Nieuwe Wifi bij Thalys

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Nieuwe Wifi bij Thalys

Bericht door Suus »

Thalys krijgt in 2016 in al hun treinen een nieuwe Wifi-installatie, deze zal sneller zijn en zodoende ook meer verkeer kunnen afhandelen dan de huidige installatie. Dit heeft als gevolg dat gratis toegang tot de wifi inbegrepen zal worden bij alle vervoersbewijzen, nu was internet alleen voor Comfort 2 Flex en Comfort 1 inbegrepen in de prijs. Wel is er een datalimiet, die voor bezitters van een Thalys The Card hoger ligt dan voor overige reizigers. Afhankelijk van je status bij dit klantenprogramma wordt de limiet nog verder verhoogd. Bezitters van TTC moeten wel vooraf een wachtwoord aanmaken om van dit voordeel te kunnen profiteren.

Bron: Nieuwsbrief.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MarkNL
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Nieuwe Wifi bij Thalys

Bericht door MarkNL »

Ik had begrepen (volgens mij uit de Railmagazine?) dat die grote bol op het dak van de treinen hierbij ook gaat verdwijnen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe Wifi bij Thalys

Bericht door Suus »

Ik ga er vanuit dat Thalys in alle vier de landen gebruik gaat maken van bestaande 4G-netwerken, dan zal de bol die nu gebruikt wordt voor satellietinternet inderdaad overbodig worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Nieuwe Wifi bij Thalys

Bericht door AppleMoose »

Het stond inderdaad in de Rail Magazine dat die bollen gingen verdwijnen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe Wifi bij Thalys

Bericht door Meltrain »

Gelukkig. :D Die bollen doen echt afbreuk aan het uiterlijk van de Thalys.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Nieuwe Wifi bij Thalys

Bericht door webguy »

Maar goed, in de Groene Harttunnel is toch nog altijd geen 4g?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Nieuwe Wifi bij Thalys

Bericht door deadlock »

Nou, dat is dan een verbetering t.o.v. satellietinternet want dat is er zelfs niet onder de kap van Asd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe Wifi bij Thalys

Bericht door Geert »

Dat internet van de Thalys werkt eerlijk gezegd ook voor geen meter, je hebt vaker geen bereik dan wel. Benieuwd of het nu ook wat stabieler wordt.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Nieuwe Wifi bij Thalys

Bericht door deadlock »

Geert schreef:Dat internet van de Thalys werkt eerlijk gezegd ook voor geen meter, je hebt vaker geen bereik dan wel. Benieuwd of het nu ook wat stabieler wordt.
Ik heb maar twee keer goed internet in treinen meegemaakt, de S-Tog in Kopenhagen en de boemel tussen Provo en Salt Lake City, beide zaten propvol en beide waren bloedbloedbloedsnel. ICE's heeft het nog nooit normaal gewerkt, Berlijn-Hannover was drama, Hannover-Würzburg was drama, München-Keulen ook draaaama.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe Wifi bij Thalys

Bericht door Geert »

Met ICE heb ik niet heel veel ervaringen maar op het traject Basel - Frankfurt werkte het inderdaad ook voor geen meter. In Nederland tether ik altijd maar via mijn mobiel, dat is in de praktijk vaak toch het betrouwbaarst (zeker over 4G).
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Nieuwe Wifi bij Thalys

Bericht door dennistd »

Als bij Syntus de Wifi werkt (de laatste tijd helaas niet altijd) dan is het ook supersnel (KPN 4G), zonder limieten en zonder in te hoeven loggen. Bij de ICE heb ik alleen ervaring met het gratis bezoeken van bahn.de, dat ging redelijk maar in tunnels (en daarvan zijn er nogal wat op sommige Neubaustrecken) is het puinhoop.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Nieuwe Wifi bij Thalys

Bericht door Ardan »

Over wifi in ICE (en optopic is dat toch ook bij Thalys zo): er is gratis wifi in de 1e klasse. Ik zat tijdens mijn laatste ICE-rit Berlijn-Duisburg drie meter van de deur naar de 1e klasse en ik kreeg niks te pakken (altijd proberen hehe). How can dat?
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Nieuwe Wifi bij Thalys

Bericht door deadlock »

Omdat gratis Wi-Fi niet op die manier werkt. Ze hebben daar geen netwerk 'gratis eerste klas Wi-Fi' je kan met een code op je vervoersbewijs toegang krijgen via het normale netwerk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe Wifi bij Thalys

Bericht door Vinny »

Eigenlijk nooit problemen met internet in de trein ondervonden :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe Wifi bij Thalys

Bericht door Suus »

De uitrol van de nieuwe WiFi is afgerond volgens Thalys. Ik ben bij mijn laatste ritten met Thalys ook geen treinen met het oude ThalysNet-portaal meer tegengekomen.

Het is in de tweede klas nog altijd niet heel snel, maar in de eerste klas doet het bijna niet onder voor normale 4G, heel fijn :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe Wifi bij Thalys

Bericht door Geert »

Totdat je bij de Moerdijk tunnelrijk Nederland bereikt neem ik aan?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten