Korte vragen #16

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen #16

Bericht door Milco »

Een vraag. Lijn 350 van Leeuwarden naar Alkmaar is van Arriva, maar rijdt voor een groot deel in concessiegebied Noord-Holland-Noord. De laatste rit van de weg vanuit Alkmaar vertrekt daar zo rond 21:30 uur, terwijl de laatste ritten náár Alkmaar daar tegen middernacht aankomen.

Gaan deze ritten dan leeg terug naar een busstalling van Arriva in Friesland of worden deze bussen gestald bij Connexxion in Alkmaar? Naar mijn weten heeft Arriva geen busstalling in Alkmaar of omgeving. Weet iemand hoe dit zit of heeft iemand enig idee? Ik ben er eigenlijk wel nieuwsgierig naar.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #16

Bericht door Thom91 »

Die worden in Zuid-Holland Noord gestald.
Komt wel goed schatje.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Korte vragen #16

Bericht door huibe »

Ik mag hopen dat je dit niet serieus meent?!?
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Korte vragen #16

Bericht door huibe »

Kleine brainwave gehad. Er is een stalling van Arriva in Alkmaar, waar in totaal 3 bussen staan. Adres is mij onbekend.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #16

Bericht door Thom91 »

Nee natuurlijk niet :P

De eerste bussen uit Alkmaar vertrekken ook heel vroeg, zie je al voor je dat de chauffeur om 2 uur die bus in Leeuwarden weer stalt en dat om drie uur de eerste weer voor een leegmat naar Alkmaar rijdt. Koekoek.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #16

Bericht door Hainje »

Weet iemand van jullie eigenlijk hoe het staat met plannen om PMD* in te zamelen bij NS. Bij de NMBS doen ze dit al jaren, lijkt mij dat dit bij NS ook wel moet kunnen. Zeker verstandig met al dat afval dat je krijgt uit die winkeltjes op de stations. Ik vind het scheiden tussen rest en papier op enkele stations in NL wel wat mager.

PMD = Plastic, Metaal en Drankenkartons.
🍉
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Korte vragen #16

Bericht door Freek »

NS overweegt om in de nieuwe sprinters van CAF aan afvalscheiding te gaan doen. Dat wordt dan papier, AGF en restafval geen PMD dus.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Korte vragen #16

Bericht door deadlock »

Overal en nergens verschijnen nu gescheiden afvalbakken maar nog zonder labels op stations. Ik vermoed dat het er bij NS aan zit te komen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen #16

Bericht door Michael »

Op station Breda is het alleen voor restafval en papier.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #16

Bericht door Suus »

NS gaat alleen papier separaat scheiden, plastic en blik kan met magneten uit restafval gefilterd worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #16

Bericht door Daniel »

Volgens mijn natuurkundelessen is plastic niet echt magnetisch anders :mrgreen: Blik uiteraard wel, daarom zie je dat dit in veel gemeenten tegenwoordig bij het plasticafval in de container mag want dat is wel te scheiden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #16

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #16

Bericht door Ardan »

Hier in de stad wordt papier, glas en blik gescheiden ingezameld. Op de stort echter wordt alles weer bij elkaar getieft, naar Rotterdam gebracht, en in de afvalcentrale daar weer uit elkaar gehaald :') Met ingang van januari mogen we het dus bij elkaar inleveren.
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Korte vragen #16

Bericht door STF »

In Luxemburg moet alles apart en begint alleen maar steeds erger te worden want sinds deze zomer mogen gekleurde PET flessen niet meer bij transparante PET flessen. Laatst even bij de vuilstort geteld; er staan onderhand ongeveer 40 verschillende containers.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Korte vragen #16

Bericht door microshit »

Daniel schreef:Volgens mijn natuurkundelessen is plastic niet echt magnetisch anders :mrgreen: Blik uiteraard wel, daarom zie je dat dit in veel gemeenten tegenwoordig bij het plasticafval in de container mag want dat is wel te scheiden.
Da's best apart, aangezien hier sinds kort juist de vla- en drankpakken (karton met plasic binnenin) in het plastic afval mogen, maar blik nog gewoon in het restafval moet. Terwijl k juist voor het laatste per zak betaal :(
deadlock schreef:Overal en nergens verschijnen nu gescheiden afvalbakken maar nog zonder labels op stations. Ik vermoed dat het er bij NS aan zit te komen.
Recent op Utrecht CS gespot ja, nog niet gelabeld en dus ook niemand die er wat mee kan. Op diverse stations in Rotterdam en Amsterdam is 't gunstiger geregeld.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Korte vragen #16

Bericht door deadlock »

Je kan blik ook zelf apart doen en naar de oud ijzer handel brengen dan krijg je er geld voor zelfs.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen #16

Bericht door Wubbo »

De discussie over of afvalscheiding minder milieubelastend is dan alles op 1 hoop is trouwens ook nog niet af. Gescheiden afval inzamelen betekent ook meerdere transportstromen en meer restcapaciteit (dus minder vulling per vrachtwagen). Dan zou in 1x ophalen en scheiden bij de afvalverwerker nog wel eens milieuvriendelijker kunnen zijn. Dat geldt zeker voor blik, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat dat zelfs voor GFT zo is.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #16

Bericht door Hainje »

microshit schreef:Da's best apart, aangezien hier sinds kort juist de vla- en drankpakken (karton met plasic binnenin) in het plastic afval mogen, maar blik nog gewoon in het restafval moet. Terwijl k juist voor het laatste per zak betaal :(
Dat komt wellicht binnenkort nog. Als ik het goed gelezen heb mag je in Tilburg PMD nu in de ondergrondse containers inleveren, voor de bovengrondse containers en duobakken moet je voorlopig nog even wat strikter scheiden. Over twee jaar ofzo is alles doorgevoerd en mag blik ook bij het plastic in de huiscontainers. Wellicht dat dit bij jou in de gemeente ook zo zal gaan (ongeveer).
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #16

Bericht door Daniel »

Apart dan, hier bij de Rova is het in elk geval in één keer gegaan: zowel in de mini- als verzamelcontainers mag hier sinds afgelopen zomer naast plastic ook metaal en drankkartons.
Maarja, vooralsnog hebben we bij het appartementencomplex waarin ik woon alleen nog een restafval en papiercontainer. En ik moet er nog altijd een beetje aan wennen om de drankenkartons mee te nemen naar de verzamelcontainer als ik naar de supermarkt loopt (daar staat 'ie naast). Ik houd die dingen al wel apart namelijk, maar da's vooral omdat anders de afvalbak zo snel vol is. Plastic apart houden zou weer een andere uitdaging opleveren met mijn beperkte afvalproductie: dan houd ik zo'n beetje alleen nog GFT over en om dat nu een weken in de vuilnisbak te hebben zitten... dat wordt dan toch een kleinere kopen :P
deadlock schreef:Je kan blik ook zelf apart doen en naar de oud ijzer handel brengen dan krijg je er geld voor zelfs.
Dan heb je wel een significante hoeveelheid nodig wil het echt iets opleveren. We laten het op m'n werk ook door een ijzerhandel ophalen, maar daar zijn het toch behoorlijk wat kilo's (drie 30L kratten vol) die we moeten verzamelen wil het iets noemenswaardigs opleveren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #16

Bericht door Aking »

Het is mij de afgelopen dagen opgevallen dat op bijna alle stations die ik passeerde de frisdank- en snoepautomaten leeg waren, uitstonden en er briefjes in hangen die verwezen naar de kiosk(en)...

Iemand die weet wat daarmee gaande is?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13174
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen #16

Bericht door Z2N »

Via-via heb ik vernomen dat er sprake is geweest van een aantal inbraken in de automaten, daarom zijn ze nu allemaal buiten dienst, totdat er maatregelen tegen genomen kunnen worden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #16

Bericht door Aking »

Ok... Ik zou toch zeggen dat dat 20 jaar geleden ook al gebeurde, toen waren er ook al bepaalde automaten die een extra metalen "kooi" hadden...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13174
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen #16

Bericht door Z2N »

Tsja, als de dieven in kwestie de sleutel hebben dan heeft zo'n kooi niet zo erg veel zin natuurlijk. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Korte vragen #16

Bericht door Daantje »

Hainje schreef:Weet iemand van jullie eigenlijk hoe het staat met plannen om PMD* in te zamelen bij NS. Bij de NMBS doen ze dit al jaren, lijkt mij dat dit bij NS ook wel moet kunnen. Zeker verstandig met al dat afval dat je krijgt uit die winkeltjes op de stations. Ik vind het scheiden tussen rest en papier op enkele stations in NL wel wat mager.

PMD = Plastic, Metaal en Drankenkartons.
In België wordt dat ook bij particulieren gescheiden ingezameld, dat is in Nederland niet.
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Re: Korte vragen #16

Bericht door rww »

Weet iemand wat het maximale aantal treinen is op 1 spoorlijn in 1 richting?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 30 gasten