Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door huibe »

Michael schreef:
Z2N schreef:Geen idee, maar het valt me al jaren op dat Arriva daar nogal traag mee is. Ook in Zuid-Holland, Gelderland en Friesland bijvoorbeeld is er nog niets officiëel bekend over dienstregeling-wijzigingen.
Toevallig heb ik die vraag vorige week gesteld aan Arriva: Als het goed is komen de wijzigingen half november op de website te staan.
Het is nog erger. Vanaf 22 november is de informatie te bewonderen op http://www.goedbezigbus.nl en http://www.arriva.nl.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door Gothic-Writer »

huibe schreef:
Michael schreef:
Z2N schreef:Geen idee, maar het valt me al jaren op dat Arriva daar nogal traag mee is. Ook in Zuid-Holland, Gelderland en Friesland bijvoorbeeld is er nog niets officiëel bekend over dienstregeling-wijzigingen.
Toevallig heb ik die vraag vorige week gesteld aan Arriva: Als het goed is komen de wijzigingen half november op de website te staan.
Het is nog erger. Vanaf 22 november is de informatie te bewonderen op http://www.goedbezigbus.nl en http://www.arriva.nl.
+/- 3 weken voor de invoering. Kan erger. Het is wel een voorgekomen dat er een week voor dat er een dienstregeling in moest gaan, nog niets bekend was.
En eerlijk gezegd veranderd er niet echt heel veel, hooguit wat verschuivingen van tijden hier en daar. Als er nu een compleet nieuw lijnenstelsel zou komen, dan lijkt het mij wel handiger om eerder wat informatie naar buiten te brengen.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door huibe »

In vergelijking met voorgaande jaren is de dienstregelingswijziging van dit jaar toch best ingrijpend. Er gaan een aantal routes worden verlegd. er vervallen lijnen op bepaalde tijdstippen.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door Meltrain »

De meest ingrijpende wijzigingen waren toch vorig jaar al, bij de concessie-overgang?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door BR628 »

In West niet, want daar is vorig jaar praktisch doorgereden met de Veolia-dienstregeling van het jaar daarvoor. Dit in tegenstelling tot Oost waar met de start van de concessie al overgegaan is op het Kernnetwerk.
Z2N schreef:Geen idee, maar het valt me al jaren op dat Arriva daar nogal traag mee is. Ook in Zuid-Holland, Gelderland en Friesland bijvoorbeeld is er nog niets officiëel bekend over dienstregeling-wijzigingen.
Friesland wijzigt pas op 6 maart 2016.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door Meltrain »

Oke, ik wist niet over welke regio hij het had. Ik wist wel dat er in West minder gewijzigd was dan in Oost, maar er waren daar toch wat ingrijpende wijzigingen zoals de Volans-lijnen naar Oosterhout.
BR628 schreef:In West niet, want daar is vorig jaar praktisch doorgereden met de Veolia-dienstregeling van het jaar daarvoor.
Was dat omdat pas relatief laat bekend werd dat Arriva die concessie had gewonnen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door Michael »

Nee, Arriva had ingeschreven en beloofd het eerste jaar minimaal volgens de Veolia dienstregeling zou blijven rijden. Dat wil zeggen dat de dienstregeling wel uitgebreid mocht worden maar er dus niet bezuinigd mocht worden. Nu is dat jaar voorbij en gebeurd nu wat anders vorig jaar al was gebeurd.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door huibe »

De dienstregeling van West-Brabant staat in middels al online in de dienstregeling per lijn op de website van Arriva.

Oost-Brabant staat nog niet online.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door Daniel »

Zag ik toevallig vanmorgen ja. Toen kwam ik ook gelijk een aanpassing t.o.v. het oorspronkelijke vervoerplan tegen. Lijn 117 blijkt namelijk toch nog wat avond+zondagritten tussen Klundert en Zevenbergen te houden.
Zondag t/m vrijdag tot 22.00 uur en zaterdag tot 19.30 uur. Zo te zien met koppeling aan 119 op station Zevenbergen, maar wel via de nieuwe 117-route door Zevenbergen heen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Zaterdagavond lijkt mij juist de avond bij uitstek om late ritten aan te bieden, maargoed.

Op lijn 401 in de ochtendspits trouwens een keurige 5/25/5/25 verdeling, en de twee-uursdienst op zondag blijft helaas bestaan, niet echt HOV-waardig als je het mij vraagt. Tussen de eerste en de tweede bus op zaterdag en tussen de één na laatste en de laatste op zaterdag zit ook een gat van twee uur. De eerste bus naar Utrecht gaat op zaterdag ook niet eerder rijden dan thans het geval is, maar richting Breda is er wel sprake van een extra rit.

Lijn 402 begint 's middags eerder te rijden (12:25), maar doet dit tot 14:25 uur slechts één keer per uur (wat is het spitsverdichtingsidee dan precies?). 401 rijdt voortaan vanaf 14:06 tot en met 16:06 uur elk kwartier, waardoor de 402'en van 14:25, 14:55, 15:25 en 15:55 vier minuten achter de 401 aanrijden. Vanaf 16:06 gaat de 401 ineens wel over op een 10/20/10/20 verdeling, waardoor er dan wél keurig elke tien minuten een bus tussen Breda en Sleeuwijk rijdt.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door huibe »

Daniel schreef:Zag ik toevallig vanmorgen ja. Toen kwam ik ook gelijk een aanpassing t.o.v. het oorspronkelijke vervoerplan tegen. Lijn 117 blijkt namelijk toch nog wat avond+zondagritten tussen Klundert en Zevenbergen te houden.
Zondag t/m vrijdag tot 22.00 uur en zaterdag tot 19.30 uur. Zo te zien met koppeling aan 119 op station Zevenbergen, maar wel via de nieuwe 117-route door Zevenbergen heen.
Lijn 117 rijdt niet meer op zondag. De ritten zijn dus fout ingeladen. Kijk ook maar naar lijn 119. Hier is geen koppeling mee mogelijk. Als een klein doekje tegen het bloeden, zij er doordeweeks inderdaad twee (extra) avondritten ingelegd. Maar over het totale plaatje een zware achteruitgang voor het dorp Klundert.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door Daniel »

Ik zat net al te kijken hoe die dienstregeling in elkaar zou moeten zitten ja, daar leek al iets niet echt te kloppen. Overigens had men het in het vervoerplan ook over een betere treinaansluiting vanuit de 117 door de nieuwe route, maar dat blijkt voor de zaterdagen toch wel blij maken met een dode mus te zijn... dan rijdt de bus precies op het halfuur dat de trein niet rijdt langs station Zevenbergen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door Plutona »

Stadsdienst Tilburg staat er ook al op, maar daar lijkt op een minuutje rijtijd na niets te veranderen.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door huibe »

Als ik goed tel, zijn de eerste rit naar Breda en de laatste rit naar Sleeuwijk op lijn 401 op zaterdag, ritten die passen in een omloop die door Schelluinen gereden kan worden.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door Daniel »

Oost-Brabant staat er dus zoals al gezegd nog niet op, maar men heeft voor het gemak bij alle huidige dienstregelingen voor die regio er vast "t/m 12-12-2015" achter gezet. Het lijkt dus bv. nu net alsof er op 13 december alleen nog school- en buurtbussen in Waalwijk rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door Plutona »

Daniel schreef:Oost-Brabant staat er dus zoals al gezegd nog niet op, maar men heeft voor het gemak bij alle huidige dienstregelingen voor die regio er vast "t/m 12-12-2015" achter gezet. Het lijkt dus bv. nu net alsof er op 13 december alleen nog school- en buurtbussen in Waalwijk rijden.
Klopt, al halen ze die toevoeging straks uiteraard weer weg, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan...

Lijnen 121 en 135 worden weer gekoppeld in 1 directe verbinding Den Bosch - Gorinchem. Deze bus rijdt niet op zondag en in de avonduren; betekent dat dan dat Heusden en Vlijmen hun busverbinding op deze momenten verliezen?
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door Michael »

http://arriva.hvs.ovitech.nl/hvs/HVS%20 ... howhvs.php

Allemaal leuk en aardig maar ik vermoed dat dit buurtbusje alleen maar lucht gaat vervoeren. Vanuit Terheijden is er nauwelijks aanbod van reizigers met bestemming Made. En degene die dat wel hebben pakken waarschijnlijk gewoon lijn 123 die op werkdagen elk half uur rijdt. Ik zie deze lijn na een jaar alweer opgeheven worden. Maargoed we zullen zien.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door nvdw »

Plutona schreef:Lijnen 121 en 135 worden weer gekoppeld in 1 directe verbinding Den Bosch - Gorinchem. Deze bus rijdt niet op zondag en in de avonduren; betekent dat dan dat Heusden en Vlijmen hun busverbinding op deze momenten verliezen?
Nee. De sneldienstritten van lijn 135 worden voortaan als lijn 121 gereden. Hopelijk dus geen verdwaalde Vlijmenaren in deze bussen meer. En wat ook scheelt: geen gedoe op de Kromme Nol welke 121 nu wel of niet doorrijdt als 135 en vice versa.

De reguliere lijn 135 blijft gewoon bestaan. Die valt echter onder Oost-Brabant en staat dus nog niet online.

Verder in 'de Broabantse kloai':

- alle ritten 120 en 121 op zondag vervallen, evenals enkele ritten in de avonduren.
- lijn 120 rijdt in Werkendam een gewijzigde route. In Gorinchem rijdt 120 nu via de Wolpherensedijk naar het station en richting Werkendam via het ziekenhuis in plaats van andersom. In beide richtingen doet de bus zowel de westzijde als de oostzijde van busstation Tol aan.
- lijn 121 rijdt in Veen alleen nog langs halte Schmitzstraat. De route in Gorinchem is identiek aan die van lijn 120.
- de tussenrit op lijn 121 in de ochtend vanaf Sleeuwijk Tol rijdt voortaan als lijn 621 en rijdt vanaf de Kromme Nol door naar Den Bosch (de terugrit start net als nu wel op de Kromme Nol).
- de doordeweekse 'pendelritten' in de spits op lijn 120-121 tussen Werkendam en Woudrichem lijken beter aan te sluiten op de reguliere 120 en 121 zodat er meer reismogelijkheden van en naar Gorinchem ontstaan.
- in aanvulling op wat er al over lijn 402 is gezegd: deze blijft in de vakantieperiode 1x per uur rijden, behalve in de zomer- en kerstvakantie, dan rijdt hij alsnog helemaal niet.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:Oost-Brabant staat er dus zoals al gezegd nog niet op, maar men heeft voor het gemak bij alle huidige dienstregelingen voor die regio er vast "t/m 12-12-2015" achter gezet. Het lijkt dus bv. nu net alsof er op 13 december alleen nog school- en buurtbussen in Waalwijk rijden.
Dat was bij Zuid-Holland Noord ook zo. :?
Michael schreef:http://arriva.hvs.ovitech.nl/hvs/HVS%20 ... howhvs.php

Allemaal leuk en aardig maar ik vermoed dat dit buurtbusje alleen maar lucht gaat vervoeren. Vanuit Terheijden is er nauwelijks aanbod van reizigers met bestemming Made. En degene die dat wel hebben pakken waarschijnlijk gewoon lijn 123 die op werkdagen elk half uur rijdt. Ik zie deze lijn na een jaar alweer opgeheven worden. Maargoed we zullen zien.
Dit soort links kun je niet kopiëren en plakken.
Maar er komt dus een lijn 222 die elk uur van Made via Wagenberg naar Terheijden gaat.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door Plutona »

Meltrain schreef:
Michael schreef:http://arriva.hvs.ovitech.nl/hvs/HVS%20 ... howhvs.php

Allemaal leuk en aardig maar ik vermoed dat dit buurtbusje alleen maar lucht gaat vervoeren. Vanuit Terheijden is er nauwelijks aanbod van reizigers met bestemming Made. En degene die dat wel hebben pakken waarschijnlijk gewoon lijn 123 die op werkdagen elk half uur rijdt. Ik zie deze lijn na een jaar alweer opgeheven worden. Maargoed we zullen zien.
Dit soort links kun je niet kopiëren en plakken.
Maar er komt dus een lijn 222 die elk uur van Made via Wagenberg naar Terheijden gaat.
Eens met Michael. Wat voegt dit busje in vredesnaam toe naast lijn 123?

Verder zie ik:
- Lijn 115 stopt enkel nog in de spits in Wernhout. In de ochtendspits rijden er enkele ritten naar Breda, in de middagspits komen er ritten uit Breda. In de vakanties wordt het aantal ritten van/naar Wernhout beperkt tot 1 per dag (!). Karige vervanging komt er in de daluren door buurtbus 220 die via Wernhout gaat rijden.
- Willemstad wordt gespaard. Eerder waren er geruchten dat daar buiten de spits geen bus meer zou rijden, maar alleen op zondag verliest Willemstad de bus.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door Michael »

Het gaat de kern van Wagenberg bedienen omdat de lijnen 122 en 123 een andere route gaan rijden en dus niet meer door Wagenberg heen gaan maar dus alleen maar de halte Wagenberg Kruispunt. Wagenberg krijg trouwens een rechtstreekse verbinding met Zevenbergen, Klundert en Fijnaart omdat lijn 117 de halte Wagenberg Kruispunt ook aan gaat doen. Hetzelfde geldt voor lijn 617 die trouwens door Zevenbergen heen gaat rijden in plaats van er langs.
fwgsmidt
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 16 nov 2015, 21:23

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door fwgsmidt »

Ik zie dat lijn 325 door gaat rijden naar 't Goorke in vrachelen. Die belofte aan de gemeente wordt dus gehouden. Wel ben ik nog benieuwd naar de route. Wel eindelijk een echte bus op vrachelen.
Ook zou de route van buurtbus 226 aangepast worden. eventueel via zwembad de Warande. Dat zie ik niet terug. De route blijft gelijk.

off topic. Waarom rijdt 327 niet ook elk kwartier door naar Breda? dan heb je 8x per uur een bus naar Breda. Ik zou de bussen zelfs een rondje laten rijden ipv keren bij de bijster. 325 en 326 van teteringen via heerbaan en amphia naar station en terug naar oosterhout. 327 het rondje de andere kant op.

Ik denk gemiste kans.

Frank
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door Etienne »

fwgsmidt schreef:Ik zie dat lijn 325 door gaat rijden naar 't Goorke in vrachelen. Die belofte aan de gemeente wordt dus gehouden. Wel ben ik nog benieuwd naar de route. Wel eindelijk een echte bus op vrachelen.
Ook zou de route van buurtbus 226 aangepast worden. eventueel via zwembad de Warande. Dat zie ik niet terug. De route blijft gelijk
Volgens de info van Arriva die we bij Carto Studio binnen hebben gekregen wordt de route van de wijkbus wel degelijk aangepast. Hij gaat voortaan een lusroute door de stad rijden in plaats van een route in twee richtingen, en deze wordt ook ingekort ten opzichte van nu.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door fogeltje »

Wat Oost aangaat kan men lijn 99 al bekijken bij Breng. De wijzigingen daar zijn echter vooral of alleen in het KAN-deel van de lijn.
"Een touringcar is geen bus"
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door Pim-AllianceB95 »

De laatste rit op zaterdag van lijn 105 vervalt, was dat ook de bedoeling?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten