Trenitalia planning Paris – Brussels high speed service

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Trenitalia planning Paris – Brussels high speed service

Bericht door Aking »

Geert schreef:Jongens, rustig aan. Vinny heeft in dit topic niet eens gereageerd behalve de opmerking dat er onaardig, ongeïnformeerd en offtopic wordt gepost.
En dat is volgens mij niet echt on topic... (A)
hkuyeren
Berichten: 48
Lid geworden op: di 25 nov 2008, 01:09

Re: Trenitalia planning Paris – Brussels high speed service

Bericht door hkuyeren »

Wat een heftige reacties. Ik ben niet echt voorstander om op binnenlands vervoer te concurreren, maar op een lijn Parijs - Brussel lijkt het mij prima. Op korte afstanden wil je gewoon frequente verbinding en zo kunnen instappen zonder te moeten opletten van welke maatschappij het is. Op langere afstanden, plan je vaak exact de trein, zeker bij Parijs - Brussel waar een reserveringsplicht is. Natuurlijk is een frequente uurdienst mooi, maar toch iets minder belangrijk. De keuze voor een specifieke trein wordt voor een grote groep reizigers deels bepaald door hun voorkeuren, maar ook door de prijs. Vergelijk het met de luchtvaart. Ik denk dat concurrentie op dat soort langere afstanden prima is, en zorgt voor scherpe tarieven. Nu is Thalys een melkkoe en betaal je de hoofdprijs als je lastminute snel weg wil. Dat zal vast op drukke treinen/periodes ook zo blijven met concurrentie, maar er ontstaat wel een soort uitdaging om een aantrekkelijk aanbod te doen. Lijkt mij prima. Concurrentie heeft er ook voor gezorgd dat we in Frankrijk de Ouigo hebben. Weliswaar geen concurrentie op het spoor, maar wel dankzij de concurrentie tussen de trein en de budget-vliegmaatschappijen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten