Met de bus door de Belgische provincie en de stad Antwerpen (41 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8684
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Met de bus door de Belgische provincie en de stad Antwerpen (41 foto's)

Bericht door Milco »

Eind september had ik nog een Kruidvat-treindagkaart die ook doordeweeks geldig was. Daarom besloot ik om op woensdag 1 oktober op pad te gaan. Deze keer ging de reis naar België, om precies te zijn door de provincie Antwerpen en ik kwam ook door deze stad.

Ik ging vanuit Almere met lijn 153 naar Amsterdam Bijlmer ArenA, een buslijn die niet meer op het busstation stopt, maar bij de halte op de Hoogoorddreef. Omdat het nog geen vijf voor negen was, kon ik nog niet inchecken met mijn dagkaart, dus had ik alle tijd om nog wat bussen op de foto te zetten. Deze nieuwe GVB Citea was de eerste:
Afbeelding

Even later volgde deze Connexxion 9100:
Afbeelding

Hierna wilde ik met de intercity naar 's-Hertogenbosch. Ik stond keurig achteraan op het perron toen de vertraagde trein binnenkwam. Toen de trein stilstond, besefte ik me dat de laatste 4 bakken (van de 10) waren afgesloten... Zowel over dit fenomeen als over de vertraging werd niks omgeroepen ( :( ), maar met wat rennen haalde ik de trein nog.

In 's-Hertogenbosch stapte ik vrij eenvoudig over op de sprinter naar Tilburg. Daar had ik nog even de tijd voordat lijn 450 naar Turnhout zou vertrekken, maar ik zette ‘m wel alvast op de foto naast deze Scania OmniLink G van Arriva:
Afbeelding

Hierachter stond nog een Scania OmniLink G, die hieronder te zien is naast een Citea:
Afbeelding

Bij de stadsbushaltes stond nog een derde Scania OmniLink G trouwens. Ik ging echter nog even terug naar het perron, alwaar ik deze Mat ’64 en DDZ op de foto kon zetten:
Afbeelding

De Citaro’s van Arriva zijn niet nieuw, maar wel in Tilburg, aangezien ze voorheen in 's-Hertogenbosch reden:
Afbeelding

Hierna ging ik met lijn 450 naar Turnhout, alwaar ik bij het Zegeplein uitstapte. Totaal onbekend daar liep ik de Sint Antoniusstraat in waar ik geheel onverwachts deze Van Hool NewAG300 aantrof:
Afbeelding

Na wat verkeerd te zijn gelopen in de wirwar van straatjes, kwam ik na toch vrij snelle tijd bij het station aan. Daar stond dit Klassiek Motorstel gereed voor vertrek:
Afbeelding

Toen deze vertrokken was, werd deze Varkensneus een paar meter naar voren gereden:
Afbeelding

Op het busstation stond mijn volgende bus inmiddels nog met pauze:
Afbeelding

Ik had nog even totdat hij ging vertrekken, dus ik kon nog foto’s maken van deze Van Hool NewAG300...:
Afbeelding

...en van deze MAN Lion’s City:
Afbeelding

Hierna kwam de bus van enkele foto’s hierboven voor een rit als lijn 305 naar Herentals. Nu weet ik dat bijna alle bussen in België vrij goede bankjes hebben, maar deze bus had stoelen en die zaten nou niet echt lekker. Ik was blij dat ik niet nog verder meehoefde...
A fijn, in Herentals zette ik deze Van Hool NewAG300 op de foto:
Afbeelding

Ook twee treinen konden op de foto:
Afbeelding

Afbeelding

Hierna ben ik nog even naar het perron geweest, maar door een defecte overweg waren veel treinen vertraagd of zelfs uitgevallen. :(

Wel kon ik mijn volgende bus alvast op de foto zetten:
Afbeelding

En is deze Crossway nog vrij nieuw, deze Van Hool bewijst het tegendeel en is behoorlijk oud volgens mij:
Afbeelding

Hierna ging ik met lijn 429 naar Oostmalle Busstation, waar we enkele minuten te vroeg aankwamen. Tijd zat voor nog een foto dus:
Afbeelding

Een Citaro G draait het remiseterrein op:
Afbeelding

Een Van Hool rijdt daarentegen gewoon rechtdoor:
Afbeelding

Voor de buslijnen die niet vanuit of richting Malle rijden, is er een aparte halte op het remiseterrein, zoals hier te zien is met een Van Hool AG300:
Afbeelding

Even later kwam deze Jonckheere Transit aan als lijn 431:
Afbeelding

Hierna kwam met zo’n vijf minuten vertraging mijn volgende bus, voor een rit naar Antwerpen:
Afbeelding

Daar stapte ik uit op de F. Rooseveltplaats en daar kon al vrij snel een Hermelijn op de foto:
Afbeelding

PCC-trams reden er ook volop:
Afbeelding

Afbeelding

Voor Antwerpen-Centraal stond ook een PCC:
Afbeelding

Hierna heb ik even het station bekeken en wat foto’s gemaakt, maar ik ben er niet heel lang geweest, want het was mij erg druk. Ik heb dus niet op alle treinverdiepingen foto’s gemaakt, maar ik ga er nog een keer terugkomen.

Op het bovenste spoorniveau stond deze MS08 naar Gent met daarnaast een andere trein:
Afbeelding

Hierna ging ik naar het onderste niveau, alwaar deze MS08's op de foto konden:
Afbeelding

Ongelofelijk mooi om te zien hoe de treinen als een flatgebouw boven en onder elkaar te zien zijn :D :
Afbeelding

Afbeelding

Voor het Centraal Station zette ik deze Citaro LE op de foto:
Afbeelding

Terug op de F. Rooseveltplaats kon een Jonckheere Transit G op de foto:
Afbeelding

Ook stond er nog een oude Van Hool:
Afbeelding

Nadat deze Citaro nog langsreed...:
Afbeelding

...besloot ik om zo’n half uur eerder dan gepland al uit Antwerpen te vertrekken. Dat deed ik met snelbus 776 naar Putte. De chauffeur reed lekker door over de vrij hobbelige snelweg ( :D ), maar we reden nog net de snelweg af of we stonden in de file. Daarnaast waren er in Putte werkzaamheden aan een doorgaande weg. Als gevolg hiervan was de Moretuslei éénrichtingsverkeer en reden de bussen hiernaartoe en hiervandaan via de Plantinlaan. Op de halte Moretuslei, die we met zo’n twintig minuten vertraging bereikten, maakte ik nog een foto van de bus, die als stopbus 720 weer terug ging naar Antwerpen:
Afbeelding

Hierna ging ik wat eten en dat werd een grote bak Belgische friet op het randje van België, namelijk op de Canadalaan. Leuk om te weten: de woningen aan de overkant van deze straat staan in Nederland. :)

Hierna ging ik weer terug naar het dorp. Zoals ik eerder schreef was er éénrichtingsverkeer op de Moretuslei en konden bussen daar niet keren. Bussen van De Lijn die terug naar (o.a.) Antwerpen gingen, keerden via de Ertbrandstraat en de Canadalaan terug naar de Plantinlaan, zoals hier te zien is met een buiten dienst Van Hool AG300 die zometeen linksaf de Canadalaan op rijdt en daarbij met de rechterhelft van de bus in Nederland rijdt:
Afbeelding

Vanaf de andere kant kwam even later lijn 105 van Arriva vanuit Nederland (de gebouwen die je ziet) België inrijden:
Afbeelding

Ook lijn 105 reed via de Canadalaan naar de Moretuslei. Ik liep echter naar de halte Julianastraat in het Nederlandse deel van Putte en daar stapte ik in deze bus naar Bergen op Zoom.

Daar aangekomen kon deze Volvo 8900 op de foto:
Afbeelding

Hierna was ik net op tijd voor de Connexxion MAN Lion’s City CNG:
Afbeelding

Hierna ging ik naar het perron en daar maakte ik deze foto. Hij is helaas wat vaag, maar in combinatie met de ondergaande zon en de woningen op de achtergrond vind ik het toch een leuke foto:
Afbeelding

Met deze trein had ik uiteindelijk een lange rit voor de boeg, naar Almere, wat geheel zonder vertraging ging. Na nog een busritje in Almere was ik weer thuis na een leuke dag. :)

Bedankt voor het kijken! *O*
Laatst gewijzigd door Milco op zo 25 okt 2015, 00:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Met de bus door de Belgische provincie en de stad Antwerpen (41 foto's)

Bericht door isadora »

Strakke foto's hoor, en een mooi verslag. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Met de bus door de Belgische provincie en de stad Antwerpen (41 foto's)

Bericht door Z2N »

Mooi verslag, vooral Antwerpen komt bekend voor! :D

Wel nog één dingetje: de MS80 is de Break, ik denk dat je de MS08 bedoelt bij deze Desiro's. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8684
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Met de bus door de Belgische provincie en de stad Antwerpen (41 foto's)

Bericht door Milco »

Oeps...ik ben niet zo bekend met de Belgische treinnamen. :X
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Met de bus door de Belgische provincie en de stad Antwerpen (41 foto's)

Bericht door Suus »

Hoeft ook niet, al is het bij de helft van de treinen al af te leiden aan het nummer :)

Het valt mij altijd op hoeveel gelede bussen er in de regio Antwerpen rijden, volgens mij is dat nergens goed voor, maar alla.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Met de bus door de Belgische provincie en de stad Antwerpen (41 foto's)

Bericht door Meltrain »

Leuk verslag met een aantal mooie, maar helaas ook een aantal mindere foto's (met name door schaduwen). :)
Antwerpen is sowieso een leuke stad en ik raad je dan ook zeker aan om daar nog eens naar terug te keren. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten