Concessie Limburg (2017-2031)
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Maar uiteindelijk zal deze destructieve club, inclusief hun Connexxion broertje geheel van het spoor en onze wegen verdwijnen. En daar laat bijna niemand een traan om.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Uhh dan blijft er niets over hoor. Je hebt nu al Transdev, Keolis en Arriva/DB; dan hou je nog Arriva en Syntus/Keolis over.
Qbuzz/Abellio is afgeschreven, denk niet dat we daar nog een inschrijven van hoeven te verwachten.
Qbuzz/Abellio is afgeschreven, denk niet dat we daar nog een inschrijven van hoeven te verwachten.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Voor dat Connexxion Nederland gaat verlaten zijn we wel een paar jaar verder. Sowieso hebben ze Zeeland nog tot 2024 en HWGO (incl. 2 jaar verlenging) tot 2025. Tegen die tijd ziet de OV markt er weer totaal anders uit. Bovendien zit DB erover na te denken om Arriva in de verkoop te zetten dus je weet ook niet hoe dat gaat uitpakken en wat de nieuwe eigenaar met Arriva wilt doen. Daarnaast heb je ook nog Egged Israel Transport Cooperative Society dat in Nederland EBS exploiteert. Misschien dat TCR ook wel plannen heeft om een concessie binnen te slepen.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Als 't TCR lukt, gaat alles qua materieel zo rommelig worden!datm schreef:Voor dat Connexxion Nederland gaat verlaten zijn we wel een paar jaar verder. Sowieso hebben ze Zeeland nog tot 2024 en HWGO (incl. 2 jaar verlenging) tot 2025. Tegen die tijd ziet de OV markt er weer totaal anders uit. Bovendien zit DB erover na te denken om Arriva in de verkoop te zetten dus je weet ook niet hoe dat gaat uitpakken en wat de nieuwe eigenaar met Arriva wilt doen. Daarnaast heb je ook nog Egged Israel Transport Cooperative Society dat in Nederland EBS exploiteert. Misschien dat TCR ook wel plannen heeft om een concessie binnen te slepen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Heel af en toe schaft TCR ook nieuw materieel aan :D In 2011 hebben ze nog 19 nieuwe Mercedes bussen besteld voor Connexxion in de regio Schiphol en Uithoorn.OmniLezer schreef: Als 't TCR lukt, gaat alles qua materieel zo rommelig worden!
En bovendien als TCR zich gaat inschrijven moeten zij zich ook voldoen aan de concessie eisen.
Laatst gewijzigd door datm op wo 14 okt 2015, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
We hebben ook nog Noot uit Ede.En vergeet Qbuzz/ Abellio en Syntus.datm schreef:Voor dat Connexxion Nederland gaat verlaten zijn we wel een paar jaar verder. Sowieso hebben ze Zeeland nog tot 2024 en HWGO (incl. 2 jaar verlenging) tot 2025. Tegen die tijd ziet de OV markt er weer totaal anders uit. Bovendien zit DB erover na te denken om Arriva in de verkoop te zetten dus je weet ook niet hoe dat gaat uitpakken en wat de nieuwe eigenaar met Arriva wilt doen. Daarnaast heb je ook nog Egged Israel Transport Cooperative Society dat in Nederland EBS exploiteert. Misschien dat TCR ook wel plannen heeft om een concessie binnen te slepen.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik moet eerlijk zeggen ik heb nog nooit van dit bedrijf gehoord. Maar als ik even wat zoek werk doe is het een grote speler in de taxi wereld en in de verhuur. Maar een kleine speler in de OV wereld met alleen Syntus als opdrachtgever. En volgens mij is Van Driel uit Oss groter als Noot. Maar waarom ik denk dat TCR wel eens interesse heeft om een concessie binnen te slepen is dat zij veel ervaring hebben als grootste onderaannemer in het Openbaar vervoer. Ze rijden voor Connexxion in Zeeland, Amsterdam, Uithoorn, HWGO, Duiven, en Arnhem en voor Arriva rijden zij in West en Midden Brabant en op de Waddeneilanden. Daarnaast hebben zij van van 2006 tot 2011 een groot gedeelte van alle buslijnen in de Concessie Waterland gereden en hebben zij de concessie Transferium Renesse al jaren in eigen beheer. Tenslotte heeft Arriva een offerte opgevraagd bij TCR voor de concessie Limburg.Ezra schreef:We hebben ook nog Noot uit Ede.En vergeet Qbuzz/ Abellio en Syntus.datm schreef:Voor dat Connexxion Nederland gaat verlaten zijn we wel een paar jaar verder. Sowieso hebben ze Zeeland nog tot 2024 en HWGO (incl. 2 jaar verlenging) tot 2025. Tegen die tijd ziet de OV markt er weer totaal anders uit. Bovendien zit DB erover na te denken om Arriva in de verkoop te zetten dus je weet ook niet hoe dat gaat uitpakken en wat de nieuwe eigenaar met Arriva wilt doen. Daarnaast heb je ook nog Egged Israel Transport Cooperative Society dat in Nederland EBS exploiteert. Misschien dat TCR ook wel plannen heeft om een concessie binnen te slepen.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Noot heeft recentelijk ingeschreven op de OV-concessies IJsselmond en HWGO, maar verloren.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat is heel grappig in Nederland. Als groentje kom je hier niet aan het werk. De laatste tijd wordt dit wel afgedwongen, maar zie hier... De Nootjes worden niet in het bordje van een concessie gegooid.MdJ schreef:Noot heeft recentelijk ingeschreven op de OV-concessies IJsselmond en HWGO, maar verloren.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Het zal wel moeten hè?datm schreef:Heel af en toe schaft TCR ook nieuw materieel aan :D In 2011 hebben ze nog 19 nieuwe Mercedes bussen besteld voor Connexxion in de regio Schiphol en Uithoorn.OmniLezer schreef: Als 't TCR lukt, gaat alles qua materieel zo rommelig worden!
En bovendien als TCR zich gaat inschrijven moeten zij zich ook voldoen aan de concessie eisen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Volgens mij is het aanstaande dinsdag 6 weken nadat het bezwaar van Veolia is afgewezen. Als ze in beroep willen gaan moeten ze dat dus een dezer dagen bekend maken.
Overigens heeft Veolia al wel aangegeven een schadeclaim in te dienen bij NS, maar dat hun goed recht. Als die claim wordt toegewezen, dan vraag ik me af of de Provincie en Arriva ook een schadeclaim in gaan dienen. Zij zijn immers net zo goed slachtoffer van het wangedrag van NS.
Overigens heeft Veolia al wel aangegeven een schadeclaim in te dienen bij NS, maar dat hun goed recht. Als die claim wordt toegewezen, dan vraag ik me af of de Provincie en Arriva ook een schadeclaim in gaan dienen. Zij zijn immers net zo goed slachtoffer van het wangedrag van NS.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik denk dat arriva al blij genoeg is dat ze met het enige goede bod gewonnen hebben.
Ik heb geen onderschrift
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Op 12 oktober is al bekend geworden dat Veolia bezwaar gaat maken bij het College van Beroep voor het bedrijfsleven.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Maar wanneer gaat dit behandeld worden? Zolang dit dient zullen geen voorbereidingen getroffen worden en loop je risico dat er geen nieuw materieel is bij aanvang concessie. Dan krijgen de Limbo's Brabo taferelen en die gun ik niemand.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
In een artikel op 1limburg verwacht gedeputeerde Patrick van der Broeck eind februari of begint maart 2016 de uitspraak te verwachten. Dit duurt lang omdat het College van Beroep voor het Bedrijfsleven de zaak opnieuw moet bestuderen. Arriva mag gewoon verder met de voorbereidingen omdat Veolia naar de voorzieningenrechter is gestapt om de concessie die vanaf december 2016 ingaat te schorsen maar heeft dit verloren. Op dat besluit mocht Veolia geen bezwaar indienen dus mag Arriva verder met de voorbereidingen.fogeltje schreef:Maar wanneer gaat dit behandeld worden? Zolang dit dient zullen geen voorbereidingen getroffen worden en loop je risico dat er geen nieuw materieel is bij aanvang concessie. Dan krijgen de Limbo's Brabo taferelen en die gun ik niemand.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
OK...nu snap ik het niet meer, omdat ik niet thuis ben in de wereld van aanbesteden en bezwaren. Wat kan Veolia dan nog bereiken met dit bezwaar? Gelijk krijgen van "ja het was niet goed maar de uitslag blijft toch staan"?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik weet wel wat van aanbestedingen maar ook niet alles. Dus ik kan het fout hebben. Als Veolia in het gelijk wordt gesteld door het College van Beroep voor het Bedrijfsleven dan zal de Provincie Limburg een nieuw bestek moeten maken. Nu ga ik iets zeggen wat ik niet helemaal zeker weet maar tegen deze uitspraak kan geen bezwaar worden ingediend omdat het CBB de hoogste rechter is die een uitspraak mag doen. Nu is het zo dat Veolia best in het gelijk gesteld kan worden omdat uit een onderzoek van de autoriteit Consument & Markt bleek dat Veolia is tegengewerkt door NS. Ook al is Arriva ook benadeeld door NS toch kan Veolia in het gelijk gesteld worden omdat geen enkele partij benadeeld mag worden. Hier had de Provincie Limburg op toe moeten zien.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dus voor Arriva zijn de voorbereidingen voor Limburg eigenlijk een gok?
Als Veolia de zaak wint heeft Arriva al aardig wat geld uitgegeven aan een illusie.
Als Veolia de zaak wint heeft Arriva al aardig wat geld uitgegeven aan een illusie.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Als de mogelijkheid bestaat dat alles opnieuw moet, dan ksn Arriva toch niet met de voorbereiding beginnen?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Arriva zal wel een goede afweging hebben gemaakt en met specialisten gesproken. Het blijft een ondernemingsrisico. Stel dat er alsnog een nieuwe aanbesteding moet komen dan kan Arriva proberen de schade te verhalen op de NS of bij de Provincie Limburg.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Als Arriva wacht tot de uitspraak en ze krijgen gelijk, is de tijd ineens wel erg kort...fogeltje schreef:Als de mogelijkheid bestaat dat alles opnieuw moet, dan ksn Arriva toch niet met de voorbereiding beginnen?
Voor de mensen met een goed geheugen: Toen Veolia in 2006 in Limburg begon was het de eerste weken complete chaos. Mogelijk willen ze zo'n scenario koste wat het kost ontwijken.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ook dat zouden kunnen verhalen op bijvoorbeeld Veolia in dit geval, omdat ze de zaak nodeloos gefrustreerd hebben. Het is natuurlijk wel de reiziger die dan met de gebakken peren zit.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Arriva zal wel met de voorbereidingen moeten beginnen. Half april moeten de capaciteitsaanvragen voor dienstregeling 2017 al bij ProRail binnen zijn, dat haal je echt niet als je pas in maart begint/kan beginnen.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Arriva kan zich inderdaad blijven voorbereiden. Zaken zoals dienstregelingen, capaciteitsaanvragen en marktconsultatie voor materieel kunnen allemaal gewoon. Maar Arriva gaat natuurlijk nooit een verkoopovereenkomst afsluiten voor nieuwe treinen/bussen voordat de gunning definitief is. Dat zou namelijk financieel wanbeleid zijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten