OVer je reiservaringen in november 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Hainje »

Storm zijn de nieuwe Blaadjes!! Mark My Words!!!
🍉
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door microshit »

Hmm, door een versperring op Ht - Btl lijkt momenteel de [serie=Intercity|2015|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] (omgenummerd naar 300800) te stoppen op Cl ri Ut. Is dat ergens logisch? (Moet wel zeggen dat de [serie=Stoptrein|2015|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] die 4 minuten later rijdt "aan de krappe kant is" met SLT-VI en DDZ-IV)

Hmm, wel aangekondigd in de AV maar reed net vrolijk voorbij
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Suus »

De 36854 vanaf Gorinchem was vandaag bomvol, had het erg moeilijk bij het vertrekken vanaf de stations maar ondanks dat reed de trein op tijd tot voorbij Stadspolders, waar gewacht moest worden op de trein die nog niet uit Dordrecht was vertrokken.

Ondanks dat we pas om 17:22 aankwamen in Dordrecht kon ik nog de 2256 halen, omdat de machinist nog niet aanwezig was.

In Rotterdam ging de derde trein de 2867 worden. Maar op de verwachte aankomsttijd was deze er nog niet. Op op de verwachte vertrektijd nog niet. Uiteindelijk kwam zes minuten na vertrektijd een VIRM 12 binnenrijden (!). Wat bleek, de splitsing in Utrecht was mislukt, de hele trein was naar Rotterdam gestuurd, daar werd uiteindelijk met +10 vertrokken. De trein kwam na Alexander ander de [serie=Stoptrein|2015|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] terecht en had uiteindelijk +15 in Gouda. Weg overstap in Gouda en daarmee dus voor de derde keer in acht dagen +30 opgelopen :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door JWM »

Een woon/werk route met drie overstaps? Al een autotje overwogen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Suus »

JWM schreef:Een woon/werk route met drie overstaps? Al een autotje overwogen?
Moet er eerst een rijbewijs zijn. Daarom ga nu twee dagen achter elkaar naar kantoor met een hotelnacht ertussen :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door MdJ »

En een appartementje/kamertje bij je werk in de buurt? Of is je contract/termijn/tijdsperiode daar te kort/onzeker voor?
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Suus »

Als het goed is verhuisd het bedrijf in mei 2016 naar Rotterdam, dan is het probleem opgelost :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Wubbo »

Morgen past NS ivm de verwachte storm de treindienst aan: de [serie=Intercity|2015|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] is geknipt in Alkmaar, de [serie=Intercity|2015|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] rijdt niet ten noorden van Zaandam.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Milco »

En mogelijk worden de eerste treinen van de dag gereden zonder passagiers (dus feitelijk opgeheven) om te kijken of er geen schade is. Soort schouwtrein dus, maar kan dit niet 's nachts gebeuren, vóór de dienst, zodat voorkomen kan worden dat de eerste trein van de dag meteen uitvalt?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Gekko123 »

Nee dat kan niet, omdat a) het materieel dan niet aanwezig is op de goede plekken en b) het niet mogelijk is om op zo'n korte manier genoeg personeel daaarvoor te vinden. Dat dit de minst klantvriendelijke optie is doet er even niet toe...
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door reisthijs »

Materieel is geen excuus, er is sowieso materieel over door de inkorting van de [serie=Intercity|2015|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie].

Volgens http://ovtijden.com/avtdag/hdr// was de eerste trein uit Den Helder vanochtend inderdaad opgeheven.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Suus »

Door de storm liep de 19515 vanochtend een zware vertraging op, daarna zijn de 19510, 19517, 19512, 19519, 19514, 19521 en 19516 tussen Gouda en Alphen opgeheven wegens stormschade (te veel afgewaaide zooi van bomen op het spoor bij de Zuidelijke Rondweg in Waddinxveen).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door julsteren »

Vanochtend goed gevulde citea's tussen Hengelo en Almelo *bus* richting Aml viel het nog wel mee maar de andere kant op was het deurleunwerk en geknuffel. Iets met bomen op het spoor ofzo. Gelukkig geen vertraging opgelopen :Y
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door gliderfighter »

In de ochtend tussen Ht en Ut om 0709 de IC Schiphol gepakt, er stapte gewoon niemand uit bij mijn deur! Lekker rustig, prima te doen.
In de middag met een viertje tussen Asa en Ht, wat dus echt vééls te weinig was. In Ut werd er niet vertrokken omdat de trein te vol zat. Daarna tot Gdm achter de sprinter gezeten en met +15 Ht binnen gerold.

In de avond naar de stad om maar wat kleding in te slaan, bus met +10, totdat een paneel gewoon losliet:
Spoiler: show
Afbeelding
Daarna samen met de chauffeuse het ding dichtgemaakt en de rit vervolgd met lijn 3 op het scherm, terwijl er 13 werd gereden. Op de schermen en 9292 was de bus dan ook niet meer te zien.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Tochjo »

Ik dacht afgelopen week, kom, laat ik zaterdag weer eens een dagje treinen. Gisteren een reisschema in elkaar gezet: Utrecht, Arnhem, Breda, Amsterdam Centraal (intercity direct), Zwolle, Kampen, Zwolle, Utrecht. Niet al te ambitieus, want er moeten nog een hoop andere dingen gebeuren dit weekend, maar toch even lekker weg. Kon ik meteen nog zo'n Toeslag 2-1 opmaken, want daar had ik er nog twee van en die gelden alleen dit jaar nog, evenals een Waardebon Toeslag Intercity direct die ik dit jaar nog kon gebruiken.

Vanochtend nog even de storingen gecheckt: er waren er wel wat, maar niets waar ik last van zou moeten hebben. Sta ik vervolgens om 9.00 uur op Utrecht Centraal, rijden er geen treinen tussen Utrecht en Driebergen-Zeist wegens een defecte goederentrein. Een deel van de intercity's was volgens mij sowieso al opgeheven wegens politieinzet op Amsterdam-Utrecht, maar er reed nu dus niets meer, ook geen sprinters. ICE International naar Basel van 8.32 uur stond nog op spoor 15, dus daar ben ik maar in gaan zitten in de hoop dat die wel snel door zou mogen. Omleiden was immers geen optie: werkzaamheden Zaltbommel-'s-Hertogenbosch en ook Amersfoort-Deventer lag eruit.

Om een al lang verhaal niet nog veel langer te maken: de sprinter naar Rhenen vertrok als eerste om 9.43 +7. Die werd omgeroepen als advies voor reizigers richting Arnhem/Nijmegen, die dan konden overstappen te Driebergen-Zeist. Toch maar daarin gaan zitten. En inderdaad, die trein vertrok nog voor de ICE naar Driebergen-Zeist, Tot Driebergen-Zeist reden we linkerspoor, wat verklaart waarom de ICE niet eerst mocht: vanaf spoor 15 kun je niet meer linkerspoor richting Driebergen-Zeist.

Vervolgens uitgestapt in Driebergen-Zeist op spoor 2, en vervolgens wachten op een trein richting Arnhem. Op spoor 2 stond een extra trein naar Arnhem en Nijmegen aangekondigd, in het pad van de 3031. Die trein is nooit geweest en verdween zonder omroep van het bord. Tijdens het wachten zagen we nog wel de defecte trein door Driebergen komen richting Arnhem, niet al te lang daarna gevolgd door de ICE. Daarin wachten was dus toch sneller geweest - al had dat voor mijn uiteindelijke reisschema niets uitgemaakt.

Tegen 10.15 kwam trein 3130 uit Arnhem aan op spoor 2, die zou keren als trein 3133 richting Arnhem/Nijmegen. Mocht je bekend zijn met de perronbreedte ter plaatse, dan kun je je voorstellen hoe gezellig het op het perron was: drie intercity's aan wachtende mensen die in de trein wilden, maar eerst die hele trein moesten laten leegstromen met reizigers die vervolgens ook op het perron bleven staan, want op spoor 2 zou daarna weer een trein richting Utrecht vertrekken...

Uiteindelijk vertrokken richting Arnhem, waar we tegen 10.48 uur aankwamen. In de fraaie app Rijden de treinen had ik gezien dat onze trein opgeheven was te Arnhem, maar de conducteur riep gewoon om dat de trein zou doorgaan naar Nijmegen. Toen ik uitstapte om de intercity naar Breda van 10.52 uur te halen, zag ik op het perron de intercity naar Den Helder aangekondigd staan... Nadat ik al enige minuten in die trein zat, kwam er dus nog een hele horde mensen op onze trein af, die ze volgens mij nog gehaald hebben nadat de al vergrendelde deuren nog een keer ontgrendeld werden. Conducteur verontschuldigde zich later in de trein nog uitgebreid voor de onduidelijke situatie te Arnhem, erg netjes.

Met +60 ten opzichte van het oorspronkelijke plan door richting Breda en daar zonder problemen de Intercity Direct gehaald. Tussen Rotterdam en Schiphol besloot ik mijn plan wat bij te stellen: als ik na Schiphol al naar Zwolle zou gaan en de slag naar Kampen zou laten schieten, dan was ik op dezelfde tijd in Utrecht als oorspronkelijk gepland. In Schiphol snel nog even wat te eten gehaald en vervolgens terug naar het perron, om de intercity naar Leeuwarden van 13.33 uur met +25 aangekondigd te zien staan, naast een boel opgeheven treinen... Persoon op het spoor. Later zag ik bij de storingen nog dat ook Oss-'s-Hertogenbosch eruit lag wegens een aanrijding, dus het had nog erger kunnen uitpakken voor me.

Ik vond het toen wel mooi geweest en besloot maar via Hilversum en Baarn naar Utrecht te gaan om niet al te laat thuis te komen. Benieuwd hoe het me vergaat als ik in december de laatste Toeslag 2-1 op ga maken - zou het winterweer dan al zijn intrede hebben gedaan? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Daniel »

Hehe, het zat je duidelijk niet echt mee. Al blijft het toch helaas typisch bij storingen: niemand weet welke trein waarheen gaat en treinen verdwijnen van de borden zonder dat ze ooit geweest zijn of er gemeld is dat ze opgeheven waren.

Ik dacht vandaag ook eens een reisje te maken en kwam zodoende station Amersfoort in lopen om daar een trein naar Utrecht te nemen. Richting spoor 6 gelopen miste ik al een trein op de perronverwijzer in de traverse... juist, die bleek dus op spoor 2 te keren wegens de werkzaamheden op Amersfoort - Deventer (ze verzinnen ook elke keer weer een andere plek om die treinen te laten keren bij werkzaamheden).
Dus maar weer terug gelopen en op het juiste spoor alsnog ruim de trein gehaald, maar wist ook gelijk weer waar ik nog 'n tweetje over naar NS wilde sturen. Sinds ze in Amersfoort poortjes geplaatst hebben is namelijk de TB14 die bij de lift van perron 1/2 stond verplaatst, die hebben ze nu naast de kaartautomaten neergezet.
Echter... dat ding is toen zo neergezet dat je 'm alleen kunt lezen als je door de linker drie deuren het station binnen komt. Geen idee waarom: het meerendeel van de reizigers komt namelijk vanuit kantoren in de buurt, de fietsenstalling, het centrum of de bus-uitstaphalte het station binnen en doet dat door de andere drie schuifdeuren waarmee je dus alleen de achterkant van de TB14 kunt aanschouwen. Maar een verzoekje gedaan dus of er ook eentje aan die kant kan komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Suus »

Gisteren de 11752 genomen van Utrecht naar Gouda. Allereerst deden de borden op het alternatieve vertrekspoor 11 het niet zo goed:
Afbeelding

De machinist stopte netjes bij het bordje 10 maar werd door de PLP gemaand helemaal tot einde perron door te rijden, dus het viertje van Rotterdam stond voorbij de overkapping. Toen bleef het lange tijd stil, tot ruim voorbij vertrektijd. Pas na vertrek kwam de aap uit de mouw. Het zesje dat aan de trein vast zat toen de trein binnen kwam rijden is er in Utrecht afgehaald wegens een defect en een stukje naar achteren gereden. Daarna is het overgebleven treinstel er via spoor 10A voorbij gereden naar Gouda. Het treindeel dat gepland was voor Rotterdam ging naar Den Haag, reizigers voor Rotterdam konden in Gouda overstappen op de vertraagde 12550, die had +25.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Gekko123 »

Enkele van die vertragingen kan ik aardig onderschrijven. Zelf moest ik gisteren werken. Als eerste trein was gepland de 3129. Na onduidelijkheid en afwachten werd ik uiteindelijk op de 3531 gezet naar Zbm. Aldaar gekeerd op de 832. Dat verliep verder zonder problemen, afgezien van wat meer vragen voor reisadviezen dan normaal. Zeker in de 303531 waren genoeg reizigers gestapt die richting Ah of Nm moesten.

Daarna liep het lange tijd best goed, afgezien van de +10 die mijn 12537 na vertek uit Amf ter hoogte van Nkk opliep door een wisselstoring (aldus de omroep in de trein).
Een paar uur later moest ik weer terug vanuit Zl naar Ut. Volledig volgens planning was dat trein 12550. Vanwege de al eerder genoemde wisselstoring (zeer aannemelijk, werd niks omgeroepen) liepen we onderweg naar Amf +8 op. In Amf zou er een nieuwe hc op de trein komen. Die was in eerste instantie afwezig. Het sein was al wel veilig gezet voor onze trein, maar werd herroepen. Uiteindelijk is de 11752 nog voor ons uit naar Ut gestuurd. Daarna kwam pas de nieuwe hc aanlopen en werd er uiteindelijk met +18 vertrokken. Ter hoogte van Dld moesten we alweer in de remmen. Uiteindelijk kwamen we met +20 aan te Ut.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Vinny »

Vandaag reed de IC naar Berlijn-Sudkreuz via Zwolle. Van de gelegenheid gebruik gemaakt om een soepje te eten in de restauratiecoupe. Station Almere werd omgeroepen als "hauptbahnhof". Jammer was alleen dat de aansluiting richting Leeuwarden -1 minuut bedraagt...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door microshit »

Gaat weer lekker deze ochtend.... Er vielen treinen uit op Ut-Shl dus dat werd al veel te druk. 2 treinen laten gaan omdat ze gewoon te vol waren. Maar goed, moet toch op kantoor komen, dus de bijna lege IC naar Alkmaar gepakt, om met overstappen in Asa en Dvd toch in Hfd te belanden :p
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door reisthijs »

Huh? Wanneer ging er vanochtend een bijna lege trein naar Alkmaar? Die van mij was echt propvol...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door microshit »

Ik heb om 8.40 een propvolle (met achterblijvers) zien vertrekken, dan moet het degene daarna zijn geweest. De IC naar Shl van 8.58 liet ik nog schieten, dus zal rondom die tijd geweest moeten zijn.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door gliderfighter »

Ik heb eens het RV1 examen in Utrecht en moet daar om 09:00 zijn..;
De 4419 kwam alwéér met SGMM3 aanzetten, dus dat werd eerst even proppen in Rs. In Ht even rennen voor de 3520, die trein was erg warm en erg vol. Gelukkig wel een plekkie gevonden en met een gerust hart gaan zitten. We vertrokken maar niet en de schermen op het perron vertelden ons al dat onze trein werd opgeheven, door een defecte trein. Kort daarna de omroep en iedereen stapt uit. Met een lading van 12 bakken ICM op spoor 4, werd ons medegedeeld dat de 820 van 6a zou vertrekken. Volksverhuizing naar 6a en daar prima ingestapt, omdat niemand de trein zo ver had verwacht. Langzaam en wel via het linkerspoor langs de defecte trein, om daarna te karren naar Ut. Daar busje gepakt, niets bijzonders. Na het examen wat locker taferelen, om daarna naar Amsterdam te gaan.

Om 1615 vanaf Asa ri Ht, om over te stappen op de 4462. Natuurlijk was dit weer dezelfde SGMM3. Het werd (alweer) extreem druk en de trein vertrok niet. De 3662 zou als stoptrein gaan rijden tot Nm, dus de hele SGMM3 stapte in de DDZ6. Er zou iets aangereden zijn en de machinist zou niet goed geworden zijn, dus rijden gingen wij ook niet. De 4464 kwam op spoor 4 binnen, ook een DDZ6, en iedereen stapte in de sprinter, want die zou voor de 3662 gaan rijden, dus lekker gezellig. Uiteindelijk met +30 in Rs aangekomen. Komende week maar met de bus, omdat ik anders de beruchte 4423 of 4425 moet pakken, idem in de avond, dan krijg ik precies hetzelfde.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Mikos »

gliderfighter schreef: Komende week maar met de bus, omdat ik anders de beruchte 4423 of 4425 moet pakken, idem in de avond, dan krijg ik precies hetzelfde.
En toch zou ik die keuze nog eens opnieuw overwegen. De 4423 en 4425 worden vanaf vandaag gedurende in ieder geval 2 weken bijgestaan door een aantal bussen die net voor en net na die 2 treinen rijden tussen Rosmalen en Den Bosch. Dus, mocht de trein(vervangende bus) sneller zijn dan je alternatief, probeer het dan vooral uit! (Hoe drukker de bussen, hoe meer het probleem opvalt!)
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door gliderfighter »

Ik weet het inderdaad van de bussen, alleen in de avond rijden deze niet, waardoor ik toch weer terugkeer in de drukte. En de kans is 80% dat de trein weer vol zit, want meer dan een DDAR rijdt er niet. De tijd die ik kwijt ben aan het fietsen+NS-bus is langer dan 2 minuten naar de bushalte lopen en de bus naar Ht pakken. Dan heb ik ook nog meer zekerheid om mijn aansluiting te halen.

De enige reden dat ik mij in de drukte waag, is om eerder thuis te zijn/later op te staan. Met de bus in de ochtend zal dit niet lukken. Deze duren 19/20 minuten. Naast dit is de overstap naar de trein naar Schiphol vaak te krap en moet je toch 15 minuten wachten.
Als de bus in de avond ook rijdt, kan ik dit uiteraard proberen. Toch blijf ik voorstander van een extra stop van de IC, ondanks de staanplaatsen die er altijd zijn, kan Rs de normale DDZ4/6 ook gewoon hebben.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten