Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Nee een stads Citea. Weet alleen het nummer niet.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Dat is een hik in de automatische lijnfilm. Gebeurt wel meer (laatste cijfer van het lijnnummer verandert dan kortstondig in twee andere getallen) bij Arriva-bussen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

nvdw schreef:Dat is een hik in de automatische lijnfilm. Gebeurt wel meer (laatste cijfer van het lijnnummer verandert dan kortstondig in twee andere getallen) bij Arriva-bussen.
Ik denk ook dat dit van korte duur is. GVB bussen hebben er ook weleens last van.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

nvdw schreef:Dat is een hik in de automatische lijnfilm. Gebeurt wel meer (laatste cijfer van het lijnnummer verandert dan kortstondig in twee andere getallen) bij Arriva-bussen.

Ja ! dat zag ik pas ook, toen ik me vader met de auto ging ophalen van het busstation hij was klaar met werken
en ik reed achter lijn 13 en in eens stond er 1350 en paar seconden was het lijn nummer achter gewoon 999 van Geen Dienst.
Dacht eerst dat ik effe me verstand had verloren maar het gebeurd dus wel vaker en ligt het niet aan me ogen hahahahha
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

http://www.arriva.nl/nieuws-en-acties/a ... o-brabant/

Arriva heeft een nieuwsbericht op hun website geplaatst over de drukte. Ze hebben het ook over 4 gelede bussen. Die rijden er inderdaad maar zijn niet van Arriva zelf maar van TCR.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Michael schreef:http://www.arriva.nl/nieuws-en-acties/a ... o-brabant/

Arriva heeft een nieuwsbericht op hun website geplaatst over de drukte. Ze hebben het ook over 4 gelede bussen. Die rijden er inderdaad maar zijn niet van Arriva zelf maar van TCR.
Arriva heeft zelf ook enkele Scania's ingezet als geleed matrieel
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Dat zijn er maar 2. TCR heeft 3 geledes in de Brabantse kleuren. Namelijk de 497 t/m 499. Dat zijn dus 5 geledes zelfs. 1 zag ik gisteren nog rijden op lijn 123 van Breda naar Raamsdonksveer.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Michael schreef:Dat zijn er maar 2. TCR heeft 3 geledes in de Brabantse kleuren. Namelijk de 497 t/m 499. Dat zijn dus 5 geledes zelfs. 1 zag ik gisteren nog rijden op lijn 123 van Breda naar Raamsdonksveer.
Klopt de 497-499 hebben nog voor EBS gereden. Maar ik zag laatst ook de 395 rijden in Waalwijk. Ook een gelede bus van TCR maar dan in de Arriva kleur (groen/wit).
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

datm schreef:
Michael schreef:Dat zijn er maar 2. TCR heeft 3 geledes in de Brabantse kleuren. Namelijk de 497 t/m 499. Dat zijn dus 5 geledes zelfs. 1 zag ik gisteren nog rijden op lijn 123 van Breda naar Raamsdonksveer.
Klopt de 497-499 hebben nog voor EBS gereden. Maar ik zag laatst ook de 395 rijden in Waalwijk. Ook een gelede bus van TCR maar dan in de Arriva kleur (groen/wit).
Misschien dat Arriva ook doelt op de TCR 397,398 en 399 (alledrie Mercedes o405G). Ik heb geen idee of die iedere dag vast worden ingezet op een bepaalde lijn. Ik denk eerlijk gezegd dat deze inzet flexibel is.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Alleen zijn de TCR 397 t/m 399 niet specifiek voor Brabant bedoeld. Ze worden er soms wel eens ingezet wat ik zeker goedkeur maar ze horen hier eigenlijk niet thuis en voldoen voor zover ik weet ook niet aan de concessieeisen van de provincie. Niet in de Brabant huisstijl en ouder dan 12 jaar.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Michael schreef:Alleen zijn de TCR 397 t/m 399 niet specifiek voor Brabant bedoeld. Ze worden er soms wel eens ingezet wat ik zeker goedkeur maar ze horen hier eigenlijk niet thuis en voldoen voor zover ik weet ook niet aan de concessieeisen van de provincie. Niet in de Brabant huisstijl en ouder dan 12 jaar.
De 397 t/m 399 komen uit 1995 en zijn dus in 2016 20 jaar oud. In andere woorden de gemiddelde student die gebruikt maakt van deze bus is jonger als de bus zelf :) Ik vraag mij trouwens af heeft van Driel geen gelede bussen die ingezet kunnen worden? Ik ben niet zo bekend met hun wagenpark.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gothic-Writer »

datm schreef:
Michael schreef:Alleen zijn de TCR 397 t/m 399 niet specifiek voor Brabant bedoeld. Ze worden er soms wel eens ingezet wat ik zeker goedkeur maar ze horen hier eigenlijk niet thuis en voldoen voor zover ik weet ook niet aan de concessieeisen van de provincie. Niet in de Brabant huisstijl en ouder dan 12 jaar.
De 397 t/m 399 komen uit 1995 en zijn dus in 2016 20 jaar oud. In andere woorden de gemiddelde student die gebruikt maakt van deze bus is jonger als de bus zelf :) Ik vraag mij trouwens af heeft van Driel geen gelede bussen die ingezet kunnen worden? Ik ben niet zo bekend met hun wagenpark.
Op dit moment heeft Van Driel geen gelede bussen, althans niet in Oss, ik weet niet hoe het is in Rosmalen. Het enige touringcarbedrijf waarvan ik weet dat ze gelede bussen hebben of hebben gehad, is Munckhof. Maar sinds de huidige dienstregeling worden zij niet meer gevraagd om te ondersteunen met de bussen die ook gebruikt zijn tijdens de floriade te Venlo.
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

Micheal schreef:Alleen zijn de TCR 397 t/m 399 niet specifiek voor Brabant bedoeld. Ze worden er soms wel eens ingezet wat ik zeker goedkeur maar ze horen hier eigenlijk niet thuis en voldoen voor zover ik weet ook niet aan de concessieeisen van de provincie. Niet in de Brabant huisstijl en ouder dan 12 jaar.
Die bussen horen gewoon te verdwijnen van de dienst want het is concurrentie vervalsing. Ieder ander vervoersbedrijf had goedkoper in kunnen schrijven als dit soort oude bussen ingezet mochten worden voor versterkingsritten en scholierenlijn.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Mr-W schreef:
Micheal schreef:Alleen zijn de TCR 397 t/m 399 niet specifiek voor Brabant bedoeld. Ze worden er soms wel eens ingezet wat ik zeker goedkeur maar ze horen hier eigenlijk niet thuis en voldoen voor zover ik weet ook niet aan de concessieeisen van de provincie. Niet in de Brabant huisstijl en ouder dan 12 jaar.
Die bussen horen gewoon te verdwijnen van de dienst want het is concurrentie vervalsing. Ieder ander vervoersbedrijf had goedkoper in kunnen schrijven als dit soort oude bussen ingezet mochten worden voor versterkingsritten en scholierenlijn.
Mocht er geen uitzondering worden gemaakt met het inzetten van versterkingsritten en scholierenlijn?
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Daar zijn de eisen juist al milder dan voor de bussen in de reguliere dienst, zoals de maximale leeftijd van 12 jaar in plaats van zeven of acht voor de basisvloot.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Volgens mij is de eis voor de normale vloot 10 jaar. Dus dan zou over 2 jaar de 82** Amba´s vervangen moeten worden. Dat lijkt me enigszins sterk aangezien er net is geïnvesteerd in het inbouwen van passagiersairco. Ik zal straks even kijken of ik er wat meer informatie over kan vinden.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

In het PvE kan ik alleen info vinden over de maximale leeftijd van versterkingsbussen (12 jaar en minimaal Euro 3)
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door OmniLezer »

Michael schreef:Volgens mij is de eis voor de normale vloot 10 jaar. Dus dan zou over 2 jaar de 82** Amba´s vervangen moeten worden. Dat lijkt me enigszins sterk aangezien er net is geïnvesteerd in het inbouwen van passagiersairco. Ik zal straks even kijken of ik er wat meer informatie over kan vinden.
Zijn die Ambassadors niet van dezelfde leeftijd als die van de HWGO(toekomstig DAV)
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
RvdG94
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 23:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RvdG94 »

OmniLezer schreef:
Michael schreef:Volgens mij is de eis voor de normale vloot 10 jaar. Dus dan zou over 2 jaar de 82** Amba´s vervangen moeten worden. Dat lijkt me enigszins sterk aangezien er net is geïnvesteerd in het inbouwen van passagiersairco. Ik zal straks even kijken of ik er wat meer informatie over kan vinden.
Zijn die Ambassadors niet van dezelfde leeftijd als die van de HWGO(toekomstig DAV)
Ja, die HWGO Amba's zijn net een paar maanden jonger. Die bussen gaan aan het eind van het jaar de overgebleven 80xx Amba's en Wrights vervangen of worden die afgelost aan het einde van het jaar?
Michael 1988 schreef:Zowel Veolia als Arriva hadden zich ingeschreven op beide concessies. Maar alleen Arriva maakt dus bezwaar. Daarnaast had ook Syntus zich nog ingeschreven op de concessie Oost-Brabant.

Maar waarom meteen nieuwe bussen aan gaan schaffen als de oude bussen nog een tijdje kunnen rijden? Arriva moet alleen nieuwe bussen aan gaan schaffen voor Midden-Brabant (voor zowel de streek als de stadsdienst) en over een paar jaar ook voor Oost-Brabant (vanwege de leeftijd die de bussen dan hebben) en Veolia hoeft nu alleen nieuwe bussen aan te schaffen voor de stadsdienst Breda. Als beide bedrijven over 4 tot 5 jaar nieuwe bussen gaan leasen voor de laatste 3 tot 6 jaar van de concessie (of zoiets), scheelt dat toch al wat in de kosten. Nou ja, voor West-Brabant duurt de concessie tot 2022 en voor Oost-Brabant tot 2024. Als je nog even kunt en mag rijden met bussen van 7 jaar oud tot dat ze de leeftijd van 12 jaar hebben bereikt (dat is pas in 2019) hoeven de bussen dus dan pas vervangen te worden. En hoef je maar voor 3 tot 5 jaar nieuw materieel aan te schaffen/te leasen.
Dit vond ik in het oude topic over de concessie Noord-Brabant, de bussen mogen maximaal 12 jaar oud zijn. Ben overigens benieuwd of de 82xx serie die leeftijd gaat halen...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

RvdG94 schreef:Dit vond ik in het oude topic over de concessie Noord-Brabant, de bussen mogen maximaal 12 jaar oud zijn. Ben overigens benieuwd of de 82xx serie die leeftijd gaat halen...
Waarom zouden ze dat niet gaan halen?
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Gothic-Writer schreef: Op dit moment heeft Van Driel geen gelede bussen, althans niet in Oss, ik weet niet hoe het is in Rosmalen. Het enige touringcarbedrijf waarvan ik weet dat ze gelede bussen hebben of hebben gehad, is Munckhof. Maar sinds de huidige dienstregeling worden zij niet meer gevraagd om te ondersteunen met de bussen die ook gebruikt zijn tijdens de floriade te Venlo.
Diamond uit Veghel had en heeft gelede bussen. Ze hebben jaren lang versterking voor Arriva gereden, zowel gelede stadsbussen (ex-GVU B88's) als gelede touringcars. Munckhof heeft tweedr handse OV-geledes aangeschaft toen zij Diamond gingen vervangen. Ik meen dat ik in het verleden ook één keer een gelede touringcar van Fassbender gezien heb op een OV-rit voor Arriva, naar pin me daar niet op vast.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Dortmans heeft een gelede touringcar. Fassbender heeft wel een ex-BBA Integro aangeschaft.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Raymond »

Hermes heeft InfoXX een update gegeven met een nieuwe (Connexxionkleuren) lay-out, maar daarbij ook gelijk haltenamen gewijzigd voor haltes pas over ruim een jaar van naam gaan veranderen. Dat zijn precies de naamwijzigingen die met de nieuwe concessie gaan plaatsvinden, dus wel duidelijk waar Hermes mee bezig is. Al blijf ik me verbazen over degene die ooit de naam voor het nieuwe busstation bij WC Woensel heeft bedacht: WoensXL / Zkh. Catharina. Er is werkelijk niemand die het Catharinaziekenhuis noemt zoals bij de nieuwe haltenaam..
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hans »

Beste Raymond,

Alle halte namen zijn NU al gewijzigd, met de aanleg van de nieuwe HOV baan / haltes.
Ga maar eens kijken bijvoorbeeld bij Fontys Rachelsmolen, Eindhoven Sportpark Noord.

Dus simpelweg gewoon aanpassing aan de realiteit buiten.

Hans
RvdG94
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 23:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RvdG94 »

Hainje schreef:Waarom zouden ze dat niet gaan halen?
Ze zullen het waarschijnlijk wel halen. Ben alleen wel benieuwd in wat voor staat ze dan zijn :')
Ik heb vorige week in het gros van 82xx bussen waar ik mee heb gereisd wat afwijkende geluiden (en bij een enkele ook geuren) vanuit de motorruimte waargenomen. De piepjes, kraakjes, enkele storingen in het knoppensysteem (bij de 8214 bleef de zoemer hangen na het indrukken van de stopknop) en ov-kaart inchecksystemen zullen niet zozeer met veroudering van de bussen te maken hebben.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten