Het grote OVInfo-app topic

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Hainje »

bartjemestrom schreef:Ik krijg sinds vanmorgen in het rood een mededeling: "This app is badly maintained".

Foutje, reclame of iets anders?
Lijkt mij dat zoiets reclame is.
🍉
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door bartjemestrom »

Dan klopt er iets niet in de code, want ik heb een reclamevrije versie. (Was ik vergeten te vermelden :oops: )
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Dat was de fallback foutmelding functionaliteit die ik er in 2011 ofzo had ingezet toen ik nog geen servers had. Dat ding verwijst nog naar server van de VU; en denk dat ze daar niet zo blij mee is dat of iemand anders op een of ander manier dat bestand in mijn directory gezet daar.
Had dat ook al tijden geleden willen en moeten wijzigen :oops:
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door bartjemestrom »

Ahh, dag verklaard het. Zo kom je wel eens achter oude foutjes :p
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Nah ik wist het wel maar is zo'n dingetje waar je ook weer geen aparte update voor uitbrengt; dan krijg ik weer tig mailtjes dat op Samsung telefoons de snelkoppelingen kapot gaan :/. Dit soort dingen komt toch door dat OVinfo eigenlijk een langzaam uit de hand gelopen hobbyprojectje was.
Dingetje is dus dat ik sinds dit voorjaar de complete app opnieuw heb gebouwd en dat er aan de oude app op een enkele bugfix niets is veranderd; een paar weken later en dan was er niets aan de hand geweest.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door BR628 »

Volgens mij heeft Qbuzz iets te rigoureus haar lijnen geschrapt nav de staking in Utrecht. In de app zijn alle ritten van deze vervoerder opgeheven. Dus ook in bv Friesland en Groningen...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Stefan »

Dat was mij inderdaad ook opgevallen in de OV app op m'n iPhone.. Ritten staan als vervallen aan gegeven, maar rijden vervolgens wel, met vertragingen en al er netjes bij. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Nope dat was niet Qbuzz, dat was ikzelf :oops: Dat was dus alleen bedoeld voor Utrecht... Ook fubar dat ik pas laat twitter berichten binnenkreeg anders had ik het nog een uur eerder kunnen recoveren. Moet die tooltjes voor handmatig ingrijpen eens verbeteren hoewel ik die maar 1-2 keer per jaar gebruik.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Stefan »

Ik weet niet of dit 't goeie topic er voor is, maar dit is iets wat me al langer opvalt in de OV app voor iOS.. Bussen (van in ieder geval Arriva) staan met enige regelmaat wat 'vreemd' aangegeven:

Afbeelding
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door BR628 »

Die -1000 en meer 'vertragingen' kwam ik ook tegen in Leeuwarden bij zowel Qbuzz als Arriva. Vreemd hoor..
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Stefan »

Geen idee wat er gebeurd is, maar het lijkt opgelost te zijn.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door albertjan96 »

Het viel me op dat lijn 52 Arnhem - Wageningen reeds is ingevoerd als HOV lijn 352 in de OVinfoapp staat. Dit gaat toch pas vanaf 13 december in?
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Als CXX hetzelfde lijnsysteemnummer hergebruikt dan schiet ie al over, dat zal ook nog wel misgaan op de DRIS systemen...
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door JWM »

Waarom doet de OVinfo app in Amsterdam het vaker niet dan wel?
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Omdat GVB.... Anderen partijen krijgen ook geen data
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daelea »

albertjan96 schreef:Het viel me op dat lijn 52 Arnhem - Wageningen reeds is ingevoerd als HOV lijn 352 in de OVinfoapp staat. Dit gaat toch pas vanaf 13 december in?
Eenzelfde soort kwaaltje is ook zichtbaar bij Syntus Veluwe, al lijkt het daar eerder om een verkeerde koppeling van bestemming aan rit te zijn, aangezien lijn 86 richting Wageningen nu in Ede vermeld staat als "86 Wageningen busstation" (ipv "86 Wageningen via Ben./Leeuwen") en vanaf Bennekom vermeld staat als "86 Arnhem CS"..
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Nee, dat is weer iets anders, we maken per bestemming een unieke ID aan. Alleen lijken bij Syntus bestemmingscodes elke levering wel te botsen met iets.
Hopelijk wordt dat allemaal beter als ze aan Utrecht moeten leveren.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daelea »

Somoht schreef:Nee, dat is weer iets anders, we maken per bestemming een unieke ID aan. Alleen lijken bij Syntus bestemmingscodes elke levering wel te botsen met iets.
Hopelijk wordt dat allemaal beter als ze aan Utrecht moeten leveren.
Ah. En is dat dan weer vergelijkbaar met het verschijnen van "Dummy" als bestemming voor vele bussen in ZHN vorig jaar of het jaar daarvoor? (Even uit interesse :Y )
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Ik heb nooit te horen gekregen hoe die dummies in KV1 bestanden van Arriva kunnen eindigen maar mijn vermoeden is dat als de verkeerskundige geen bestemming instelt er Dummy komt te staan. Daarnaast meen ik mij ter herinneren dat er vorig jaar ook iets speelde dat een latere versie van de dienstregeling Zuid-Holland-Noord niet naar GOVI was gestuurd maar wel aan andere partijen. Maar goed Arriva had het ook vorig jaar een stuk drukker omdat ze Brabant moesten implementeren.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daelea »

Nog bedankt voor de uitleg!

Sinds vandaag zie ik een nieuw dingetje: busstation Leiden Centraal is in de app opgesplitst in "Centraal" en "Centraal Station". Van de eerste vertrekken alleen lijn 510 en 4 richting de Merenwijk, alle andere lijnen vertrekken van de tweede halte.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daniel »

Over opsplitsen gesproken: ik kreeg vanmorgen naast CS Jaarbeurszijde in Utrecht ook nog de haltes "CS Jaarbeurszijde (Perron C3)", "CS Jaarbeurszijde (Peeron C5)", "CS Jaarbeurszijde (Perron D1)", "CS Jaarbeurszijde (Perron D2)" en "CS Jaarbeurszijde (Perron D3)" in de lijst met nabije haltes te zien.
Zullen aannemelijk de perrons voor het nieuwe busstation zijn want van geen van allen vertrekt iets, maar waarom dat nu ineens ook opgesplitst wordt?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Dat was allemaal niet de bedoeling, nu aangepast.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door bartjemestrom »

Hoe staat het met de nieuwe update? Er staat mij nog wat bij dat er eens een grondige update aan kwam.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Je kan je per NU aanmelden voor beta-test op https://play.google.com/apps/testing/nl.skywave.ovinfo

Disclaimer: alles is nieuw en het kan best voorkomen dat er dingen keihard gaan crashen op bepaalde toestellen.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Busfoto.nl »

Heb de testversie nu draaiende. Goed werk afgeleverd.

De nachtmodus lijkt zo niet te werken. Vind ik wel de kenmerkende kleur van Oinfo


De regelafstand per "Rij" vind ik te groot en zou instelbaar moeten zijn. Nu zie je op een scherm bijvoorbeeld maar 8 bussen, terwijl ik er 14 fijner zou vinden.

Leuk dat de bestemmingskleuren van U-OV er nu inzetten en ook de voertuignummers direct verschijnen!

Ik mis de aankomsttijden van de bussen op busstations, die gebruikte ik vaak als ik een bus over moest nemen.

Waar kan ik incorrecties over haltetoegankelijkheid doorgeven?
Laatst gewijzigd door Busfoto.nl op za 28 nov 2015, 21:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 46 gasten