Toiletten in treinen Veolia Limburg op slot

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Toiletten in treinen Veolia Limburg op slot

Bericht door Jurjen »

MAASTRICHT - Vanaf dinsdag gaan de toiletten in de treinen op de lijnen van Veolia in Limburg op slot. Voor het gebruik van de speciale toiletten is een milieuvergunning nodig en die moet nog aangevraagd worden, liet het bedrijf zaterdag weten.

Meer op nu.nl
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Toiletten in treinen Veolia Limburg op slot

Bericht door Fles »

Ik las het net ja. Epic Fail - The Sequel.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Toiletten in treinen Veolia Limburg op slot

Bericht door Jurjen »

Gaan ze trouwens de toiletten van de zomer weer sluiten? Winter -> te koud, lente -> illegaal, zomer -> te warm met vieze geurtjes als gevolg ofzo?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

`Sluiting treintoiletten eigen schuld Veolia`

Bericht door Daniel »

`Sluiting treintoiletten eigen schuld Veolia`
Geplaatst op: woensdag 15 april 2009 om 22:13
Laatst bijgewerkt: woensdag 15 april 2009 om 22:13

Dat reizigers tijdelijk geen gebruik kunnen maken van toiletten in de Veolia-treinen is te wijten aan laksheid van het vervoersbedrijf met het aanleveren van gegevens. Dat stelt spoorbeheerder ProRail, die Veolia naar eigen zeggen vanaf begin 2008 herhaaldelijk heeft gewaarschuwd.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Toiletten in treinen Veolia Limburg op slot

Bericht door Vinny »

Geef dan gewoon de echte daders de schuld ja?
De onzinnige regeltjesdwang van bureucratisch Nederland, waarbij de ambtenaren, toezichthouders en politici te veel naar de pijpen van allelei milieufundi's en overige Nimby's dansen!
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Toiletten in treinen Veolia Limburg op slot

Bericht door MdJ »

Het verhaal van Veolia komt niet echt geloofwaardig over: Het enige wat zij moesten doen is het sturen van die specificaties van die pompen naar ProRail.

Vervolgens geven ze ProRail de schuld dat ze geen vergunning aan hebben gevraagd bij de gemeente. Prorail reageert met dat het dus Veolia'se schuld dus is. En dan vindt Veolia dat zijzelf EN ProRail fouten hebben gemaakt. Wat voor een fout zou veolia dan hebben gemaakt, volgens henzelf?**


**: In dit geval dan, Jij weet ook nog andere fouten van Veolia, toch Fles?
Bij twijfel: gebruik beton.
WSM
Berichten: 1401
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Toiletten in treinen Veolia Limburg op slot

Bericht door WSM »

Dus als ik met de trein door Maastricht rijd en alles door een strontpijp tussen de rails laat vallen heb ik geen milieuvergunning nodig? Toch weer erg apart.

Het is ook erg typerend dat Prorail en Veolia het erg druk lijken te hebben met elkaar de zwarte piet toe te schuiven, ipv met het probleem op te lossen. Als je nodig moet zal het je worst wezen wiens schuld het is dat je niet naar de wc kunt.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Toiletten in treinen Veolia Limburg op slot

Bericht door Vinny »

en alles door een strontpijp tussen de rails laat vallen heb ik geen milieuvergunning nodig?
Wat mij betreft wordt dat eerder vandaag dan morgen verboden ivm gladde sporen, slechte arbeidshygiene voor spoorwerkers, en milieu- en omgevingshinder (je zal maar net onder een open viaduct lopen). Het is alleen vrij kostbaar om al dit soort wc's te vervangen door biotankinstallaties...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Toiletten in treinen Veolia Limburg op slot

Bericht door Daan »

Jep, en als alle instanties (en dan bedoel ik niet alleen ProRail) ook nog even lekker dwars gaan liggen zoals met alle goede plannen, is het er in 2075 wel door :pos: :x
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten