Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door mb90 »

Vandaag kwam ik het ontwerp PVE tegen voor de concessie Voorne-Putten en Rozenburg van de Stadsregio Rotterdam (SRR) die vanaf 13 december 2009 voor een periode van 7 jaar in zal gaan. Mijn lijkt het wel een goed idee om voor die concessie een centraal topic zoals deze te maken om daarin alles te bespreken.

Hier is het ontwerp-PVE van de SRR te vinden:
http://www.stadsregio.info/Content/www. ... enburg.pdf
Robin2239
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 22:19

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Robin2239 »

Ziet er goed uit. Mooi dat men ook eindelijk toestemming geeft om die lijn 84 door te trekken naar maaswijk-zuid. Connexxion heeft dit al vaker voorgesteld, maar de bewoners die daar wonen wilde geen keerlus daar.
Jammer genoeg worden die 10m niet verboden op de stadsdienst, in de spits zit je opgepropt in die dingen.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Karl »

Even iets eruit gehaald. Ik heb niet 't hele ding gelezen.

Pp. 23; concessie eindigt met railconcessie. Zodat daarna alles aan RET 'gegund' wordt?
Pp. 23; vervoerder ontwikkelfunctie geven. Door SSR?
Pp. 24; RET is regisseur. Kortom wat RET wil, dat gebeurt ook. :( Kan dit trouwens? Is dit niet net zoiets als in (bijvoorbeeld) Zuid Holland zeggen dat Arriva een regisseursfunctie heeft en CXX kan verplichten welk soort dynamische reisinformatie gebruikt moet worden.
Het is een spectrum.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door mb90 »

De RET valt sinds kort onder bewind van de Stadsregio, dus dat laatste zou daardoor best mogelijk kunnen zijn.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Chauf21 »

Het zou iets kunnen worden als Stadsregio Rotterdam als concessieverlener, de RET als concessiehouder en daarmee dagelijkse aansturing in handen hebbende, terwijl subcontractors de ritten daadwerkelijk rijden?

Los van het feit dat ik geen idee heb of een dergelijke constructie in overeenstemming is met Europese aanbestedingsregels, weet ik nog niet wat ik hiervan moet vinden. De dagelijkse uitvoering van de RET kan immers worden losgezien van de formeel opgestelde en ambities m.b.t. het vervoeraanbod. De halsstarrige houding van de RET om zich hoe dan ook vast te klampen aan een heilig interval, pakt niet overal even goed uit. Een flexibele opstelling zou daar veel beter passen, is mijn mening.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door JeePee »

Wat mij na een beetje bladeren erg opvalt is dat het geschreven is op een computer zonder spelling- en grammaticacontrole. Dit is toch werkelijk te triest voor woorden...
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door mb90 »

Op de site van de stadsregio vond ik nog dit document met een advies over buslijnen naar het Rotterdamse havengebied en buslijn 89 (Schiedam - Rozenburg v.v.). De laatste lijn is een lijn die al 2 jaar opgeheven dreigde te worden, maar telkens toch blijft. Ook nu wordt voorgesteld om de lijn op te heffen, tenzij een vervoerder er nog brood in ziet.
Het document:
http://www.stadsregio.info/Content/www. ... vpr%20.pdf
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Meltrain »

Hmm, het enige probleem wat ik zie als lijn 89 opgeheven wordt, is dat een reis Rozenburg-Schiedam wel eens duurder zou kunnen worden door de omweg via Spijkenisse, doordat met de OV-Chipkaart per kilometer betaald moet worden.
Ik hoop dat de SRR daar als eens over nagedacht heeft.
(Verder hoop ik niet dat lijn 105 opgeheven wordt, maar dat wordt ook nergens echt genoemd.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Daniel »

Ik denk dat het prijs-effect wel mee zal vallen: zeker als het opheffen van lijn 89 gecompenseerd wordt door meer ritten op lijn 115 heb je een redelijk rechtstreekse route naar metrostation Spijkenisse Centrum.
Heb met Google Maps even de route vanaf het punt waar lijn 89 de A15 op gaat naar station Schiedam Centrum vergeleken: met lijn 115 naar Spijkenisse Centrum en daarvandaan de metro nemen is slechts 2 km langer dan de route van lijn 89 via de A15 en A4. Je moet immers niet vergeten dat de 89 ook nog een flinke slinger door Schiedam maakt waar hij ook een bedrijventerrein bedient terwijl de metro vanaf Vijfsluizen vrij rechtstreeks gaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Meltrain »

Dat bedrijventerrein bedienen door lijn 89 gebeurt ook alleen maar in de spits ('s ochtends Schiedam-->Rozenburg, 's avonds vv.). Tussen de spitsen rijdt hij een vrij snelle route.
Maar als het inderdaad maar zo'n 2 km verschil is, komt dat neer op €0,22. Niet echt een bedrag waar veel mensen echt wakker van liggen. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Daniel »

Waar het wel in zou kunnen schelen is in reistijd voor mensen die van Rotterdam Centraal richting de Botlek willen: de gemiddelde snelheid van lijn 89 is zeer waarschijnlijk wat hoger en je hebt een overstap minder. Nou kan je je alleen wel afvragen hoeveel dat er zullen zijn. Toen ik nog in de Botlek werkte ging ik met de trein naar Maassluis en daarvandaan op de fiets (via de pont) verder wat flink in de reistijd scheelde en vooral aanzienlijk goedkoper was. En ik was allesbehalve de enige die dat zo deed, d'r gaat ook het nodige via die route naar Rozenburg wat zelfs nog wat meer scheelt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ricardootje_89
Berichten: 16
Lid geworden op: do 09 apr 2009, 17:38

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Ricardootje_89 »

Erg positief dat ze de frequentie van lijn 105 willen verhogen, van 2x per uur naar 4x per uur. Verder hoop ik dat lijn 89 wordt opgeheven en dat lijn 105 wordt gewijzigd, zodat deze niet via Spijkensise Noord hoeven te rijden. Zo krijgt lijn 85 ook een hogere frequentie.

Eigenlijk hoop ik stiekem dat alle lijnen (stads en streek) via het winkelcentrum gaan rijden. Wordt het wel wat drukker in het centrum, en is het voor mensen uit Hellevoet of Brielle makkelijker om naar het centrum van Spijkenisse te komen.

Verder ook erg goed dat 84 verlengd wordt naar de Waayer en dat 81 verlengd wordt naar De Elementen.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Karl »

Reiziger Ddrs schreef:(...) Toen ik nog in de Botlek werkte ging ik met de trein naar Maassluis en daarvandaan op de fiets (via de pont) verder wat flink in de reistijd scheelde en vooral aanzienlijk goedkoper was. En ik was allesbehalve de enige die dat zo deed, d'r gaat ook het nodige via die route naar Rozenburg wat zelfs nog wat meer scheelt.
En welke verbinding moet er van SRR uit? Juist, Rotterdam - Maassluis, want Schiedam - Hoek van Holland Strand moet per se verprutst worden door hier een metroverbinding van te maken. :roll:
Het is een spectrum.
CORRECTE INFO VPR
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 27 jul 2009, 18:37

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door CORRECTE INFO VPR »

Beste Robin2239,
als je het Programma van Eisen goed hebt gelezen, zitten er ook eisen aan de voertuigspecificaties. Voertuigen op stamlijnen mogen maximaal 8 jaar oud zijn en moeten aan de EEV-emissienorm voldoen. De 10 meter bussen waar jij over spreekt voldoen aan geen van beide eisen. De nieuwe Consessiehouder zal dus met ingang van de nieuwe consessie met nieuw materieel moeten gaan rijden, of op zijn minst met voertuigen die binnen de leeftijdsnorm vallen. In speciale omstandigheden mag er minimaal met euro-3 emissienorm gereden worden (spits- en versterkingsritten), maar daar voldoet de 10-meterbussen (Scout) ook niet aan. De kans dat er opnieuw (nieuwe) 10-meterbussen aangeschaft zullen worden is zeer onwaarschijnlijk. :!: :!:
Robin2239
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 22:19

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Robin2239 »

Inmiddels is bekend dat Connexxion de concessie heeft gewonnen :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Suus »

Waar zijn er nog wat amba's over die naar Voorne-Putten kunnen verhuizen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door mb90 »

Denk dat er veel nieuwe bussen zullen komen. Veel Amba's met EEV zijn er niet en zeker niet over. Ben wel benieuwd hoe het staat, grijze Amba's (even ervanuit gaande dat er Amba's komen, hoop het niet, maar vrees van wel).
CORRECTE INFO VPR
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 27 jul 2009, 18:37

Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door CORRECTE INFO VPR »

De nieuwe Concessie Voorne-Putten & Rozenburg die ingaat op zondag 13 december 2009 voor de duur van 7 jaar (met een optie deze uit te breiden naar 8 jaar) is heden gegund aan Connexxion. Alle medewerkers —zowel chauffeurs, indirecte medewerkers en leidinggevenden— hebben de afgelopen 6 jaar een enorme kwaliteitsslag gemaakt. De SRR wil dit kwaliteitsniveau ook in de komende jaren handhaven. Er is de afgelopen jaren enorm geinvesteerd in frequentieverhogingen, nieuw (toegankelijk) materieel en het operationeel krijgen van de OV-chipcard. Wederom —en volkomen terecht— is Connexxion de vervoerder in Voorne-Putten & Rozenburg.
Laatst gewijzigd door Anonymous op do 18 jun 2009, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Jurjen »

Ga jezelf eens gauw voorstellen meneer J. van H. die voor Connexxion met absurde gebruikersnamen fora lijkt te bestoken met idioot oudhollands taalgebruik...

Oh, en wederom en opnieuw in één zin gebruiken is niet zo zeer oudhollands, maar zelfs foutief taalgebruik. (Tenzij je bedoelt dat Connexxion nu voor de derde keer deze concessie krijgt toegewezen. ;-))
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Geert »

Zulke reacties mogen voortaan via PB.
Ricardootje_89
Berichten: 16
Lid geworden op: do 09 apr 2009, 17:38

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Ricardootje_89 »

Het lijkt me niet dat er weer Amba's naar Voorne Putten Komen. Er zijn de laatste tijd toch ook veel MAN en Cita's besteld in andere gebieden? Waarom zouden ze deze niet bestellen dan. Verder is het een beetje absurd als de oude amba's worden vervangen door nieuwe.
Robin2239
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 22:19

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Robin2239 »

Connexxion gaat op Voorne-putten ook in het grijs rijden (net zoals Kubus in Rotterdam).
Een deel van het materieel wordt vernieuwd, het ''oude'' deel van het materieel, een aantal Ambassadors, wordt opgeknapt (grijs gespoten) en krijgt een nieuwe EEV motor.
De Volvo's (5616-5637, 5666-5669) gaan waarschijnlijk naar Almere.
De B96s (2230, 2232) en de B95s gaan er helaas uit, de scouts gaan er gelukkig ook uit:P

Ik hoop dat de nieuwe bussen Mercedes of Berkhof bussen worden, maar liever geen MAN hier :wink:
Wacht veranderingen niet af, veroorzaak ze zelf.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Suus »

Ricardootje_89 schreef:Het lijkt me niet dat er weer Amba's naar Voorne Putten Komen. Er zijn de laatste tijd toch ook veel MAN en Cita's besteld in andere gebieden? Waarom zouden ze deze niet bestellen dan. Verder is het een beetje absurd als de oude amba's worden vervangen door nieuwe.
Verbaasd mij helemaal niet tegenwoordig. Daarnaast hebben nieuwe amba's een schonere motor dan oudere modellen, en dat is tegenwoordig een belangrijk punt in PvE's.

@Robin: Die komen bij de huidige Volvo's? Die mogen daar blijven bij de nieuwe concessie van Connexxion? Zo ja, dan krijgen ook die een likje verf: De zuidtangent/regionetkleuren

En waarom zou je geen MAN's willen. Er is niets mis met de Lion's City
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Robin2239
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 22:19

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Robin2239 »

Bee schreef: @Robin: Die komen bij de huidige Volvo's? Die mogen daar blijven bij de nieuwe concessie van Connexxion? Zo ja, dan krijgen ook die een likje verf: De zuidtangent/regionetkleuren

En waarom zou je geen MAN's willen. Er is niets mis met de Lion's City
Ja, tenminste dat is wat ik dan vernomen heb.

En ik ben totaal geen fan van MAN, maargoed, iedereen heeft zo zijn/haar favoriete en minder favoriete merken/types :wink:
Wacht veranderingen niet af, veroorzaak ze zelf.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Suus »

Ik ben ook niet van de Amba's, aangezien Connexxion die zo goed onderhoud door alles stevig vast te schroeven, dat alles gaat resoneren (vergelijk Amba's van andere bedrijven, zoals Veolia, waar alles los hangt en er zo afvalt, maar waar minder resonantie en gerammel te horen is dan bij Connexxionbussen). Voor de rest is elke bus beter dan géén bus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 49 gasten