Concessie Twente
Re: Concessie Twente
En de Veluwe?
Re: Concessie Twente
Denk dat het morgenochtend-vroeg al op Google Maps staat, ligt er beetje aan hoe snel ze verwerken. meestal 24 uur.
Re: Concessie Twente
Mag ik vragen om welk KV-bestand het gaat waar de nieuwe dienstregeling al instaat? De laatste update van Syntus die ik kan vinden dateert van 6 november en betreft 20151107.zip, waarin ik in het bestand OperDay.txt geen datum na 12 december kan vinden. Zie ik iets gigantisch over het hoofd? :X
Re: Concessie Twente
Deze komt van 9292 af
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9160
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Waar staan ze dan op google maps?Somoht schreef:Denk dat het morgenochtend-vroeg al op Google Maps staat, ligt er beetje aan hoe snel ze verwerken. meestal 24 uur.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Twente
Jup, 9292. Via GOVI duurt het meestal 2 dagen langer. Syntus doet bijzonder droevig door alleen te leveren via 9292 en niet samen te werken met het andere loket. Mogen ze overigens straks niet doen in Utrecht.
Google Maps -> OVplanner. Als ze de drgl verwerkt hebben kun je de datum na naar 12 december zetten en reizen plannen. DRGL2016 van NS staat er al in. CXX komt ook morgenochtend vermoed ik, HWGO vrijdagavond/zaterdagochtend.
Google Maps -> OVplanner. Als ze de drgl verwerkt hebben kun je de datum na naar 12 december zetten en reizen plannen. DRGL2016 van NS staat er al in. CXX komt ook morgenochtend vermoed ik, HWGO vrijdagavond/zaterdagochtend.
Re: Concessie Twente
Streeklijnen Zuid Oost Twente
Lijn 50
Tijd ingekort en verschoven, rond heel en half uit Hengelo en Borne, laatste rit Borne-Hengelo (0.15u) vervallen.
Lijn 51
Almelo-Vriezenveen losgekoppeld als lijn 83, vertrek Hengelo buiten de spits andere halfuur, vertrek Almelo 10 minuten later
Lijn 53
Geen wijzigingen
Lijn 59
Geen wijzigingen
Lijn 60
Geen wijzigingen
Lijn 61
Extra ritten uit Overdinkel om 19.47u en uit Enschede om 20.16u, rit 24.17u uit Overdinkel vervalt
Lijn 62
Enschede -> Denekamp vertrekt 's avonds vanaf 19.20u om .20 en.50, Denekamp v 21.33u rijdt van Enschede door naar Haaksbergen Lansinkstraat, Snelbussen stoppen overal, Denekamp->Enschede blijft gelijk (alleen geen UT meer), Borculo->Enschede worden 3 ritten 7.00u, 7.10u en 7.30u uit Borculo, allen via de Haaksbergerstraat en niet meer via de Zuiderval. 's Middags 3 ritten Enschede->Neede (15.35u, 16.05u, 16.35u).
Lijn 64
Extra rit Ootmarsum-Almelo in ochtendspits vervalt
Lijn 65
Geen wijzigingen
Lijn 66
Geen wijzigingen
Streeklijnen Noord West Twente
Lijn 80
De ritten Almelo-Hardenberg met aankomst in Hardenberg om kwart over worden geknipt in Westerhaar (koppeling met 81?), verder geen wijzigingen
Lijn 81
Extra rit 7.14u Westerhaar-Larcom (tot Sogenbosstraat samen met bus van Midden-Overijssel)
Lijn 83
Vervanging van lijn 51 op Almelo-Vriezenveen, extra rit uit Almelo om 19.33u. Hele dag uit Almelo om .03 en .33, aan uit Vriezenveen om .23 en .53.
Lijn 95
Geen wijzigingen
Lijn 96
Geen wijzigingen
Lijn 97
Route vanaf de Whee niet meer via Scherpenzeelseweg maar direct naar Heijermansstraat, ritten Haaksbergen->Nijverheidsstraat geknipt op station Goor om 9.24u, 14.24u en 19.27u
Lijn 160
Geen wijzigingen (op het Twente-deel)
Lijn 601-605
Geen verstand van, sorry... Lijn 603 lijkt verdwenen en 681 ('s ochtends Den Ham Geref. Kerk 7.24u - Almelo van Renneslaan 8.13u, stopt tot Westerhaar Busstation overal) is nieuw
Lijn 50
Tijd ingekort en verschoven, rond heel en half uit Hengelo en Borne, laatste rit Borne-Hengelo (0.15u) vervallen.
Lijn 51
Almelo-Vriezenveen losgekoppeld als lijn 83, vertrek Hengelo buiten de spits andere halfuur, vertrek Almelo 10 minuten later
Lijn 53
Geen wijzigingen
Lijn 59
Geen wijzigingen
Lijn 60
Geen wijzigingen
Lijn 61
Extra ritten uit Overdinkel om 19.47u en uit Enschede om 20.16u, rit 24.17u uit Overdinkel vervalt
Lijn 62
Enschede -> Denekamp vertrekt 's avonds vanaf 19.20u om .20 en.50, Denekamp v 21.33u rijdt van Enschede door naar Haaksbergen Lansinkstraat, Snelbussen stoppen overal, Denekamp->Enschede blijft gelijk (alleen geen UT meer), Borculo->Enschede worden 3 ritten 7.00u, 7.10u en 7.30u uit Borculo, allen via de Haaksbergerstraat en niet meer via de Zuiderval. 's Middags 3 ritten Enschede->Neede (15.35u, 16.05u, 16.35u).
Lijn 64
Extra rit Ootmarsum-Almelo in ochtendspits vervalt
Lijn 65
Geen wijzigingen
Lijn 66
Geen wijzigingen
Streeklijnen Noord West Twente
Lijn 80
De ritten Almelo-Hardenberg met aankomst in Hardenberg om kwart over worden geknipt in Westerhaar (koppeling met 81?), verder geen wijzigingen
Lijn 81
Extra rit 7.14u Westerhaar-Larcom (tot Sogenbosstraat samen met bus van Midden-Overijssel)
Lijn 83
Vervanging van lijn 51 op Almelo-Vriezenveen, extra rit uit Almelo om 19.33u. Hele dag uit Almelo om .03 en .33, aan uit Vriezenveen om .23 en .53.
Lijn 95
Geen wijzigingen
Lijn 96
Geen wijzigingen
Lijn 97
Route vanaf de Whee niet meer via Scherpenzeelseweg maar direct naar Heijermansstraat, ritten Haaksbergen->Nijverheidsstraat geknipt op station Goor om 9.24u, 14.24u en 19.27u
Lijn 160
Geen wijzigingen (op het Twente-deel)
Lijn 601-605
Geen verstand van, sorry... Lijn 603 lijkt verdwenen en 681 ('s ochtends Den Ham Geref. Kerk 7.24u - Almelo van Renneslaan 8.13u, stopt tot Westerhaar Busstation overal) is nieuw
Re: Concessie Twente
Op de 97 een stuk minder gehobbel over drempels dus, neem aan dat er dan vanaf de Whee, via de Wheeweg en dan route lijn 80 naar het station wordt, dus eigenlijk een lus. Zal de punctualiteit ook ten goede komen, met name overdag in combinatie met de koppeling aan 59...
Re: Concessie Twente
Één woord over de veranderingen van de lijnen 51 en 83: kut. Nu moeten overstappen en richting Borne nog tien minuten mogen wachten ook, beetje jammer weer. Wat zijn de voordelen nu eigenlijk? (naast dat de pauzes voor de chauffeurs beter uitkomen)
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Betekent dit dat de ritten vanuit Borculo van 62 verspringen qua tijd in het algemeen? Anders zijn die ritten van 7, 7.10 en 7.30 een beetje vreemd. Er sluiten namelijk geen bussen op aan. Zo druk is Borculo ook weer niet. Momenteel zijn de aansluitingen van 23 en 56 om .14 en .44. Dan zou er dus een overstap komen van pakweg een kwartier, of Arriva moet ook hebben afgestemd. Is nog niet bekend helaas.
Re: Concessie Twente
Dat zijn alleen de extra ritten, natuurlijk zijn er nog gewoon ritten om .15 en .45
Re: Concessie Twente
Dit is gedaan om lijn 51 weer in de "knoop" te krijgen (.01 en .31) en fatsoenlijk weer te koppelen aan lijn 53 (.17 en .47).julsteren schreef:Één woord over de veranderingen van de lijnen 51 en 83: kut. Nu moeten overstappen en richting Borne nog tien minuten mogen wachten ook, beetje jammer weer. Wat zijn de voordelen nu eigenlijk? (naast dat de pauzes voor de chauffeurs beter uitkomen)
Het is inderdaad nadelig voor een deel van onze passagiers maar het maakt de aansluiting vanaf de trein richting Zenderen wel beter.
De knip om 19.24/19.27 is om de 12-meter om te zetten naar de Optare die van de spitsomloop van lijn 95 komt. De 12-meter komt om 19.27 aan, de Optare vertrekt om 19.24 naar De Whee.dennistd schreef:Lijn 97
Route vanaf de Whee niet meer via Scherpenzeelseweg maar direct naar Heijermansstraat, ritten Haaksbergen->Nijverheidsstraat geknipt op station Goor om 9.24u, 14.24u en 19.27u
Dat klopt. De ritten waarbij lijn 80 aansloot op de Twents bus van lijn 81 worden gekoppeld zoals dat bij CXX ook het geval was. Overigens alleen in de middaguren omdat de ochtendritten veelal vanuit Goor gereden worden en je dan bij de doorkoppeling een te lang rijblok gaat krijgen.dennistd schreef:Lijn 80
De ritten Almelo-Hardenberg met aankomst in Hardenberg om kwart over worden geknipt in Westerhaar (koppeling met 81?), verder geen wijzigingen
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Twente
Dat is een enorme verbetering!dennistd schreef:Dat zijn alleen de extra ritten, natuurlijk zijn er nog gewoon ritten om .15 en .45
De ochtendritten vanuit Borculo (07:15,07:17, 07:45 etc...) zijn enorm druk.
Jammer dat de snelbus middagritten naar Neede niet worden doorgetrokken naar Borculo.
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Dat vond ik ook altijd, maar er is geen aansluiting en het gedeelte Neede Borculo is meestal redelijk rustig. Niet druk genoeg voor twee 12m in ieder geval.Buzzer schreef:Dat is een enorme verbetering!dennistd schreef:Dat zijn alleen de extra ritten, natuurlijk zijn er nog gewoon ritten om .15 en .45
De ochtendritten vanuit Borculo (07:15,07:17, 07:45 etc...) zijn enorm druk.
Jammer dat de snelbus middagritten naar Neede niet worden doorgetrokken naar Borculo.
Het zou wel schelen als de reguliere dienst weer eens vertraging heeft van meer dan 5 minuten in de middag. Eerder regel dan uitzondering. Met name alle haltes in Neede en Enschede kosten veel tijd omdat overal een persoon uit wil stappen. Misschien iets om meer rekening mee te houden voor de planners.
Bijv.: Neede - wheemergaarden en industrieweg moeten op hetzelfde moment bediend worden. Een stop op beide haltes betekent al 1-1,5 minuut vertraging bij Parallelweg, diekmaat en busstation. Zelfde geldt voor Valkhof en Huikert. Gelukkig kan er in de praktijk 3-4 minuten gecompenseerd worden tot Borculo.
Re: Concessie Twente
Lijkt erop dat de bussen uit Midden Overijssel in Twente zijn. Vanmiddag rond 15:30 reed er een ambassador in blauwe kleurstelling, maar zonder logo over de plesmanweg in Almelo naar het RDW. De bus had alleen nummer 78, niet meer
Re: Concessie Twente
Dat is een bus van Tijhuis volgens mij, rijdt daar al tijden.
Re: Concessie Twente
De vorige keer dat er bussen van Midden Overijssel naar Twente gingen reden die al weken rood rond in Midden Overijssel voordat ze pas naar Twente gingen... Geen idee hoe het nu gaat maar de kans dat het weer op deze manier gaat is aanwezigNiek schreef:Lijkt erop dat de bussen uit Midden Overijssel in Twente zijn. Vanmiddag rond 15:30 reed er een ambassador in blauwe kleurstelling, maar zonder logo over de plesmanweg in Almelo naar het RDW. De bus had alleen nummer 78, niet meer
En als ik de tweet van Syntus mag geloven dan staan ergens deze week de nieuwe Regio/Lijnfolders online *bus* *O*
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Twente
Ik dacht TGVia... Of is dat ook Tuinhuis? (A)dennistd schreef:Dat is een bus van Tijhuis volgens mij, rijdt daar al tijden.
Re: Concessie Twente
TGVia heeft de ex Syntus Veluwe-2147 die nog steeds in het Veluwe-blauw is.
De apkvervaldatum is 20-11, dus hij zal wel een nieuwe apk krijgen :D
De apkvervaldatum is 20-11, dus hij zal wel een nieuwe apk krijgen :D
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie Twente
De TG in TGVia staat voor Tijhuis Goormarvinkok schreef:Ik dacht TGVia... Of is dat ook Tuinhuis? (A)dennistd schreef:Dat is een bus van Tijhuis volgens mij, rijdt daar al tijden.
Re: Concessie Twente
En de nieuwe dienstregelingen en lijnennetkaart staan nu online: http://www.syntus.nl/reisinformatie/fol ... -2016.aspx
Re: Concessie Twente
Toch jammer van de foutjes op de lijnnennetkaart: de halte Transformator van lijn 80 staat nog op de detailkaart van Almelo terwijl deze halte al ergens begin dit jaar opgeheven is, en in Enschede staat op de Kuipersdijk nog steeds de spookhalte Varviksingel (die er niet is en de afgelopen jaren ook niet geweest is). Ook in Enschede is de halte Kanaalstraat verkeerd ingetekend: deze ligt tegenwoordig aan de Kanaalstraat waardoor lijn 8 er niet komt. Daarnaast nog eentje in Enschede: de tijdelijke lijn 7 staat erop, samen met de rest van de omleidingen alsof het Van Heekplein nog steeds dicht zit...
Voor de rest ziet het er wel aardig uit :Y
Voor de rest ziet het er wel aardig uit :Y
Re: Concessie Twente
Inderdaad. Ik heb de eerste wijzigingen al op de wiki gezet maar is nog niet af.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Twente
Ik lees nu ook in de buurtbus folder dat het vanaf 1 januari 2016 mogelijk is om te reizen met de ov-chipkaart in de buurtbus.... ben benieuwd of het buurtbuskaartje dan nog een euro blijft. Maar ik vind het wel een goede stap. Incheck apparatuur zeker van die mobiele dingen die controleurs ook gebruiken?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Twente
Het lijkt me niet handig om in bussen die altijd gebruikt worden mobiele apparatuur te moeten gebruiken. Voor zover ik weet zit in de 501 (Renault Master die momenteel lijn 14/12 rijdt 's avonds en in het weekend) wel gewoon apparatuur ingebouwd, terwijl die ook het opschrift 'buurtbus' heeft. Aannemelijk zal die dan ingezet worden als een Mercedes Sprinter weg is voor inbouw.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten