja, dat is een leuke ja, dat is ook elke keer weer afwachten wie er als eerste naar Duivendrecht door mag
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Ik weet het niet zeker, maar gezien de s3000 alleen op Asa stopt, én graag op tijd Asd verlaat vanwege de Sprinter naar Utg die er direct achter zit, lijkt het me dat de s3000 voor mag? De s4000 eindigt toch op Asd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
De s4000 gaat na Amsterdam verder als s4500 (met drie minuten buffer er tussenin). Die laatste wil je toch ook wel graag met minder dan +10 weg hebben omdat'ie anders achter de s3300 aan mag hobbelen naar Enkhuizen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Voor december was het zo dat meestal de s4000 mocht wachten, omdat die toch tien minuten stilstond in Amsterdam. Nu gaat de s4000 over op de s4500 met een stop van drie minuten, en alhoewel die in de rijtijd zwemt tussen Sloterdijk en Hoorn, heeft een vertraging van beide treinen effect richting Sloterdijk/Zaandam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
De t3000 gaat altijd voor. Vervelende is wel, dat 9 van de 10 keer de t4500 precies 2 à 3 minuten na de t3000 binnenkomt op Asd. De 3000 zal dan ook eerder vertrekken vanaf Asd. De 4500 vertrekt dan tegen .15 of .45. De stopper naar Uitgeest/Alkmaar moet dan wachten voor de aansluiting nabij de werkplaats bij de Zaanstraat. (officiele naam even kwijt. Overbrakerpolder aansluiting?)
Deze situatie heb ik ongeveer 2 van de 5 ritten per week. Achter de t3300 bij Zaandam aanhobbelen naar Hoorn is me nog nooit overkomen gelukkig.
Vind het trouwens ook wel jammer dat vanaf die bovengenoemde aansluiting tot aan Sloterdijk het in feite maar 2 sporig is in richting Zaandam. Best een flessenhals dus.
Deze situatie heb ik ongeveer 2 van de 5 ritten per week. Achter de t3300 bij Zaandam aanhobbelen naar Hoorn is me nog nooit overkomen gelukkig.
Vind het trouwens ook wel jammer dat vanaf die bovengenoemde aansluiting tot aan Sloterdijk het in feite maar 2 sporig is in richting Zaandam. Best een flessenhals dus.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Hmm, ik maak juist regelmatig het tegenovergestelde mee: de s3000 jakkert flink hard door Bijlmer om even verderop voor de rooie lopen. Het stoppertje vertrekt op het dooie gemakje en mag nog even voorlangs kruipen. Niet zelden vertrekt de s4000 pas na .30 (.00 reis ik vrijwel nooit) vanaf Amstel en zit de s3000 daar dan nog eens achter (beide treinen dus met +5-+10). Kan dat nou niet anders?!
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Fotofop, of zijn de wonderen de wereld nog niet uit, en is er een keer diesel-ICE mat. ingezet?
edit: geen roll over voor Gdpa: Dat staat voor Gaasperdammerweg aansluiting. Waar de zuidtak en de tak naar A'dam Centraal uitééngaan.
Ja. Spoorverdubbeling A'dam MP - A'dam Bijlmer. Daar is wel eens over gesproken, maar nu wil men het spoor naar Gdpa verbreden. Het nut zie ik daar nou ook niet zo van in, maar goed...;Kan dat nou niet anders?!
edit: geen roll over voor Gdpa: Dat staat voor Gaasperdammerweg aansluiting. Waar de zuidtak en de tak naar A'dam Centraal uitééngaan.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Goed, de punctualiteit van deze week lag nog op 100% en das natuurlijk niet de bedoeling. Vandaag gooide een extra overleg in Den Haag al roet in het eten wat betreft het 'JeePee gaat eens ambitieus proberen om 19:30 thuis te zijn plannetje'. Plan B werd trein t565 te nemen vanaf Gvc. Door een defecte trein reed de s500 echter niet (roep dat ff om dan, zodat de HC bij de 565 niet steeds iedereen de trein uit moet jagen). Met de stoppert naar Ledn gegaan om daar over te stappen op de s2100 naar Shl. Alles ging perfect tot Hfd. Daar mochten we stilstaan omdat de vertraagde s3500 nog in de weg reed (met ICK voor de liefhebbers). Links van ons kwam de t771 al langs gereden. Om 19.18 aangekomen op Shl, alwaar de sprinters een poging gingen wagen om naar spoor 3 te rennen. Uiteraard waren de deuren gesloten en vertrok de t771 pünktlich naar Gn. +60 hierdoor...
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
+ 60? Is de verbinding met Leeuwarden dan zo slecht?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
+30 door omreizen en +30 door gemiste overstap -> +60. Een halfuurdienst is voor Lw voldoende. Wel was het erg fijn geweest als men de s700 even een minuutje had vastgehouden. Dat scheelt toch flink wat tijd.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Breedspoormaar nu wil men het spoor naar Gdpa verbreden
Maar ook dat is een stuk dubbelspoor natuurlijk, terwijl het traject verder overal bijna 4 sporig is. t5800, t4700 videoschouwtrein en goederentreinen zitten de t1500 aardig in de weg soms!
Maar beter komt er een structurele oplossing voor Hoofddorp opstelterrein, volgens mij is dat nu wel het nr 1 knelpunt van Nederland sinds de huidige dienstregeling.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Hoe ze dat willen doen snap ik niet helemaal, tussen Diemen en Muiderpoort is er weinig ruimte door de werkplaats, en dan bouwen er ook nog eens een extra station
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Er reed in 2007 een diesel-ICE (ICE-TD) in Nederland om (ik meen) vanuit Limburg een aantal hotemetoten te verplaatsen naar Amsterdam. Vandaar de foto dus :)
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Dat wist ik ja. Maar waar is die foto dan gemaakt? Ik kan me op de route Limburg - Amsterdam geen enkel station voorstellen wat daarop lijktGeert schreef:Er reed in 2007 een diesel-ICE (ICE-TD) in Nederland om (ik meen) vanuit Limburg een aantal hotemetoten te verplaatsen naar Amsterdam. Vandaar de foto dus :)
edit: Of is het (een deel van) station Landgraaf?
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Lijkt mij Landgraaf idd
Gisteren in een s2200 kwam de conducteur langs. Een vierzitje verderop zaten twee Duitse backpackers die een elpee van War of the World op het tafeltje hadden liggen. De hc knipt de kaartjes, kijkt even naar die elpee en neuriet "POM-POM-POM" op de melodie van War of the Worlds. De coupé in een lachstuip achterlatend
Deze meldodie dus:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tFfZFvvuXWc[/youtube]
Gisteren in een s2200 kwam de conducteur langs. Een vierzitje verderop zaten twee Duitse backpackers die een elpee van War of the World op het tafeltje hadden liggen. De hc knipt de kaartjes, kijkt even naar die elpee en neuriet "POM-POM-POM" op de melodie van War of the Worlds. De coupé in een lachstuip achterlatend
Deze meldodie dus:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tFfZFvvuXWc[/youtube]
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
In mijn beleving wordt de volgorde van de s3000 en s4000 willekeurig bepaald wanneer de s4000 een paar minuten te laat is. Kan jij zeggen wat de bedoeling is volgens het TAD, Caspar?Chauf21 schreef:Hmm, ik maak juist regelmatig het tegenovergestelde mee: de s3000 jakkert flink hard door Bijlmer om even verderop voor de rooie lopen. Het stoppertje vertrekt op het dooie gemakje en mag nog even voorlangs kruipen. Niet zelden vertrekt de s4000 pas na .30 (.00 reis ik vrijwel nooit) vanaf Amstel en zit de s3000 daar dan nog eens achter (beide treinen dus met +5-+10). Kan dat nou niet anders?!
Uit de wandelgangen: er zou een keerspoor komen tussen de hoofdsporen. Wandelpaadje al aangelegd maar plan afgeblazen.Caspar schreef:Maar beter komt er een structurele oplossing voor Hoofddorp opstelterrein, volgens mij is dat nu wel het nr 1 knelpunt van Nederland sinds de huidige dienstregeling.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Lol, 'tis wat met die conducteurs vandaag de dag. Vanmorgen kwam net voor Gouda de conducteur langs, precies toen we door wat wissels gingen. Het ene moment stond de HC nog in het gangpad, korte tijd later lag 'ie daar bijna... z'n reactie "Dat was geloof ik niet helemaal professioneel he"tsov schreef:Gisteren in een s2200 kwam de conducteur langs. Een vierzitje verderop zaten twee Duitse backpackers die een elpee van War of the World op het tafeltje hadden liggen. De hc knipt de kaartjes, kijkt even naar die elpee en neuriet "POM-POM-POM" op de melodie van War of the Worlds. De coupé in een lachstuip achterlatend
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Plan is niet afgeblazen, maar (voorlopig) uitgesteld.Uit de wandelgangen: er zou een keerspoor komen tussen de hoofdsporen. Wandelpaadje al aangelegd maar plan afgeblazen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Volgens het TAD gaat bij meer dan +5 van de s4000 de s3000 voor bij Dvaz.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
2 mei moet het al in dienst gaan. Er moet tevens een loopbrug komen over de sporen naar het opstel terrein, dus ook naar over de HSL heen. Geloof dat de t4300 en t3300 daar gaan keren vanaf het wijzigingsblad van juni.Vinny schreef:Plan is niet afgeblazen, maar (voorlopig) uitgesteld.Uit de wandelgangen: er zou een keerspoor komen tussen de hoofdsporen. Wandelpaadje al aangelegd maar plan afgeblazen.
Overigens is het niet een structurele oplossing daar wat mij betreft, er worden ook tamelijk essentiële wissels hiervoor verwijderd. Wat het geheel daar minder flexibel maakt lijkt mij.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Hoeveel wissels wil je eigenlijk hebben daar?
Hoofddorp (opstel) heeft er toch wel erg veel...
Hoofddorp (opstel) heeft er toch wel erg veel...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Links rijden vanuit Leiden wordt nu echt onmogelijk, als hierdoor de mogelijkheid wordt ontnomen om bij Hoofddorp door te wisselen, en in de rechtertunnelbuis van Schiphol uit te komen. Dat kan dus niet meer.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Vanmorgen 0-minuten overstap gehaald van s3000 op s17400 op Asd. Wilde wel weer eens doorrijden in Asa, en weer een keer stoppen te Dvd was ook mooi meegenomen. ;-) Op Asb eruit, bedacht dat 27 minuten wachten op de s3500 wel erg lang was (wilde IRM vermijden naar Ehv ;-)), en de s4000 naar Ashd genomen om dat haltetje eens van dichterbij te bekijken. Met lijn 54 weer terug naar Asb, even een Heavenly Hazel gehaald voor 1 euro 18 en naar het perron voor de t3525, die noch met IRM, noch met ICRm reed, maar met ICK! Ach, da's nog beter natuurlijk.
In Ehv vriendin uitgezwaaid die met de Paas naar Paris gaat, en zonder bijzonderheden weer terug naar Asd.
Na college weer naar Asd, waar de t846 nog met +15 aangekondigd stond, op m.ns.nl met +16. Om 16:08 was het ding echter opeens opgeheven. Vraag ik me toch af, wat er met dat ding gebeurd is. Immers, als het ding al tussen Ht en Ut gestrand was i.v.m. de verstoring aldaar, had die info al veel eerder gegeven kunnen worden, als het ding nog meer vertraagd was door die verstoring, was allang duidelijk dat het meer dan +15 zou worden, en als het ding tussen Ut en Asd gestrand was, vind ik het knap dat de t3046 gewoon op tijd (15:07) binnen kwam rijden...
De t3046 remde voor Hlo af, riep om 'Station Heiloo', gaf weer 'gas', en riep om 'Dames en heren, correctie op het vorige bericht, we stoppen toch niet in Hlo.' Voor Amr mochten we weer wachten, omdat de s3400 planmatig om die tijd van spoor 3 i.p.v. spoor 2 vertrekt, omdat er een stelletje IRM op het puntje van perron 2 geparkeerd staat (zijde van Hdr).
Maar, waar ik eerst dacht dat dat stelletje IRM van t846 afkomstig was, dàt kan dus niet, want die heeft vandaag niet gereden. Aldus: wie weet waar dat stel IRM vandaan komt en er elke donderdag voor zorgt dat t3046 voor Amr tot stilstand komt?! ;-) Deze spoorwijziging staat overigens niet op de vertrekstaat, maar m.ns.nl geeft geen 'gewijzigd vertrekspoor' weer d.m.v. een rode kleur, dus schijnbaar is het toch wel planmatig...
Voor trein t861 was stelletje 9481 op komen draven, om het ding moedersziel alleen naar Mt te brengen, bij gebrek aan materieel uit de t846...
In Ehv vriendin uitgezwaaid die met de Paas naar Paris gaat, en zonder bijzonderheden weer terug naar Asd.
Na college weer naar Asd, waar de t846 nog met +15 aangekondigd stond, op m.ns.nl met +16. Om 16:08 was het ding echter opeens opgeheven. Vraag ik me toch af, wat er met dat ding gebeurd is. Immers, als het ding al tussen Ht en Ut gestrand was i.v.m. de verstoring aldaar, had die info al veel eerder gegeven kunnen worden, als het ding nog meer vertraagd was door die verstoring, was allang duidelijk dat het meer dan +15 zou worden, en als het ding tussen Ut en Asd gestrand was, vind ik het knap dat de t3046 gewoon op tijd (15:07) binnen kwam rijden...
De t3046 remde voor Hlo af, riep om 'Station Heiloo', gaf weer 'gas', en riep om 'Dames en heren, correctie op het vorige bericht, we stoppen toch niet in Hlo.' Voor Amr mochten we weer wachten, omdat de s3400 planmatig om die tijd van spoor 3 i.p.v. spoor 2 vertrekt, omdat er een stelletje IRM op het puntje van perron 2 geparkeerd staat (zijde van Hdr).
Maar, waar ik eerst dacht dat dat stelletje IRM van t846 afkomstig was, dàt kan dus niet, want die heeft vandaag niet gereden. Aldus: wie weet waar dat stel IRM vandaan komt en er elke donderdag voor zorgt dat t3046 voor Amr tot stilstand komt?! ;-) Deze spoorwijziging staat overigens niet op de vertrekstaat, maar m.ns.nl geeft geen 'gewijzigd vertrekspoor' weer d.m.v. een rode kleur, dus schijnbaar is het toch wel planmatig...
Voor trein t861 was stelletje 9481 op komen draven, om het ding moedersziel alleen naar Mt te brengen, bij gebrek aan materieel uit de t846...
Laatst gewijzigd door Jurjen op do 09 apr 2009, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten