Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Meltrain schreef:Het valt me nu pas op dat, in de tabel van lijn 164 / 174 richting Numansdorp, de ritten van lijn 174 ontbreken. In de andere richting staan ze er wel in (evenals de ritten van lijn 274).
Richting Zuidplein is in de ochtend de 174/274 af te lezen en in de middag richting Numansdorp. 174 is vast een echt spits-/aanvullende bus geworden op 164.
Wat bedoel je hier precies mee? :?
In de middagspits hoort lijn 174 gewoon naar Numansdorp te rijden, ik neem aan dat Connexxion gewoon vergeten is om die ritten in het busboekje te zetten.
Waarom is lijn 167 niet omgenummerd naar 267 ofzo of 177? Want hij rijdt letterlijk dezelfde route. Alleen rijdt deze tot Heinenoord.
En de reden van dat lijn 177 niet op Heinenoord stopt, is geen reden. Want lijn 396 heeft ook korte ritten die tot Dirksland gaan en ritten die gewoon om Dirksland heen rijden naar Ouddorp.
Toch is dat de reden. De 16x lijnen zijn de stopdiensten en de 17x lijnen zijn de sneldiensten die niet op Heinenoord stoppen (al is lijn 178 op dit moment daar een uitzondering op, maar die verdwijnt weer bij Connexxion).
Ik ben het met je eens dat lijn 167 en 177 vrijwel gelijk zijn straks, maar toch is het handig om twee lijnnummers te gebruiken om verwarring te voorkomen.
Ik had dat ook liever gezien bij lijn 396 (nu) en lijn 436 (vanaf december).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ezra schreef:
Welk materieel worden die 13m bussen dan?
Ik denk dat ze met de 13m bussen de citaro's van TCR bedoelen. Ik heb al drie TCR citaro's uit de series 408-410 en 447-449 in het rood gespot.
Als ik het goed heb begrepen gaat TCR met 8 "R-NET" wagens rijden (zoals OV Hoekschewaard al aangaf zijn het de Citaro's).
Maar 1 ding is me nog niet duidelijk. Wat voor wagens gaat CXX gebruiken voor R-NET?
Meltrain schreef:Het valt me nu pas op dat, in de tabel van lijn 164 / 174 richting Numansdorp, de ritten van lijn 174 ontbreken. In de andere richting staan ze er wel in (evenals de ritten van lijn 274).
Richting Zuidplein is in de ochtend de 174/274 af te lezen en in de middag richting Numansdorp. 174 is vast een echt spits-/aanvullende bus geworden op 164.
Wat bedoel je hier precies mee? :?
In de middagspits hoort lijn 174 gewoon naar Numansdorp te rijden, ik neem aan dat Connexxion gewoon vergeten is om die ritten in het busboekje te zetten.
Waarom is lijn 167 niet omgenummerd naar 267 ofzo of 177? Want hij rijdt letterlijk dezelfde route. Alleen rijdt deze tot Heinenoord.
En de reden van dat lijn 177 niet op Heinenoord stopt, is geen reden. Want lijn 396 heeft ook korte ritten die tot Dirksland gaan en ritten die gewoon om Dirksland heen rijden naar Ouddorp.
Toch is dat de reden. De 16x lijnen zijn de stopdiensten en de 17x lijnen zijn de sneldiensten die niet op Heinenoord stoppen (al is lijn 178 op dit moment daar een uitzondering op, maar die verdwijnt weer bij Connexxion).
Ik ben het met je eens dat lijn 167 en 177 vrijwel gelijk zijn straks, maar toch is het handig om twee lijnnummers te gebruiken om verwarring te voorkomen.
Ik had dat ook liever gezien bij lijn 396 (nu) en lijn 436 (vanaf december).
Mel, ik bedoel dat juist. Dat de 174 alleen in de ochtend naar Zuidplein rijdt en in de middag naar Numansdorp en dank je wel. Nu ben ik een stuk wijzer over dat 167/177 verhaal.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Hendrik schreef:Hoe kom je erbij dat het T100-bussen worden? Ik juich het toe hoor, maar ik vrees dat ze er niet zullen komen...
Om hier op terug te komen: Gisteravond in het staartje van een bijeenkomst nog bevestigd gekregen dat er geen T100-bussen komen. Connexxion heeft het wel overwogen voor lijn 436, maar de winst qua rijtijd woog niet op tegen de extra kosten. Klinkt logisch, hoewel ik het natuurlijk wel jammer vind...
Verder heeft Connexxion toegezegd lijn 436 nauwgezet te monitoren en meer sneldiensten op die lijn zeker niet op voorhand af te wijzen. Maar voorlopig moeten we het in elk geval doen met de dienstregeling zoals die nu is gepubliceerd...
Mogelijk gaat de RET nachtbussen rijden in HWGO, maar dat is op dit moment nog niet zeker.
Hendrik schreef:Hoe kom je erbij dat het T100-bussen worden? Ik juich het toe hoor, maar ik vrees dat ze er niet zullen komen...
Om hier op terug te komen: Gisteravond in het staartje van een bijeenkomst nog bevestigd gekregen dat er geen T100-bussen komen. Connexxion heeft het wel overwogen voor lijn 436, maar de winst qua rijtijd woog niet op tegen de extra kosten. Klinkt logisch, hoewel ik het natuurlijk wel jammer vind...
Verder heeft Connexxion toegezegd lijn 436 nauwgezet te monitoren en meer sneldiensten op die lijn zeker niet op voorhand af te wijzen. Maar voorlopig moeten we het in elk geval doen met de dienstregeling zoals die nu is gepubliceerd...
Mogelijk gaat de RET nachtbussen rijden in HWGO, maar dat is op dit moment nog niet zeker.
Okee, weer eens wat anders. Voor RET weer een score, als dit zeker is.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Trouwens, normaal zou je verwachten dat alle connexxionlijnen in kleur worden aangegeven. Of op zijn minst dat alle lijnen staan aangegeven. Op het lijnenkaart van HWGO Connexxion staan alleen de lijnen aangegeven die aansluiting geven op het HWGO. Misschien is dit al eerder gemeld, maar ik zie het nu pas.
-En zelfs dan nog zijn ze lijn 103 vergeten, want die geeft ook aansluiting bij Brielle en rijdt ook deels mee met 104.
-Lijn 133 begint op Oude tonge en stopt halverwege Oosterland. Dan gaat die weer verder vanaf Zierikzee. Lijn 395 idem behalve dat hij begint op Oude Tonge.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Wat valt mij allemaal op aan de kaart:
- Lijn 111 (Voorne-Putten) komt ook nergens voor op die kaart
- Lijn 436 rijdt toch door naar Ouddorp (zullen vast maar een paar ritten zijn)
- Lijn 133 lijkt een knip te hebben tussen Oosterland en Zierikzee (bij Zierikzee loopt 133 weer verder naar Renesse).
OmniLezer schreef:Lijn 395 idem behalve dat hij begint op Oude Tonge.
Die staat anders gewoon aangegeven langs de A29. Ik acht het eerder zonde als ze de 395 inkorten tot Oude-Tonge. Er vervalt dan een rechtstreekse verbinding tussen Rotterdam Zuidplein en Zierikzee.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Alleen de lijnen van andere concessies die relevante aansluitingen bieden staan vermeld.
Lijn 111 staat niet vermeld omdat die vrijwel alleen rijdt als lijn 104 doorrijdt naar Spijkenisse (en een overstap niet nodig is) en lijn 103 staat niet vermeld omdat de enige lijn van HWGO die bij die lijn in de buurt komt, de 1x/dag rijdende lijn 604 is.
Met de Zeeuwse lijnen is men inderdaad een beetje slordig geweest.
Hendrik schreef:
Om hier op terug te komen: Gisteravond in het staartje van een bijeenkomst nog bevestigd gekregen dat er geen T100-bussen komen. Connexxion heeft het wel overwogen voor lijn 436, maar de winst qua rijtijd woog niet op tegen de extra kosten. Klinkt logisch, hoewel ik het natuurlijk wel jammer vind...
Heeft Connexxion toevallig ook nog verteld wat voor bussen gaan rijden op lijn 436? Dat het Citea's worden, is zo goed als zeker, maar is ook verteld welk type? (Ik hoop zelf op de XLE-137 of XLE-145.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
ArrivaBas schreef:Wat valt mij allemaal op aan de kaart:
- Lijn 436 rijdt toch door naar Ouddorp (zullen vast maar een paar ritten zijn)
Dit is al best vaak gezegd, dit gebeurt wanneer er een uursdienst is, omdat die bus anders 35 minuten staat te wachten op stellendam.
- Lijn 133 lijkt een knip te hebben tussen Oosterland en Zierikzee (bij Zierikzee loopt 133 weer verder naar Renesse.
Lijkt me om twee redenen niet waar:
1. In oosterland is geen keermogelijkheid voor een 13m bus.
2. Nieuwerkerk zou in dit geval alleen nog maar bediend worden door schoolbussen en een buurtbus.
ArrivaBas schreef:Wat valt mij allemaal op aan de kaart:
- Lijn 436 rijdt toch door naar Ouddorp (zullen vast maar een paar ritten zijn)
Dit is al best vaak gezegd, dit gebeurt wanneer er een uursdienst is, omdat die bus anders 35 minuten staat te wachten op stellendam.
- Lijn 133 lijkt een knip te hebben tussen Oosterland en Zierikzee (bij Zierikzee loopt 133 weer verder naar Renesse.
Lijkt me om twee redenen niet waar:
1. In oosterland is geen keermogelijkheid voor een 13m bus.
2. Nieuwerkerk zou in dit geval alleen nog maar bediend worden door schoolbussen en een buurtbus.
De kaarten van streekvervoerders worden steeds eenzijdiger/lakser.
Er worden gewoon slordige fouten gemaakt.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Hendrik schreef:Het worden inderdaad Citea's, maar ik heb niet gevraagd welk type het precies is... Even afwachten nog dus!
Vanochtend op de A32 tussen Wolvega en Heerenveen een nieuwe Citea gespot in R-Net outfit. Helaas geen foto kunnen maken. Was een LLE Citea (12 meter) met dezelfde type stoelen zoals IJsselmond Citea's.
Sowieso Kiel Ligero serie of Lite L/CR/Nordic serie. Het is moeilijk te zien, want ze lijken veel op elkaar en de Volans hebben Nordics en de R-net Citea's denk ik ook omdat ze gordels hebben.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.