OVer je treinreiservaringen in april 2009
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Wat ik me overigens afvraag: waarom wordt bij een capaciteitsbeperking op Ut-Ht gekozen voor het opheffen van de s800 en rijden van de s3500? De s800 biedt immers doorgaans meer capaciteit, en heeft het 'langste' traject. Met de s3500 betekent voor reizigers van/naar Mt onherroepelijk +30, en als de s3500 meer dan +15 oploopt van Ut naar Ht zelfs +60...
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
De afkorting van Holendrecht is niet Hd (Harderwijk), maar Ashd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Ah, dàt zou ik dus nog even controleren voordat ik 'm postte... Was 't vergeten. ;-)Bee schreef:De afkorting van Holendrecht is niet Hd (Harderwijk), maar Ashd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Het materieel voor de t2856 kwam vanmiddag eens niet uit Amersfoort, maar vanaf Utrecht OZ. Dit alles met het nodige getyfoneer aangezien de reizigers natuurlijk de andere kant op stonden te kijken waar de trein toch bleef.
Overigens kwam 'ie ook wel 2 minuten voor vertrektijd binnengereden, beetje laat voor materieel dat al even op het opstelterrein gestaan heeft (was al rond 16.50 op 't perron en heb 't niet richting opstelterrein zien gaan, vandaar).
Overigens kwam 'ie ook wel 2 minuten voor vertrektijd binnengereden, beetje laat voor materieel dat al even op het opstelterrein gestaan heeft (was al rond 16.50 op 't perron en heb 't niet richting opstelterrein zien gaan, vandaar).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Waarschijnlijk personeelsproblemen, volgens Somda was er geen wisselmachinist beschikbaar.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Geen machinist voor de t2857 naar Amersfoort Schothorst inderdaad, dat verklaart waarom 'ie vanaf OZ kwam. Niet waarom 'ie daar pas zo laat vandaan kwam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Je weet niet waar die machinist van de t2856 vandaan moe(s)t komen. Voor hetzelfde geldt heeft 'ie normaal gesproken maar een beperkt aantal minuten om van trein te wisselen en moet daar nu nog het heen en weer reizen naar OZ bij.
En daarbij: twee minuten voor vertrektijd binnenrijden is ook niet zo'n probleem, er hoeven immers geen mensen uit te stappen dus het boarden kan snel plaatsvinden.
En daarbij: twee minuten voor vertrektijd binnenrijden is ook niet zo'n probleem, er hoeven immers geen mensen uit te stappen dus het boarden kan snel plaatsvinden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
De machinist stond, zoals gebruikelijk, op het perron op z'n trein te wachten Het zal dus wel een rangeermachinist geweest zijn die de trein heeft voorgereden.
En 2 minuten is toch best krap vanwege de vrij grote hoeveelheid instappers. Zag 't vandaag pas eens in z'n volle omvang, normaal komen de instappers vrij verspreid over de haltering van de trein aangelopen.
En 2 minuten is toch best krap vanwege de vrij grote hoeveelheid instappers. Zag 't vandaag pas eens in z'n volle omvang, normaal komen de instappers vrij verspreid over de haltering van de trein aangelopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Gaat er niet gewoon wat tijd zitten tussen melding 'jongens, geen trein vanaf Amf' en het uitzoeken van een beschikbaar stelletje etc.?
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Sowieso is het niet echt gebruikelijk dat de 2800 in Utrecht start, dus was het een invalklusje voor de rangeermachinist :)
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Als er geen trein naar Amersfoort gaat, dan weet je toch ook dat er op een geven moment geen meer terugkomt?Jurjen schreef:Gaat er niet gewoon wat tijd zitten tussen melding 'jongens, geen trein vanaf Amf' en het uitzoeken van een beschikbaar stelletje etc.?
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Over het rijden van s3500 in plaats van s800 bij een versperring bij Houten: ik kan me zo voorstellen dat dat is gedaan om vervolgvertragingen zo veel mogelijk te beperken. Het aantal overloopmogelijkheden tussen Utrecht en Geldermalsen is beperkt (slechts bij ex-emplacement Lunetten en bij de Lekbrug), waardoor de trein richting zuiden al bij Lunetten moet wachten op de trein uit het zuiden. Zorgt er dus voor dat je de 800 zuidwaards met een pak 'em beet +15 gaat rijden, ik kan me zo voorstellen dat er dan nog veel meer dominosteentjes om gaan vallen dan wanneer de 3500 dat met +15 doet.
Al zou je er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om die 800 vanaf 's-Hertogenbosch gewoon +30 te geven, en gewoon te gaan. Maar daar is niet voor gekozen.
Al zou je er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om die 800 vanaf 's-Hertogenbosch gewoon +30 te geven, en gewoon te gaan. Maar daar is niet voor gekozen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Wat was 't vanmorgen heerlijk rustig zeg. Nu is het dat altijd wel op Goede Vrijdag, maar had 't idee dat het vanmorgen toch wel extra stil was: in de t12723 tot Gouda zelfs een privé-zestienzit
Zal als ik weer thuis ben nog wel 'n fototje plaatsen van de stationshal van Utrecht Centraal waarbij je kunt afvragen of het nu ochtendspits of zondagmiddag is
Zal als ik weer thuis ben nog wel 'n fototje plaatsen van de stationshal van Utrecht Centraal waarbij je kunt afvragen of het nu ochtendspits of zondagmiddag is
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
^^^
Ik ga zo even een retourtje Hoorn- Arnhem maken, maar het zal me niets verbazen als het intussen al drukker is met dagjesmensen dan dat het vanochtend in de spits was...
Overigens had ik gister de laatste t3400 vanuit Alkmaar naar Hoorn om 0.16, en daar kwamen uiteindelijk ook maar 3 reizigers uit in Hoorn, inclusief mezelf.
Ik ga zo even een retourtje Hoorn- Arnhem maken, maar het zal me niets verbazen als het intussen al drukker is met dagjesmensen dan dat het vanochtend in de spits was...
Overigens had ik gister de laatste t3400 vanuit Alkmaar naar Hoorn om 0.16, en daar kwamen uiteindelijk ook maar 3 reizigers uit in Hoorn, inclusief mezelf.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Iets vergelijkbaars, zondag 5 april telde de s3600 die aankomt om 23.41 in Roosendaal maar liefst vijf uitstappende reizigers, waarvan er nog twee naar de laatste stoptrein naar Vlissingen meegingen. Soms vraag je je af waarom zulke treinen nog rijden, waarom gaat men in de laatste uren van de dag niet over naar uurdienst? (Niet dat ik het zo niet prettig vind, maar het lijkt me een vrij kostbare zaak op deze manier)Caspar schreef:Overigens had ik gister de laatste t3400 vanuit Alkmaar naar Hoorn om 0.16, en daar kwamen uiteindelijk ook maar 3 reizigers uit in Hoorn, inclusief mezelf.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Als je een uurdienst gaat rijden dan zal het reizigersaantal denk ik spectaculair dalen.IC3 schreef:Iets vergelijkbaars, zondag 5 april telde de s3600 die aankomt om 23.41 in Roosendaal maar liefst vijf uitstappende reizigers, waarvan er nog twee naar de laatste stoptrein naar Vlissingen meegingen. Soms vraag je je af waarom zulke treinen nog rijden, waarom gaat men in de laatste uren van de dag niet over naar uurdienst? (Niet dat ik het zo niet prettig vind, maar het lijkt me een vrij kostbare zaak op deze manier)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Er zijn series die in de avond overschakelen op een uurdienstregeling, zoals de s9500 na 21.00, en die heeft op donderdag dan weer een extra rit vanwege de koopavond in Gouda. De treinen die dan overblijven zijn altijd tot de nok toe gevuld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Daarnaast, als je die trein dan gaat schrappen, dan wil dat dus zeggen dat er vanaf 20.30 uur vanuit Zwolle geen trein meer zou rijden in de richting van Arnhem en verder. Nogal rigoureus.deadlock schreef:Als je een uurdienst gaat rijden dan zal het reizigersaantal denk ik spectaculair dalen.IC3 schreef:Iets vergelijkbaars, zondag 5 april telde de s3600 die aankomt om 23.41 in Roosendaal maar liefst vijf uitstappende reizigers, waarvan er nog twee naar de laatste stoptrein naar Vlissingen meegingen. Soms vraag je je af waarom zulke treinen nog rijden, waarom gaat men in de laatste uren van de dag niet over naar uurdienst? (Niet dat ik het zo niet prettig vind, maar het lijkt me een vrij kostbare zaak op deze manier)
Dan de personeelsverdeling: De enige standplaatsen in die regio zijn Roosendaal en de eerstvolgende naar het oosten toe is Den Bosch. Dus dan vanaf Den Bosch moet je vanaf 22.45 uur geen trein meer naar Roosendaal laten rijden.
En dan die stoptrein naar Vlissingen: Dat personeel komt uit Vlissingen, en dat moet materieel meebrengen vanuit Roosendaal. Ik weet zo de diensten daar niet, maar dan zou de laatste stoptrein van 22.15 uur niet meer rijden naar Roosendaal, enzovoorts, enzovoorts. En ja, je hebt daar al niks anders meer dan een uursdienst.
Naast dat we dus reizigers vervoeren, heb je dus ook je personeel nog, dat je onmogelijk in Roosendaal achter kunt houden, omdat er verder niks rijdt. En taxi's zijn nou niet bepaald de goedkoopste oplossing
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Mikos, dank voor je heldere verklaring. Zo had ik het nog niet bekeken. :)
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
En de halvering van frequentie in de avonduren wordt op zich op veel plaatsen doorgevoerd: s800 vervalt Amr-Asd, s3500 Ut-Ehv... Van de s3000 rijdt de trein die om 00:12 vanuit Asd 'hoort' te vertrekken niet, maar die van 23:42 en 00:42 wel.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
@Jurjen
Dat trucje kun je natuurlijk alleen maar uithalen op trajecten waar meerdere treinseries van hetzelfde treintype (IC of stoptrein) rijden.
Dat trucje kun je natuurlijk alleen maar uithalen op trajecten waar meerdere treinseries van hetzelfde treintype (IC of stoptrein) rijden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Zoals beloofd: de leegte op Utrecht Centraal vanmorgen om 7.45 uur, da's normaal toch wel wat anders op vrijdagmorgen in de spits...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Mwah, bij beperkt tijdsverlies kan je reizigers natuurlijk ook met een lager treintype laten reizen, met name op uitlopers: IC opheffen en doortuffen met je stoptrein. Gebeurt meen ik op Wp-Lls ook?IC3 schreef:@Jurjen
Dat trucje kun je natuurlijk alleen maar uithalen op trajecten waar meerdere treinseries van hetzelfde treintype (IC of stoptrein) rijden.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
* De Protos heeft tegenwoordig informatieschermen hangen, waarop de eerstvolgende stations worden aangegeven. Enige tijdsaanduiding of overstapinformatie is er verder niet op de schermen.
* Ook hebben alle Valleilijn-stations tegenwoordig digitale borden waarop treinbestemming+spoor+vertraging staat. Ze werken echter nog niet.
* Arriva D-GTW 312 had geen werkende airco, 't is behoorlijk warm dan .
* Ook hebben alle Valleilijn-stations tegenwoordig digitale borden waarop treinbestemming+spoor+vertraging staat. Ze werken echter nog niet.
* Arriva D-GTW 312 had geen werkende airco, 't is behoorlijk warm dan .
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
's Avonds rijdt de s3900 niet tussen Amsterdam en Lelystad en wordt de s4700 doorgetrokken naar Lls (overdag rijdt die niet verder dan Almere Oostvaarders).Jurjen schreef:Mwah, bij beperkt tijdsverlies kan je reizigers natuurlijk ook met een lager treintype laten reizen, met name op uitlopers: IC opheffen en doortuffen met je stoptrein. Gebeurt meen ik op Wp-Lls ook?IC3 schreef:@Jurjen
Dat trucje kun je natuurlijk alleen maar uithalen op trajecten waar meerdere treinseries van hetzelfde treintype (IC of stoptrein) rijden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten