Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Karl »

Meer medewerkers is niet perse meer manuren...
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Daniel »

En is er in België niet wettelijk geregeld dat al het personeel in een supermarkt gewoon een vaste baan heeft? Voor de kosten van één vaste medewerker kan je immers heel wat scholieren met een oproepcontractje in dienst nemen. Dan is het niet zo gek dat je meer marge hebt ondanks dat het aantal werknemers groter is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Suus »

Karl schreef:Meer medewerkers is niet perse meer manuren...
Dat zeg ik dan ook niet. Meer personeel zal waarschijnlijk duiden op meer parttimers en goedkope scholieren zijn dat bij uitstek :wink:

In België zijn werkstudenten de eerste 50 arbeidsdagen goedkoper dan elke daaropvolgende arbeidsdag. Niet interessant voor een supermarktketen dus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Daniel »

Blijkbaar loopt de markt voor sushi in het centrum van Amersfoort nogal goed: afhaalzaken en restaurants waren al sterk vertegenwoordigd, maar nu blijkt ook de Plus in die markt te duiken. De plek van de slagerij is behoorlijk verbouwd zag ik vanmiddag en daarvan is nu een hoek ingericht waar ze vers bereide sushi gaan verkopen. Daarnaast lijkt ook de visafdeling een stuk groter te worden, maar dat was nog wat slecht te zien omdat er vooral nog veel grote lege koelingen stonden en de boel nog druk schoongemaakt werd na de net afgeronde verbouwing.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Suus »

AH opent zelfscansupermarkt.

Dit gaat om het 81ste filiaal in Amsterdam, op de Weteringschans nabij het Weteringcircuit. Het is tenslotte ook veel te ver van de filialen op de Vijzelstraat hoek Kerkstraat, het filiaal op het Frederiksplein en het filiaal op de Stadhouderskade :')

Snap trouwens ook niet dat die winkel op zondag maar tot 20:00 open is, ik dacht open tot 22:00 op zondag toch ondertussen algemeen ingevoerd was bij de Amsterdamse Ap's.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door JWM »

Ik vind de combinatie van mandje + scanpistool gewoon niet handig dus ga altijd naar de gewone kassa. Heeft men dat aldaar wat praktischer opgelost?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Suus »

Van die zelfscankassa-installaties die de Ap to Go ook heeft.

Die had men overigens ook al op proef bij een aantal andere filialen, o.a. de Ap op de Wibautstraat en op het Koningsplein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door JWM »

En de reguliere vestiging op Schiphol ook, die heeft er volgensmij meer dan bemande kassa's.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Suus »

Ik vind aan die van het Koningsplein zo geniaal, daar heeft men een bonuskaart aan een keycord vastgemaakt en om de kassa gehangen met een briefje "scan me!" :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door webguy »

Maar eh, was dat mini ding op Utrecht Centraal die later naar locatie van de Etos is gegaan niet groter?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Ardan »

De grietjes van de zelfscankassa bij de Jumbo zijn helemaal gehersenspoeld met de vraag 'heeft u alles kunnen scannen?'. JA NATUURLIJK SNOL, wat zou ik hier anders doen? :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Hainje »

Nou soms lukt het gewoon niet om een artikel te scannen, bijvoorbeeld omdat de verpakking thv de streepjescode niet geheel egaal is oid. Ik pak dan altijd even een andere verpakking en scan die, maar anders kunnen zij het alsnog handmatig invoeren. Dus zo dom is die vraag nu ook weer niet.
🍉
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Littlebusdriver »

Ardan schreef:De grietjes van de zelfscankassa bij de Jumbo zijn helemaal gehersenspoeld met de vraag 'heeft u alles kunnen scannen?'. JA NATUURLIJK SNOL, wat zou ik hier anders doen? :D
Die vraag is er om te ondervangen dat mensen bij controle/ diefstal zeggen dat ze een artikel niet konden scannen. Om iemand die dit vraagt nou gelijk "snol" te noemen vind ik ook zo wat...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Wubbo »

Ach, bij mijn Appie waar je niet meer kan zelfscannen vragen ze tegenwoordig ook bij de kassa of je alles hebt kunnen vinden. Kennelijk nieuw klantvriendelijkheidsbeleid ofzo.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Daniel »

Hainje schreef:Nou soms lukt het gewoon niet om een artikel te scannen, bijvoorbeeld omdat de verpakking thv de streepjescode niet geheel egaal is oid. Ik pak dan altijd even een andere verpakking en scan die, maar anders kunnen zij het alsnog handmatig invoeren.
Soms is het nu ook weer niet "even" een andere verpakking pakken, heb zelf weleens artikelen gehad waarbij ik maar andere verpakkingen bleef pakken maar ze het gewoon allemaal niet deden.

Bij de Plus hier hebben ze trouwens sinds een tijdje ook de mogelijkheid ingevoerd om met je zelfscanner bij één van de normale kassa's af te rekenen (da's één doorgang met links een zelfscankassa en rechts een normale) en je zal net zien dat ik de eerste keer dat ik er gebruik van maakte een herscan had. Dan is dat toch niet heel handig gezien de kassière dan eerst helemaal achter de kassa vandaan moet komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6471
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Daantje »

Wubbo schreef:Ach, bij mijn Appie waar je niet meer kan zelfscannen vragen ze tegenwoordig ook bij de kassa of je alles hebt kunnen vinden. Kennelijk nieuw klantvriendelijkheidsbeleid ofzo.
Dat vragen ze bij de Etos ook altijd. Misschien is het Ahold beleid geworden ofzo?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Ardan »

Wubbo schreef:Ach, bij mijn Appie waar je niet meer kan zelfscannen vragen ze tegenwoordig ook bij de kassa of je alles hebt kunnen vinden. Kennelijk nieuw klantvriendelijkheidsbeleid ofzo.
Ook zo'n lekkere open deur. Ja natuurlijk, en anders had ik allang een medewerker in de winkel aangesproken :')

Oh en @Littlebusdriver: net als die eerdere opmerking dénk ik dat alleen, ik zeg het natuurlijk niet hehe. Is trouwens wel een goeie, dat ondervangen. Had daar nog niet bij stilgestaan :)
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door JWM »

Als je wil afrekenen in een doorsnee winkel krijg je ook vaak de vraag 'deze maar doen?' Nee, ik vond het gewoon leuk hiermee in de rij van de kassa te gaan staan -o-
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Hainje »

Daniel schreef:Soms is het nu ook weer niet "even" een andere verpakking pakken, heb zelf weleens artikelen gehad waarbij ik maar andere verpakkingen bleef pakken maar ze het gewoon allemaal niet deden.
Ja het kan natuurlijk altijd erger. :P
JWM schreef:Als je wil afrekenen in een doorsnee winkel krijg je ook vaak de vraag 'deze maar doen?' Nee, ik vond het gewoon leuk hiermee in de rij van de kassa te gaan staan -o-
:') :D :lol:
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Suus »

Daniel schreef:
Hainje schreef:Nou soms lukt het gewoon niet om een artikel te scannen, bijvoorbeeld omdat de verpakking thv de streepjescode niet geheel egaal is oid. Ik pak dan altijd even een andere verpakking en scan die, maar anders kunnen zij het alsnog handmatig invoeren.
Soms is het nu ook weer niet "even" een andere verpakking pakken, heb zelf weleens artikelen gehad waarbij ik maar andere verpakkingen bleef pakken maar ze het gewoon allemaal niet deden.

Bij de Plus hier hebben ze trouwens sinds een tijdje ook de mogelijkheid ingevoerd om met je zelfscanner bij één van de normale kassa's af te rekenen (da's één doorgang met links een zelfscankassa en rechts een normale) en je zal net zien dat ik de eerste keer dat ik er gebruik van maakte een herscan had. Dan is dat toch niet heel handig gezien de kassière dan eerst helemaal achter de kassa vandaan moet komen.
Bij de Hoogvliet kan je de handscanner bij elke kassa inleveren en dan alsnog contact afrekenen.

Minpunt: als je niet bij een betaalpaal afrekent krijg je geen barcode op je kassabon en heb je dus ook minder kans op een extra spaarzegel voor een gratis product die op de achterkant van de kassabon staan :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Michael »

Daantje schreef:
Wubbo schreef:Ach, bij mijn Appie waar je niet meer kan zelfscannen vragen ze tegenwoordig ook bij de kassa of je alles hebt kunnen vinden. Kennelijk nieuw klantvriendelijkheidsbeleid ofzo.
Dat vragen ze bij de Etos ook altijd. Misschien is het Ahold beleid geworden ofzo?
Bij de Jumbo doen ze dat ook. Althans bij die hier in Terheijden in ieder geval.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Hainje »

In (S)Tilburg ook, dus denk dat het gewoon landelijk Jumbo-beleid is.
🍉
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Durashift »

Hainje schreef:In (S)Tilburg ook, dus denk dat het gewoon landelijk Jumbo-beleid is.
Of een creatieve franchiser. Zelfde als bij tankstations met een shop waar je nog even geattendeerd wordt op de aanbieding naast het pinapparaat.

Dat de Plus in Amersfoort centrum nu ook (of al een paar maanden) een 'verse' suhsi afdeling heeft.. komt volgens mij meer omdat Albert Heijn dit ook in bepaalde filialen heeft gerealiseerd.
Ben er niet zo blij mee.. het is ten koste gegaan van het vlees assortiment..naar mijn indruk.

Om nog ff door te 'zeiken'.. het koffieapparaat bij die Plus doet het meer niet dan wel als ik daar kom.. Heb de inruk dat dit soms 'bewust' is omdat er misschien wat te veel 'gratis' bakkies werden gehaald. :)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Hainje »

Durashift schreef:Of een creatieve franchiser. Zelfde als bij tankstations met een shop waar je nog even geattendeerd wordt op de aanbieding naast het pinapparaat.
Nope, zijn drie verschillende Jumbo's, die zo ver ik weet geen onderaannemers zijn.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Suus »

Bij Jumbo zijn praktisch alle winkels die eerst Super de Boer of C1000 waren een franchise.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 92 gasten