Korte Wiki vragen

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Ik zag opeens het [wiki]Sjabloon:BuSta[/wiki] voorbij komen. Is het niet beter om ook een parameter land aan het sjabloon toe te voegen? Nu worden alle stations in de [wiki]Categorie:Buitenlands station[/wiki] gedumpt, terwijl er ook categorieën voor [wiki]Categorie:Station in België[/wiki] en [wiki]Categorie:Station in Duitsland[/wiki] etc. aanwezig zijn.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

Nee, de categorieën staan apart van de stations en dat is nooit een probleem geweest. Ik ga ook niet de naar schatting 2500 categorieën aanpassen voor een probleem dat er niet is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

regenmaker schreef:Iets wat eventueel nog van pas zou komen voor de automatisering is het volgende: Dat de concessies en vervoerders in de infobox van de busstations, haltes, stations enzovoorts automatisch worden bijgehouden. Is hier misschien een manier voor?
Nee, is er niet. DPL spuugt alleen tabelrijen met alle informatie uit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door huibe »

Ik heb het al eens eerder gemeld/gevraagd, maar het is nog steeds een 'probleem'.

In de onderhoudspagina [wiki]Niet-bestaande pagina's met koppelingen[/wiki] staan nog steeds veel "categorie:plaats xxx" en "categorie:station xxx" pagina's. Als je op de pagina kijkt waar deze aangekoppeld zouden zijn, zie je geen enkele rode link.

Het lijkt mij dus ergens een fout in een sjabloon. Kan iemand de fout uit de sjabloon halen of een botje draaien, waarbij deze pagina's worden aangemaakt.

Mijn dank.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Wubbo »

Die pagina waar jij naar verwijst bestaat niet. Bedoel je deze?

Van wat ik ervan begrijp lijkt het een ding in het sjabloon voor buitenlandse stationsinfo te zijn, maar ik kan er heel goed naast zitten.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Roelof88 »

Het komt inderdaad door [wiki]Sjabloon:BuitenlandStationInfo[/wiki], maar met de code is niets mis. Het sjabloon koppelt een buitenlands station aan de categorie:Plaats xxx en categorie:Station xxx, maar alleen als deze categorieën bestaan (ifexist). Daarom worden ze niet getoond in [wiki]Speciaal:GevraagdeCategorieën[/wiki], maar blijkbaar nog wel in de lijst met gevraagde pagina's. Dit lijkt een bug in de wikisoftware. Een oplossing is om de categorieën aan te maken, maar hoe zinvol is dat? Bij bijvoorbeeld de categorie:station Waarder zou alleen Waarder in die categorie komen te staan.

Als ze wel aangemaakt moeten worden, dan kan het beste de ifexist code weer uit het sjabloon verwijderd worden, zodat ze weer in de lijst met gevraagde categorieën verschijnen (anders moet je ze uit 6000+ gevraagde pagina's filteren).
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door huibe »

In mijn ogen moet dan die if exist worden verwijderd. Dan komen de categorieën op de plaats waar ze horen.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Zugführer »

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

huibe schreef:In mijn ogen moet dan die if exist worden verwijderd. Dan komen de categorieën op de plaats waar ze horen.
Ja en nee. De lijst met niet-bestaande pagina's wordt er inderdaad veel korter van, maar het aantal pagina's waarop niet-bestaande categorieën staan zal flink toenemen. De vraag is of dat gewenst is, dat is nog niet beantwoord.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

Zugführer schreef:Waarom bestaan deze pagina's?
http://wiki.ovinnederland.nl/w/index.ph ... nter&go=OK
Dat is een bijverschijnsel om de langeafstandsbussen te scheiden van lokaal openbaar vervoer. Dergelijke pagina's met iets andere namen bestaan ook voor treinstations met meerdere busstations zodat ze netjes geordend kunnen worden, bijvoorbeeld Utrecht CS Jaarbeurplein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Wubbo »

Die pagina bestaat niet :P
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Bij Utrecht wordt voor de langeafstandsbussen toevallig Utrecht Centraal gebruikt en voor het lokale vervoer CS Jaarbeursplein en CS Centrumzijde.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

CS Jaarbeurszijde ;-) CS Jaarbeursplein bestond vroeger wel voor de langeafstandsbussen maar nu door de werkzaamheden niet meer meen ik.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
albertjan96
Berichten: 560
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door albertjan96 »

Kan er misschien gekeken worden of het mogelijk is om de wiki beter toegankelijk te maken op mobiel, bijvoorbeeld met behulp van de plugin MobileFrontend?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

Als het goed is zou je op de wiki al een mobiele versie moeten krijgen als je 'm met je mobiel bezoekt, daar hebben we al een speciale style voor. Het zou alleen kunnen dat jouw mobiel niet herkend wordt. Met wat voor toestel bekijk je de wiki precies en wat gaat er volgens jou nog mis?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
albertjan96
Berichten: 560
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door albertjan96 »

Ik open de webpagina http://wiki.ovinnederland.nl/wiki op een Samsung Galaxy S5 met de Chrome browser, en ik krijg vervolgens de desktop versie te zien.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Meltrain »

De mobiele versie is hetzelfde als de desktopversie, afgezien van het ontbreken van de bannerfoto.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

Dat hoort niet zo te zijn, er is namelijk gewoon een voor mobiele apparaten geoptimaliseerde skin aanwezig maar die wordt op een of andere manier niet geladen zie ik nu zelf ook.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Roelof88 »

Het werkt bij mij alleen als ik onderin een keer op mobiele weergave heb geklikt, dan onthoud hij dat ook voor de volgende keren. De voorkeur wordt in een cookie opgeslagen neem ik aan?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

Geen idee hoe het precies zit met de wiki. Oorspronkelijk was het echter precies andersom en moest je juist op een linkje klikken om niet de mobiele versie te krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Geert »

De mobiele weergave zou op smartphones nu weer correct geladen moeten worden. Laat het even weten als dat niet goed werkt.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door cassie127 »

Ik ben nu bezig met het maken van lijnpagina's regio Twente (doe dit voor het eerst :lol: ). Maar nu wil ik de pagina voor de nieuwe lijn 83 aanmaken. Nou heeft deze lijn vroeger ook al gereden in de oude concessie... Moet ik dan een nieuwe pagina aanmaken of laten doorverwijzen?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Meltrain »

Bij voorkeur een nieuwe pagina maken.
De oude pagina moet je dan vernoemen. Dit kun je doen door tussen haakjes de periode waarin hij gereden heeft aan de titel toe te voegen.
Een voorbeeld van zo'n titel met jaartallen: [wiki]Lijn 27 Arnhem Centraal Station - Enschede Centraal (1993-1995)[/wiki]

Verder zie ik nu dat die voormalige lijn 83 twee pagina's heeft: Lijn 83 Almelo Centrumplein - Vriezenveen Nieuwe Daarlerveenseweg en Lijn 83 Almelo Centrumplein - Vriezenveen Westerbouwlanden.
De twee lijnen zijn niet identiek, maar kan iemand wat geschiedenis toevoegen zodat die lijnen logisch in elkaar overgaan?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Etienne »

Als ik het zo zie dat is Westerbouwlanden de wijknaam waarin o.a. de halte Nieuwe Daarlerveenseweg ligt. Dus in mijn ogen wordt de pagina van "Westerbouwlanden" geïntegreerd in die van de "Nieuwe Daarlerveenseweg" en dat eventuele belangrijke info van de eerste pagina onder de geschiedenis van de tweede komt.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door dennistd »

De route en het eindpunt zijn verschillend, allen de halte Nieuwe Daarlerveenseweg komt eigenlijk overeen. Lekker apart laten bestaan zou ik zeggen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten