Mokum

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door tsov »

Och, ik ging 's zomers ook bijna altijd op de fiets naar school (en ook dan deed ik aan omreisroutes, via de Schellingwouderbrug ofzo :P)
En met een Duvedec door de Lairesse was idd tof, ze karren daar altijd aardig door 8-)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mokum

Bericht door Karl »

Leuke impressie van het Amsterdamse.
klaxxon schreef:Voor de buitenbeentjes die op het platteland wonen :twisted: :D
Ze denken aan Amsterdam, Amsterdam, Amsterdam en dan komt Amstelveen.

;)
Het is een spectrum.
Oud forumgebruiker

Re: Mokum

Bericht door Oud forumgebruiker »

Die Connexxions gaan toch ook naar Uithoorn enzo, en van die exotische bestemmingen. Volgens mij moeten die best een stuk met de bus eer die op school zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Suus »

Uithoorn - Amstelveen is volgens mij niet zo ver. Wat er daarna volgt wil je niet wonen volgens mij (Kudelstaart , De Kwakel :lol: )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Mokum

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ja, het is ook best een stuk. Ik moest een keer in Amstelveen zijn, voor een bowling. Halte Poortwachter.... Nou ik heb zeker driekwartier in die (snel)tram gezeten!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mokum

Bericht door Fles »

klaxxon schreef: Uithoorn enzo, en van die exotische bestemmingen.
:lol:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mokum

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Uithoorn - Amstelveen is volgens mij niet zo ver. Wat er daarna volgt wil je niet wonen volgens mij (Kudelstaart , De Kwakel :lol: )
Waardeloze kutverbindingen. Die bussen rijden zeker drie kwartier rondjes door een afzichtelijke buitenwijk van Amstelveen en rijden met de snelheid van een opgevoerde slak. Je kunt met de fiets de 170 en de 172 gewoon inhalen van begin tot eindpunt :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Suus »

Ik heb eens zitten rekenen en meten. Als ik de route van lijn 172 inteken van Kudelstaart tot Amsterdam Centraal is dat 28 kilometer en 58 haltes, en volgens de dienstregeling duurt dat 1:18 minuten, dus 78 minuten. Dat is een snelheid van 21 kilometer per uur. Is niet echt snel inderdaad. Als ik de dienstregeling bekijk op de site van Connexxion wordt de tijd tussen begin en eindpunt ook steeds groter, want de eerste bus doet er maar 1:02 over, en ik heb nu gekozen voor de bus van 11:49 uit Kudelstaart. Ik zie ook tijden van 1:23 minuten in de ochtendspits. Ik snap je klacht wel, want dat is gewoon echt een slakkenvaartje op een route die verschrikkelijk om gaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mokum

Bericht door Vinny »

Tijd dat ik mijn rijbewijs eens een keer haal. Ze zien me nooit meer terug in het OV tussen Aalsmeer en Amsterdam! :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Oud forumgebruiker

Re: Mokum

Bericht door Oud forumgebruiker »

Een tijdje gelden even van de zon genoten aan de oostzijde van het centraal. En als je achter je kijkt heb je nog een aardig uitzichtje op de het streekbusstation en de lijnen 25 en 26.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-HSXFffXEJE[/youtube]
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door tsov »

Vorige week wat foto's gemaakt bij het Amstelstation.

Naast de 'gewone' O408's...
Afbeelding
...stond daar 's avonds ineens een Integro...
Afbeelding
...én een dubbelkopper als instructiewagen :o 8-)
Afbeelding
Nouja, instruktiewagen volgens het GVB :wink:

Vanmiddag even in de Banne I gekeken, waar de tweede fase van de sloop in volle gang is.
Afbeelding
Afbeelding

Verderop, in het deel wat vorig jaar al gesloopt is, is de nieuwbouw al bijna af.
Afbeelding
Afbeelding

Daardoor kon ik mijn reportage weer vervolgen. Voordat dit forum bestond had ik al eens drie foto's gepost vanuit een zelfde standpunt:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nu kan daar deze foto aan worden toegevoegd:
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door STF »

Die instructiewagen bij het Amstelstation betwijfel ik of het echt wel een lesrit was, vermoed eerder een invallertje op lijn 12. Een wachtwagen zal het niet zijn want die zijn afgeschaft en stonden trouwens altijd op het handwisselspoor (het spoor achter die combino).
Wat betreft de spelling instruktiewagen; toen de wagens in 1989 in dienst kwamen was de spelling met een K, toen het later een C werd gingen ze natuurlijk niet alle vier de rollen op zo'n tram vervangen daarvoor. In 2007 zijn de filmrollen vervangen door displays maar het aanstuurkastje is nog precies datzelfde kastje als er in 1989 in zat. Dus als niemand die ene letter ooit omprogrammeert in dat kastje, blijf je de oude spelling houden :lol:
Oud forumgebruiker

Re: Mokum

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik heb gisteren niks qua dubbelkoppers voorbij zien/horen komen, en als er een Hangbuikje voorbij komt hoor je onmiddelijk het verschil met een Combino / Blokkendoos.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door tsov »

@klaxxon: het was op 3 maart ;)

@STF: het was echt een instructiewagen, want even later stapten er twee bestuurders en een jong broekie in die ging rijden (kan natuurlijk ook lijnverkenning zijn geweest...)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mokum

Bericht door MdJ »

STF schreef: Wat betreft de spelling instruktiewagen; toen de wagens in 1989 in dienst kwamen was de spelling met een K, toen het later een C werd gingen ze natuurlijk niet alle vier de rollen op zo'n tram vervangen daarvoor. In 2007 zijn de filmrollen vervangen door displays maar het aanstuurkastje is nog precies datzelfde kastje als er in 1989 in zat. Dus als niemand die ene letter ooit omprogrammeert in dat kastje, blijf je de oude spelling houden :lol:
Nu kan ik slechte ogen hebben, maar ik zie voor de 't' geen stokje van de 'k'. Ik ga er dus van uit dat het nu wel met een c is?
Bij twijfel: gebruik beton.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door tsov »

Ohja, er staat inderdaad instructiewagen met een c... Dat hebben ze dan heel onlangs aangepast, want 't viel me in het begin van die digitale displays al op dat het met een k stond en ik heb het nog veel vaker gezien :idea:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: Mokum

Bericht door Oud forumgebruiker »

Hm ja, zag 2 weken terug ofzo op de raadhuisstraat nog zo'n ding met een 'k', dus moet inderdaad vorige week gebeurd zijn.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door STF »

Ik dacht ook al een C te lezen op die foto, maar juist omdat tsov over die K begon dacht ik het verkeerd gezien te hebben. ;)
Oud forumgebruiker

Re: Mokum

Bericht door Oud forumgebruiker »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rbL_z-tHsiI[/youtube] Op weg van de bieb naar huis maar een keer voor de gein de Connexxion genomen. Die MAN's maken best een goed geluid (als je het geluid wat harder zet hoor je het wat beter), het zijn in ieder geval fijnere bussen dan die rammelkisten die ik heb naar Zaandam (m.u.v. de Mercedessen). Onderweg zie je trouwens ook nog dat er wat GVB-buskes (18 en 21) zijn omgeleid via Westermarkt-NZ Voorburgwal, vanwege die elektrocutie op het Haarlemmerplein. Ook niet alledaags.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door tsov »

Dinsdag stond de OV-chipkaartinfobus op het CS:
Afbeelding

Toen ik vandaag met de tram over de Hogesluis reed zag ik een bord dat die brug ingrijpend wordt gerenoveerd en er tijdelijk een noodbrug naast komt, ook voor de tram :shock: Dus nog maar wat foto's gemaakt van de huidige situatie
Afbeelding
Afbeelding
Van deze leswagen maakte ik ook een foto van de achterkant, om te tonen dat die L in het systeem onder nummer 31 zit:
Afbeelding
Let ook op die meneer die de deur van een leswagen probeert te openen...

Afbeelding
Als uitsmijter nog een Blokkendoosje 8-)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door STF »

Normaal gesproken komt er op alle displays ook een "L" te staan i.p.v. een getal.
Bij alle lijnnummers boven +/- 34 komt er wel een getal op de displays te staan en staat de lijnfilm op ///. Behalve dan weer bij nummers in de 70 reeks, dat zijn Koninginnedaglijnen en komt het GVB logo op de lijnfilm terwijl het nummer verschuift naar het bestemmingsdisplay. :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Suus »

Ik heb nog nooit op een tram achterop L zien staan, wel 31.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door tsov »

Hmm, ik heb vaker 31 zien staan... Overigens zie ik als de film op "tijgervel" staat (geel/zwart gestreept, vandaar de naam ;) ) vaak 50 of 51 op de andere displays staan ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Suus »

Dat zijn vast Combino's die liever een metro hadden willen zijn :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door STF »

Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten