Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Een systeem zoals in Zoeterwoude (176/576) lijkt me beter op z'n plaats, denk ook dat dat gaat gebeuren.
Al die dorpjes van 184 hebben niet veel andere alternatieven dan de auto zonder bus, terwijl Zoeterwoude met beide 400-haltes op loopafstand 4x per uur bediend wordt.
Al die dorpjes van 184 hebben niet veel andere alternatieven dan de auto zonder bus, terwijl Zoeterwoude met beide 400-haltes op loopafstand 4x per uur bediend wordt.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Het kan zijn dat degene die ik zag een eigenwijze chauffeur was, maar vrijdagavond zat ik een rit van 187 te volgen op OVzoeker.nl om de omleiding te bekijken, en deze reed over de A4-N206-Lammenschansweg-Breestraat, dus nog een deel de eigen route. Op zich vind ik dit een goed plan, ware het niet dat ik dit de rest van de ritten niet heb zien doen en dit niet de gecommuniceerde omleiding was.Nattekat schreef:Lijn 187 door Leiderdorp, heerlijk
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Maar voor een buurtbus moet er eerst een buurtbusvereniging opgezet worden en genoeg vrijwilligers worden gevonden.Z2N schreef:Geen verassende move dat de grote bus eruit moet, maar dan gelijk een belbus is wat overdreven. De gemiddelde dalrit heeft nu zo'n vier reizigers, dus dan voldoet een buurtbus het beste aan de vraag.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Raad eens waar de gemeente Langeraar mee bezig is momenteel (A)
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Maar tot die tijd dat dat allemaal rond is (als het uberhaupt lukt) is een alternatief wel handig ;)
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
De 8381 is vandaag 14/09 gezien als lijn 30 naar Katwijk.wolf schreef:23 augustus rijd de 8381 niet meer voor stalling leiden.
Vanaf 23-8 is lijn 269 opgenomen in het normale dienstenpakket.
8381 schijnt naar daf te gaan.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Mag ik even vermelden dat Langeraar geen eigen gemeente is maar een plaats in de gemeente Nieuwkoop:Z2N schreef:Raad eens waar de gemeente Langeraar mee bezig is momenteel (A)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuwkoop
Maar dit geheel ter zijde.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ik hou het allemaal niet zo bij qua gemeentezaken in die uithoek. `t is niet mijn uithoek.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Hoewel het eigenlijk haast niet meer opvallend is, is de informatievoorziening rond het Leids Ontzet weer ronduit bedroevend.
Vanaf dinsdag 29-9 (morgen) tot en met 4-10 zijn er veel omleidingen en is de binnenstad zo goed als afgesloten voor auto's en bussen; komend weekend zijn zelfs alle haltes in en rond het centrum vervallen. Arriva meldt zelf nu (maandagochtend) nog 0,0 informatie op de eigen website - geen nieuwsbericht, geen meldingen bij het werkzaamhedenoverzicht, geen aangepaste dienstregeling, niks. Dit terwijl er wel al een paar dagen overal in de stad zakken om de haltepalen hangen, waar de omgeleide bussen dan weer totaal niet op te vinden zijn. In 9292 staan alleen de volgende twee verstoringen van Arriva: http://9292.nl/meldingen/verstoring/223151 en http://9292.nl/meldingen/verstoring/223152. Met heel veel gepuzzel kun je er soort van uitkomen, maar let wel, niet alle vervallen haltes staan hierbij (o.a. Surinamestraat voor lijn 6 & 56, deze lijnen rijden via de route van de 365 en de halte Surinamestraat wordt aangedaan door 169/182/186/187).
-o-.
Edit: Vanochtend is op de werkzaamhedenpagina van Arriva wel een melding aangemaakt over de omleidingen, maar om nou te zeggen dat je daar wijzer van wordt... (http://www.arriva.nl/uw-reis-plannen/ge ... d-holland/)
Vanaf dinsdag 29-9 (morgen) tot en met 4-10 zijn er veel omleidingen en is de binnenstad zo goed als afgesloten voor auto's en bussen; komend weekend zijn zelfs alle haltes in en rond het centrum vervallen. Arriva meldt zelf nu (maandagochtend) nog 0,0 informatie op de eigen website - geen nieuwsbericht, geen meldingen bij het werkzaamhedenoverzicht, geen aangepaste dienstregeling, niks. Dit terwijl er wel al een paar dagen overal in de stad zakken om de haltepalen hangen, waar de omgeleide bussen dan weer totaal niet op te vinden zijn. In 9292 staan alleen de volgende twee verstoringen van Arriva: http://9292.nl/meldingen/verstoring/223151 en http://9292.nl/meldingen/verstoring/223152. Met heel veel gepuzzel kun je er soort van uitkomen, maar let wel, niet alle vervallen haltes staan hierbij (o.a. Surinamestraat voor lijn 6 & 56, deze lijnen rijden via de route van de 365 en de halte Surinamestraat wordt aangedaan door 169/182/186/187).
-o-.
Edit: Vanochtend is op de werkzaamhedenpagina van Arriva wel een melding aangemaakt over de omleidingen, maar om nou te zeggen dat je daar wijzer van wordt... (http://www.arriva.nl/uw-reis-plannen/ge ... d-holland/)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Is er inmiddels al wat bekend over de dienstregeling van 2016? Vorig jaar stond alles inmiddels op kv1, maar een snelle kijk daarop laat mij nog steeds de huidige dienstregeling zien.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ik hou het in de gaten, vooral kv1 inderdaad, het bestand met de dienstregeling vorig jaar kwam van mij - zodra de drgl in kv1 beschikbaar is (kv1.openov.nl), ga ik ermee aan de slag.
Het vervoersplan is helaas ook nog niet openbaar, wel is een tijd geleden (februari) een document met wenselijke wijzigingen gepubliceerd (http://www.hollandrijnland.nl/vergaderi ... 202015.pdf) met daarin als hoofdlijnen:
- Nieuwe rijtijden adhv analyses in maart 2015, vooral een langere reistijd voor lijnen door de Breestraat
- Verbeterde aansluiting R-net 400 te Leiden Centraal en een verbeterde aansluiting te station Sassenheim voor alle lijnen
- Evaluatie belbussen (van opheffen van een lijn tot uitvoeren van bepaalde ritten met een vaste bus)
- Betere aansluiting vakantiedienstregeling aan het vraag en aanbod in de zomer
- Evaluatie lijn 184 (zeer waarschijnlijk opheffen, werd laatst bekend)
- Omleggen route lijn 50 in Haarlem via de halte Dreef (ipv de oude CXX-lijn 140)
- Qliner 383 inkorten tot Nieuwerkerk ipv doorrijden tot Krimpen a/d IJssel
- Omleggen route lijn 57 in beide richtingen via Akzo
- Optimalisatie lijnen 194, 292, 293, 294, eventueel met terugkeer van lijn 193.
Daarbij wel zeggende dat het Rocov Hollands-Midden onlangs akkoord gegeven heeft voor alle wijzigingen op basis van dat er maar weinig wijzigt, naar aanloop van grote wijzigingen in dienstregeling 2017.
Het vervoersplan is helaas ook nog niet openbaar, wel is een tijd geleden (februari) een document met wenselijke wijzigingen gepubliceerd (http://www.hollandrijnland.nl/vergaderi ... 202015.pdf) met daarin als hoofdlijnen:
- Nieuwe rijtijden adhv analyses in maart 2015, vooral een langere reistijd voor lijnen door de Breestraat
- Verbeterde aansluiting R-net 400 te Leiden Centraal en een verbeterde aansluiting te station Sassenheim voor alle lijnen
- Evaluatie belbussen (van opheffen van een lijn tot uitvoeren van bepaalde ritten met een vaste bus)
- Betere aansluiting vakantiedienstregeling aan het vraag en aanbod in de zomer
- Evaluatie lijn 184 (zeer waarschijnlijk opheffen, werd laatst bekend)
- Omleggen route lijn 50 in Haarlem via de halte Dreef (ipv de oude CXX-lijn 140)
- Qliner 383 inkorten tot Nieuwerkerk ipv doorrijden tot Krimpen a/d IJssel
- Omleggen route lijn 57 in beide richtingen via Akzo
- Optimalisatie lijnen 194, 292, 293, 294, eventueel met terugkeer van lijn 193.
Daarbij wel zeggende dat het Rocov Hollands-Midden onlangs akkoord gegeven heeft voor alle wijzigingen op basis van dat er maar weinig wijzigt, naar aanloop van grote wijzigingen in dienstregeling 2017.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Voor de geïnteresseerden, ik kwam het tegen op Facebook:
http://www.zuid-holland.nl/onderwerpen/ ... uslijn197/Denk mee over buslijn 197!
Voor de toekomstige ontwikkelingen van buslijn 197 van Gouda naar Schoonhoven en v.v. gaat de provincie graag in gesprek met gebruikers en andere belanghebbenden van deze buslijn over hun behoeften en wensen.
...
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Aldus die website:
Klinkt als een ietwat ambitieuze starter of een stagiair met een idee, maar IT had voor het aanmaken van een extra e-mailadres eerst 37 formulieren nodig. -o-Heeft u interesse? Stuur dan een mail naar beterovzuidholland@gmail.com o.v.v. ‘deelname groepsgesprek lijn 197’.
Het is een spectrum.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Nee joh, de provincie is al helemaal over op de cloud. Van Google. ;)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Een overzicht van de wijzigingen per 13 december:
http://www.arriva.nl/dienstregeling/dienstregeling/
Mogelijk is dit overzicht nog niet volledig.
http://www.arriva.nl/dienstregeling/dienstregeling/
Mogelijk is dit overzicht nog niet volledig.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
De dienstregelingen van alle afzonderlijke lijnen in ZHN staan ook online.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Benieuwd wat die kleinere busjes op lijn 184 worden. Overtollige Irisbusjes uit DAV?
En deze wijziging...
En deze wijziging...
...kunnen we neem ik aan lezen als "op deze lijn worden enkele ritten opgeheven"? Een belbus die je niet kunt reserveren lijkt me immers wat zinloosBelbus 510 Leiden Centraal-Oegstgeest
Op deze belbus tussen Poelgeest en Leiden Centraal kunnen minder ritten gereserveerd worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Voor zover ik kon zien is deze lijst (in ieder geval voor de Rijnstreek) compleet, op wat kleine minutenwijzigingen na. Helaas wel een flinke verslechtering van lijn 184, zelfs de bus van 17:31 uit Alphen (nu al de laatste bus) wordt een belbus. :N Een buurtbus zou veel beter zijn geweest voor deze lijn, eventueel zou de buurtbus uit de daluren zelfs nog gebruikt kunnen worden om in de spitsuren een uursdienst naar Zwammerdam te creëren.
Overigens wel typerend voor het 'succes' van de huidige opzet van de stadsdienst Leiderdorp, lijn 365 gaat nu weer over naar 4x per uur een bus in de avondspits, drie jaar geleden was er in de daluren nog tienminutendienst... :X
Overigens wel typerend voor het 'succes' van de huidige opzet van de stadsdienst Leiderdorp, lijn 365 gaat nu weer over naar 4x per uur een bus in de avondspits, drie jaar geleden was er in de daluren nog tienminutendienst... :X
Laatst gewijzigd door Z2N op wo 04 nov 2015, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ik denk een Baby-amba, die heeft men in Alphen toch al.Daniel schreef:Benieuwd wat die kleinere busjes op lijn 184 worden. Overtollige Irisbusjes uit DAV?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Nu al rijdt er vrijwel standaard een Baby-amba'tje, dus ik ben daar eigenlijk niet zo zeker van.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Lijn 165 Zoetermeer-Alphen gaat op zondag overdag weer vast rijden, zij het met taxibussen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Dat overigens alleen maar in de middag, zondagochtend en zondagavond blijft het een belbus.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ik moet zeggen dat ik de wijzigingen op lijn 365 lichtelijk bijzonder vindt, gekeken naar de deze zomer vastgestelde R-netplannen voor deze lijn. Het komt op mij nogal tegenstrijdig over dat deze lijn vanaf de volgende dienstregeling de hele dag zes keer per uur zou moeten gaan rijden, maar dat nu die zes ritten per uur in de middag-/avondspits teruggebracht worden naar vier - en dat de periode van zes ritten per uur in de ochtendspits verkleind wordt (plus een nogal scheve interval tegen een regelmatige nu).. Daarnaast moet ik toegeven dat deze lijn in de avondspits toch een flink aantal reizigers kent... -o-
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Tja, dan hadden ze toch beter kunnen neerzetten dat er enkele ritten in vaste ritten worden omgezet. Een belbus waarop je minder ritten kunt reserveren staat zo raar.nvdw schreef:Lijn 165 Zoetermeer-Alphen gaat op zondag overdag weer vast rijden, zij het met taxibussen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Dat was lijn 510 (Leiden - Oegstgeest Poelgeest), en daar wordt 13 van de 25 ritten geschrapt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 188 gasten