OVer je treinreiservaringen in april 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Vinny »

Gebeurt in de late avond wel vaker. De laatste sneltrein uit Rotterdam stopt tussen Den Haag en Amsterdam op alle tussengelegen stations, de laatste IC uit Alkmaar doet dat ook, en de laatste IC Amersfoort - Zwolle stopt ook te Harderwijk en Nijkerk 8-)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door BR628 »

Almelo, afgelopen avond 19:15. Trein 142 wordt met +5 op de borden geprojecteerd. Bij vertrek +8 en die vertraging hebben we niet meer ingehaald tot Deventer. Dan weet je normaliter dat je aansluiting op de 3600 richting Zp weg is, maar ergens kan je toch nog wel verwachten dat ze de 3600 ri Zl laten wachten. Dat gebeurde ook. Op spoor 4 stond de 19:50 trein ri Zl en IC 142 werd gespoorwijzigd naar spoor 3, mooie cross-platform toch.

Helaas had het treinpersoneel geen verantwoordelijkheidsgevoel en wachtte uiteraard net zo lang tot IC142 stil stond en sloot juist dan de deuren en stiefelt weg ri Zl. Goed bezig, kunnen we weer schrijven...

+50 in Leeuwarden aangekomen..
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Ennes »

@BR628
Helaas had het treinpersoneel geen verantwoordelijkheidsgevoel en wachtte uiteraard net zo lang tot IC142 stil stond en sloot juist dan de deuren en stiefelt weg ri Zl. Goed bezig, kunnen we weer schrijven...
Was het maar allemaal zo simpel hè. :wink:

Het is altijd vervelend om een trein voor je snuffert weg te zien rijden, helaas hebben we in de praktijk met meer zaken te maken als alleen met "reiziger BR628" er geldt nml een WRT van +2 voor de aansluiting van de 140 op de 3600. Bij meer wachttijd komen er vaak andere paden en aansluitingen in het geding. En de reizigers die wel op tijd in de 3600 zaten willen ook graag hun aansluitingen halen.

Hoe men het doet, het is ook nooit goed, wacht men op een aansluiting, dan rijden we niet op tijd, en komen andere aansluitingen/treinbewegingen in de knoei, dan heeft treinpersoneel geen verantwoordelijkheids gevoel. Wacht men niet op een aansluiting en probeert men een trein op tijd te laten rijden, ondanks dat een aantal overstappers een aansluiting mist, dan heeft treinpersoneel ook geen verantwoordelijkheidsgevoel.

Soms ben ik blij dat ik het allemaal niet meer snap/wil snappen
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Geert »

Tja, voor allebei valt wat te zeggen. Maar ik kan me voorstellen dat het heel erg vervelend overkomt als de deuren net dicht gaan als de andere trein binnen komt, je hebt valse hoop dat je je overstap alsnog haalt en wordt dan alsnog teleurgesteld.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Ruben »

Op een andere manier kan het ook. Afgelopen week had een t1700 naar Es +5, waardoor de aansluiting op de t17800 in Apd in het geding kwam. Toen de t1700 net binnen kwam rollen, sloot de t17800 zijn deuren en zette aan. Op het moment dat de machinist zag dat de t1700 langs het andere perron kwam, stopte 'ie de trein onmiddelijk weer en werden de deuren weer ontgrendeld. :pos:
De t1700 zou toch al zijn aansluitingen in Dv niet halen dus die kruisende beweging van de t17800 maakt dan ook niet meer uit.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door BR628 »

Ennes schreef:WRT van +2 voor de aansluiting van de 140 op de 3600.
De desbetreffende 3600 reed met + 45 seconden weg. Geen 2 minuten dus.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door M57 »

Ennes schreef:Soms ben ik blij dat ik het allemaal niet meer snap/wil snappen
Je lijkt het anders bijzonder goed te snappen!

Klein leed vanochtend in Flevoland: door een seinstoring tussen Almo en Lls werd daar maar één spoor gebruikt. Vertragingen liepen op tot een minuut of tien voor allerlei series i.v.m. wachten bij Lls en Almo. In Almere stonden zowel heen als terug de CTA's verkeerd.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Jurjen »

M57 schreef:
Ennes schreef:Soms ben ik blij dat ik het allemaal niet meer snap/wil snappen
Je lijkt het anders bijzonder goed te snappen!

Klein leed vanochtend in Flevoland: door een seinstoring tussen Almo en Lls werd daar maar één spoor gebruikt. Vertragingen liepen op tot een minuut of tien voor allerlei series i.v.m. wachten bij Lls en Almo. In Almere stonden zowel heen als terug de CTA's verkeerd.
Zonde dat ze dat niet zonder vertraging kunnen...

IC er dan maar uit gooien, en de s4300 kan dat prima zonder vertragingen...

.00 Lls > Almo .12
.16 Almo > Lls .27

Volgens dienstregeling. ;-)
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door M57 »

Ik vermoed dat de storing maar kortstondig was, anders gebeurt dat natuurlijk wel.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Jurjen »

M57 schreef:Ik vermoed dat de storing maar kortstondig was, anders gebeurt dat natuurlijk wel.
Hm, klinkt aannemelijk. Staat ook niet vermeld op nsvertragingen.nl. ;-)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Wubbo »

Wat dingetjes van gisteren:

Ik had in Zwolle een s3600 omdat ik naar 's-Hertogenbosch wilde en geen zin had in overstappen in Amersfoort en Utrecht. In die 3600 controle tussen Zwolle en Wijhe. Pas voor Nijmegen kregen we voor het eerst te horen dat de trein niet verder zou rijden dan 's-Hertogenbosch ivm werkzaamheden. Ruim te laat natuurlijk voor eventuele omreizers van Deventer en Zwolle. Ook geen controle gehad cq HC gezien tussen Wijhe en 's-Hertogenbosch, terwijl het een erg rustige VIRM-VI betrof.

In 's-Hertogenbosch volgde nog een uitermate informatief omroepbericht:

"Dames en heren. NS heeft bussen ingezet. Deze bussen zijn bereikbaar via spoor 1. Herhaling: NS heeft bussen ingezet. Deze bussen zijn bereikbaar via spoor 1." Fijn, zo'n standaard-omroepbericht, en vast handig bij ongeplande verstoringen, maar in deze situatie had ik graag wat meer informatie gehad.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Jurjen »

Hoe had je überhaupt willen omreizen dan? Tot Ddr is het sowieso via Rtd sneller, meen ik, en Bd en Tb lijken me erg lang duren via Rtd. Bovendien heb ik van iemand anders gehoord dat de extra reistijd (tussen Ht en Ehv, naar Tb kan dat dus verschillen) zich beperkte tot 15 minuten als het meezat, tot 30 minuten als het tegen zat... Ach, daar valt niet voor om te reizen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

De grens zit inderdaad ergens tussen Breda en Dordrecht... Zwolle - Dordrecht via Utrecht kent een mooie 5 minuten-overstap in Rotterdam, terwijl je daar voor Breda 20 minuten zou mogen wachten.
Zwolle - Dordrecht via Den Bosch levert je echter weer een kwartier wachten in Breda op: het grote nadeel van de IC-kwartiersdienst in Brabant. De vertreksporen zijn tegenwoordig geloof ik ook dusdanig ingedeeld dat je vanuit de s3600 niet meer de onofficiële overstap op de s2200 haalt waarmee je een minuut of 10 tijdswinst zou hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Karl »

3600 > 2200 kan nog wel, dat is crossplatform, maar vaak haal je 't niet omdat de 3600 niet altijd op tijd (of liever: te vroeg) is of omdat de 2200 een actieve HC heeft en al vroeg de deuren dicht gooit.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Ah, tegenwoordig weer wel cross-platform dus... 'tis een tijdje niet zo geweest vanwege de bouw van de nieuwe tunnel namelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Wubbo »

Zl-Rsd is via Ut sowieso ongeveer 30 minuten sneller, Dv-Rsd is via Ut een kwartiertje langzamer, Ah-Rsd is via Ut 30 minuten langzamer (en dus bij gebruik van busvervoer tussen Ht en Tb even lang). Al die mensen hadden dus niet in de bus hoeven zitten, maar hadden per trein om kunnen reizen.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Jurjen »

Wubbo schreef:Zl-Rsd is via Ut sowieso ongeveer 30 minuten sneller, Dv-Rsd is via Ut een kwartiertje langzamer, Ah-Rsd is via Ut 30 minuten langzamer (en dus bij gebruik van busvervoer tussen Ht en Tb even lang). Al die mensen hadden dus niet in de bus hoeven zitten, maar hadden per trein om kunnen reizen.
Pfoei, daar heb je het ook wel over drukke vervoersrelaties, zeg. =') Maar goed, eenieder die deze reis op ns.nl, of enig ander NS reisadviessysteem, gepland had, de werkzaamheden op ns.nl geraadpleegd had, de werkzaamhedenfolder erop nageslagen had of de ARGOS-borden een blik waardig gegund had..., had van deze werkzaamheden geweten. En alleen ervaren rotten plannen niet, en kijken niet naar borden. En juist die zouden moeten weten dat in het weekend op langere trajecten vrijwel altijd ergens werkzaamheden zijn. ;-)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Geert »

Kom nou, alsof je voor iedere reis gaat plannen en alsof op ieder station een Argosbord hangt ;)
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Ennes »

Wubbo schreef:Wat dingetjes van gisteren:

Ik had in Zwolle een s3600 omdat ik naar 's-Hertogenbosch wilde en geen zin had in overstappen in Amersfoort en Utrecht. In die 3600 controle tussen Zwolle en Wijhe. Pas voor Nijmegen kregen we voor het eerst te horen dat de trein niet verder zou rijden dan 's-Hertogenbosch ivm werkzaamheden. Ruim te laat natuurlijk voor eventuele omreizers van Deventer en Zwolle. Ook geen controle gehad cq HC gezien tussen Wijhe en 's-Hertogenbosch, terwijl het een erg rustige VIRM-VI betrof.

In 's-Hertogenbosch volgde nog een uitermate informatief omroepbericht:

"Dames en heren. NS heeft bussen ingezet. Deze bussen zijn bereikbaar via spoor 1. Herhaling: NS heeft bussen ingezet. Deze bussen zijn bereikbaar via spoor 1." Fijn, zo'n standaard-omroepbericht, en vast handig bij ongeplande verstoringen, maar in deze situatie had ik graag wat meer informatie gehad.
Bij Geplande werkzaamheden, zou iedereen natuurlijk kunnen weten of en op welk gedeelte van een traject vervangend vervoer plaatsvind, daarom noemt men deze werkzaamheden ook "gepland" zodat het via de diverse informatie kanalen "tevoren" is te zien. erg handig dus om voor je een reis gaat maken even te kijken en te plannen!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Geert »

Omgekeerd had men - doordat het gepland was - ook al lang van te voren een wat informatiever bandje kunnen maken ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Suus »

Over werkzaamhedenfolders gesproken, sinds een paar weken liggen er elke week nieuwe in de trammetjes van de s9500 in de bakjes bij de de deur. Handig, hoef ik niet meer in Gouda in de tunnel een tussenstop te maken voor een nieuw boekje :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Ennes »

Geert schreef:Omgekeerd had men - doordat het gepland was - ook al lang van te voren een wat informatiever bandje kunnen maken ;)
Sinds wanneer gebruiken we informatie bandjes in de trein :wink: :wink:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Geert »

Uhm, niet :lol:. Maar goed, het bandje op Oss kon wel informatiever denk ik ;)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Wubbo »

Staat er inderdaad niet duidelijk: maar dat omroepbericht was op station 's-Hertogenbosch door de stationsomroep, niet in de trein (daar was dit keer wel een goed omroepbericht).

Overigens concludeer ik dat je je reis toch vantevoren moet plannen, dus we kunnen het op de stations omroepen van werkzaamheden of het ophangen van blauwe vertrekstaten voortaan wel laten. Ik zal NS even tippen, dat scheelt een boel geld volgens mij. Ik snap nog steeds niet waarom reizigers in Zwolle en Deventer niet hadden mogen weten dat de eindbestemming van hun trein anders was door werkzaamheden, zodat ze of hun reisgedrag daarop konden aanpassen (het gaat niet alleen om Roosendaal maar ook om Belgie en Zeeland; danwel er rekening mee houden dat je door gepland busvervoer later in Tilburg/Breda bent; danwel besluit om je reis per alternatief vervoer te gaan houden (Brabantliner vanaf Utrecht). Maar kennelijk denk ik dan te klantvriendelijk ofzo.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Caspar »

Daarentegen kan het ook onduidelijk worden door een overvloed aan informatie. Zo twijfel ik wel eens aan het nut om een bandje te draaien op Shl voor werkzaamheden tussen Heerenveen en Leeuwarden bij de t700, als er bv ook werkzaamheden zijn tussen Amsterdam en Utrecht, waardoor er al 3 bandjes om de 15 minuten draaien daar, en de eeuwige werkzaamheden aan de boog bij Sloterdijk ook al 2 bandjes vragen. Als er zich dan een vertraging voordoet, kan je bijna niet omroepen omdat je dan constant zit te wachten tot je een gaatje vindt tussen de bandjes...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten