Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Ardan »

3K keert al op de Lohmanstraat door een keerlus. (Of was dat Monstersestraat? Haal die twee altijd door elkaar)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Anne »

Drieka rijdt tussen Centraal Station en De Sav. Lohmanplein.
Omdat vorige week i.v.m. de inkorting van lijn E extra RC's nodig waren voor lijn 4 werd er met GTL's gereden op 3K en gekeerd bij Laan van NOI.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Anne »

Pim-AllianceB95 schreef:Ik meen begin dit jaar toch echt nog een GTL op lijn 2 te hebben zien rijden. Ten minste, het lijkt me sterk dat die GTL op lijn 4 reed.
Was het een dienstwagen? Neem aan dat je het stuk tussen Westeinde en de Zevensprong (kruispunt bij Beeklaan) bedoelt.
Kan ook een wagen richting Zichtenburg zijn geweest.

Zie ook dit bericht over GTL's op route lijn 2 op HaagsOVforum.
De GTL's die wel is over de baanvak van lijn 2 rijden, zijn vaak afkomstig van lijn 6. Vaak wordt de baanvak van lijn 2 gebruikt om een andere dienstwagen in te halen of tijd te winnen door een eerdere vertraging, maar ook inrukkers vanaf Leidschendam Noord pakken vaak de route van lijn 2 in de hoop dat ze eerder bij Ternoot zijn dan de dienstwagen van lijn 6 die op deze manier nog kan inhalen.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Dat zal het laatste dan zijn geweest, want er zaten inderdaad reizigers in.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Anne »

Morgen gaat op lijn 2 de eerste Avenio dienst doen.
HTM geeft HIER de vertrektijden.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Busfoto.nl »

Hebben alle trams zo veel eindpuntrust in Den Haag? Chill rijden dan!
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Slechts op één eindpunt. Door elke twee uur een kwartier pauze te geven kan de bestuurder de hele dag op hetzelfde voertuig (en dezelfde lijn) blijven rijden.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door htm_tram »

Was het maar zo... gelukkig heb ik bij HTMbuzz wel de hele dienst dezelfde bus.

In de normale dienst heb je alleen op lijn 6, 11, 12, en 15 dezelfde wagen op je dienst. Bij lijn 1, 9, 16 en 17 wissel je van wagen op het eindpunt, kan zowel wisselen van wagen zijn of met de aflos auto. En de pauze's zijn ook al naar de klote geholpen.

Op zaterdag zit er een dagdienst op lijn 16 met aflos auto naar buiten en je mag 5 x van wagen wisselen om vervolgens weer per aflos auto naar binnen te gaan.

Ook heb je er diensten tussen zitten met uitrukken tram, rit lijn 17 en weer inrukken. Andere wagen pakken uitrukken, rit lijn 1 en weer inrukken om vervolgens weer een andere tram te pakken en weer uit te rukken voor lijn 11 waar je 2 of 3 ritten op heb. om vervolgens weer in te rukken.

Dat allemaal ten koste van buffer/rust tijd. Dus zo mooi als Pim-AllianceB95 beweerd is het allang niet meer...
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Littlebusdriver »

Tram 17 en tram 1 rijden exact dezelfde route tussen Leeghwaterplein en Kalvermarkt- Stadhuis. Toch kost een rit met lijn 1 E 1,16 en met lijn 17 E 1,31. Een verschil van E 0,15 op dit korte stukje. Hoe kan dat? De tarieven worden berekend per km + basistarief. De route en dus afstand is hetzelfde. Enige mogelijkheid is een hoger km-tarief voor lijn 17. Maar waarom? Ik kan er niets over vinden op www.htm.nl. Dit geldt op alle ritten/ dagen/ tijden op dit traject, gechecked op www.9292.nl. Iemand een idee? Het gaat me niet om die 15 ct maar om de theorie erachter...
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Anne »

Vanaf HS naar Kalvermarkt is het met 1, 9 en 16 € 1,08. Met 17 is het 1,19. Het tarief voor 17 zal kloppen via die route. Voor 1, 9 en 16 denk ik dat dit wordt berekend via de route over het Zieken. Reizigers hoeven dan de omweg niet te betalen.
AlexNL
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 11 mar 2011, 22:08

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door AlexNL »

Ik zal blij zijn als in december er weer trams gaan rijden tussen Den Haag Centraal en Scheveningen via tram 9, ik ben die werkzaamheden daar inmiddels wel helemaal beu. Ik hoop dat de laatste zijn die gedaan moeten worden, of gaat het hele traject in 2016 weer 4 maanden uit dienst? :?:
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Abracadabram »

Volgens een ander OVforum gaat het stuk zeker nog een keer open. Nog niet alles is aangepakt
AlexNL
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 11 mar 2011, 22:08

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door AlexNL »

Fijn. -o-
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Delftse Chauff »

De nieuwe boekjes van Veolia Haaglanden zijn uit. Aan de voetnoten te zien gaat deze dienstregeling de komende 2 jaar mee.

De wijzigingen:
-Lijn 30: Rijtijdaanpassingen.
-Lijn 31: Rijtijdaanpassingen. Laatste rit V00:46 Naaldwijk-Leyenburg vervalt op alle avonden.
-Lijn 32: Rijtijdaanpassingen.
-Lijn 33: Wordt samengevoegd met lijn 38 tot een nieuwe lijn Delft-Schipluiden-Maasland-Maassluis-Maasdijk-Naaldwijk. De oude routes van 33 en 38 blijven gelijk. Tussen Maasland Viaduct en Maassluis West wordt gereden via de Laan 1940-1945, rondje Stationsplein, Industrieweg, Mozartlaan, Westlandseweg en de Uiverlaan. Gestopt zal worden bij de bestaande haltes Vermeerlaan, Mesdaglaan, Uiverlaan, Koningshoek en op de nieuwe haltes Station Maassluis en Industrieweg. Op werkdagen buiten de vakanties tot V17:45/A18:45 elke 30 minuten, daarbuiten elke 60 minuten. Laatste ritten op alle dagen van de week aan beide zijden V22:46/A23:44.
-Lijn 34: Geen wijzigingen.
-Lijn 35: In de ochtendspits richting Leyenburg op de tijden dat niet rechtstreeks wordt aangesloten op lijn 31 gaat de 2 minuten wachttijd op 's-Gravenzande eruit.
-Lijn 36: Rijtijdaanpassingen.
-Lijn 37: Rijtijdaanpassingen.
-Lijn 38: Vervalt. Zie lijn 33.
-Lijn 43: Rijtijdaanpassingen. 's avond en op zondag verschuift de patroontijd een kwartier om alle V/A te Leiden Centraal in hetzelfde patroon te krijgen. Wanneer 1x/u gereden wordt is dat een kwartier eerder dan nu.
Lijn 44: Rijtijdaanpassingen. Begint 's ochtends richting Duinrell een half uur eerder. Gaat de hele dag 2x/u rijden, ook in de vakanties.
Lijn 45: Geen wijzigingen.
Lijn 46: Tijden verschuiven op werkdagen 3 á 8 minuten naar achter, op zaterdag ongeveer een kwartier naar achter en op zondag blijven ze gelijk.
Lijn 50: Rijtijdaanpassingen.
Lijn 51: Rijtijdaanpassingen. Op werkdagen 's avonds en op zaterdag en zondag de hele dag verschuift de patroontijd een kwartier. Op zaterdag vervallen de eerste 2 ritten richting Delft, op zondag de eerste. Als gevolg van veranderingen in de Spoorzone Delft zal de halte Wateringsevest worden opgeheven (ook voor tramlijn 1).
Lijn 52: Rijtijdaanpassingen. Gaat in de vakanties 's ochtends 10 minuten later.
Lijn 55: Rijtijdaanpassingen. Gaat van 07:39-08:39 richting Delft elke 7,5 minuut rijden. Als 1x/u gereden wordt gaan de ritten richting Zoetermeer 30 minuten eerder.
Lijn 60: Op alle dagen vervalt de laatste rit in beide richtingen. Op zaterdag en zondag vervalt de eerste rit in beide richtingen.
Lijn 61: Als de infra gereed is (planning voorjaar 2016) gaat lijn 61 weer zijn oude route rijden tussen de Adriaan Pauwstraat en het Station via de Hugo de Grootstraat, Havenstraat/Spoorsingel, Bolwerk en de Westvest. Halte Bolwerk wordt dan weer aangedaan en de haltes Pootstraat/Frank van Borselenstraat en Krakeelpolderweg zullen dan niet meer worden aangedaan. Op alle dagen vervalt de laatste rit in beide richtingen. Op zaterdag en zondag vervalt de eerste rit in beide richtingen. Op maandag t/m zaterdag na 22:00 uur en op zondag na 20:00 uur rijdt lijn 61 niet meer tussen IKEA en het Station.
Lijn 62: Geen wijzigingen.
Lijn 64: Geen wijzigingen.
Lijn 69: Verschoven tijden. Gaat 's middags al vanaf 12:15 4x/u rijden ipv 15:15
Lijn 70: Rijdt op zaterdag tot 11:00 x/u ipv 4x/u. In het boekje is op de zaterdag een fout geslopen. Op de tweede pagina van lijn 70 had alleen nog de laatste rit moeten staan, maar per abuis is nogmaals de eerste pagina afgedrukt.
Lijn 71: Geen wijzigingen.
Lijn 72: Op alle dagen vervalt de laatste rit.
Lijn 74: Rijtijdaanpassingen.
Lijn 421: Rijtijdaanpassingen. Deze lijn vervalt per 31-12-2015 vanwege de verhuizing van Hagheflor.
Lijn 444: Op weekdagen gaan alle ritten ongeveer een kwartier later rijden om zo samen met lijn 44 een (scheve) 15 minuten-dienst te bieden naar Duinrell. In het weekend verandert er niks. Lijn 444 gaat voortaan ook stoppen bij de halte Louwman Museum (nu nog Waalsdorperlaan) in Den Haag en de haltes Lange Kerkdam, J. de Wittstraat en Dr. Mansveltkade in Wassenaar.

Naamswijzigingen haltes:
Lijn 31 en 35: 's-Gravenzande Arco wordt Westlandse Druif.
Lijn 37: Delft Gantel wordt Gasthuisland en Delft Hoflandendreef wordt Hoefslagendreef.
Lijn 45: Leidschendam GGZ Haagstreek wordt GGZ Rivierduinen.
Lijn 55: Pijnacker Ambachtsweg wordt Zijdeweg.

Tarieven: Voor het eerst dat ik mij kan heugen gaan de tarieven van de wagenverkoop naar beneden. Per 1-1-2016 gaan de prijzen van €2.10 en €4.10 weer terug naar €2 en €4.
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

Delftse Chauff schreef: Tarieven: Voor het eerst dat ik mij kan heugen gaan de tarieven van de wagenverkoop naar beneden. Per 1-1-2016 gaan de prijzen van €2.10 en €4.10 weer terug naar €2 en €4.
Ze zijn het zat met alle €0,10 muntjes :D

Overigens ik zag bij Den Haag CS. Lijn 302 WAALWIJK ,is dit een fout in de EBS ofzo of is het een grapje van een chauffeur?
Laatst gewijzigd door Anonymous op zo 22 nov 2015, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Gekko123 »

Zo snel doorgelezen dus vooral bezuinigingen aan de dagranden. Dat gaat linksom of rechtsom toch reizigers kosten. Zeker mensen die nu 's avonds nog wel eens met de bus ergens naartoe gaan, zullen dan misschien wel gaan overwegen om dat niet meer te doen.

Wat betreft de wijziging van de tarieven van de wagenverkoop: goede ontwikkeling. Die 10 cent extra is eigenlijk gewoon verschrikkelijk irritant en kwam de afhandeling niet echt ten goede. Het zou andere gebieden waar ze onhandige bedragen hebben sieren als ze daar ook de prijzen gaan afronden.
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Delftse Chauff »

VDLCiteabus schreef:
Delftse Chauff schreef: Tarieven: Voor het eerst dat ik mij kan heugen gaan de tarieven van de wagenverkoop naar beneden. Per 1-1-2016 gaan de prijzen van €2.10 en €4.10 weer terug naar €2 en €4.
Ze zijn het zat met alle €0,10 muntjes :D

Overigens ik zag bij Den Haag CS. Lijn 302 WAALWIJK ,is dit een fout in de EBS ofzo of is het een grapje van een chauffeur?
Wij hebben geen EBS ;-) Zal ongetwijfeld een grapje van de chauffeur geweest zijn.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door dylanwild94 »

Chauffeur die met prodata aan het spelen is geweest.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door dylanwild94 »

Delftse Chauff schreef:De nieuwe boekjes van Veolia Haaglanden zijn uit. Aan de voetnoten te zien gaat deze dienstregeling de komende 2 jaar mee.

De wijzigingen:
-Lijn 33: Wordt samengevoegd met lijn 38 tot een nieuwe lijn Delft-Schipluiden-Maasland-Maassluis-Maasdijk-Naaldwijk. De oude routes van 33 en 38 blijven gelijk. Tussen Maasland Viaduct en Maassluis West wordt gereden via de Laan 1940-1945, rondje Stationsplein, Industrieweg, Mozartlaan, Westlandseweg en de Uiverlaan. Gestopt zal worden bij de bestaande haltes Vermeerlaan, Mesdaglaan, Uiverlaan, Koningshoek en op de nieuwe haltes Station Maassluis en Industrieweg. Op werkdagen buiten de vakanties tot V17:45/A18:45 elke 30 minuten, daarbuiten.
Je gaat dus 2 mogelijkheden krijgen om naar Delft te gaan vanaf Naaldwijk. Welk Lijnnummer gaan gehandhaafd worden?
Delftse Chauff schreef: Lijn 61: Als de infra gereed is (planning voorjaar 2016) gaat lijn 61 weer zijn oude route rijden tussen de Adriaan Pauwstraat en het Station via de Hugo de Grootstraat, Havenstraat/Spoorsingel, Bolwerk en de Westvest. Halte Bolwerk wordt dan weer aangedaan en de haltes Pootstraat/Frank van Borselenstraat en Krakeelpolderweg zullen dan niet meer worden aangedaan. Op alle dagen vervalt de laatste rit in beide richtingen. Op zaterdag en zondag vervalt de eerste rit in beide richtingen. Op maandag t/m zaterdag na 22:00 uur en op zondag na 20:00 uur rijdt lijn 61 niet meer tussen IKEA en het Station.
Gaat dit ook betekende dat er aardgasbussen op lijn 61 gaan komen in de avonduren?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

dylanwild94 schreef:Chauffeur die met prodata aan het spelen is geweest.
Spoiler: show
http://f.jwwb.nl/public/f/4/7/renebusfotos/image.jpeg
Tadaaa
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door DPDelft »

dylanwild94 schreef: Je gaat dus 2 mogelijkheden krijgen om naar Delft te gaan vanaf Naaldwijk. Welk Lijnnummer gaan gehandhaafd worden?
Het gaat lijn 33 worden: Delft - Schipluiden - Maasland - Maassluis - Maasdijk - Naaldwijk.
dylanwild94 schreef:Gaat dit ook betekende dat er aardgasbussen op lijn 61 gaan komen in de avonduren?
Nee de laatste vertrekkende rit vanaf IKEA rijdt door richting Kuyperwijk en zal dus de rest van de avond pendelen.
Bij een busstoring blijft het natuurlijk mogelijk deze bus te wisselen voor een Aardgasbus.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

Renebussen schreef:
dylanwild94 schreef:Chauffeur die met prodata aan het spelen is geweest.
Spoiler: show
http://f.jwwb.nl/public/f/4/7/renebusfotos/image.jpeg
Tadaaa
Meldt zich....

Dit was inderdaad een grapje van mij, bedoeld voor een paar collega's van mijn vorige vestiging (heb 15 jaar in Brabant bij de BBA en Veolia gereden voordat ik naar Haaglanden kwam). Het gebeurt zodoende wel vaker dat een Haaglandse bus met een Brabantse lijn/bestemming op de buffer gespot kan worden, andersom gebeurt het in Brabant ook weleens dat er daar bussen met Haaglandse lijnen/bestemmingen op de buffer staan. Niks van aantrekken dus, zijn gewoon spelende chauffeurtjes die hiervan foto's naar elkaar sturen ;)
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

lol :D
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

wanneer gaat de nieuwe dienstregeling in van Veolia haaglanden 2016? of is die al ingegaan? ik wil graag nog een foto maken dat er 2 bussen achterelkaar aan rijden in voorburg/denhaag/leidschendam (lijn 45/46)
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door ArrivaBas »

Hou het maar ff op 13 december.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 43 gasten