Mag ik even kwijt #184

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Jef400 »

Ik wil niet vervelend zijn. Maar halverwege de heuvel deed alles het wel goed. Misschien zit er chemisch water in de Súre daar, ik weet het niet :P
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39169
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Heeft iemand mijn stem gezien (of gehoord)? Ben 'm nu een dag of drie kwijt, dat begint toch wel vervelend te worden ;-).
Afdeling gevonden voorwerpen van NS al geprobeerd? Die vinden zulke bizarre dingen soms :-P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Ardan »

Ik had van de week een paar dagen griep en door de keelpijn was mijn stem ook helemaal naar zijn grootje. Zelfs het kleine babbeltje met de caissière van de supermarkt was al een hele opgave :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Tochjo »

Afgelopen week vakantie gehouden in Berlijn. Voor het eerst met de trein naar en in het buitenland gereisd. Het resultaat van vijf dagen Deutsche Bahn: ontbrekend rijtuig in de Intercity Berlijn, vertraagde aansluitende ICE door seinstoring, vertraagde en uitvallende S-Bahntreinen en U-Bahntreinen, extra overstappen door werkzaamheden aan de U-Bahn, afgesloten rijtuig in de Intercity Berlijn, een storing waardoor zitplaatsreserveringen niet werden getoond en oplopende vertraging al in Duitsland door achter langzamere treinen aan gestuurd te worden.

Verder een prima week gehad 8-)
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Michael »

Maandag t/m donderdag ben ik op het hoofdkantoor van McDonald's Nederland te vinden voor de cursus Basic Shift Management. Ik heb er zin in. Collega's die al geweest zijn vertelden mij dat het een hele leuke cursus is. Er is 1 nadeel: Maandag gaat om 4:15 de wekker. Moet om 6:10 de trein hebben. En aangezien er zo vroeg nog geen bussen rijden naar Breda is mijn moeder zo aardig om mij om 5:30 even naar het station te brengen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Ardan »

Verwarring alom bij het stappen: 'Is het nou half 2 of half 3??' Bij thuiskomst geen idee, telefoon zei kwart over 3. Laptop zei kwart over 3. Dus ik dacht 'goh nog best netjes..' Maar nee, de wekker en mijn wandklok zeiden onverbiddelijk kwart over 4... Ook teruggezet, morgen een uurtje eerder wakker dan normaal en verder boeit die wintertijd me echt niks ;) Enige nadeel: na het eten doe ik graag nog even een wandelingetje door het parkbos, bij daglicht heel vredig maar nu is het dus al donker rond etenstijd en dan... ander wandelrondje bedenken dus :P
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door deadlock »

Het was half drie toen je aan het stappen was. Om drie uur wordt het weer twee uur.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Ardan »

Random voorbeeldje. Maar EIGENLIJK was het half vier! Of half twee! *O* Whatever, maar ik begrijp mensen niet die weken nodig hebben om om te schakelen.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door ODRAIL »

Ardan schreef:Ik had van de week een paar dagen griep en door de keelpijn was mijn stem ook helemaal naar zijn grootje. Zelfs het kleine babbeltje met de caissière van de supermarkt was al een hele opgave :')
Mijn stem is / was de afgelopen week ook niet optimaal door de eerste verkoudheid van het seizoen. Gelukkig is er voor zulke situaties paracetamol uitgevonden :wink: .
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door ODRAIL »

Ardan schreef:Random voorbeeldje. Maar EIGENLIJK was het half vier! Of half twee! *O* Whatever, maar ik begrijp mensen niet die weken nodig hebben om om te schakelen.
Hier ook eentje die een paar dagen nodig heeft om over te schakelen. Heeft te maken met een biologische klok.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door deadlock »

Ardan schreef:Random voorbeeldje. Maar EIGENLIJK was het half vier! Of half twee! *O* Whatever, maar ik begrijp mensen niet die weken nodig hebben om om te schakelen.
Neuh, ik ook niet. Ik heb ook maar 2 keer last gehad van jetlag, toen ik in november 2013 terugkwam uit Florida op zondagmiddag en op maandag moest werken, wat gewoon echt niet ging, en afgelopen zomer toen ik in de VS aankwam voelde het de eerste twee dagen 's middags als; fuck this shit, ik wil naar bed! Zonder dat ik moe was verder. Het gaat om een uur tijdsverschil en als je het slim aanpakt dan doe je in de herfst de klok terugzetten op maandagochtend en in de lente de klok op vrijdagmiddag een uur vooruit als je uit je werk komt. Desnoods neem je een uurtje vrij ofzo, maar dan hoef je nergens meer aan te wennen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door deadlock »

KM46 schreef:Hier ook eentje die een paar dagen nodig heeft om over te schakelen. Heeft te maken met een biologische klok.
Het heeft echt totaal niets te maken met je biologische klok...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Ardan »

Tochjo schreef:vertraagde en uitvallende S-Bahntreinen en U-Bahntreinen
Dagelijkse praktijk, hoort erbij :pos: Maar fijn dat je het leuk hebt gehad :)
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Wubbo »

KM46 schreef:
Ardan schreef:Ik had van de week een paar dagen griep en door de keelpijn was mijn stem ook helemaal naar zijn grootje. Zelfs het kleine babbeltje met de caissière van de supermarkt was al een hele opgave :')
Mijn stem is / was de afgelopen week ook niet optimaal door de eerste verkoudheid van het seizoen. Gelukkig is er voor zulke situaties paracetamol uitgevonden :wink: .
'Waarom zou je paracetamol nemen als je geen stem hebt? Helpt dat daartegen? Ik ken paracetamol als een pijnbestrijder, maar pijn heb ik niet.

Het lijkt erop dat ik nu wel beter hoor trouwens, nu ik minder goed praat.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door deadlock »

Hoe paracetamol precies werkt weet niemand maar er zijn sterke aanwijzingen dat er ook een ontstekingsremmend effect in zit. In dat geval schaaft het zo een paar dagen van je ziek zijn af (y)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Suus »

KM46 schreef:
Ardan schreef:Random voorbeeldje. Maar EIGENLIJK was het half vier! Of half twee! *O* Whatever, maar ik begrijp mensen niet die weken nodig hebben om om te schakelen.
Hier ook eentje die een paar dagen nodig heeft om over te schakelen. Heeft te maken met een biologische klok.
Bullshit. Trouwens, het ingaan van de wintertijd is ook het ideale moment om om te schakelen naar het ritme van een ochtendmens, door gewoon je bestaande ritme vol te houden, alleen de klok geeft andere tijden aan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5818
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door isadora »

Heb de klok nog nooit veranderd voor die zogenaamde zomertijd.
Begin gewoon een uurtje vroeger, en dan nu dus weer op normale tijd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door deadlock »

Eigenlijk is de zomertijd onze goede tijd. Het is echter onpraktisch om een uur te verschillen met Duitsland en de rest van de microstaatjes zoals Belgenburgië.

En met 'goede tijd' bedoel ik in welke tijdzone we praktisch ezien zouden moeten zitten. Want de 'goede tijd' is nu officieel de wintertijd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Ronald »

deadlock schreef:Eigenlijk is de zomertijd onze goede tijd
Dat klopt niet. GMT is juist de tijdzone waarin Nederland hoort te liggen (een uur vroeger dan onze wintertijd).
Laatst gewijzigd door Ronald op zo 25 okt 2015, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door deadlock »

Oh jah, kak. Bij deze is GMT nu KMT, Kiev Mean Time.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Suus »

Gisteren bij een filiaal van de ING-bank geweest, omdat een aanvraag voor een G-rekening ingediend moest worden. Om kwart over vijf kwam ik binnen en om zes uur zouden ze sluiten. Om half zes probeerde een medewerker mij weg te sturen omdat ze over een half uur zouden gaan sluiten, toen was ik nog de enige wachtende. Uiteindelijk werd ik om tien over half zes geholpen en stond ik om vijf voor zes weer buiten, dus wat ze nu precies bezielde om te proberen mij weg te sturen :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door webguy »

Ambtenaren en ambtenaren...
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door JWM »

ING is geen staatsbank meer. Waarschijnlijk gewoon een medewerker die het zat is om elke dag een kwartiertje eigen tijd bij te leggen.
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Hendrik »

webguy schreef:Ambtenaren en ambtenaren...
Niets mis mee, toch? :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Suus »

JWM schreef:ING is geen staatsbank meer. Waarschijnlijk gewoon een medewerker die het zat is om elke dag een kwartiertje eigen tijd bij te leggen.
Maken ze het ook zelf naar natuurlijk: als je formulieren in drievoud moet aanleveren, elk vel een handtekening door een medewerker moet laten zetten en dan moet laten stempelen met een ING-stempel en via interne post naar Leeuwarden moet laten opsturen. Oja, en je krijgt vier afhaalbewijzen toegestuurd: voor een wachtwoord, voor een activeringscode, voor een pinpas en voor een pincode.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten