Mag ik even kwijt #185

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Suus »

Het is een pompoen. Hij moet er eigenlijk weer uit, maar het is nog te vroeg voor een kerstavatar. Aan Sinterklaas doet ik niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door ODRAIL »

Stéphane schreef:dat de nieuwe (?) avatar van Bee en Vinny mij doen denken dat ik ook maar eens een nieuwe moet maken.
Oké ... maar dan geen bewegende. Daar wordt ik niet goed van.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Het is een pompoen. Hij moet er eigenlijk weer uit, maar het is nog te vroeg voor een kerstavatar. Aan Sinterklaas doet ik niet.
Maak je die avatar zelf?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Suus »

Ja.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Ardan »

Kom laten we nu allemaal een epileptisch knipperende avatar nemen :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door ODRAIL »

Zeker met een speciaal programma (wat alleen voor de Mac beschikbaar is)?
MarkNL
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door MarkNL »

Denk gewoon met een programma wat geanimeerde-GIFjes kan maken. Die heb je in allerlei soorten en maten evenals websites die dat fixen voor je.

Edit: nevermind, sloeg blijkbaar op de avatar van Boe, niet op bewegende plaatjes.
Laatst gewijzigd door MarkNL op zo 15 nov 2015, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Suus »

KM46 schreef:Zeker met een speciaal programma (wat alleen voor de Mac beschikbaar is)?
Met een variant van Paint.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door JWM »

Vinny schreef:Ik wist pas ook pas sinds dit forum dat het klassiek retourtje alleen geldig was voor één keer heen en weer reizen. Vroeger dacht ik ook dat het de hele dag geldig was op het traject. :oops:
In Zürich heb je dan dat de prijs van een dagkaart voor een bepaalde zone of zones net zo hoog is als het kopen van twee enkele reizen (retourtjes bestaan niet). Zo kan je het natuurlijk ook oplossen.
Die NMBS automaat is ook volstrekt onduidelijk. Volgensmij zou ik met een enkeltje bij de conductrice veel goedkoper uit zijn geweest.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door isadora »

Kreeg weer een uitnodiging voor een vragenlijst NS.
Dat in verband met NS-Extra, waar ik al een tijdje "plezier" aan beleef.
Eén van de vragen was, of ik de verrassing wel had ontvangen, voor mijn verjaardag.
Inderdaad, grote verrassing, want die was er niet.

Benieuwd wat de reactie gaat worden. (A)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Ardan »

'De verrassing is of u wel of geen verrassing krijgt' :pos:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Hainje »

KM46 schreef:Zeker met een speciaal programma (wat alleen voor de Mac beschikbaar is)?
Kan ook gewoon met Photoshop.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Daniel »

Ik vond het ook wel een verrassing dat je de NS Extra overgang 2-1 alleen als E-ticket kunt gebruiken. Alle eerdere overgangsbewijzen als gewone vaste klanten aanbieding kon ik namelijk ook op m'n chipkaart laden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Suus »

Ik mocht van de week 2,50 ophalen bij de kaartautomaat dankzij NS Extra. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Suus »

JWM schreef:
Vinny schreef:Ik wist pas ook pas sinds dit forum dat het klassiek retourtje alleen geldig was voor één keer heen en weer reizen. Vroeger dacht ik ook dat het de hele dag geldig was op het traject. :oops:
In Zürich heb je dan dat de prijs van een dagkaart voor een bepaalde zone of zones net zo hoog is als het kopen van twee enkele reizen (retourtjes bestaan niet). Zo kan je het natuurlijk ook oplossen.
Die NMBS automaat is ook volstrekt onduidelijk. Volgensmij zou ik met een enkeltje bij de conductrice veel goedkoper uit zijn geweest.
Het zijn rampenbakken, maar dat hangt helaas ook deels samen het het enorme assortiment aan producten, iets waar de gedelegeerd bestuurder van de NMBS graag eens de bezem door zou willen halen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door webguy »

Bij de NS kaartautomaat hebben ze er ook altijd wat van weten te maken. Zeker met enkeltjes, korting etc is het ook een complex geheel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Suus »

Natuurlijk had je in Nederland ook allerlei bijzondere kaartjes, waarvan de meeste zijn verdwenen, maar de kern was altijd

A: Enkele reis of retour
B: Bestemming
C: 1e of 2e klas
D: Wel of geen korting
E: Aantal kaartjes

Maar als je in België direct voor een bestemming kiest, krijg je altijd het standaardtarief aangeboden en nog de mogelijkheid om een aansluitend traject bij De Lijn, TEC of MIVB erbij te kopen. Je krijgt op die manier geen toegang tot de speciale tarieven zoals het seniorenbiljet, kindbiljet, weekendbiljet, grote gezinnenbiljet of shoppingbiljet (indien te koop), zelfs als dat mogelijk goedkoper is.

En dan zijn er nog de een- of meerrittenkaarten: go pass 1, go pass 10, rail pass, key card, tienrittenkaart, campuskaart
En de toeslagkaarten: enkele reis fiets, dagkaart fiets, huisdierenkaart
En de abonnementen: voltijds abonnement, halftijds abonnement, nettreinkaart, schoolkaart en dit alles weer in combinatie met één of meerdere streekvervoerders.
En de B-dagtrips inclusief entreebewijs indien van toepassing.
En dan tot slot nog de tickets voor kortgrensverkeer die soms alleen regionaal verkrijgbaar zijn, zoals de Trampoline in de buurt van Lille en de heen-en-terug Luxemburg.

En dat alles vecht om aandacht op het hoofdscherm.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Hainje »

#JeSuisDeadlock :(
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door JWM »

Nee joh, als iemand zo nadrukkelijk de grens aan het opzoeken is, is het op een gegeven moment wel welletjes toch?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Hainje »

Nou dan ban mij ook maar hoor, ik was en ben het vaak gewoon met hem eens.
De waarheid is soms niet wat we willen horen. :')
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door JWM »

Het gaat denk ik vooral om de manier waarop, niet om de mening an sich. Maar misschien kan het beheer het een en ander beter zelf toelichten. Of je zelf nog onderdeel wil uitmaken van dit forum kan je denk ik beter zelf beslissen dan dat iemand anders het doet middels een ban.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Geert »

Wij bannen iemand niet om zijn of haar inhoudelijke standpunten. Als we iemand bannen (en dat we in het algemeen pas na herhaaldelijk waarschuwen) dan is dat vanwege het gedrag op het forum.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Jef400 »

Dus je bent nog veilig Hainje. Volgens mij heb jij nog nooit een persoonlijke aanval geplaatst, of wel soms? De inhoud van Deadlock had 'm niet z'n kop hoeven kosten. Maar er zijn na Parijs weer wat dingetjes voorgevallen wat z'n waterloo heeft betekend. Hij was al gewond overigens, dat moeten we ook niet vergeten.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door ArrivaBas »

Je hebt gelijk, Jeffrey. De inhoud van Deadlocks posts was niet altijd even aardig bedoeld.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Jef400 »

Waarbij ik moet zeggen dat ik ook niet altijd even aardig post bijvoorbeeld naar jou toe Bas of naar anderen. Maar consequent de alleswetende lulhannes uithangen houd een keertje op.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten