[Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Gaat voor de NS 'm niet worden met de twee trapjes.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Flirt is ook bestelt voor de Sprinter en Abellio R-net. Het is volgens mij de trein die bijna alleen maar nu bestelt wordt. Arriva en Syntus gaan er ook voor. Die trapjes kan je wegwerken met een hoge en een lage deel. De SLT heeft het ook. De GTW, Protos en Lint ook.webguy schreef:Gaat voor de NS 'm niet worden met de twee trapjes.
Ik denk dat de reden is dat ze het niet bestellen omdat ze die al als sprinters gaan gebruiken.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Twee trapjes voor zitplaatsen direct achter de cabine gaat nog wel, maar het is de bedoeling dat de meerderheid van de zitplaatsen in de trein vanaf de straat tot aan de stoel zonder enige opstap of afstap bereikbaar is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Vraag bij al deze opmerkingen... Hoe hoog zijn de perrons in Polen? :X
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Dat is wel een hele slechte reden om een trein niet te willen.OmniLezer schreef: Ik denk dat de reden is dat ze het niet bestellen omdat ze die al als sprinters gaan gebruiken.
Met een ander interieur en andere kleurstelling is er heus wel genoeg onderscheid te maken.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Verschilt tussen onder spoorstaafhoogte naar 76cm.Klaasje schreef:Vraag bij al deze opmerkingen... Hoe hoog zijn de perrons in Polen? :X
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Dan kan ik mij voorstellen dat een paar traptreden heel fijn kan zijn. Overigens worden er ook FLIRTS zonder traptreden geleverd dus ik zie het punt van de discussie niet zo.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Zou kunnen. Ik dacht de NS misschien wat variatie wilreisthijs schreef:Dat is wel een hele slechte reden om een trein niet te willen.OmniLezer schreef: Ik denk dat de reden is dat ze het niet bestellen omdat ze die al als sprinters gaan gebruiken.
Met een ander interieur en andere kleurstelling is er heus wel genoeg onderscheid te maken.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Liever niet zelfs. Een materieeltype is veel praktischer voor het onderhoud. Het mag alleen geen argument zijn bij een aanbesteding.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Ik zie dat al voor me. Na 20 jaar alleen Stadler Flirt's bij alles in dienst. Alleen voor de Internationale diensten is er iets anders. XD
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Je vergeet de VIRM en de SNG (CAF Civity), hoorOmniLezer schreef:Ik zie dat al voor me. Na 20 jaar alleen Stadler Flirt's bij alles in dienst. Alleen voor de Internationale diensten is er iets anders. XD
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Oh leuk, toch wat variatie. En de NID/DDZ en ICRm/TRAXX ook erbij.ArrivaBas schreef:Je vergeet de VIRM en de SNG (CAF Civity), hoorOmniLezer schreef:Ik zie dat al voor me. Na 20 jaar alleen Stadler Flirt's bij alles in dienst. Alleen voor de Internationale diensten is er iets anders. XD
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Dat is over twintig jaar wel weg.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Inderdaad. En als die variatie dan toch moet kan je dat met wat chroom6 wel aan de buitenkant aanbrengen.Bee schreef:Liever niet zelfs. Een materieeltype is veel praktischer voor het onderhoud. Het mag alleen geen argument zijn bij een aanbesteding.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Omdat je - als NS zijnde - net als vroeger weer ouderwets dagtreinen Amsterdam - Berlijn - Stettin wilt kunnen inleggenKlaasje schreef:Dan kan ik mij voorstellen dat een paar traptreden heel fijn kan zijn. Overigens worden er ook FLIRTS zonder traptreden geleverd dus ik zie het punt van de discussie niet zo.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Het laatste stuk een Ludmilla ervoor dus?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Mat'54 reed toch ook als IC en stoptrein?reisthijs schreef:Dat is wel een hele slechte reden om een trein niet te willen.OmniLezer schreef: Ik denk dat de reden is dat ze het niet bestellen omdat ze die al als sprinters gaan gebruiken.
Met een ander interieur en andere kleurstelling is er heus wel genoeg onderscheid te maken.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Alles behalve de V250, ICE en Thalys heeft óók als stoptrein gereden
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Heeft de ICE heel in het begin niet een dagje in de binnenlandse dienst gereden als promotour?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39189
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Je bent me net voor Bee, er heeft inderdaad ooit een ICE als stoptrein gereden in Nederland: http://www.nicospilt.com/Ritten2005_internationaal.htm
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Van Toorenburg gisteren bij Pauw: "Er zijn inmiddels treinen besteld die 200 km/h kunnen en tot de grens gaan."
Dan weten we allemaal waar het over gaat toch? ;)
Dan weten we allemaal waar het over gaat toch? ;)
Komt wel goed schatje.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Besteld? Als die treinen al zijn besteld heb ik iets gemist...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Je legt de vinger op de 'zere' plek.
Komt wel goed schatje.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Als ze maar tot de grens gaan heb je er ook niks aan. Geloof niet dat de grens de plek is waar iedereen wil zijn.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Zeker weer onvolledig geïnformeerd... :')Thom91 schreef:Van Toorenburg gisteren bij Pauw: "Er zijn inmiddels treinen besteld die 200 km/h kunnen en tot de grens gaan."
Dan weten we allemaal waar het over gaat toch? ;)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten