Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Pim-AllianceB95 »

123 vind ik wel een opmerkelijk voorbeeld, omdat daar bij Veolia (op een enkele spitsrit na?) ook geen gelede bussen reden, en dat ging volgens mij ook altijd goed.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Maar daar zijn buiten de spits ook vrij vaak staanplaatsen omdat deze lijn langs 5 scholen komt. Newman College, Radius College en het Vitalis College in Breda. En het Dongemond College in Made en Raamsdonksveer. Newman College ligt trouwens niet langs de route van de 123 maar de scholieren van deze school lopen vaak naar de halte Oude Baan.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Wubbo »

Als het goedkoper was om met gelede bussen te rijden had Arriva echt wel gelede bussen geboden.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

Amen. Kunnen we nu de gelede wagen discussie sluiten :?:
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Waar zijn de Hermes infoborden op busstation Eindhoven heen? Ik zag vanmiddag dat ze weg waren toen ik uit de stationshal kwam maar had geen tijd om te kijken waar ze wel waren, mijn bus kwam al bijna.
"Een touringcar is geen bus"
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hans »

Hermes infoborden zijn verplaatst richting de nieuwe stationstunnel, die wordt aanstaande zondag in gebruik genomen.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

huibe schreef:Amen. Kunnen we nu de gelede wagen discussie sluiten :?:

Ja 100% :!:
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Hans schreef:Hermes infoborden zijn verplaatst richting de nieuwe stationstunnel, die wordt aanstaande zondag in gebruik genomen.
Dank, ik zal vanavond eens kijken of ik even tijd heb om te koekeloeren. Ik heb vandaag namelijk weer tegenover de grote autogod gezondigd en een grijs gevaarte genomen.

In dat opzicht viel mij gisteren al op dat de busbaan op de weg naar Woensel nu in zoverre klaar is dat bussen vanaf CS over de gehele lengte eroverheen kunnen razen. Richting CS moet men nog in het slakkenverkeer invoegen omdat er nog geen oprijmogelijkheid is bij de kruising bij Woensel Winkelcentrum. Ook zag ik vanochtend een elektrische Citea rijden. Vlak voor de laatste halte voor het station kwam deze de weg opdraaien (dat zou dan de route van lijn 2 of 3 ofzo geweest zijn?), stopte even, reed weg en ging richting station. Tegen de tijd dat wij bij het station kwamen zag ik de bus alweer voor stoplicht staan achter een Arriva-bus richting Veghel. De chauffeur van mijn bus vermoed dat het om een testrit gaat voor elektrische bussen die testritten op de routes van lijndiensten rijdt en ook even stopt bij haltes om te kijken of dat allemaal wel te doen is. Wellicht voorbereidingen voor de nieuwe concessie? Was verder onduidelijk voor wie deze bus aan het toeren was en kon ook de opschriften niet lezen, daarvoor was hij iets te ver weg.
"Een touringcar is geen bus"
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hans »

Er rijden de laatste tijd meer electische Bussen rond. Recent ook een van Ebusco gezien.

Ongetwijfeld tests van fabrikanten.

Wel licht om straks potentieel kandidaat te Zijn voor de levering aan de nieuwe concessiehouder van Zuidoost Brabant.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Ebusco, nu je die naam noemt gaat er ergens een lichtje branden. Dat zou wel eens kunnen zijn wat ik gezien heb vanochtend. Ik zei wel Citea, maar ik vond de achterkant er bij nader inzien toch niet Citea-achtig uitzien.

Ik vind de nieuwe plaatsing van het digitale bord overigens een goede zaak, door het op te hangen is het beter leesbaar, zeker als meer mensen voor je staan te kijken.
"Een touringcar is geen bus"
sealynx
Berichten: 79
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 11:17

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door sealynx »

Wat is er gebeurd met de informatieschermen in de Hermes-bussen? De huisstijl-kleuren zijn vervangen door iets vaags groen/blauws, de tekst is veel kleiner geworden, en de layout is veel minder overzichtelijk. De lijst met overstappen is langer dan de lijst met volgende haltes, en ze lijken erg veel op elkaar. De overstappagina's tonen nogsteeds voornamelijk onzinnige overstappen helaas: lijnen in de terugrichting, lijnen die tot het overstappunt exact dezelfde route reden, etc. Meer dan de helft van de tijd worden nu camerabeelden getoond. Verder viel op dat bij de 5 ritten die ik heb gemaakt het scherm steeds een beetje achter loopt op de werkelijkheid. Pas halverwege twee haltes veranderd de eerstvolgende halte naar de werkelijk eerstvolgende halte.
Gelukkig zijn wel de onzinnige tussenpagina's met 'aankomst eindbestemming' en 'volgende halte' er nu tussenuit, die informatie staat immers al op de hoofdpagina.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Ik zat gisteren in een Hermes Ambassador en daar was alles wit/grijs.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Schermen zijn enkele weke geupdate met een nieuwe layout, ik neem aan dat dit de nieuwe CXX layout is. Ik heb nog niet in een Breng of CXX bus gezeten sindsdien.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Daniel »

sealynx schreef:De lijst met overstappen is langer dan de lijst met volgende haltes, en ze lijken erg veel op elkaar. De overstappagina's tonen nogsteeds voornamelijk onzinnige overstappen helaas: lijnen in de terugrichting, lijnen die tot het overstappunt exact dezelfde route reden, etc.
Connexxion is inderdaad nog altijd erg slecht in het tonen van nuttige overstaps. En dat terwijl het met dezelfde boordcomputer gewoon beter kan, zoals Qbuzz laat zien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door WALUIGI96 »

Ik vind de schermen ook minder mooi, maar wel overzichtelijker en duidelijker.
Wat ik wel echt mis is het lijnnummer. Verder worden omleidingen ook niet echt eenduidig aangetoond.

Verder zijn nu ook de Hermes/Connexxion/Breng app voor de Android vernieuwd.
Mooi material design uiterlijk. Alleen wel ontzettend traag.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door BrengMe »

fogeltje schreef:Schermen zijn enkele weke geupdate met een nieuwe layout, ik neem aan dat dit de nieuwe CXX layout is. Ik heb nog niet in een Breng of CXX bus gezeten sindsdien.
Breng hanteert deze layout niet, en laten we hopen dat dat ook niet gaat gebeuren. De huidige layout is prima.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Tussen Rs en Ht gaan in de ochtendspits ook NS bussen rijden ivm de drukte. Heel snel gekeken, zou iedere 15 minuten zijn.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Brabant belooft maatregelen tegen overvolle Arriva-bussen

Bericht door Mr-W »

DEN BOSCH - De provincie Noord-Brabant gaat maatregelen treffen tegen overvolle bussen van Arriva op een aantal trajecten in Brabant. Provinciale Staten stemden in met een motie van ChristenUnie/SGP om het probleem aan te pakken.
De provincie gaat voor het einde van het jaar in overleg met Arriva om het probleem van de overvolle bussen aan te pakken en indien nodig te eisen om voldoende bussen in te zetten binnen de bestaande dienstregeling. Ook overlegt de provincie met de vervoerder om tot een goede afhandeling van de reizigersklachten te komen.
BD.nl
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

BrengMe schreef:
fogeltje schreef:Schermen zijn enkele weke geupdate met een nieuwe layout, ik neem aan dat dit de nieuwe CXX layout is. Ik heb nog niet in een Breng of CXX bus gezeten sindsdien.
Breng hanteert deze layout niet, en laten we hopen dat dat ook niet gaat gebeuren. De huidige layout is prima.
Je kunt van de kleuren vinden wat je wil (niet mijn favoriet, ik vind de Breng layout overigens lelijk, geef mij de oude Hermes kleuren maar op het scherm), ik vind ze wel duidelijker omdat de eindbestemming met verwachtte aankomsttijd vrijwel altijd in beeld blijft op elk scherm en de schermen minder nuttige informatie nodig (waarom een losse haltelijst, separaat groot de volgende halte tonen en groot de eindhalte als het ook met 1 scherm kan zoals nu).
"Een touringcar is geen bus"
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Ik vind het layout wat Arriva gebruikt in Brabant heel netjes en strak.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Is die layout niet voorgeschreven door de Provincie?
🍉
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

De 'skin' wel; de rest is identiek aan wat Arriva elders gebruikt.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Vind het maar niks. Zit geen regelmaat in de pagina's, wat er dus voor zorgt dat de haltes soms lang niet tevoorschijn komen.
Ik ben echt een fan van de Qbuzz reisinfo, veel duidelijker.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door sirvinniei »

http://www.gelderlander.nl/regio/maasla ... -1.5471522
Vanaf volgende week maandag rijdt er geen buurtbus meer tussen Grave en Boxmeer. Buurtbusvereniging GasselBeers heeft het aan de stok met openbaarvervoerbedrijf Arriva en gooit de handdoek in de ring.
Ik heb geen onderschrift
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

gliderfighter schreef:Vind het maar niks. Zit geen regelmaat in de pagina's, wat er dus voor zorgt dat de haltes soms lang niet tevoorschijn komen.
Ik ben echt een fan van de Qbuzz reisinfo, veel duidelijker.
De haltes komen wel vrij vaak voorbij hoor. Ook de overstapinformatie komt vaak voorbij.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten