Mag ik even kwijt #185

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Mag ik even kwijt #185

Bericht door Thom91 »

WERELDKAMPIOEN! *O*
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door isadora »

Gefeliciteerd dan maar.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Ardan »

Huh? Wie? Wat? Waar? :?:
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door deadlock »

Korfbal.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door deadlock »

Winnen van Belgen is net zoiets als babies in elkaar slaan.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door ODRAIL »

Zojuist maar even een account aangemaakt op het ns-forum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Daniel »

Geluksmomentje vandaag: moest nog een extra meting doen met een bepaald product op m'n werk en concludeerde na even wegen dat ik nog precies genoeg over had.
Scheelt toch weer behoorlijk wat tijd gezien één van de bestanddelen ervan zelfs na een nachtje bij 90 graden in de oven nog flink dik is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Michael »

Vandaag slachtoffer geworden van zinloos geweld. Ik was onderweg naar het werk toen een jongen die mij tegemoetkwam mij aansprak of hij mij wat mocht vragen. Ik vertrouwde het niet en antwoordde netjes dat ik haast had en wou dus doorlopen waarop hij mij vol in mijn gezicht sloeg. Gelukkig alleen maar een rood oog aan overgehouden waar je nu niets meer van ziet. Wel is het boven mijn oog nog wat dikker en doet het nog wat pijn.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Hainje »

Aangifte doen!
🍉
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Michael »

Heeft toch geen zin. Ze pakken hem toch niet. En als ze hem al zouden pakken krijgt ie toch een of ander prutstrafje waar hij toch niks van leert en het de volgende keer gewoon weer doet.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door deadlock »

Michael schreef:Heeft toch geen zin. Ze pakken hem toch niet. En als ze hem al zouden pakken krijgt ie toch een of ander prutstrafje waar hij toch niks van leert en het de volgende keer gewoon weer doet.
Wat een fucking bullshit. De politie treedt extra hard op tegen zinloos geweld op het moment en het OM gaat daarin mee. Daarnaast is een prutstrafje relatief. Heb je liever dat zo iemand 10 jaar in de bak zit en vervolgens een kans heeft van 90% om te recidiveren of dat iemand een korte straf krijgt en vervolgens een kans van 90% heeft op rehabilitatie?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Hainje »

Als iedereen die in elkaar getimmerd werd nou eens gewoon aangifte deed dan hadden we 1) een beter zicht op het probleem 'zinloos geweld' 2) werden de mensen wel opgepakt, want er werden tenminste dossiers opgebouwd tegen de grootste raddraaiers 3) voorkomen we zwaardere criminaliteit in de toekomst. Want nu timmert iemand jou in elkaar en straks vermoord ie je. Je moet als zware crimineel immers ergens beginnen.

Ze hebben gewoon met hun poten van je af te blijven. Punt. Dat leren ze niet als die raddraaiers niet gecorrigeerd worden, de ouders doen of kunnen het kennelijk in ieder geval niet. Nu is het de mongool die je in elkaar getimmerd die het hardste lacht, als zijn andere slachtoffers nu samen met jou aangifte doen, dan zijn jullie de personen die het hardste lachen. Immers heeft de dader dan een strafblad waardoor hij/zij niet alle functies meer mag uitvoeren. Dáár heb je hem/haar pas mee, dat taakstrafje is bijzaak.
🍉
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Jef400 »

Dat het beheer wat mijn betreft wel of eerder mag ingrijpen. Of helemaal niet in hoeft te begrijpen. Een periode van een halve week tussen het posten van berichten, en het verwijderen van is tamelijk lang -o-
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Michael »

deadlock schreef:
Michael schreef:Heeft toch geen zin. Ze pakken hem toch niet. En als ze hem al zouden pakken krijgt ie toch een of ander prutstrafje waar hij toch niks van leert en het de volgende keer gewoon weer doet.
Wat een fucking bullshit. De politie treedt extra hard op tegen zinloos geweld op het moment en het OM gaat daarin mee. Daarnaast is een prutstrafje relatief. Heb je liever dat zo iemand 10 jaar in de bak zit en vervolgens een kans heeft van 90% om te recidiveren of dat iemand een korte straf krijgt en vervolgens een kans van 90% heeft op rehabilitatie?
Hainje schreef:Als iedereen die in elkaar getimmerd werd nou eens gewoon aangifte deed dan hadden we 1) een beter zicht op het probleem 'zinloos geweld' 2) werden de mensen wel opgepakt, want er werden tenminste dossiers opgebouwd tegen de grootste raddraaiers 3) voorkomen we zwaardere criminaliteit in de toekomst. Want nu timmert iemand jou in elkaar en straks vermoord ie je. Je moet als zware crimineel immers ergens beginnen.

Ze hebben gewoon met hun poten van je af te blijven. Punt. Dat leren ze niet als die raddraaiers niet gecorrigeerd worden, de ouders doen of kunnen het kennelijk in ieder geval niet. Nu is het de mongool die je in elkaar getimmerd die het hardste lacht, als zijn andere slachtoffers nu samen met jou aangifte doen, dan zijn jullie de personen die het hardste lachen. Immers heeft de dader dan een strafblad waardoor hij/zij niet alle functies meer mag uitvoeren. Dáár heb je hem/haar pas mee, dat taakstrafje is bijzaak.
Naar aanleiding van jullie posts ga ik denk ik toch maar overwegen om aangifte te doen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Aking »

Overweeg niet te lang, als het in het centrum was kunnen ze mogelijk nog ergens bruikbare camerabeelden vandaan plukken maar die blijven niet eindeloos bewaard :wink:
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Michael »

Ik ga het zeker nog doen. Morgen na mijn dienst even bellen denk ik om een afspraak te maken. En zeker na het lezen van het artikel waarvan ik de link bijvoeg ga ik het doen omdat de kenmerken van de jongen die mij sloeg vrijwel allemaal overeenkomen.

https://www.politie.nl/gezocht-en-vermi ... iging.html

Alleen dat hij linkshandig zou zijn en zijn horloge heb ik niet kunnen zien. Voor de rest komt vrijwel alles overeen. Alhoewel het natuurlijk ook toeval kan zijn dat die jongen erop lijkt.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door AppleMoose »

Laat je niet leiden door de persoonsbeschrijving die de politie op de site heeft gegeven, maar ga af op je eigen waarnemingen. De politie kan altijd nog het een en ander aan elkaar koppelen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door ODRAIL »

Mag ik even kwijt dat het sinterklaasjournaal weer is begonnen. Gisteren was de eerste aflevering.
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door albertjan96 »

De trap op Arnhem is weer open, blijkbaar is de gele markering voldoende.. http://www.gelderlander.nl/regio/arnhem ... -1.5425869
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Tochjo »

Afgelopen weekend hadden mijn vriendin en ik toevallig een onprettig ruime overstap in Arnhem en hebben we van de nood een deugd gemaakt door het station te bewonderen. Ziet er allemaal heel aardig uit, en die trap vond ik eigenlijk gewoon prima. Je kunt je natuurlijk altijd verstappen, maar ik dacht na alle berichten even dat er een hoogteverschil zat in de verschillende treden. Dat is dus niet zo, je moet alleen even opletten waar de plateautjes ophouden.

Wel vroeg ik me af waarom dit alles nu zo lang moest duren. Zo heel groot is het station nu ook weer niet geworden.
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door albertjan96 »

Groot misschien niet, maar wel erg ingewikkeld..

ProRail zegt nu dat de trap eigenlijk helemaal geen looproute is, maar dat de terrassen boven in de stationshal bedoeld zijn als verblijfsruimte. Er komt nog een koffiebarretje met uitzicht over de OV Terminal, en op de terrassen zullen wel wat bankjes ofzo komen.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door AppleMoose »

Tochjo schreef:Wel vroeg ik me af waarom dit alles nu zo lang moest duren. Zo heel groot is het station nu ook weer niet geworden.
Het gebouw is vrij complex (het dak rust als het ware op 1 kolom, en het ontwerp kent veel ronde vormen e.d.). Er was jarenlang geen aannemer te vinden die voor het beschikbare budget het gebouw wilde bouwen. Daarop hebben ze besloten eerst de tunnel te bouwen en in die tussentijd naar een oplossing te zoeken. Er kwam uiteindelijk extra budget vrij en er volgden wat aanpassingen in de materiaalkeuze, waardoor uiteindelijk toch een aannemer is gevonden het te bouwen. Sindsdien is het eigenlijk best snel gegaan :)

Edit: De Gelderlander heeft een aardige tijdlijn gemaakt over dit project.
http://www.gelderlander.nl/regio/arnhem ... -1.5414767
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Thom91 »

Zo, net maar even een wasmachine aangesloten omdat de oude defect was *O*
Komt wel goed schatje.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Aking »

Zo... Mn tas is zo goed als ingepakt, morgen mn laatste dag in Neederlandje dit jaar *O*
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Michael »

Ronaldussen schreef:Laat je niet leiden door de persoonsbeschrijving die de politie op de site heeft gegeven, maar ga af op je eigen waarnemingen. De politie kan altijd nog het een en ander aan elkaar koppelen.
Ik laat me er ook niet door leiden. Morgen even bellen naar de politie aangezien ik daar vandaag geen tijd voor heb gehad.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten