Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door casper_rzb »

dylanwild94 schreef:het heeft vorig jaar ook een tijd lang op de achterkant van alle bussen gestaan. :wink:
voorbeeldje ervan
Afbeelding
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Andrei
Berichten: 115
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 13:28
Locatie: Arnhem/Cluj-Napoca

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Andrei »

Gistermiddag en gisteravond gezien op busstation Spijkenisse Metro Centrum: een VDL Citea in wit-groene bestickering met het moderne Connexxion logo. De eerste keer (omstreeks 16:40 @ Spijkenisse) reed deze VDL als 111 richting Hellevoetsluis. De tweede keer was omstreeks 23:30/40 ook weer op het busstation maar reed toen als 84 richting Maaswijk.
Ik heb Connexxion gevraagd of ze aan het testen zijn met deze VDL's in VPR of dat het gaat om nieuwe bussen die gebruikt gaan worden in VPR, helaas geven ze aan dat het zo'n 15 werkdagen (1 maand dus) kan duren eer ik antwoord heb.
Hebben jullie hier toevallig iets over gehoord?
Constantia et labore.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door MdJ »

Dat zijn de bussen voor HWGO (Hoekse Waard & Goeree-Overflakkee) per december 2015. Nu even in deze concessie om te testen en kinderziekten van apparatuur eruit rijden. (Daar hadden ze in 't Gooi met de ex-veolia'ers nogal last van)
Bij twijfel: gebruik beton.
MarkNL
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door MarkNL »

Het AD afdeling Rotterdam komt met dit (summiere) berichtje op de proppen: klik.

Heeft hier iemand meer informatie over?
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door OmniLezer »

MarkNL schreef:Het AD afdeling Rotterdam komt met dit (summiere) berichtje op de proppen: klik.

Heeft hier iemand meer informatie over?
Kan een nieuwe lijn 89(Rozenburg/Hellevoetsluis- Schiedam) worden.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door OmniLezer »

Die bussen die komen om de oudere bussen te vervangen, als die van Provincie Utrecht zijn, wat gaat daar dan in de plaats voor rijden.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door OmniLezer »

dylanwild94 schreef:
casper_rzb schreef:Er komen ambassadors uit Amersfoort naar de concessie VPR deze heben net als de MAN's EEV (gelijk aan euro 5 dacht ik) met dat adblue.
4200 serie.
geen 4100 serie. :P
Dat nummert lekker mooi. 't Ziet er ook slordig uit als je opeens de serie bij 4189 en dan verder gaat op 4206 bijvoorbeeld. :Y
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Stefan »

Niemand die een nummertje nog wat interesseert bij een bedrijf. Bus is een bus.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Daniel »

OmniLezer schreef:
MarkNL schreef:Het AD afdeling Rotterdam komt met dit (summiere) berichtje op de proppen: klik.
Heeft hier iemand meer informatie over?
Kan een nieuwe lijn 89(Rozenburg/Hellevoetsluis- Schiedam) worden.
Rozenburg op de route lijkt me niet zo logisch, dan moet je met de pont mee dus da's wel vertragingsgevoelig. Gewoon de snelle route over de busbaan van Hellevoetsluis richting Spijkenisse, dan over de provinciale weg Spijkenisse langs en vervolgens via de A4 naar Schiedam lijkt me logischer. Tenzij dat niet mag wegens metro-parallelliteit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MarkNL
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door MarkNL »

Hmm, metro-parallelliteit moet geen probleem zijn lijkt mij. De oude 89 heeft tot 2010 gereden tussen Rozenburg en Schiedam-Centrum. De reden voor het afschaffen was waarschijnlijk omdat deze bus veel in de file stond, wat wel klopte. De bus reed via de A15 en de A4 (Beneluxtunnel) naar Schiedam. De Beneluxtunnel kent in noordelijke richting veel filevorming van files die terugslaan vanaf de A13/A20 bij Kleinpolderplein.

Het is dan ook niet helemaal toevallig vermoed ik dat deze buslijn uit de kast wordt getrokken. Op 18 december gaat (als het goed is) de nieuwe A4 tussen Delft en Schiedam open, waardoor de doorstroming in de Beneluxtunnel flink zal verbeteren. Wellicht ziet men dan ook de kans schoon om weer een directe bus in te leggen naar Schiedam, omdat deze een stuk minder in de file zal staan?
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Delftse Chauff »

MarkNL schreef:Hmm, metro-parallelliteit moet geen probleem zijn lijkt mij. De oude 89 heeft tot 2010 gereden tussen Rozenburg en Schiedam-Centrum. De reden voor het afschaffen was waarschijnlijk omdat deze bus veel in de file stond, wat wel klopte. De bus reed via de A15 en de A4 (Beneluxtunnel) naar Schiedam.
Dat de bus in de file kwam te staan is te danken aan het opheffen van de businfra voor de Beneluxtunnel. Toen ik eind jaren '90 via ZWN Tours terecht kwam in Hellevoetsluis waar wij de SWAB-lijnen 88 en 89 gingen rijden konden wij die file omzeilen. Na de Botlektunnel gingen we bij Hoogvliet de A15 af. Bovenaan staken we rechtdoor de Aveling over naar de Vondelingenweg. T.h.v. de Butaanweg doken we aan de linkerkant van de weg een busbaan op die vlak voor de Beneluxtunnel invoegde.
Precies waar de file begon eraf en daar waar het weer begon te rijden weer invoegen + de enorm goede afstelling van de VETAG-lichten zorgde dat je zonder te hoeven stilstaan door kon rijden.
MarkNL
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door MarkNL »

Nu je het zegt, kan ik mij inderdaad die speciale toegangsweg nog wel herinneren van voor de Tweede Beneluxtunnel. Leuk feitje :).
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door OmniLezer »

Dan zie ik die nieuwe lijn 89 of 109 niet echt zitten, want moet je betalen voor die toegangsweg of is die gratis?

Of een leuke grap: Maak er een R-net lijn van. Dan blijft die zeker rijden :lol:
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
MarkNL
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door MarkNL »

De toegangsweg is deels verdwenen bij de bouw van de Tweede Beneluxtunnel die opende in 2002, samen met de nieuwe metrolijn. Diezelfde metro zorgt er ook voor dat je nu geen toegang meer kan maken voor de bus. Maar met beetje hopen zou het ook niet meer nodig moeten zijn eind dit jaar. Sowieso is het geen nut omdat de files terugslaan tot in de Beneluxtunnel anno nu, dus de bus zou evengoed vast komen te staan.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door BusFreakRotterdam »

Logisch dat hier over nagedacht gaat worden, lijn 89 weer terug. De verbreding van de A15 is eind van het jaar klaar en op 18 december van dit jaar gaat ook de vernieuwde A4 naar Amsterdam open en moeten de files op de A4, A20 en A13 een flink stuk gereduceerd zijn. Op de A15 behoren de files van de Maasvlakte naar Rotterdam al tot het verleden met de nieuw geopende spitsstrook en de verbreding van 2 naar 3 en van 3 naar 4 of 5 rijstroken en voor eind van het jaar is dat ook het geval van Rotterdam naar de Maasvlakte.

Hierdoor is het een intressante optie om te onderzoeken of deze spitslijn 89 weer terug in dienst kan komen. R-Net lijn van maken zou een hele degelijke oplossing zijn voor hoogwaardig OV van Voorne-Putten naar Rotterdam of Schiedam.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Meltrain »

Het lijkt me dat Voorne-Putten al hoogwaardig OV heeft naar Schiedam en Rotterdam.... :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door regenmaker »

Meltrain schreef:Het lijkt me dat Voorne-Putten al hoogwaardig OV heeft naar Schiedam en Rotterdam.... :X
Gewoon metro vervangen door R-Net. Prima oplossing. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Milco »

Over een aantal jaar wordt de metro onderdeel van Rnet voor zover ik weet. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door regenmaker »

Achja, R-Net is gewoon ander stickertje erop en klaar.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door dylanwild94 »

Misschien een goede optie om een buslijn van Rozenburg naar Pernis metro te maken, Aansluitend op de metro.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Milco »

Heeft dat nut denk je? Ik denk het niet zo, vanuit Rozenburg is nu een goede busverbinding naar Spijkenisse waar je over kan stappen op de metro en Pernis is verder dan Spijkenisse. Daarnaast liggen er geen plaatsen tussen Spijkenisse en Pernis volgens mij waarvoor je een busdienst zou inleggen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door dylanwild94 »

Pernis ligt inderdaad verder maar is wel sneller te bereiken dan de huidige route die nu gereden wordt naar Spijkenisse metro centrum. :wink:
En daarbij komt dat je dan een goede verbinding heb naar de waalhaven heb waar verschillende grote scholen zitten.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Meltrain »

Rozenburg (en misschien Brielle) is inderdaad de enige plaats in die concessie waarvoor reizen via Spijkenisse "om" is. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom lijn 89 nog zo lang heeft bestaan.
Helaas is het metrostation van Pernis alleen niet zo makkelijk te bereiken vanuit de richting Botlek, dus ik vraag me af of een busverbinding Rozenburg - Pernis wel zo aantrekkelijk is. Voor een verbinding met de Waalhaven moet dan alsnog overgestapt worden op lijn 69.
Ik zie dan meer is een busverbinding Rhoon / Poortugaal - Waalhaven. Helaas is er alleen niet echt een goede weg tussen deze dorpen enerzijds en de Waalhaven anderzijds: de enige weg gaat via de Slotsedijk en Distripark Eemhaven.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door OmniLezer »

Milco schreef:Heeft dat nut denk je? Ik denk het niet zo, vanuit Rozenburg is nu een goede busverbinding naar Spijkenisse waar je over kan stappen op de metro en Pernis is verder dan Spijkenisse. Daarnaast liggen er geen plaatsen tussen Spijkenisse en Pernis volgens mij waarvoor je een busdienst zou inleggen.
Hangt ervanaf. Als het een spitslijn wordt voor de tussenliggende bedrijven aan de Petroleumweg, heeft het tenminste een doel. Dan maak je een lijn genummerd 125(omdat die vast snel opgeheven wordt). En om het een zachte, typisch Voornse dienstregeling te geven. Laat je het 1x per dag heen- en terugrijden.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door 010jongen »

Ik denk dat zo'n buslijn vanuit Hellevoetsluis naar Schiedam best wel kans van slagen heeft, zeker voor de inwoners van Rozenburg. Van Rozenburg naar bijvoorbeeld Den Haag zou het al een overstap schelen op Spijkenisse Centrum.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten