Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door MetroRET »

Dan ga ik je denk ik nog blijer maken ;-)

VDL Citea 5860 (Ex Veolia 5417) rijdt eveneens een slagje naar Maaswijk op lijn 84.

Afbeelding
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Hoe werkt het om een foto erbij te plaatsen?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

OVFlakkee schreef:Hoe werkt het om een foto erbij te plaatsen?
Upload je foto op imgur.com. daarna de URL van de foto kopiëren naar je post en de URL selecteren en gebruik dan de knop [Img].
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door dylanwild94 »

Op 21-10-2015 maakte ik deze foto van de 5866 Ex Veolia 5423 op lijn 105.
Afbeelding
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

ArrivaBas schreef:
OVFlakkee schreef:Hoe werkt het om een foto erbij te plaatsen?
Upload je foto op imgur.com. daarna de URL van de foto kopiëren naar je post en de URL selecteren en gebruik dan de knop [Img].
Bedankt, ga ik proberen!
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

In TCR bus 434 is de lichtkrant verwijderd en hangt er een nieuw MaesTronic (zie http://www.maestronic.nl/) beeldscherm van ongeveer 20 / 22 inch. Er hangt ook een nieuwe camera naast. Het beeldscherm is nog niet in gebruik, het plastic folie zit er nog op...
Een heel andere constructie dan in enkele Arriva Amba's (83xx), er zijn bij TCR geen RVS driehoeken geplaatst.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door regenmaker »

Er staan nog heel wat Veolia citea's in Apeldoorn klaar om bestickerd te worden en naar HWGO te verhuizen. :P Maar hoeveel zijn er nu ongeveer in Voorne Putten actief?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Twee nieuwe documenten:
- Nieuwsflits artikel 40 concessiewisseling bijeenkomst
- Presentatie HWGO personeelsbijeenkomsten oktober 2015

Paar dingen daaruit:
- Scholierenlijnen Middelharnis tot Gemeentehuis
- Naast 12m-bussen worden op R-net ook langere 13m-bussen ingezet en op scholierenlijnen ook gelede 18m-bussen.
- Info over het aantal omlopen van de verschillende vestigingen. TCR doet 35% (!!) van de omlopen en 20% van de 'beladen uren'. Opvallend dat TCR in Oude-Tonge blijft. TCR doet ook vanuit Heinenoord enkele omlopen R-Net.
- Kaartje van de 'stalling' in Dirksland. De 31 bussen komen hier te staan: direct rechts na het inrijden van het hek. Goed zichtbaar vanaf het Korteweegje dus...
- In Dirksland wordt afgelost bij halte Ziekenhuis, niet bij de stalling.
- Circa 4 FTE aan personeel moet worden overgeplaatst.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Lijn 436 heeft zitplaatsgarantie :pos:
Nu wordt er ook al afgelost bij de halte Ziekenhuis Dirksland voor de Q-liner.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Die zitplaatsgarantie is verplicht volgens het Programma van Eisen.
Inderdaad wordt de Qliner nu ook meestal bij halte Ziekenhuis afgelost (sommige ritten bij halte Gemeentehuis), maar nu is dat natuurlijk ook logisch: de stalling zit in Oude-Tonge, en daar komt de Qliner niet...
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door regenmaker »

TCR gaat dus wel rijden op R-NET, weten we dat ook weer zeker. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Jammer dat de dienstregeling nog steeds niet bekend is. Als vaste reiziger op lijn 396 vrees ik nog steeds een achteruitgang qua reistijd. Connexxion koketteert wel met de frequentie van lijn 436, maar lijkt te vergeten dat de reistijd ook belangrijk is... Maar ik wil daar liever pas uitspraken over doen als ik de dienstregeling heb gezien! :wink:
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door regenmaker »

Hendrik schreef:Jammer dat de dienstregeling nog steeds niet bekend is. Als vaste reiziger op lijn 396 vrees ik nog steeds een achteruitgang qua reistijd. Connexxion koketteert wel met de frequentie van lijn 436, maar lijkt te vergeten dat de reistijd ook belangrijk is... Maar ik wil daar liever pas uitspraken over doen als ik de dienstregeling heb gezien! :wink:
Ligt er ook een beetje aan vanaf waar je reist toch? Als je vanuit Ouddorp reist ben je sowieso veel langer onderweg.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Hoe bedoel je dat precies?
Ik bedoel dat ik vrees dat de duur van een rit vanaf Flakkee naar Rotterdam sowieso langer zal worden, en dat dit nog wordt versterkt door het aanzienlijk verminderen van de sneldienstritten (die ook nog eens bij meer haltes, zoals Numansdorp A29, zullen stoppen).
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door regenmaker »

Lijn 436 gaat toch niet meer in de spitsuren naar Ouddorp rijden? Dan moet je dus overstappen. En sowieso moet je straks via Stellendam reizen, aangezien de snelle route eruit gaat.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

regenmaker schreef:Lijn 436 gaat toch niet meer in de spitsuren naar Ouddorp rijden? Dan moet je dus overstappen. En sowieso moet je straks via Stellendam reizen, aangezien de snelle route eruit gaat.
Jep. Net als de oude 136 gaat die pas in de Avond naar Ouddorp als ik de dienstregeling moet geloven.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Een antwoord op mijn vraag aan CXX via e-mail:

"U verzocht ons om de planning voor lijn 436 te herzien. Naar aanleiding van uw klacht namen wij contact op met de vervoerkundige. Hij liet ons weten dat er tussen Ouddorp en Middelharnis een rechtstreekse verbinding blijft met de scholierenlijn 639. Deze lijn rijdt in aansluiting op de schooltijden van de verschillende scholen in Middelharnis. Buiten deze tijden van lijn 639 kunnen reizigers reizen met lijn 104 en overstappen op R-net lijn 436 bij Stellendam. Volgens de informatie die wij bij de aanbesteding hebben ontvangen van Arriva zou dit niet moeten leiden tot staanplaatsen in de bus. Wij zullen deze situatie vanaf de start goed monitoren. Reizigers vanuit Ouddorp naar Rotterdam kunnen per 13 december ook reizen met lijn 104 in de spitsuren rechtstreeks naar Spijkenisse Metro Centrum en daar overstappen op de metro. Deze reis is sneller en goedkoper dan de reis over Goeree en via de Hoekse Waard".

(einde citaat)

Bron: Connexxion OV Klantenservice
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Roeland »

TCR zal dan op R-net waarschijnlijk alleen de korte spitsritten Oude-Tonge - Rotterdam doen (eigenlijk de 133-overstap ritten).
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

TCR 547 heeft nog geen OV-Chipkaartlezers in de bus.
Vanochtend reed deze op lijn 630.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Op de site van CXX is sinds vandaag het nieuwe busboekje beschikbaar in pdf formaat (193 pagina's).
Zie http://connexxion.nl/reizen/14/wijzigin ... -hwgo/3936
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Tjonge, wel zes ritten ri. Rotterdam (ochtend) en zes ritten ri. Dirksland (middag) op lijn 436 die via de N59 rijden... :roll:
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

Kijk maar naar 164 in de Avond. Dat is een mooie aansluiting. In de uurdienst een bus net 2/3 minuten missen bij Wethouder van Veldenweg.
Alleen bij de Hallinxweg staat je bus misschien nog klaar.

Trouwens. Dit is best egoistisch, maar het zou wel lekker zijn als de 663 ook naar Kralingse Zoom ging. Ik weet niet wie er allemaal gebruik van maken, maar ik zou het wel lekker vinden.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Wat een gemiste kans dat ze tijdens de spits alle ritten (op rit 39 na) van de 436 een buffertijd geven. Geef alleen de ritten die aansluiting geven naar Zeeland een buffertijd en laat de overige ritten gewoon lekker doorrijden. :') Die rit 39 is een rit die om 55 vertrekt vanaf het Gemeentehuis in Middelharnis en als enige rit geen buffertijd heeft op Oude-Tonge. Dus het kan blijkbaar wel.

Overige gemiste kansen:

- De 163 rijdt ondanks dat het aantal passagiers stijgt straks weer 1x per uur tijdens de daluren.
- De 185 heeft doordeweeks in de avond wel een hele ruime overstap in s'Gravendeel, namelijk 30 minuten.
- De 164 wacht s'avonds niet op de 160 vanuit Goudswaard. In het weekend gebeurt dit dan weer wel.
- Zaterdagavond vertrekken alle bussen rond 23 00 :!: in plaats van 1 uur s'nachts. De late ritten zitten nu nog vol. Straks reist er niemand meer op zaterdagavond met de bus. :')
- Op zondagavond rijden er 2 bussen achter elkaar tussen Heinenoord en Rotterdam Zuidplein en 0 :!: tussen de Hoeksche Waard en Dordrecht. :') Dat kan je volgens mij ook iets beter verdelen lijkt me. :')
- De 166 vertrekt op zondagavond precies 2 minuten voordat de 160 vanuit Oud-Beijerland binnenkomt.

We gaan er lekker op vooruit de komende jaren. :N
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Stefan »

Had voor de grap een busboekje van 2007 er bij gepakt, in grote lijnen lijkt 't er wel weer op eigenlijk. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Ook jammer dat de 639 richting Ouddorp net niet aansluit op lijn 436 bij Melissant om 16.32 uur.
Wellicht wil de 639 1 minuutje wachten om over te kunnen stappen :roll:

Hier en daar zijn er wat extra wachttijden erbij gekomen, zoals in Dirksland.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 41 gasten