Het grote computertopic! #18

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door Suus »

Gaat hetzelfde verhaal op, ook voor de iPod Touch zal de update niet zo heel groot zijn.

Bovendien geeft de nieuwe update een eenhoorn-emoji, dat zou toch een doorslaggevende reden voor KM46 moeten zijn :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door ODRAIL »

deadlock schreef:
KM46 schreef:Hoezo vertrouw je Norton niet? Deze wordt altijd als een van de beste getest.
Mwoah: https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/
Ach het is maar hoe je de cijfers interpreteert denk ik dan maar zo. Of jij moet een betere weten. En bovendien is mijn licentie nog een half jaar geldig. En voor die tijd ben ik niet van plan om een nieuwe te nemen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door deadlock »

Ik zwoor vroeger bij Eset maar ga tegenwoordig voor Bitdefender.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Gaat hetzelfde verhaal op, ook voor de iPod Touch zal de update niet zo heel groot zijn.

Bovendien geeft de nieuwe update een eenhoorn-emoji, dat zou toch een doorslaggevende reden voor KM46 moeten zijn :P
De computer was toch z'n 20 minuten aan het downloaden met een snelheid van 8m/bit
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door Suus »

Dat komt ook omdat de gehele wereld tegelijk aan het updaten is, Apple pusht de update vaak na een of twee dagen OTA naar bijna alle apparaten. Het voordeel is dat het aantal mensen dat de update installeert erg hoog is, het nadeel is dat het altijd veel ruimte op apparaten in beslag nam. Daarom zijn er nu dus Delta-updates, maar die zijn dus alleen OTA. Via iTunes krijg je altijd de volledige update, die is wel altijd zo'n 2 GB.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door ODRAIL »

@Bee: bedankt voor je uitleg :pos: :wink: .
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door webguy »

Nu kan KM46 ook een middelvinger typen! Zou de gerapste appel er ook tussen zitten? (en het forum ondersteunt Unicode emoticons dus niet)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door Thom91 »

Helaas -o-

Afbeelding
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door webguy »

De thee lijkt er wel beetje op ;)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door STF »

Wat hebben ze dat eigenlijk vreemd in elkaar zitten; als je de media player op een Windows smartphone volledig afsluit blijft de muziek gewoon verder spelen, zelfs na het einde van dat nummer stopt het niet, automatisch gaat het volgende nummer van start.
Wat daar de logica nou van is?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door deadlock »

Is dat een serieuze vraag?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door STF »

Zou er eigenlijk een wereldrecord tablets kopen bestaan? Ik heb er dit jaar "slechts" zes gekocht... :shock:

Nr. 1 heeft na een halfjaar een andere functie gekregen, hangt nu aan de wand in het café en dient als monitor van de terras-camera.

Nr. 2 is na een halfjaar verkocht omdat ik er bij nader inzien toch liever eentje had waar een SIM-kaart in kon.

Nr. 3 is na een halve maand terug naar de leverancier gegaan omdat het een totaal prul was.

Nr. 4 heb ik in gebruik (thuis).

Nr. 5 heb ik na een maand te koop gezet (is tot op heden nog niet verkocht), een voor mij belangrijk programma bleek er om onduidelijke reden niet goed op te werken.

Nr. 6 heb ik in gebruik (onderweg).

Een goede vriendin van me zei laatst zoiets in de trant van: "ik moet ook maar eens een camping beginnen, schijn je behoorlijk rijk van te worden". :lol:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door deadlock »

Ik heb die luxe met laptops.

1 Core i5 Asus dinges van de vorige generatie met 8GB geheugen die ik gebruik voor mijn treinen.
1 Core i7 Sony Vaio van de tweede generatie met 8GB geheugen die mijn huisgenoot mag gebruiken om op te gamen.
1 Core i7 Acer met 32GB geheugen van de vorige generatie waar ik het zware werk op doe.
1 Core i7 Dell van de huidige generatie met 16GB geheugen die op kantoor staat en alleen meegaat als ik ergens werk moet verrichten onderweg (weegt geen klap).
1 Core i7 Asus met 16GB geheugen die thuis op de woonkamertafel staat waar ik dit op schrijf.
1 Core2Duo die de buurman gebruikt als seriekijklaptop in zijn mancave op zolder.
1 Netbook met een of Linux voor het afspelen van media.
1 Vercrackte Acer die het maar blijft doen en fucking baas is van 10 jaar oud met XP als testbank voor netwerk booten en imaging enzo.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door Thom91 »

Ik heb geen luxe :'(
Komt wel goed schatje.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door STF »

Jij zit nu bij een internetcafé om dit bericht te schrijven, Thom91?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door Thom91 »

Universiteit, is het 'gratis' :P
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door deadlock »

Op z'n dikke HipsterMacBook natuurlijk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door Aking »

Aangezien mijn oude netbook (HP mini 110-3101sd) niet echt werkbaar meer is, ben ik op zoek naar een vervanger...

Nou heb ik me de laatste jaren alleen niet echt verdiept in de wereld van de tablets en 2 in 1 gevallen, dus ik dacht laat ik eens kijken of iemand hier goede raad heeft.

Opzich vind ik een toetsenbordje wel heel fijn en volgens mij zijn er niet echt android 2 in 1 gevallen, dus mijn neiging neigt naar een windhoos geval.

Dit is volgens mij alleen weer kut met apps op het moment dat ik hem als tablet wil gebruiken, want dingen als Rijdendetreinen en OVinfo zijn er vast niet in een windhoosversie.

Dus als er nog mensen zijn met tips, ideeën, voors of tegens: roept u alstublieft :Y

Oh en ik heb een budget van ongeveer 200-300 euro. Liever richting 200, maar als ik voor een paar tientjes meer veel beter uit kom is dat natuurlijk veel beter *O*

Bij voorbaat dank voor uw inbreng :pos:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door Daantje »

Dell heeft dacht ik van die twee in één dingen voor niet al teveel geld.

Ik heb alleen mijn Lenovo laptop en we hebben nog een oude leenlaptop van mijn broertje waar een aantal toetsen in ontbreken.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door Thom91 »

Aking schreef:Aangezien mijn oude netbook (HP mini 110-3101sd) niet echt werkbaar meer is, ben ik op zoek naar een vervanger...

Nou heb ik me de laatste jaren alleen niet echt verdiept in de wereld van de tablets en 2 in 1 gevallen, dus ik dacht laat ik eens kijken of iemand hier goede raad heeft.

Opzich vind ik een toetsenbordje wel heel fijn en volgens mij zijn er niet echt android 2 in 1 gevallen, dus mijn neiging neigt naar een windhoos geval.

Dit is volgens mij alleen weer kut met apps op het moment dat ik hem als tablet wil gebruiken, want dingen als Rijdendetreinen en OVinfo zijn er vast niet in een windhoosversie.

Dus als er nog mensen zijn met tips, ideeën, voors of tegens: roept u alstublieft :Y

Oh en ik heb een budget van ongeveer 200-300 euro. Liever richting 200, maar als ik voor een paar tientjes meer veel beter uit kom is dat natuurlijk veel beter *O*

Bij voorbaat dank voor uw inbreng :pos:
Surface? Ik weet alleen niet wat ze kosten...
Komt wel goed schatje.
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door Hendrik »

Ruim boven het budget...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door Hainje »

Aking schreef:Oh en ik heb een budget van ongeveer 200-300 euro. Liever richting 200, maar als ik voor een paar tientjes meer veel beter uit kom is dat natuurlijk veel beter *O*

Bij voorbaat dank voor uw inbreng :pos:
Aldi in de gaten houden. Heeft doorgaans best goed spul voor die prijzen.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door Aking »

Mjah ik heb hier een Vaio als "thuislaptop" maar dat ding is met een 17.4" scherm best wel te groot om zo even in mn tas te flikkeren.

Het gaat me dus echt om een "simpel ding voor onderweg, maar ook als ik weer eens ergens in een of ander balkanland zit heb ik m graag bij me en dan is het fijn als ik er net iets meer mee kan als angry birds. :Y

Eigenlijk was die netbook best perfect, maar volgens mij zijn die dingen helemaal uit de gratie tegenwoordig. :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door Suus »

Na een halve nacht geprutst te hebben heb ik eindelijk Office 2016 voor Mac stabiel gekregen. Het bleek een combinatie van corrupte userdata en een verouderde licentie te zijn.

Helaas wel een dag te laat, want ik heb gisteren maar besloten de volgorde van vervangen van MacBook en iPhone om te gooien en een nieuwe MacBook besteld. De nieuwe iPhone komt volgend jaar wel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door Stefan »

Office 2016... Oh, ik draai nog op 2011. :') :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten