[MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Suus »

Ik denk dat al die cheeseburgervarianten eigenlijk alleen goed werken bij de restaurants waar de 10:1-grill ook met het BOP-systeem werkt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Michael »

Wij hebben het geluk dat wij een extra toaster en een extra grill hebben die alleen gebruikt worden bij grote drukte of als er een actie zoals deze is. Maar niet ieder restaurant heeft deze mogelijkheid. Dus bij ons is het nog enigszins goed te doen. Maar bij andere restaurants vrees ik voor het ergste aangezien de 1, 2, 3 cheese actie een hele populaire actie is waardoor deze burgers goed verkocht worden. Vandaar dat deze actie nu al voor de 3e of 4e keer gehouden wordt. De actie met de double en grand double cheese niet meegeteld.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Thom91 »

Komt wel goed schatje.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door dylanwild94 »

Dat gebeurt nu toch al in sommige gevallen. :mrgreen:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Michael »

Maar het zelf samenstellen van je burger is offcieel nog niet toegestaan :wink: Deze proef gaat dus laten blijken of het wel of niet gaat werken. Bij restaurants waar je zelf je burger kunt samenstellen (In dit geval alleen Hoorn) Kun je er ook voor kiezen om Jalapenos toe te voegen aan je burger. Dit is sowieso nog niet in ieder restaurant mogelijk aangezien nog niet ieder restaurant voorzien is van Platform Integration ofwel in makkelijkere woorden Made for You.
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Gideon »

Michael schreef:Maar het zelf samenstellen van je burger is offcieel nog niet toegestaan :wink: Deze proef gaat dus laten blijken of het wel of niet gaat werken. Bij restaurants waar je zelf je burger kunt samenstellen (In dit geval alleen Hoorn) Kun je er ook voor kiezen om Jalapenos toe te voegen aan je burger. Dit is sowieso nog niet in ieder restaurant mogelijk aangezien nog niet ieder restaurant voorzien is van Platform Integration ofwel in makkelijkere woorden Made for You.
Zou wel fijn zijn als je extra kaas mag nemen, uitgezonderd op hamburgers.
Dit kan irritatie voorkomen als de gast blijft zeuren. Voor mij is dat wel een 2de plaats waar op de irritatie lijst.
Extra ingrediënt vragen en door blijven zeuren als je zegt dat dat niet mogelijk is of tegen de bedrijfsregels.
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Meltrain »

Michael schreef:Maar het zelf samenstellen van je burger is offcieel nog niet toegestaan :wink:
Is het wel mogelijk om een burger te bestellen waar minder op zit?
Stel: ik ben allergisch voor uien, kan ik dan een hamburger bestellen waar geen ui op zit?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Gideon »

Meltrain schreef:
Michael schreef:Maar het zelf samenstellen van je burger is offcieel nog niet toegestaan :wink:
Is het wel mogelijk om een burger te bestellen waar minder op zit?
Stel: ik ben allergisch voor uien, kan ik dan een hamburger bestellen waar geen ui op zit?
Dat is altijd mogelijk, je kan dingen weg laten.
Zo kan je die hb zonder uien nemen, maar er kan wel sporen van ui zijn, maar ik moet je verwijzen naar een manager van de filiaal waar je gaat eten.
Misschien kunnen ze zelf meer doen dan wat ik kan
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Suus »

Ik zag die reclame voor die nieuwe Maestroburger, maar wat zit er op die burger tussen de hiel van het broodje en het vlees? :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Gideon »

Bee schreef:Ik zag die reclame voor die nieuwe Maestroburger, maar wat zit er op die burger tussen de hiel van het broodje en het vlees? :|
Ketsup, wilde mosterd, rode ui, batavia sla en 2 stuken bacon met een gekruide patty. Heb hem 2 of 3 keer gegeten en heeft het een 7,5.
Laatst gewijzigd door Gideon op di 03 nov 2015, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Suus »

Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Gideon »

Bee schreef:Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Dan heb je nu de kans om het toetelichten, want dat zit er tussen hiel en brood zo als ik je vraag lees.
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Suus »

Je legt net uit wat er tussen de kroon en het vlees zit. Maar in de TV-reclame is heel duidelijk te zien dat er ook een vage geelbruine substantie tussen de vlees en de hiel (=ONDERKANT) zit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Hainje »

Bee schreef:Je legt net uit wat er tussen de kroon en het vlees zit. Maar in de TV-reclame is heel duidelijk te zien dat er ook een vage geelbruine substantie tussen de vlees en de hiel (=ONDERKANT) zit.
In de tv reclames gebruiken ze ook lijm om de sesamzaadjes evenwijdig op het broodje te plakken. :P
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Aking »

Gideon schreef:Zou wel fijn zijn als je extra kaas mag nemen, uitgezonderd op hamburgers.
Dit kan irritatie voorkomen als de gast blijft zeuren. Voor mij is dat wel een 2de plaats waar op de irritatie lijst.
Een gast zeurt niet, een gast betaalt jouw salaris. Dus als die gast bepaalde wensen heeft, dan regel je dat links of rechtsom...
Er zijn landen waar de klant/gast nog koning is, en waar je niet hoeft te dansen naar de pijpen van degene aan wie jij je geld spendeert.
Gideon schreef:Extra ingrediënt vragen en door blijven zeuren als je zegt dat dat niet mogelijk is of tegen de bedrijfsregels.
Het is prima mogelijk, je pakt een extra plakje/stuk van welke meuk meneer/mevrouw ook extra wilt en tyft dat op het betreffende broodje *O* :X
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Michael »

Bee schreef:Ik zag die reclame voor die nieuwe Maestroburger, maar wat zit er op die burger tussen de hiel van het broodje en het vlees? :|
Daar zit niks tussen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Michael »

Aking schreef:Het is prima mogelijk, je pakt een extra plakje/stuk van welke meuk meneer/mevrouw ook extra wilt en tyft dat op het betreffende broodje *O* :X
Er gaat een proef starten bij het McDonald's restaurant in Hoorn om extra producten toe te voegen aan het broodje. Dat kan bijvoorbeeld extra saus of kaas zijn maar je hebt ook de optie om jalapenos of bacon toe te voegen. Dat allemaal tegen meerprijs uiteraard. Het is alleen mogelijk bij restaurants met het nieuwe productiesysteem Platform Integration. (broodjes worden bij dat systeem op bestelling gemaakt. Het enige wat van te voren gebakken wordt zijn de patties die daarna warm gehouden worden) McDonald's is bezig om geleidelijk aan de restaurants om te bouwen naar Platform Integration.
Gideon schreef:
Meltrain schreef:
Michael schreef:Maar het zelf samenstellen van je burger is offcieel nog niet toegestaan :wink:
Is het wel mogelijk om een burger te bestellen waar minder op zit?
Stel: ik ben allergisch voor uien, kan ik dan een hamburger bestellen waar geen ui op zit?
Dat is altijd mogelijk, je kan dingen weg laten.
Zo kan je die hb zonder uien nemen, maar er kan wel sporen van ui zijn, maar ik moet je verwijzen naar een manager van de filiaal waar je gaat eten.
Misschien kunnen ze zelf meer doen dan wat ik kan[/quote

Sinds 13 December 2014 is de allergenenwet in werking getreden. Dat wil zeggen dat wij de gasten alleen nog maar mogen adviseren. Ieder McDonald's restaurant heeft een speciaal pakket met allergenen informatie. Als de gast informatie wil moeten wij die map pakken en de gast zelf laten kijken en de gast ook zelf de beslissing laten nemen. Wij mogen niet zeggen of de gast een product wel of niet mag hebben. Deze wet geldt voor alle horeca zaken maar ik heb even de McDonald's als voorbeeld genomen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Daniel »

Eigenlijk vindt ik het maar treurig dat voor zoiets simpels al een wet nodig is. Al is het wel zo dat in sommige horeca een behoorlijk gebrek van besef over allergieën bestaat.
Heb zelf bv. een notenallergie en heb ondertussen alles van simpelweg de nootjes er vanaf scheppen tot middenin de kerstdrukte speciaal een heel afwijkend allergeenvrij dessert maken wel meegemaakt. Zit een wereld van verschil tussen hoe hiermee omgegaan wordt. Waarbij het vermelden soms ook wel wat doorslaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door webguy »

Of juist - "Pesto? Nee daar zitten geen cashews in" - wel dus.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Suus »

Gisteren een zak gepelde walnoten gekocht. "Kan sporen van noten bevatten". Joh :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Daniel »

@webguy: In rode wel, in groene niet :wink: Dat maakt het wel ietsjes lastiger. Maar ik doelde meer op de "sporen van ..." die je in de meest bizarre dingen kunt tegenkomen waar de aanwezigheid van die sporen allesbehalve logisch is.

@Bee: Wat dacht je van koffie met de vermelding "kan sporen van noten bevatten". Is er eentje die je zelden ziet, maar op de koffieautomaat op 't werk staat het wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Suus »

Michael schreef:
Bee schreef:Ik zag die reclame voor die nieuwe Maestroburger, maar wat zit er op die burger tussen de hiel van het broodje en het vlees? :|
Daar zit niks tussen.
Toch lijkt het zo. Is het broodje zo vaag dan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door AppleMoose »

Daniel schreef:Eigenlijk vindt ik het maar treurig dat voor zoiets simpels al een wet nodig is. Al is het wel zo dat in sommige horeca een behoorlijk gebrek van besef over allergieën bestaat.
Heb zelf bv. een notenallergie en heb ondertussen alles van simpelweg de nootjes er vanaf scheppen tot middenin de kerstdrukte speciaal een heel afwijkend allergeenvrij dessert maken wel meegemaakt. Zit een wereld van verschil tussen hoe hiermee omgegaan wordt. Waarbij het vermelden soms ook wel wat doorslaat.
Aan de andere kant kun je ook niet verwachten dat een restaurant aan alle allergieën volledig tegemoet komt. Het is simpelweg onmogelijk te voorkomen dat er sporen van noten/gluten etc. in je eten terecht komt. Er wordt gelijkertijd met zoveel verschillende producten gewerkt, in een vaak kleine keuken in een zeer korte tijd. Het is dus niet altijd onwil danwel gebrek aan besef over allergieën. In de opleidingen van keukenpersoneel wordt hier best veel aandacht aan besteed. (Familieleden van mij werken/hebben gewerkt in de horeca, vandaar dat ik dat weet).
Natuurlijk, afschrapen van nootjes van een broodje is niet de meest elegante/veilige methode (je kunt ook zorgen dat je wat broodjes zonder nootjes in huis hebt), maar helemaal sporenvrij iets klaarmaken is gewoon praktisch onmogelijk. Tenzij je flink voor je gerecht wil betalen zodat men een noten/gluten/whatever-vrije keuken kan bouwen ;)
Daniel schreef: Maar ik doelde meer op de "sporen van ..." die je in de meest bizarre dingen kunt tegenkomen waar de aanwezigheid van die sporen allesbehalve logisch is.
Als producten in dezelfde fabriek worden gemaakt waar bijvoorbeeld ook producten met noten worden gemaakt kan het zijn dat er sporen van noten in producten terecht komen waarbij het op het eerste gezicht niet logisch is dat die sporen zich daarop bevinden.
Meestal zijn die productielijnen zo gescheiden dat het haast onmogelijk is, maar dat ze het er toch voor de zekerheid maar op zetten.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Daantje »

Meltrain schreef:
Michael schreef:Maar het zelf samenstellen van je burger is offcieel nog niet toegestaan :wink:
Is het wel mogelijk om een burger te bestellen waar minder op zit?
Stel: ik ben allergisch voor uien, kan ik dan een hamburger bestellen waar geen ui op zit?
Ja, toevallig voldoe ik aan je voorbeeld ;) gaat altijd prima en omdat ze je broodje speciaal voor je maken is ie ook nog extra vers.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Daniel »

Ronaldussen schreef:Aan de andere kant kun je ook niet verwachten dat een restaurant aan alle allergieën volledig tegemoet komt. Het is simpelweg onmogelijk te voorkomen dat er sporen van noten/gluten etc. in je eten terecht komt. Er wordt gelijkertijd met zoveel verschillende producten gewerkt, in een vaak kleine keuken in een zeer korte tijd. Het is dus niet altijd onwil danwel gebrek aan besef over allergieën. In de opleidingen van keukenpersoneel wordt hier best veel aandacht aan besteed. (Familieleden van mij werken/hebben gewerkt in de horeca, vandaar dat ik dat weet).
Natuurlijk, afschrapen van nootjes van een broodje is niet de meest elegante/veilige methode (je kunt ook zorgen dat je wat broodjes zonder nootjes in huis hebt), maar helemaal sporenvrij iets klaarmaken is gewoon praktisch onmogelijk. Tenzij je flink voor je gerecht wil betalen zodat men een noten/gluten/whatever-vrije keuken kan bouwen ;)
Sporen zijn in mijn geval ook niet zo'n heel groot probleem gelukkig. Dat afschrapen vond trouwens niet van een broodje plaats, maar van de slagroom op een dessert (anders was het nieteens te zien geweest). En ja, ik had het al bij het bestellen aangegeven dat ze er geen nootjes op moesten strooien. Dit gebeurde dus nadat ik het weer terug naar de keuken stuurde omdat ze er toch op zaten.
In een stervensdruk restaurant met een piepklein keukentje was het een andere keer echter weer geenenkel probleem en kwam de kok zelfs nog even navragen of sesamzaadjes ook een probleem vormden. En een broodjeszaak bood me ooit zelfs aan om een ander soort sla op m'n broodje te doen vanwege de nootachtige smaak van rucola.

Vandaar dat ik het over een gebrek aan besef hebben. Want als het niet kan dan kan je dat natuurlijk ook gewoon eerlijk zeggen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 34 gasten