Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Gaat dit om de standaard Citaro's die uit Den Bosch komen? Of de ingehuurde gelede Citaro's?
Het verrast mij nogal, overal ter wereld rijden die Citaro's zonder problemen, maar in Tilburg moeten ze in de stalling
Hahahahaha toen ik dit las via Openbaarvervoerinboskoop.nl moest ik lachen.
In Den Bosch hadden we niet vaak problemen met die Citaro's en nu ze in Tilburg rijden is er van alles aan de hand.
Ik denk zelf ook dat chauffeurs daar ook niet goed kunnen rijden, in mijn ogen erg lomp en rommelig als ik er wel eens in zit.
En ik maar steeds aanhoren van me vader dat ie graag de Citaro's terug in Den Bosch zou willen.
Ik zeg "Nee dank je" lekker weg laten ben blij met de stad Citea's ook al hebben die ook hun puntjes zoals
schroefjes die uit de deur vallen tijdens het rijden of dat info TV in eens naar beneden valt. Toch blijven het fijne bussen die we nu hebben helaas zijn het geen 3 deurs.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gaat dit om de standaard Citaro's die uit Den Bosch komen? Of de ingehuurde gelede Citaro's?
Het verrast mij nogal, overal ter wereld rijden die Citaro's zonder problemen, maar in Tilburg moeten ze in de stalling
Ik durf niet te stellen dat ze overal ter wereld zonder problemen rijden (ik zou ook echt niet weten hoe ik daar achter moet komen), maar in Nederland en Europa is of lijkt het wel dé stadsbus te zijn (geweest). Op de Tilburgse Citaro's staat ook Bus of the year 2007. 2007, dat dan weer wel. Heeft iemand voorbeelden van andere (stads)diensten met Citaro's (in Nederland)? Wel ook uit 2007 dan.
Schiphol Sternet heeft Citaro's uit 2007 (driedeurs).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gaat dit om de standaard Citaro's die uit Den Bosch komen? Of de ingehuurde gelede Citaro's?
Het verrast mij nogal, overal ter wereld rijden die Citaro's zonder problemen, maar in Tilburg moeten ze in de stalling
Ik durf niet te stellen dat ze overal ter wereld zonder problemen rijden (ik zou ook echt niet weten hoe ik daar achter moet komen), maar in Nederland en Europa is of lijkt het wel dé stadsbus te zijn (geweest). Op de Tilburgse Citaro's staat ook Bus of the year 2007. 2007, dat dan weer wel. Heeft iemand voorbeelden van andere (stads)diensten met Citaro's (in Nederland)? Wel ook uit 2007 dan.
Schiphol Sternet heeft Citaro's uit 2007 (driedeurs).
Connexxion rijdt er mee op Schiphol en Noord Holland, Arriva in Tilburg, RET, Hermes Breng rond Nijmegen, heel Duitsland zo wat iedere maatschappij, rest van de wereld ook veelvuldig. Het is een goede en populaire bus. Ik snap het punt niet zo met die bussen in Tilburg.
marcel.nl schreef:
Connexxion rijdt er mee op Schiphol en Noord Holland, Arriva in Tilburg, RET, Hermes Breng rond Nijmegen, heel Duitsland zo wat iedere maatschappij, rest van de wereld ook veelvuldig. Het is een goede en populaire bus. Ik snap het punt niet zo met die bussen in Tilburg.
TCR rijdt ook met 20 Citaro's rond (500-519) in de regio Schiphol. En je vergeet U-OV in Utrecht en Qbuzz in Groningen die maken er ook volop gebruik van.
Dat van de Citaros zal waarschijnlijk gewoon lomp rijgedrag zijn van de betreffende chauffeur/chauffeusse. Die bussen zijn dan wel 8 jaar oud, maar als ze onveilig zijn had het naar mijn mening in de afgelopen 8 jaar eerder naar voren moeten komen. Ik denk eerder dat Arriva de situatie hoe het ongeluk is gebeurd moet onderzoeken i.p.v. alle bussen zomaar aan de kant zetten. Het kan misschien een technische fout zijn. Maar verreweg de meeste ongelukken gebeuren juist door menselijke fouten. Technische fouten zijn daarin maar een klein percentage.
datm schreef:TCR rijdt ook met 20 Citaro's rond (500-519) in de regio Schiphol. En je vergeet U-OV in Utrecht en Qbuzz in Groningen die maken er ook volop gebruik van.
Maar we hadden het hier over bussen uit 2007, daar komen al die bussen die jij noemt niet uit. Bij de Citaro is dat wel behoorlijk van belang gezien die typebenaming al behoorlijk wat jaren gebruikt wordt en die bussen steeds verder ontwikkeld zijn. De eerste serie brandde bijvoorbeeld beter dan dat 'ie reed, daar kan je op het busstation in Maastricht nog altijd restanten van terugvinden
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Daniel schreef:Maar we hadden het hier over bussen uit 2007, daar komen al die bussen die jij noemt niet uit. Bij de Citaro is dat wel behoorlijk van belang gezien die typebenaming al behoorlijk wat jaren gebruikt wordt en die bussen steeds verder ontwikkeld zijn.
Bouwjaar maakt niet zoveel uit, de EEV motor die in de Arriva 751-784 ligt is vanaf 2005 geleverd (RET 201-290), de laatste bussen in Nederland met deze motor zijn (gok ik) de QBuzz 3021-3025. Daartussen is nog wel het één en ander afgeleverd, wat momenteel ook gewoon vrolijk doorrijdt (RET 301-376, Connexxion 3290-3325, QBuzz 3001-3020).
Michael 1988 schreef:Ik denk eerder dat Arriva de situatie hoe het ongeluk is gebeurd moet onderzoeken i.p.v. alle bussen zomaar aan de kant zetten.
Ik ben het met je eens dat onderzocht moet worden wat de oorzaak van het ongeluk is, maar ik begrijp Arriva ook dat het tijdens het onderzoek liever geen risico's neemt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Er is geen onderzoek nodig, de ex-bussen van Den Bosch trekken te langzaam op bij het wegrijden
dat was al zo toen ze nog bij ons rijden, en wat de Gemeente van Tilburg moet doen is hun stoplichten bij stellen op punten waar het nodig is zodat de bus iets meer tijd heeft om over te steken. En misschien een kleine aanpassing aan de Citaro zelf dat ie iets sneller optrekt bij halte en stoplichten.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Nou onze 2 deurs stad Citea's waren ook niet 100% hoor.
Tijdens het rijden dat er schroefjes van de deur er uit vallen waardoor de deur half open gaan.
Info TV scherm dat naar beneden valt tijdens het rijden, deuren die te traag dicht gaan of niet dicht willen.
en zo kan ik nog wat dingen op noemen. Op 13 a 14 December rijden ze een jaar nu hier in dienst en is veel al verholpen
(gelukkig) maar het lijkt soms dat ze te snel zijn gebouwd en niet goed zijn afgeleverd. Maar jah het moet goedkoop van Arriva en de Provincie wou ze heel snel op de weg hebben bij ons in Den Bosch.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Als bussen te traag optrekken, is dat gewoon een kwestie van afstellen... Tegenwoordig staan motoren zo ver mogelijk dichtgeknepen om zo min mogelijk brandstof te gebruiken... Iets waar ik zelf als chauffeur (voor mijn gevoel) ook met enige regelmaat te maken mee heb. Zeker als je praktisch dezelfde bussen meemaakt (dus zelfde motor en versnellingsbak), zie je vaak zat dat het gewoon wél mogelijk is om goed van z'n plek te komen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Wat betreft de noodstop zou ik niet zozeer een technische oorzaken van de bus zoeken maar bij het gedrag, verkeersinzicht en rijvaardigheden van de weggebruikers. Mijn rijinstructrice zou op de rem hebben getrapt als ik bij groen had willen wegrijden terwijl er nog een bus op de kruising bezig is.
Maar goed, dat is een algemeen probleem, iedereen behalve ik vindt zichzelf de beste automobilist op aarde en de rest is altijd fout.
Een of andere nep-versie van EEV dan, want de motor maakt meer herrie dan de gemiddelde grasmaaier en de roetwolken zijn duidelijk zichtbaar bij het optrekken :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
zelfs een 3 deurs stadsbus is voor Arriva te duur LOL
foto
Precies!
Ik zie toch liever een goede 2 deurs bus dan een 3 deurige milkshakemaker (die volvo7700's hier trillen, jakkes) (ook arriva natuurlijk)
Nou onze 2 deurs stad Citea's waren ook niet 100% hoor.
Tijdens het rijden dat er schroefjes van de deur er uit vallen waardoor de deur half open gaan.
Info TV scherm dat naar beneden valt tijdens het rijden, deuren die te traag dicht gaan of niet dicht willen.
en zo kan ik nog wat dingen op noemen. Op 13 a 14 December rijden ze een jaar nu hier in dienst en is veel al verholpen
(gelukkig) maar het lijkt soms dat ze te snel zijn gebouwd en niet goed zijn afgeleverd. Maar jah het moet goedkoop van Arriva en de Provincie wou ze heel snel op de weg hebben bij ons in Den Bosch.
Dat die deuren langzaam dichtgaan gebeurt meestal als de deuren net opengemaakt worden en worden gestopt, om vervolgens weer gesloten te worden. Dat is volgens mij doordat er minder lucht in het systeem zit, aangezien dat net gebruikt is voor het openen.
Laatst gewijzigd door gliderfighter op do 29 okt 2015, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Zie genoeg citaro's rijden in Tilburg :). De Citea bus vanmorgen in Breda op lijn 1 naar Heusdenhout had een voordeur die amper dicht wilde. De schermen vertonen al nukken in Brabant bij de Citea's. Typisch Arriva ;)
Net zag ik een citaro rijden in Tilburg waarvan de lijndisplay's aan de buitenkant het niet doen. Even op mijn telefoon gekeken en op OV zoeker stond hij er niet op dus waarschijnlijk heeft zijn boordcomputer het begeven.
Heeft iemand trouwens een idee hoe lang het nog gaat duren voor de DRIS panelen in Tilburg volledig werken? Bij de meeste haltes doet hij het niet en bij sommige worden alleen de streeklijnen getoond. Het enige wat ik weet is dat er een aanbesteding heeft plaats gevonden door de provincie voor open source DRIS-panelen.
datm schreef:Heeft iemand trouwens een idee hoe lang het nog gaat duren voor de DRIS panelen in Tilburg volledig werken? Bij de meeste haltes doet hij het niet en bij sommige worden alleen de streeklijnen getoond.
Wat ik vernomen heb is dat het systeem wat nu in Tilburg wordt gebruikt verouderd is, alles moet dus vervangen worden. Wilde gok dat dit allemaal aanbesteed moet gaan worden enzo, dus ik persoonlijk verwacht dat er voor de zomer geen spade de grond in gaat.
Ik citeer uit bovenstaande link:
"De voertuigen die voor 1 november geregistreerd zijn en voldoen aan de criteria, worden alsnog als
‘EEV’ voertuig vastgelegd. De eigenaar/houder van deze voertuigen worden benaderd voor het
omwisselen van het kentekenbewijs voor een nieuw bewijs met vermelding van de EEV klasse. Ook
zal op de RDW online voertuig informatie site (OVI) EEV worden vermeld. "
Kans dus dat er al een EEV motor in lag, alleen dat dit pas "erkend" is als aparte motor sinds 2010.