Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door SuperGhost »

Wellicht dat Breng ook wat beter samen zou kunnen werken met Veolia (en wellicht ook straks met opvolger Arriva) met betrekking tot die onderhoudsritten van de treinstellen.

Als men die in plaats van als LM naar Blerick stuurt ze nu eens integreert in de spitsdienst Nijmegen-Venray(-Venlo), dan kunnen beide vervoerders er voordeel aan hebben. Veolia bespaart 2 ritten uit en een deel van die besparingen kan dan als vergoeding aan Breng betaald worden, zodat die ook bespaart.

Breng zou dan bijvoorbeeld vrijdagmiddag de laatste spitsrit (die doorrijdt naar Venlo) met haar trein kunnen rijden en dan maandagochtend de spitsrit die in Venlo begint kunnen rijden om het materieel weer terug te krijgen naar Arnhem. Dan hoef je alleen nog tussen Arnhem en Nijmegen als LM-rit in te leggen.

Nu wordt dat natuurlijk wat moeilijk, omdat met het uitlenen van die 2 stellen aan Veolia er volgens mij geen reserve meer is tijdens de spits.
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door TomSteyl »

Die Breng-treinen misstaan niet op de Maaslijn. Iemand enig idee hoelang ze nog rijden op de Maaslijn?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oaw0DCHs4Uw[/youtube]
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Meltrain »

Ik wist niet eens dat er nu ook treinen van Breng op de Maaslijn rijden.:o Hoeveel zijn het er?
Is het dit jaar dan zo druk dat het zelfs met die twee LINTen niet lukt?
De extra treinen reden de afgelopen jaren tot en met de kerstvakantie, dus ik denk dat die GTW's dan wel terug gaan (tenzij ze eerder al niet meer nodig zijn).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door MdJ »

MdJ, op de vorige pagina... schreef:Er rijden sinds het begin van het collegejaar 2x Breng GTW bij Veolia ter vervanging van de linten. 1 treinstel is behoorlijk defect (de draaistellen zijn twee weken geleden er al onderuit gehaald en het treinstel staat op nooddraaistellen). En aan een losse LINT heb je op de maaslijn niets.

Daarnaast is het qua capaciteit niet nodig om 3 setjes van 3x GTW op Ah-Dtc te rijden. Eigenlijk kan het wel met 2xGTW, hooguit 1 trein is dan net wat krapjes. Nu de Stadsregio Arnhem-Nijmegen onder de Provincie Gelderland valt, het allergrootste capaciteitsprobleem (In de buurt van Nijmegen Heyendaal) in Gelderland plaatsvindt en Veolia en Breng (alias Hermes, alias CXX) natuurlijk 1 bedrijf is...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Meltrain »

Oeps, ik heb dit topic te lang niet gelezen. :oops:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door regenmaker »

Meltrain schreef:Oeps, ik heb dit topic te lang niet gelezen. :oops:
Lees dit topic alleen nog, omdat ik wil weten hoe het met de soap in Limburg verder gaat. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door albertjan96 »

Ik zie op verschillende foto's (oa hier: viewtopic.php?f=38&p=410510#p410432) dat op de bestemmingsdisplays van de uitgeleende Breng GTW's de bestemmingen in Limburg op dezelfde wijze wordt weergegeven als op de GTW's die tussen Arnhem en Doetinchem rijden (Op de kop: Roermond en op de zijkanten: Stoptrein Roermond). Het lijkt erop alsof de lijnen vast in het computersysteem van de GTW's is gezet. Dit zou dan ook moeten betekenen dat op de schermen in de trein alle tussenstations tonen, én dat de bestemmingen net als in de Veolia-GTW's, automatisch worden omgeroepen. Kan iemand bevestigen of dit daadwerkelijk het geval is?

Want op het moment dat de bestemming handmatig wordt ingevoerd, wordt op alle displays aan zowel de binnen- als buitenkant van de trein hetzelfde getoond..
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Mr-W »

Was laatst in Roermond en daar vielen me een aantal dingen op. IC bus heeft een eigen perron op het busstation
Afbeelding
Maar iets verderop tegenover het station zit een of ander Arriva kantoor, een beetje op de zaak vooruitlopend lijkt me.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Hainje »

Mr-W schreef:Maar iets verderop tegenover het station zit een of ander Arriva kantoor, een beetje op de zaak vooruitlopend lijkt me.
Afbeelding
Is denk ik gewoon de pauzelocatie. Aangezien die bussen door Arriva worden gereden, heeft dat bordje lijkt mij dan ook verder niets te maken met de concessie Limburg.
🍉
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door gliderfighter »

Mr-W schreef:Was laatst in Roermond en daar vielen me een aantal dingen op. IC bus heeft een eigen perron op het busstation
Ik was daar geloof ik ergens in de zomer, op dat moment stond er een service busje van Arriva dat ding erop te schroeven.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door bartjemestrom »

Dat bordje hing er al sinds de start van de ic bus. Eerst hing die op halte E, maar op een voor mij onbekend moment heeft men de haltes D en E omgedraaid.

Het nieuwe hoofdkantoor van Arriva Limburg zou toch in Heerlen komen?
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door huibf »

Afbeelding


Verhip die frietkot is weg.... Maar nog steeds even troosteloos en wat smoezelig afdak.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door datm »

Hainje schreef:Is denk ik gewoon de pauzelocatie. Aangezien die bussen door Arriva worden gereden, heeft dat bordje lijkt mij dan ook verder niets te maken met de concessie Limburg.
Ik vermoed ook een pauze locatie voor de IC bus. Voor de concessie Limburg is Arriva van plan om het hoofdkantoor te plaatsen in Limburg en het klantcontact in Maastricht. Alle voorbereidingen worden getroffen vanuit de kantoren in Herenveen en Den Bosch.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door datm »

Rijden er al bussen rond van Veolia Brabant in Limburg?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Michael »

Al sinds januari.

Afbeelding
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door datm »

Ik bedoel ter vervanging van de 5401-5454 serie die naar HWGO zijn gegaan?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Michael »

Ach zo. Volgens mij wel. Heb er wel wat foto's van voorbij zien komen op Facebook.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door bartjemestrom »

Die rijden er al genoeg. Hebben wel dezelfde kleurstelling als de oudere Limburgse bussen. Een direct opvallende detail is het busnummer, die staat er veel dikker op.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Plutona »

Gaat in Limburg in december de dienstregeling veranderen?
Het is namelijk al lang erg stil in de streek wat dat betreft...
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Michael 1988 »

Volgens mij zijn nog niet alle ex-Brabant bussen in Limburg in dienst. Zag gisteren op de A2 randweg bij 's-Hertogenbosch twee Veolia amba's rijden vanaf Utrecht richting Eindhoven/Limburg. Ik kon door de snelheid van hun en afstand de nummers alleen niet lezen.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door datm »

Michael 1988 schreef:Volgens mij zijn nog niet alle ex-Brabant bussen in Limburg in dienst. Zag gisteren op de A2 randweg bij 's-Hertogenbosch twee Veolia amba's rijden vanaf Utrecht richting Eindhoven/Limburg. Ik kon door de snelheid van hun en afstand de nummers alleen niet lezen.
Vreemd dat ze uit de richting van Utrecht kwamen. Ik dacht dat de Brabantse bussen bij Breng Techniek (technische dienst van CXX) in Nijmegen klaar werden gemaakt om ingezet te worden in Limburg?
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Wolfje98 »

datm schreef:
Michael 1988 schreef:Volgens mij zijn nog niet alle ex-Brabant bussen in Limburg in dienst. Zag gisteren op de A2 randweg bij 's-Hertogenbosch twee Veolia amba's rijden vanaf Utrecht richting Eindhoven/Limburg. Ik kon door de snelheid van hun en afstand de nummers alleen niet lezen.
Vreemd dat ze uit de richting van Utrecht kwamen. Ik dacht dat de Brabantse bussen bij Breng Techniek (technische dienst van CXX) in Nijmegen klaar werden gemaakt om ingezet te worden in Limburg?
Klopt, een paar maanden geleden hebben daar een aantal ex Brabantse Veolia bussen gestaan, ze zijn nu al een behoorlijke tijd daar weg.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Michael 1988 »

datm schreef:
Michael 1988 schreef:Volgens mij zijn nog niet alle ex-Brabant bussen in Limburg in dienst. Zag gisteren op de A2 randweg bij 's-Hertogenbosch twee Veolia amba's rijden vanaf Utrecht richting Eindhoven/Limburg. Ik kon door de snelheid van hun en afstand de nummers alleen niet lezen.
Vreemd dat ze uit de richting van Utrecht kwamen. Ik dacht dat de Brabantse bussen bij Breng Techniek (technische dienst van CXX) in Nijmegen klaar werden gemaakt om ingezet te worden in Limburg?
Ik bedoelde ook vanuit de richting van Utrecht, waar vandaan weet ik niet precies, aangezien ik ze op de A2 tegenkwam bij 's-Hertogenbosch. Het waren namelijk twee amba's in Veolia-kleuren en niet in de Brabantse huisstijl. Om precies te zijn kwam ik ze tegen tussen afslag Rosmalen en afslag Sint-Michielsgestel (misschien te breed gezegd). Het lijkt mij sterk dat als ze vanaf Nijmegen of Arnhem komen, ze dan rijden over de A2 en niet over de A73 bijvoorbeeld. Wat een mogelijkheid is, is dat deze bussen vanuit Den Haag of vanuit Zeeland komen. Maar dat laatste (vanuit Zeeland dus) lijkt me sterk, aangezien over de A58 rijden veel korter is. Aangezien Limburg de meest logische bestemming is, zette ik het hier neer. Maar ik had het ook net zo goed in de topic over Brabant kunnen plaatsen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Michael »

Langs de A15 zit een touringcarbedrijf (kan even niet op de naam komen) waar een deel van deze bussen stonden opgeslagen. Als ze daar vandaan kwamen is die route wel logisch
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Michael 1988 »

A15 ter hoogte van? Die weg loopt namelijk van Dordrecht tot aan Nijmegen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 24 gasten