Bijna-botsing van treinen op station Maastricht
Bijna-botsing van treinen op station Maastricht
Bijna-botsing van treinen op station Maastricht
Bij het station in Maastricht zijn vrijdagmiddag tijdens de spits twee treinen op enkele meters van elkaar tot stilstand gekomen. De twee treinen, een personentrein van Veolia en een lege materiaaltrein van de NS waren in de middag, door nog onbekende oorzaak, rond 16 uur op hetzelfde spoor terecht gekomen.
Lees hier het volledige artikel
Bij het station in Maastricht zijn vrijdagmiddag tijdens de spits twee treinen op enkele meters van elkaar tot stilstand gekomen. De twee treinen, een personentrein van Veolia en een lege materiaaltrein van de NS waren in de middag, door nog onbekende oorzaak, rond 16 uur op hetzelfde spoor terecht gekomen.
Lees hier het volledige artikel
Re: Bijna-botsing van treinen op station Maastricht
Gokje: Veolia zat weer eens door een rood sein heen? :?
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Bijna-botsing van treinen op station Maastricht
Twee NS-plan V's zijn daar ook eens op elkaar geknald, dus meteen de richting in Veolia wijzen is hier niet helemaal terecht.
Re: Bijna-botsing van treinen op station Maastricht
Bovendien zijn er ook genoeg incidenten geweest met leeg materieeltreinen van NS..
Afwachten dus wie schuldig is..
Afwachten dus wie schuldig is..
Re: Bijna-botsing van treinen op station Maastricht
Opvallend dat het weer in Maastricht is... Anyway, we wachten de onderzoeken wel af :)
Re: Bijna-botsing van treinen op station Maastricht
Bijna-botsing treinen
Vrouw overleeft bijna-mishandeling
Fles bijna bierloos
Lukrake flarden tekst bijna nieuwswaardig
Bijna..
Vrouw overleeft bijna-mishandeling
Fles bijna bierloos
Lukrake flarden tekst bijna nieuwswaardig
Bijna..
Re: Bijna-botsing van treinen op station Maastricht
*geeft fles een nieuwe fles*
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Bijna-botsing van treinen op station Maastricht
Maar dat kan leuk worden hè. Krijg je weer van die mensen die een tattoo gaan laten zetten van 'AZ KAMPIOEN', omdat het toch niet meer mis kan gaan, en vervolgens laat AZ afweten.
Man, wat heb ik vorig jaar daar om gelachen. ;-)
Re: Bijna-botsing van treinen op station Maastricht
twee jaar geleden alweer.
tot zover off topic.
tot zover off topic.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Bijna-botsing van treinen op station Maastricht
Nou was het hier niet misgegaan, maar dat twee treinen onbedoeld op hetzelfde spoor terechtkomen is natuurlijk niet de bedoeling. Als de machinist afgeleid was en dus niet op tijd geremd had het wel misgegaan, en in zoverre mag je dus van geluk spreken dat het goed ging.Fles schreef:Bijna-botsing treinen
Vrouw overleeft bijna-mishandeling
Fles bijna bierloos
Lukrake flarden tekst bijna nieuwswaardig
Bijna..
Wanneer wordt ATB-VV eigenlijk actief?
Re: Bijna-botsing van treinen op station Maastricht
Dat is al actief, maar niet op alle plekken. Hoe dat in Maastricht is, weet ik niet.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Bijna-botsing van treinen op station Maastricht
Ook al in het materieel dan? Dat wist ik nog niet.
Re: Bijna-botsing van treinen op station Maastricht
Bij NS wel, bij andere vervoerders niet. (correct me if I'm wrong.)
Re: Bijna-botsing van treinen op station Maastricht
Jazeker dat ATB VV reeds werkend is. Of dat het officieel nog in een proefstadium zit, durf ik alleen niet met zekerheid te zeggen.
En je kunt het al behoorlijk merken waar het zoal in den lande gebruikt wordt, als je (voornamelijk met de stoptrein) ineens halverwege het perron al abrupt tot stilstand komt.
Het enige waaruit je zou kunnen herleiden dat het nog echt in de testfase zit, is dat er nog maar een beperkt aantal seinen (want daar draait het uiteindelijk om) zijn voorzien van ATB VV.
En je kunt het al behoorlijk merken waar het zoal in den lande gebruikt wordt, als je (voornamelijk met de stoptrein) ineens halverwege het perron al abrupt tot stilstand komt.
Het enige waaruit je zou kunnen herleiden dat het nog echt in de testfase zit, is dat er nog maar een beperkt aantal seinen (want daar draait het uiteindelijk om) zijn voorzien van ATB VV.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Bijna-botsing van treinen op station Maastricht
Tja, en dan zijn de meest onnozele spoortjes juist weer wél voorzienMikos schreef:Het enige waaruit je zou kunnen herleiden dat het nog echt in de testfase zit, is dat er nog maar een beperkt aantal seinen (want daar draait het uiteindelijk om) zijn voorzien van ATB VV.
Re: Bijna-botsing van treinen op station Maastricht
Mja, ik weet niet wat je onder onnozel verstaat. Een sein als op het wereldstation Wezep bijvoorbeeld is voorzien van ATB vv. Hetzelfde als Den Dolder.
Maar of dat dan onnozel is? Het zijn een aantal seinen waarvan men dus schijnbaar vindt (danwel denkt, dankwel goeddunkt, danwel...) dat er extra 'controle' moet zijn dat de trein niet door een StopTonendSein rijdt. En ja, bij beide voorbeelden die ik hier noem, ligt er direct achter het sein een overweg...
Maar of dat dan onnozel is? Het zijn een aantal seinen waarvan men dus schijnbaar vindt (danwel denkt, dankwel goeddunkt, danwel...) dat er extra 'controle' moet zijn dat de trein niet door een StopTonendSein rijdt. En ja, bij beide voorbeelden die ik hier noem, ligt er direct achter het sein een overweg...
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Bijna-botsing van treinen op station Maastricht
Op dat soort plekken kan ik het nog begrijpen. Maar de kopsporen in Gn... Dat je bij binnenkomst van een station nog een keer door rood kan gaan begrijp ik nog, maar ik mag toch hopen dat het niveau niet zo ver gedaald is dat men nu ook al door rood vertrekt...
Re: Bijna-botsing van treinen op station Maastricht
Door rood sleutelen is aan de orde van de dag. Op een kopspoortje is dat wel wat suf natuurlijk.
Re: Bijna-botsing van treinen op station Maastricht
Sleutelen != vertrekken
Re: Bijna-botsing van treinen op station Maastricht
In die 'onnozele spoortjes' heeft Daan wel gelijk, want ik heb de meest exotische emplacementssporen die zelden tot nooit gebruikt worden beveiligd gezien met ATB-Vv. O.a. in Weert en Sittard is dit het geval.
Re: Bijna-botsing van treinen op station Maastricht
Vanuit interesse: Is dat misschien niet gedaan om de boel te testen? :)
Project loading: 50% loaded. Please wait...
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Bijna-botsing van treinen op station Maastricht
Tuurlijk, maar het kan natuurlijk wel gebeuren. Sowieso beter teveel spoortjes beveiligd dan te weinig toch :)Daan schreef:Sleutelen != vertrekken
Over maffe plaatsen: sommige sporen lijken misschien onnozel omdat ze weinig worden gebruikt, maar een mogelijke STS kan dan toch behoorlijke schade opleveren (flankaanrijdingen bijvoorbeeld). IVW houdt ook een database bij met STS-seintjes, ik neem aan dat die seinen sowieso beveiligd worden.
Re: Bijna-botsing van treinen op station Maastricht
Ik denk dat je schrikt van het aantal STS-en op emplacementen. Ik beschik helaas niet over cijfers, maar zie de laatste tijd weer veel STS-en langskomen waarvan een deel op rare sporen (slecht zicht, verwachtingspatroon, verkeerd sein gezien, afgeleid, etc).
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Bijna-botsing van treinen op station Maastricht
De meeste ongelukken schijnen te gebeuren onder de 40 km/h, dat is ook meestal op emplacementen en dergelijke.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten