Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Dan heb jij waarschijnlijk de TCR 411 of 412 gespot. Die (gaan) rijden in de nieuwe Connexxion kleuren in HWGO.

Dat er Arriva op het koersbord stond heeft er waarschijnlijk mee te maken dat die bus nog een albatros heeft. De albatros word op het allerlaatste moment vervangen door infoxx omdat Arriva anders inkomsten misloopt. De bus moet namelijk nog een maandje voor Arriva rijden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

Weet je misschien of de O405 G's ook blijven?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Nee. Tenminste, dat zei de chauffeur die vanmiddag reed. Zei trouwens ook dat de citaro's voor R-net ook nieuw interieur gekregen hebben.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Meltrain schreef:Weet je misschien of de O405 G's ook blijven?
Of de wagens bij TCR blijven rijden dat weet ik niet. Maar in HWGO zullen ze inderdaad niet meer worden ingezet. En dat is maar beter ook want die wagens zien er echt niet meer uit. Met de 395 als dieptepunt, die is gewoon helemaal doorgeroest.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

En met de 539 en 540 als hoogtepunt, want die hebben geen chipkaartaparatuur *bus*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hainje »

OV Hoekschewaard schreef:Dat er Arriva op het koersbord stond heeft er waarschijnlijk mee te maken dat die bus nog een albatros heeft. De albatros word op het allerlaatste moment vervangen door infoxx omdat Arriva anders inkomsten misloopt. De bus moet namelijk nog een maandje voor Arriva rijden.
Dat verklaart veel.

Overigens zag ik de wagen ergens bij Lexmond ofzo rijden.
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8830
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

henk1234 schreef:En met de 539 en 540 als hoogtepunt, want die hebben geen chipkaartaparatuur *bus*
Leuk voor zwartrijden :lol:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

daardoor wel goedkoop ritje middelharnis-bruinisse gehad: kostte wel €0.88.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Bij de halte n59 p+r zijn R-net bushokjes geplaatst. Deze hebben (voor zover ik weet) als enige ook reclamezuilen. Er staat ook een spelfoutje op, namelijk de bommel i.p.v. Den bommel.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Hebben de nieuwe abri's langs de A29 ook geen reclamezuilen?

De spelfout is al opgepikt: https://twitter.com/ReneetjeK/status/664389244329271296
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

nee, die wijken weer af doordat ze een glazen plaat voor het bankje hebben zitten.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Wel handig ook: het is nogal een tochtgat daar... (Al zou het bij de Schaapsweg ook niet gek geweest zijn.)
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Hendrik schreef:De eerste bussen staan inmiddels in Dirksland gestald. Kon niet goed zien hoeveel er nu staan.
Zaterdag gezien dat daar ongeveer 10 Citea's staan opgesteld in CXX HWGO kleuren. Eentje ervan was de 5896.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Het zijn er 9... :P
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Globetrotter »

http://www.ovmagazine.nl/2015/11/zone-i ... aart-1712/
Het Regioabonnement Rotterdam Den Haag geldt per 13 december ook in de concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee. Het op het oude zonesysteem gebaseerde sterabonnement bestaat nog steeds. En daar komt voorlopig geen verandering in.
Interessant, het oude zonesysteem dat dus nog in de Regio Rotterdam/ Den haag werd gehanteerd, wordt uitgebreid.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

Dat is al echt sinds eind maart bekend hoor. :)
Al ben ik het wel met je eens dat het opmerkelijk is dat de zone-abonnementen terugkeren, al hadden ze in deze concessie nooit afgeschaft moeten worden wegens de vele overstappen op vervoermiddelen van de RET en Connexxion.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Suus »

Uiteindelijk is het de bedoeling van de provincie Zuid-Holland om een provinciedekkend abonnementenstelsel te hebben, helaas is men pas tot dit inzicht gekomen nadat het al een puinhoop was geworden.

Sterabonnementen zijn het zwakke punt van Arriva. Waarschijnlijk hebben ze ZHN ook gewonnen door een voor hun voordeliger systeem aan te bieden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Vrijdag heeft een passagier de deur van TCR 450 vernield. -o- Zie https://twitter.com/B_Hulzebosch/status ... 3892876288
(Dacht dat OVFlakkee hier al een berichtje over geplaatst had, maar kan het niet meer vinden...)
Afbeelding

Een ruit van één van de nieuwe abri's in Middelharnis moest het nu al ontgelden: https://www.facebook.com/dndiek/posts/1136895239671867 :N
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Hendrik schreef:Vrijdag heeft een passagier de deur van TCR 450 vernield. -o- Zie https://twitter.com/B_Hulzebosch/status ... 3892876288
(Dacht dat OVFlakkee hier al een berichtje over geplaatst had, maar kan het niet meer vinden...)
Dat klopt idd. Ik kon het bericht nog nergens vinden op internet dus heb ik mijn berichtje even verwijderd :@
De chauffeur had het blijkbaar over lijn 396 en ik had het over voertuig 395 die vrijdagmiddag tijdens de rit van lijn 639 naar de werkplaats in Oude-Tonge moest vanwege een loszittend dakluik. Ik begreep namelijk dat het om hetzelfde voertuig ging. Een spraakverwarring dus...

Het verhaal zou zijn dat de bewuste passagier een aantal keren in- en uitgestapt was (bij dezelfde halte?) in Sommelsdijk. Hierna deed de chauffeur van TCR 450 de deur dicht en trapte de passagier de ruit aan diggelen. :neg:
Laatst gewijzigd door OVFlakkee op ma 16 nov 2015, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

In Dirksland staan de 9 Citea's (CXX HWGO kleuren) opgesteld bij Van Dongen.
Ik vraag me af: voor welke lijnen worden deze bussen straks gebruikt?
Even hardop denken: Nu is het namelijk op Goeree-Overflakkee bij Arriva dat bijna alle lijnen door TCR worden gereden behalve lijnen 130, 136 en 396 (gedeeltelijk), of zijn er nog meer?
De genoemde lijnen vervallen per 13 december, lijn 436 wordt R-Net.
Zijn de Citea's dan voor de lijnen 134, 135 en 138?

Of is er straks een overstap bij het ziekenhuis in Dirksland voor het "verlengstuk" van lijn 436 (tussen Dirksland Ziekenhuis en Stellendam/Ouddorp)?
Ik bedoel dus een overstap van een reguliere 436 lijnbus (tussen Stellendam - Dirksland) en een R-Net bus tussen Dirksland en Rotterdam?
Qua tijd zou het overigens makkelijk kunnen dat er een 436 pendelt tussen Dirksland en Stellendam (kwartier heen en kwartier terug).
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Connexxion Dirksland krijgt maar 4 witte Citea's. Dus de overige 5 bussen zijn TCR wagens of bussen voor Heinenoord die alleen maar in Dirksland opgeslagen staan omdat er in Heinenoord nog geen plek is.
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Etienne »

Wat te denken van lijn 104? Daar zijn door de spitsverlenging naar Spijkenisse wel extra wagens voor nodig.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

Lijn 135 wordt op dit moment toch ook gewoon door Arriva gereden op het moment dat er grote bussen rijden? Als dat zo is, zal Conneexion mogelijk die ritten ook zelf blijven uitvoeren.

Ik weet ook niet of TCR heel lijn 104 gaat rijden of dat Connexxion vanuit Voorne-Putten ook enkele spitsritten op die lijn gaat rijden. De verlengde ritten van lijn 104 gaan immers ten koste van enkele ritten op lijn 111.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Tijdens de spits heeft lijn 104 met de verlenging naar Spijkenisse 6 omlopen. Als je goed naar de dienstregeling kijkt dan kan je er wel uit opmaken dat Connexxion Voorne Putten tijdens de spits 2 van de 6 omlopen gaat rijden.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Pim-AllianceB95 »

En de kans is natuurlijk aanwezig dat Dirksland de omlopen die beginnen in Ouddorp gaat rijden, dus dan zou je twee omlopen voor TCR overhouden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten