Mag ik even kwijt #185

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door MdJ »

Nee, als je twijfelt... gebruik je bEton, Jeffrey :lol: :D
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Ardan »

Schietpartij in de omgeving van het Place de la République in Parijs. Meerdere mannen met kalashnikovs, een onbekend aantal doden en gewonden. Explosies in of bij een stadion. Daders lopen nog vrij rond, verder nog niks bekend. Bah -o-
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door deadlock »

#JeSuisParis
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #184

Bericht door Jef400 »

MdJ schreef:Nee, als je twijfelt... gebruik je bEton, Jeffrey :lol: :D
Weer eens een geweldige spelfout van mij.

Overigens, er gaat iets niet helemaal goed in Parijs.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Z2N »

Een werkelijk gitzwarte dag. Putain -o- :cry:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door MdJ »

Het begon door, samen met pa, mijn zus op te halen bij bij haar werk op de vrijdagkoopavond… De eerste lege emmer met water (daarvoor stonden er bloemen in) werd geleegd, de eerste boeketjes werden verplaatst…Tegelijkertijd begon ik hetzelfde “werk” te doen bij mijn broer die in de stad werkte op een andere vestiging op de zaterdag. in de tijd dat ik samen met ma [met de bus, jaja :D] in de stad moest doorbrengen, voordat ik naar het zwembad werd gebracht voor het zoveelste zwemdiploma. Op de vrijdagavond begon het ophalen van Zusje om 20:55, maar dat werd al snel 20:45, 20:30… 20:15.. 20:00… 19:00... En mocht ik de karretjes met buitenplanten naar binnen rijden aan het einde van de dag (dat was het allertofste :D), kassa doen, eerst onder begeleiding van zus of broer, daarna alleen... bosjes van 10 rozen in folie voorverpakken ("losse verkoop inhoezen"), boeketjes maken...

Tot het moment dat ik de vrijdagavond geheel overnam van mijn zusje en begon ik hele zaterdagen te werken in de stad. Inmiddels acht en een half jaar geleden “stapte” ik geheel “over” naar de huidige vestiging en werkte ik zowel de vrijdagavond als de zaterdag daar. Nu werk ik alleen de zaterdagen en sporadisch een dag in de vakanties of de dagen voor feestdagen [pasen, kerst, geraniummarkt, moederdag].
En dan zou je, als je zou rekenen vanaf het vermoedelijk eerste moment van het leeggooien van het emmertje tot vandaag, zaterdag 14-11, op 12.5 jaar ( :shock: ) werkzaam daar uitkomen en dan kan ik toch wel zeggen dat ik bij het weekendinterieur hoor. :)

Het houdt voorlopig nog niet op; ik blijf nog wel even.... De huur van de kamer moet ook betaald worden en het werk kan soms zo heerlijk hersenloos zijn tussen de verkeerskundes door. En ik kan me me OCD in kwijt :D
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Hainje »

Zolang de Franse overheid de mensen uit de banlieues als derderangs burgers blijft beschouwen zullen de aanslagen in Parijs niet stoppen.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Suus »

Ik vrees inderdaad dat Frankrijk de huidige situatie zelf heeft gecreëerd.

De verzorgingsstaat functioneert niet in de banlieues, de politiek doet er niets aan en in het vacuüm dat ontstaat kunnen radicale groepen hun gang gaan. In machtsvertoon is Frankrijk erg goed, maar met een pleister kan je geen griep genezen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Jef400 »

Hainje schreef:Zolang de Franse overheid de mensen uit de banlieues als derderangs burgers blijft beschouwen zullen de aanslagen in Parijs niet stoppen.
Tja, als je bij het afdekken een stuk vergeet. Zal dat uiteindelijk bloot komen te liggen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door isadora »

En dit heeft natuurlijk effect, ook op het OV:
http://is.gd/WL0a1m
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door deadlock »

Ach dat soort dingen zouden in Amsterdam, Rotterdam, Berlijn, Kopenhagen of Londen even goed kunnen gebeuren. Daar is het terreur voor. Beetje angst zaaien, terwijl de kans dat je onder een auto komt enkele duizenden keren groter is.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door deadlock »

isadora schreef:En dit heeft natuurlijk effect, ook op het OV:
http://is.gd/WL0a1m
Verzoek om normale links te gebruiken zodat ik kan zien waar ik naartoe word gestuurd in plaats van een gokje moet wagen of het gevaarlijke content bevat.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Jef400 »

Dat vraag ik mij dus echt hardop af Deadlock. De vingertjes wijzen momenteel naar de achterstandswijken in Parijs waar god noch gebod schijnt te heersen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door deadlock »

En hoe maakt dat mijn bewering precies onwaar? Dit soort extremisme komt vaker voor onder mensen die een uitzichtloos bestaan hebben, die mensen zijn er in andere landen net zo goed. Het is vooral een sociaaleconomisch probleem en niet zozeer religie.

Tenzij je opmerking ging over verkeersdoden vs terrorismedoden want in dat geval wil ik wel even een grafiekje voor je maken.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Z2N »

In Frankrijk zijn er echter, door verschillende factoren, verhoudingsgewijs veel meer mensen die in een uitzichtloze situatie zitten. De armoede is er groter, heviger, en de kans op hogerop te komen is veel kleiner dan hier. In zo'n situatie is er een veel grotere voedingsbodem voor extremisme.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Jef400 »

Precies wat Z2N zegt. Ik denk dat het hier lang niet zo uitzichtloos is als daar.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Ardan »

Ik moet altijd een beetje kotsen van 'nieuwsberichten' dat 'de sterren' hebben gereageerd. Wat kan mij het nou boeien wat Geer en Goor of [random half bekende zanger] van de aanslagen vinden :|
Ik doe ook maar wat
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door webguy »

Dat is SBS en RTL voor je.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Suus »

En de Televaag, waar dan ook nog hun neefje in de buurt bleek te zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Suus »

isadora schreef:En dit heeft natuurlijk effect, ook op het OV:
http://is.gd/WL0a1m
Tickets naar Parijs van Thalys voor vandaag en morgen zijn gratis te retourneren, ongeacht de voorwaarden. Voor overige bestemmingen zijn de normale voorwaarden van toepassing.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door JWM »

Ben vandaag met Thalys naar Lille geweest. Was vooraf toch een beetje bevreesd dat er allemaal overtrokken veiligheidsmaatregelen zouden zijn genomen met grenscontroles en dergelijke maar heb er niks van gemerkt en gezien. Ook lopend de grens van Frankrijk naar België overgegaan bij Moeskroen en vanaf daar met de trein terug gegaan naar Lille Flandres maar geen enkele vorm van grenscontrole.

Dat is overigens ook een vreemde bedoeling, want je kan uit de automaat geen enkele reis maar alleen maar een retour kopen en op het kaartje staat vervolgens "geldig voor onbeperkt aantal reizen". Is dat een manier om de bezettingsgraad op te krikken?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Vinny »

Ik wist pas ook pas sinds dit forum dat het klassiek retourtje alleen geldig was voor één keer heen en weer reizen. Vroeger dacht ik ook dat het de hele dag geldig was op het traject. :oops:
In Zürich heb je dan dat de prijs van een dagkaart voor een bepaalde zone of zones net zo hoog is als het kopen van twee enkele reizen (retourtjes bestaan niet). Zo kan je het natuurlijk ook oplossen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Stéphane »

dat de nieuwe (?) avatar van Bee en Vinny mij doen denken dat ik ook maar eens een nieuwe moet maken.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Aking »

Heeft bee een nieuwe?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Ardan »

Dat oranje geval rechtsonder is erbij gekomen. Ik heb geen idee wat die hele avatar voorstelt eigenlijk. Het zal wel kunst zijn dan :pos:
Ik doe ook maar wat
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten