Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Arriva had in de plaatselijke Bossche krant een advertentie gezet met excuses voor alle vertragingen van de afgelopen tijd door de omvangrijke werkzaamheden. Prima actie lijkt me.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Leuke kijk op een van onze Bossche Arriva bussen.

Lijn 1 Kruiskamp via Centraal Station
Eind halte van de Aawijk.

Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Afgelopen donderdag 29 Oktober is het nieuwe busstation in Oosterhout getest:

https://vimeo.com/144039028
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

http://www.omroepbrabant.nl/?news/23885 ... bleem.aspx

Er wordt ook gezegd dat dit in Breda speelt maar ik herken deze situatie niet helemaal. Ik maak zelf regelmatig gebruik van de bus van Terheijden naar Breda in de spits. En alle lijnen die hier langskomen worden gebruikt door studenten en forensen. En ik kan vrijwel altijd zitten in de bus midden in de spits. En als ik al moet staan is het ook weer niet zo dat de bus overvol is. Ik herken deze situatie wel voor de lijnen naar de NHTV. Naar de Avans is het al een stuk verbeterd sinds in April lijn 627 in het leven werd geroepen.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Tussen erkennen en oplossen zit wel een verschil.
Verschuilen achter allerlei excusses moet eens afgelopen zijn...
De vraag is of er al geleef materieel als gehuurd, niet 1, geen 2, maar 20.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

Antwoord: 0

En zal normaal gezien ook niet komen.

De oplossing is versterking en die bij een structureel karakter verwerken in de dienstregeling.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Daniel »

Michael schreef:Afgelopen donderdag 29 Oktober is het nieuwe busstation in Oosterhout getest:
Dat bochtje vanaf de doorgaande weg het busstation op als er bij de 1e halte al een bus staat ziet er eerlijk gezegd toch wel wat krap uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Meltrain »

huibf schreef: De vraag is of er al geleef materieel als gehuurd, niet 1, geen 2, maar 20.
Wat bedoel je met deze zin? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Het lijkt mij:

"De vraag is of er al geleed materieel is gehuurd, dan niet 1 of 2 wagens maar 20."
🍉
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Michael schreef:Afgelopen donderdag 29 Oktober is het nieuwe busstation in Oosterhout getest:
Dat muziekje.....
Michael schreef:http://www.omroepbrabant.nl/?news/23885 ... bleem.aspx

Er wordt ook gezegd dat dit in Breda speelt maar ik herken deze situatie niet helemaal. Ik maak zelf regelmatig gebruik van de bus van Terheijden naar Breda in de spits. En alle lijnen die hier langskomen worden gebruikt door studenten en forensen. En ik kan vrijwel altijd zitten in de bus midden in de spits. En als ik al moet staan is het ook weer niet zo dat de bus overvol is. Ik herken deze situatie wel voor de lijnen naar de NHTV. Naar de Avans is het al een stuk verbeterd sinds in April lijn 627 in het leven werd geroepen.
Is Arriva hierop aan te spreken. Zij voeren namelijk alleen de opdracht die hun is opgedragen, uit. Had er door de OV- autoriteit bij de aanbesteding niet gewoon geleed materieel geëist moeten worden?
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Er mogen geen reizigers staande vervoerd worden op streeklijnen, dus het is wel degelijk Arriva's fout.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Ik snap dat Arriva terug houdend is. Het aanschaffen en onderhouden van gelede bussen is duur. Daarnaast neemt de reizigersstroom rond de kerstvakantie af. Studenten haken af/gaan op kamers/lopen stage of gaan afstuderen. Arriva doet er verstandig aan om meer geleed in te huren van bedrijven als TCR.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Pim-AllianceB95 schreef:Er mogen geen reizigers staande vervoerd worden op streeklijnen, dus het is wel degelijk Arriva's fout.
Er mogen geen reizigers vervoerd worden op streeklijnen die 100 mogen. Op de Volans- lijnen en de 1xx lijnen mogen gewoon staande passagiers vervoerd worden. Maar het is Arriva toendertijd niet verboden om alleen maar standaard materieel aan te schaffen.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SuperGhost »

Ezra schreef:Er mogen geen reizigers vervoerd worden op streeklijnen die 100 mogen.
Nuttige lijnen dan :')
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

datm schreef: Arriva doet er verstandig aan om meer geleed in te huren van bedrijven als TCR.
En dat gebeurd ook. TCR doet goede zaken hier in West Brabant. Ze rijden op heel veel lijnen versterking. Gistermiddag zag ik onder andere versterkingsbussen op lijn 123 naar Raamsdonksveer en 401 naar Sleeuwijk.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Ezra schreef:
Pim-AllianceB95 schreef:Er mogen geen reizigers staande vervoerd worden op streeklijnen, dus het is wel degelijk Arriva's fout.
Er mogen geen reizigers vervoerd worden op streeklijnen die 100 mogen. Op de Volans- lijnen en de 1xx lijnen mogen gewoon staande passagiers vervoerd worden. Maar het is Arriva toendertijd niet verboden om alleen maar standaard materieel aan te schaffen.
In het PvE stond toch echt dat Arriva het vervoer dusdanig moet organiseren dat er geen reizigers hoeven te staan op streeklijnen. Ze hoeven niet geweigerd te worden als er meer reizigers staan dan het beschikbare aantal zitplaatsen, maar Arriva komt dan wel in aanmerking voor een boete.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Vergeten we de 15-mintenregel niet? Daar kun je best leuk mee toveren hoor.
🍉
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Pim-AllianceB95 »

O, die staat inderdaad toch wel in het PvE. Misschien miste die dan in een eerdere versie nog, maar aan die 15-minuten norm zullen ze zich inderdaad wel redelijk houden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Ezra schreef:Dat muziekje.....
Dance Macabre is nu niet echt het meest geschikte muziekstuk voor onder zo'n filmpje inderdaad :')
🍉
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Misschien moet TCR dan maar gloednieuwe gelede bussen bestellen in Brabant kleur met euro6 motor en dan nog meer rijden voor Arriva op sommige lijnen in Brabant. Is dat misschien een idee of is het net zo onwerkelijk als dat Arriva gloednieuwe bussen met euro6 motor gaat aanschaffen en gelede bussen zijn.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Als het structureel nodig blijkt te zijn en Arriva de intentie afgeeft voor een aantal jaren die specifieke versterkingsdiensten af te willen nemen van TCR, dan wil TCR vast wel een paar nieuwe bussen aanschaffen. Die wagens kunnen ze ook nog gebruiken tijdens treinstremmingen enzo.
🍉
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Uit mijn hoofd heeft TCR op dit moment 12 gelede bussen. TCR zal alleen geleed aanschaffen als zij ook zeker zijn dat Arriva voor een lange tijd geleed materieel gaat inzetten. Het probleem voor TCR is dat ze op de werkplaats in Oude-Tonge geen brug hebben voor een gelede bus en het onderhoud moeten uitbesteden.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Reizigersoverleg Brabant opent meldpunt overvolle bussen Brabant

Bericht door Mr-W »

Vandaag, woensdag 4 november, opent Reizigersoverleg Brabant een speciaal meldpunt voor de overvolle bussen in met name West- en Oost-Brabant; overvollebussen@reizigersoverlegbrabant.nl. De belangenbehartiger roept reizigers op om via dit mailadres overvolle bussen te melden. Met deze informatie kan ze Arriva en de provincie Noord-Brabant sturen in de oplossing van het bussenprobleem. Totdat die oplossing er is, moet Arriva de reiziger informeren, aldus Reizigersoverleg Brabant.

Meld overvolle bussen via overvollebussen@reizigersoverlegbrabant.nl
Op dit moment blijven reizigers bij de halte staan omdat de bussen, met name die richting ’s-Hertogenbosch, richting Tilburg/Waalwijk en in Breda, niet voldoende zitplaatsen hebben. Voor deze achtergebleven reizigers opent Reizigersoverleg Brabant nu een speciaal meldpunt; overvollebussen@reizigersoverlegbrabant.nl. “Dit is nodig, juist nu uit onderzoek via ons eigen OV-reizigerspanel (http://www.ovpanel-brabant.nl) blijkt dat één op de drie reizigers die overwegen om bij Arriva een klacht in te dienen dit niet doet. Dit omdat diegene denkt dat er toch niets mee gebeurt”, zo stelt Nienke Schuurmans, communicatiemanager bij Reizigersoverleg Brabant.
De belangenbehartiger roept de achtergebleven reizigers op om via het mailadres specifieke informatie te delen over de overvolle bussen. Hierbij gaat het om het lijnnummer, de rijrichting, het tijdstip, de dag en de locatie (bushalte). Schuurmans: “Deze gerichte informatie gebruiken we om Arriva en de provincie Noord-Brabant te sturen in de oplossing en voor de monitoring ervan”.
Reizigersoverleg Brabant.nl
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Rond 14:30 vandaag zag ik een bus richting Tilburg Centraal station rijden op Ringbaan Zuid met een heel opvallend lijnnummer. Lijn 1372 namelijk. Softwarefout of weet iemand anders hier meer van?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Was het zo'n gelede Scania?
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten