OVer je reiservaringen in oktober 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door JWM »

Toch wel bijzonder, dat er ad-hoc zo'n gigantische hoeveelheid touringcars geregeld kon worden. Staan die anders ook maar werkloos in een garage?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Thom91 »

Het verlengen van de periode is niet zo moeilijk toch..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Ardan »

Als een hoop bussen vandaag alweer ergens anders ingepland stonden wel.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Suus »

Het is herfstvakantie, weinig schoolreisjes en het is ook niet echt bejaardentripjesweer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Ardan »

NU niet nee :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Z2N »

Ik rij momenteel door een Paturain-reclame! :D
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door DrechtBlub »

Ontdekte net dat mijn tripje naar den haag van het weekend behoorlijk verstoord is door werkzaamheden tussen rotterdam en den haag, dan maar met metro lijn E, zal wel druk zijn. (ik mag hopen dat er extra materieel ingezet word...)
Ik blub in het Drecht.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Hendrik »

Extra materieel op metrolijn E? Reken daar maar niet op...
Gelukkig rijdt metro E in het weekend wel weer t/m Den Haag Centraal (vanaf vandaag t/m vrijdag rijdt metro E namelijk alleen tussen Rotterdam en Leidschenveen).
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door regenmaker »

Had afgelopen maandag een ongeluk met lijn 91 in de ochtendspits naar Arnhem. Bus klapte op een vrachtwagen waardoor een aantal ramen gebroken waren, verder geen grote schade (gelukkig stonden er geen mensen). Dat krijg je als de bus te laat invoegt op de invoegstrook:
Spoiler: show
Afbeelding
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Etienne »

Door werkzaamheden rijdt metrolijn E tot vandaag tot aan Leidschenveen en moeten doorgaande reizigers overstappen op lijn 3 of 4 van de HTM.

Vanochtend liep dit allerminst soepel. Onze metro werd opgehouden voor het laatste sein, omdat een defecte tram stond net voor het station. Pas na 20 minuten was deze (na meerdere resets) aan de kant gegaan, maar eerst mochten nog 3 HTM-trams langszij komen om als eerste richting Den Haag te gaan en daarna kwam aan de andere zijde de metro die achter ons stond voorbij. Uiteindelijk waren wij om 07:30 pas in het station i.p.v. 07:06. Op Laan van N.O.I. had ik daardoor de 2214 gemist en de 2627 reed met 13 minuten vertraging.

Fijne ochtendspits weer -o-
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door DrechtBlub »

Voor een keertje is het niet de NS die op het spoor voor grote vertraging zorgt... :')
Ik blub in het Drecht.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door VIRM »

Van donderdag tot zondag (vandaag) ben ik in Florence geweest. Het fijne aan dez estad is, dat alle bezienswaardigheden op loopafstand van elkaar liggen. Enige OV dat ik hoefde te gebruiken was de rechtstreekse bus tussen het vliegveld en het centraal station van Florence. Deze dienst wordt uitgevoerd door touringcars. De frequentie van elk half uur vond ik opvallend weinig, maar er was welk plek genoeg in de bus.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Suus »

De 2820 (met VIRM-6) werd vandaag op Rotterdam Centraal de daar startende 1929. Een rechtstreekse trein Gouda -> Dordrecht *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door ODRAIL »

Was er een speciale reden dat de twee series gekoppeld werden?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Suus »

Uitgelopen werkzaamheden tussen Den Haag en Schiedam, waardoor de s1900 niet reed tussen Den Haag en Rotterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Wubbo »

Dat waren geen uitgelopen werkzaamheden (dan had er vanaf begin dienst niets gereden, toen reed het wel) maar herstel van een storing in de buurt van Delft.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Daniel »

Bee schreef:De 2820 (met VIRM-6) werd vandaag op Rotterdam Centraal de daar startende 1929. Een rechtstreekse trein Gouda -> Dordrecht *O*
Handig opgelost zo, immers is de aankomende [serie=Intercity|2015|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] net te laat in Rotterdam om direct op de trein terug te keren maar wel op tijd om weer als de [serie=Intercity|2015|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] richting Utrecht verder te gaan. Alleen even opletten gezien het gemengde materieel in de 1900, anders heb je vervolgens een probleem in Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door JWM »

Gisteravond van Zwolle naar Amsterdam Zuid gereisd. Meteen bij vertrek uit Zwolle werden in twee talen zeer uitgebreid excuses gemaakt voor het vertraagde vertrek van maarliefst drie minuten om aansluiting te geven op de licht vertraagde trein vanuit Groningen. Toen de conducteur daar eindelijk mee klaar was reden waren we de IJssel al over en reden een stukje stapvoets, wat voor de conducteur weer reden was om uitgebreid te gaan omroepen dat dit op last van de treindienstleider was.

Afijn, niet veel later kwam de praatgrage conducteur de coupé binnen. Een man (type, met mij moet je geen ruzie maken) met klein dochtertje had niet ingecheckt en er volgde een uitgebreide dialoog. De conducteur kwam tot de conclusie dat de man had uitgecheckt in plaats van ingecheckt omdat hij vanmorgenvroeg niet had uitgecheckt. De man snapte niet hoe dat kon en hij bood aan dan in Lelystad uit te stappen om daar alsnog in te checken maar volgens de conducteur is dat niet mogelijk omdat de poortjes daar zijn afgesloten. Na het uitwisselen van wat weinig steekhoudende argumenten (zoals: Ik krijg een boete, omdat het systeem niet werkt!) kapte de conducteur de discussie af met de mededeling zo terug te komen omdat we bijna in Lelystad waren. Uiteraard volgde weer een uitgebreide omroep over de wereldschokkende vertraging van maarliefst drie minuten. Na vertrek uit Lelystad kwam de conducteur meteen weer terug, zei niks en begon meteen te schrijven waar de man rustig aan meewerkte, wellicht omdat hij dat kind bij zich had. De conducteur wenste de man nog verder een hele fijne reis toe, "ja, bedankt :x" en ging de deur door richting de Eerste klas om daar een uitgebreid college te geven over de voorwaarden van de gratis overgangkaartjes :')

In de coupé waarin ik zat kwam vervolgens een vrij onverzorgde man binnen die uitgebreid z'n lippen ging zitten stiften in de weerspiegeling van een raam. Toen die daarmee klaar was liep hij zingend de coupé weer uit. Oke... Voor Weesp kwam de trein tot stilstond. De machinist riep kort om dat er een wisselstoring was bij Weesp en we even moesten stil staan om een andere trein voor te laten. Ondertussen was de beboete man druk bezig om jointjes te draaien. Na een paar minuten reden we verder om bij de aftakking naar de Zuidtak weer minutenlang stil te staan zonder enige omroep. Beetje jammer als je wel uitgebreid excuses gaat maken over een paar minuutjes maar niet bij een meer serieuze vertraging.

Kortom, het was me weer het ritje :D
MarkNL
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door MarkNL »

JWM schreef:Ondertussen was de beboete man druk bezig om jointjes te draaien.
Met z'n dochtertje erbij?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door JWM »

Ja... :')
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door deadlock »

Doe je dat ook als de buurman zijn stinkende 30 jaar oude diesel start?

Hou je waarde-oordelen even lekker voor je.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door JWM »

Mag ik dat nog even zelf bepalen? Dank je wel.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door gliderfighter »

Vandaag dankzij NS Extra gratis in de 1e klas mogen reizen.
Per bus(want ach, scheelt fietsen naar het station en de sprinter pakken), aangekomen had ik de trein naar Schiphol net gemist, die van 7:23 was sowieso al mijn plan. Voor de eerste klas gaan staan, totdat de IC Alkmaar opeens op het middenspoor komt aanrijden; dat wordt dus naar 4a rennen. Op 4a aangekomen gaan de deuren maar niet open, storing in de trein? Dit duurde 10 minuten, ondertussen werd er al omgeroepen dat er door een verstoring geen treinen reden tussen Ut en Ht. Ik alsnog in de trein gaan zitten, want iedereen bleef zitten. Uiteindelijk reed de trein niet verder en teruggelopen. De laatste bak stond een kleine meter van het perron af, ik denk dat V&S eerst bij de deur moest komen om mensen weg te sturen bij de deur.
Enfin, de IC Zwolle gepakt en daarna naar Utrecht, om daarna te rennen naar spoor 12 vanaf 5 om in een gezellige ICM naar Amstel te reizen. Terugweg ging gelukkig wel goed. En dat allemaal met 1 hele dag eerste klas reizen *O*
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Frank »

Vandaag een ritje Elst - Duiven. Heen met de auto zo'n 25 minuten, terug met het OV zo'n 110 minuten. Normaal gesproken zijn dat er 55-60 en zijn het er met de auto ongeveer 35 (herfstvakantie nu...)

Nou moet ik eerlijk toegegeven dat ik me de problemen ook wel op de hals gehaald heb door specifiek met de vervangende NS-bussen van Arnhem naar Elst wilde en niet met de lijnbus... Dat werd een hele uitdaging. In Arnhem ging alles nog wel ok en na een minuutje of zeven wachten kwam de eerste NS-stopbus naar Nijmegen. Dat was nog redelijk volgens plan en de enorme omweg om station Arnhem Zuid aan te doen ook.

In Elst reed de bus naar de carpoolplaats, vlakbij de snelweg op een plek waar vrijwel niemand hoeft te zijn. Daar moet je overstappen op een pendelbusje naar Elst station westzijde en Elst station oostzijde. Dat pendelbusje moet elke tien minuten rijden en hoewel deze er na vier minuten er al was vertrok deze nog een kwartier(!) later. Ja, ik moet roken, ja er komt nog een NS-bus aan, wacht even, ja er komt nog een NS-bus aan wacht even, ja dit gesprek is wel heel erg gezellig, etc, etc. Goed dat duurde dus erg lang allemaal, ik had gehoopt dat iig die overstap soepel zou gaan, maar helaas.

Volgens mij zijn er ook voldoende alternatieven voor dit overstap gebeuren. Je kunt prima over de Rijksweg Noord rijden (staan geen files want er rijden geen treinen) en bij de halte Dorpsstaat iedereen eruit gooien. Vanaf daar is het amper vijf minuten lopen naar het station. Leg een plank van het ene naar het andere perron en je kunt ook aan de andere kant van het spoor komen. Bovendien, er rijden toch geen treinen. De bussen zouden trouwens ook prima aan de westzijde van het station kunnen rijden, mocht dat wenselijker zijn. Ik gok dat er vrijdag geen hond in de vervangende NS-stopbussen zit. Waarschijnlijk verlies je er zelfs van Arnhem naar Nijmegen Lent amper tijd mee door de 331 te nemen (waarschijnlijk wel wat geld...).
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door fogeltje »

Je hebt een rijbewijs en auto? *bus*
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten