Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Baldie
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 03 aug 2015, 14:03

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Baldie »

4 omlopen komen vanuit Hellevoetsluis,
1) 7:29, 2) 8:29 A.I. Laan hvsl richting Renesse en terug tot Spijkenisse en
`s middags rond 16:00-17:00 vanuit Spijkenisse naar Renesse en terug tot A.I.Laan hvsl.
[Inside-Info]
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Ik hoorde van een TCR Tholen chauffeur dat de 395 t/m 399 paarse kleuren krijgen en ingezet gaan worden op evenementenvervoer.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

henk1234 schreef:Ik hoorde van een TCR Tholen chauffeur dat de 395 t/m 399 paarse kleuren krijgen en ingezet gaan worden op evenementenvervoer.
Henk, weet jij ook iets over de 49X serie? Deze bussen in Arriva Brabant kleuren rijden ook regelmatig op Flakkee, vooral de 498 en de 499.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Die zullen wel terug naar brabant gaan. Het kan zijn dat daar ook nog een o405g zit, die dan door die citaro g vervangen wordt.

TCR heeft wel snel een nieuwe ruit voor de 450 gevonden (of ze hebben de deur afgeplakt), want hij reed vandaag alweer in dienst.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

De lijnen 134, 135 en 138 hebben wel wat opvallende zaken in hun dienstregeling.
Zo zijn de lijnen 134 en 138 tijdens de daluren (hoogstwaarschijnlijk) gekoppeld, maar niet direct. Dit gaat dan als volgt:
Lijn 138 (vanuit Herkingen) rijdt in Middelharnis via de halte Gemeentehuis naar de halte Centrum. Vervolgens gaat het taxibusje leeg naar de halte Gemeentehuis om vanaf daar als lijn 134 naar Binnenhof te gaan. Op de terugweg is dit andersom. Voor die "lege" rit staat drie minuten.

Lijn 135 heeft in totaal 4 verschillende routevarianten in Middelharnis:
Tijdens de brede spitsuren (als die lijn 2x/uur rijdt) is de route Doetinchemsestraat -> Centrum -> Sommeldsijk Zuid -> Gemeentehuis -> Doetinchemsestraat.
Tijdens de daluren is de route hetzelfde, maar eindig de rit bij Gemeentehuis en begint de rit ongeveer een half uur later weer bij Centrum.
's Avonds en op zondag is de route Doetinchemsestraat - Gemeentehuis - Centrum vv. en is de lijn bij Centrum gekoppeld aan lijn 138.
Tot slot is er in de ochtendspits één rit die (net als lijn 635) rechtstreeks naar de halte Gemeentehuis gaat.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

In Goedereede en Ouddorp zijn nieuwe stickers op de halteborden geplaatst.
Echter allebei met hetzelfde foutje: er staat lijn 636 waar 639 bedoeld wordt. :D
De kleur is weer traditioneel geel en niet wit zoals in het Zeeuwse.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door datm »

TCR heeft op zijn website de volgende vacature geplaatst voor de concessie HWGO:
http://www.tcr.nu/vacatures/chauffeur-l ... -rijbewijs

Weet iemand hier iets meer van?
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Dit is wel de omgekeerde wereld hoor. Bij connexxion Heinenoord moeten er 8!!! fulltimers noodgedwongen overgeplaatst worden. En TCR heeft doodleuk vacatures op hun site staan.

Connexxion heeft eerst een flink aantal omlopen aan TCR gegeven en hoeft toen pas gekeken hoeveel mensen er van Arriva overkwamen. Met als resultaat dat er nu mensen tegen hun zin overgeplaatst worden.

Gelukkig gaat de FNV hier achteraan en krijgt dit verhaal nog een staartje. Wij pikken dit in ieder geval niet.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Stefan »

Ik had de brief van de FNV inderdaad gelezen... Toch jammer dat ze zaken zo moeten gaan, had toch verwacht dat 'eigen' personeel eerst zou komen..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Website TCR schreef:U bent klantvriendelijk, stipt en servicegericht;
U draagt zorg voor de veiligheid van de passagiers;
U zorgt dat u er ten allen tijden verzorgt uit ziet;
U draagt zorg voor het voertuig;
U zorgt ervoor dat uw teksten er te allen tijde (zonder die twee overbodige n'en) verzorgD uitzien... Sjongejongejongejonge.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door CamilleKreemers »

Misschien ga ik een rare vraag stellen, maar waar wordt aangegeven hoe de Fte's verdeeld worden over de huidige stallingen? Ik kan alleen een totaal aantal FTE herinneren over de hele concessie.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

datm schreef:TCR heeft op zijn website de volgende vacature geplaatst voor de concessie HWGO:
http://www.tcr.nu/vacatures/chauffeur-l ... -rijbewijs

Weet iemand hier iets meer van?
In de vacature gaat het om een chauffeur met rijbewijs B, zou dan alleen bedoeld zijn voor de buurtbus.
De gemiddelde leeftijd van de TCR chauffeurs is relatief hoog, ik denk ongeveer 55+.
Van één chauffeur (rijbewijs D) weet ik dat hij ermee gaat stoppen als de komende concessie gaat beginnen, vanwege zijn gevorderde leeftijd.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

@CamilleKreemers: Zie dit (al eerder vermelde) document: http://www.connexxion.com/data/upload/P ... 202015.pdf
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door CamilleKreemers »

hendrik, dank voor je link naar de presentatie. Ik had het echter over het aantal FTE gedurende de huidige concessie. Dit staat namelijk niet in de aanbestedingsdocumenten van de aanbesteding.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Sorry, dan begreep ik je verkeerd...
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Vanmorgen zag ik in Dirksland ongeveer 20 CXX Citea's staan op het terrein aan het Korteweegje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

OV Hoekschewaard schreef:Dit is wel de omgekeerde wereld hoor. Bij connexxion Heinenoord moeten er 8!!! fulltimers noodgedwongen overgeplaatst worden. En TCR heeft doodleuk vacatures op hun site staan.

Connexxion heeft eerst een flink aantal omlopen aan TCR gegeven en hoeft toen pas gekeken hoeveel mensen er van Arriva overkwamen. Met als resultaat dat er nu mensen tegen hun zin overgeplaatst worden.
Worden er dan vanuit Heinenoord zo veel ritten overgedragen aan TCR? Veel meer dan in de huidige concessie?
OVFlakkee schreef: In de vacature gaat het om een chauffeur met rijbewijs B, zou dan alleen bedoeld zijn voor de buurtbus.
Niet de buurtbus, daar die in principe alleen door vrijwilligers wordt gereden. Het zal wel zijn voor gewone lijnen die met een taxibus rijden, zoals 138 en 185.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Meltrain schreef:
OV Hoekschewaard schreef:Dit is wel de omgekeerde wereld hoor. Bij connexxion Heinenoord moeten er 8!!! fulltimers noodgedwongen overgeplaatst worden. En TCR heeft doodleuk vacatures op hun site staan.

Connexxion heeft eerst een flink aantal omlopen aan TCR gegeven en hoeft toen pas gekeken hoeveel mensen er van Arriva overkwamen. Met als resultaat dat er nu mensen tegen hun zin overgeplaatst worden.
Worden er dan vanuit Heinenoord zo veel ritten overgedragen aan TCR? Veel meer dan in de huidige concessie?
Wij rijden nu nog 53 omlopen vanuit Heinenoord en dat worden er dalijk 41 :!: Terwijl het aantal omlopen van TCR ongeveer gelijk blijft. Ten opzichte van de huidige concessie gaat TCR ook wel iets minder rijden maar de echte klappen vallen bij ons. Wij als rijdend personeel en de FNV vinden gewoon dat het eigen personeel voor dat van TCR gaat.

Connexxion maakt op deze manier wel een hele slecht start als nieuwe baas. Dit beloofd niet veel goeds voor de komende 10 jaar. :N
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door CamilleKreemers »

Hoe ligt de werklading verdeeld dan? Alle spitsomlopen naar TCR en de dagdekkende diensten naar CXX of wisselt dat?
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Halte gemeentehuis in middelharnis is omgestickerd. Zie foto. Het zijn andere dan die er hingen, want het grote haltebord aan de kant richting rotterdam is weg.
Afbeelding
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Staat daar ook lijn 636 op i.p.v. 639 (zoals in Ouddorp en Goedereede)?
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Ja.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Lijn 636 komt niet voor in het nieuwe busboekje :)
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

CamilleKreemers schreef:Hoe ligt de werklading verdeeld dan? Alle spitsomlopen naar TCR en de dagdekkende diensten naar CXX of wisselt dat?
Alle lijnen van de Hoeksche Waard zijn op een hoop gegooid en daar zijn 60 omlopen van gemaakt. 41 daarvan rijdt Connexxion zelf en 19 gaan naar TCR.

Hoe het op Goeree Overflakkee verdeeld is weet ik niet omdat ik hun roosters nog niet heb gezien.
OpReis
Berichten: 19
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 00:13

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OpReis »

Ik lees net in de papieren editie van Het Kompas, een huis-aan-huis krant in de regio, dat GroenLinks in Provinciale Staten knelpunten in de nieuwe dienstregeling aan de gedeputeerde gaat voorleggen in een poging daar nog voor ingang van de nieuwe concessie wat aan te laten doen. Ik kan geen link plaatsen want ik heb dit in de digitale versie niet kunnen vinden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten