Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Op de nieuwe kaart valt bus 38 me op. Het stukje 'route tot medio 2016' en het stippellijntje bij Overhoeks staan ook al op de huidige kaart met 'tot augustus 2015'. Wat is hier aan de hand? Routewijziging die toch een jaar later pas ingaat?
En in Osdorp wordt er ook elk jaar erger gesnoeid..
En in Osdorp wordt er ook elk jaar erger gesnoeid..
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Wat is überhaupt het nut van lijn 194 naar de keerlus bij De Aker laten rijden als je verder toch niet door Osdorp rijdt? :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik rij echt heel incidenteel met de 69 door Nieuw Sloten heen, zou niet op mij wachten.JWM schreef:Worden de haltes Plesmanlaan en Antwerpenbaan verplaatst? Op de nachtnetkaart staat er zelfs een halte op de Antwerpenbaan zelf, rolstoeltoegangeklijk nog wel. Die ligt er momenteel nog niet. Wellicht kan onze man ter plaatse, n-evo, duidelijkheid verschaffen?
Sorry!
Het zou zomaar kunnen dat alle haltes een zijstraat opschuiven richting het noorden. Halte Maaseikpad komt dan op de hoek // even spieken op Google Maps haha // met de Houthalenstraat (was hoek Maaseikpad) en halte Antwerpenbaan op de hoek met de Zonhovenstraat. Je moet wel omdat de halte Antwerpenbaan in beide richtingen zuidelijk over de trambaan na de T-splitsing met de Antwerpenbaan ligt. Als je bus 61 omlegt binnen de huidige situatie heb je geen haltes tussen Maaseikpad en Louweshoek, wat best een eind is. Ook mis je dan een compacte overstap op tram 2 omdat de tram- en bushaltes Laan van Vlaanderen en Maaseikpad 2 blokken uit elkaar liggen. Ook bij het eindpunt heb je geen fijne overstap op de tram.
Het is wel echt ongelofelijk hoe ze blijven kutten met die bussen in Osdorp en Nieuw Sloten. Iedere 3 jaar worden er weer lijnen omgelegd, nieuwe lijnen geïntroduceerd, opgezegd, rijrichtingen die opeens veranderen, etc.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Er mist nog een brug, die wordt nu gebouwd. https://www.amsterdam.nl/wonen-leefomge ... g/pekbrug/Ardan schreef:Op de nieuwe kaart valt bus 38 me op. Het stukje 'route tot medio 2016' en het stippellijntje bij Overhoeks staan ook al op de huidige kaart met 'tot augustus 2015'. Wat is hier aan de hand? Routewijziging die toch een jaar later pas ingaat?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De inspraaknota voor de Westtangent staat inmiddels online: https://www.amsterdam.nl/parkeren-verke ... sttangent/
Qua haltes blijven alleen over:
Qua infrastructuur wordt tussen Sloterdijk en Plein '40-'45 vooralsnog uitgegaan van de huidige route over de Naritaweg. Hier worden beperkte doorstromingsmaatregelen genomen. Op termijn blijft een route door de Fockstraat een optie. Vanaf Plein 40_45 rijdt de bus over de trambaan tot aan de keerlus Sloterpark waarna de bussen met de rest van het verkeer meerijden over de Allendelaan. Trambaan wordt hiervoor aangepast.
Aangekomen in Osdorp komt er een nieuwe busbaan in het midden van de Meer en Vaart tot aan het Osdorpplein waar de bestaande trambaan geschikt wordt gemaakt voor bussen inclusief een stukje Pieter Calandlaan. In de Louis Davidstraat en Plesmanlaan rijdt de bus met het overige verkeer mee net als in Nieuw Sloten. De kruising Plesmanlaan/Laan van Vlaanderen krijgt verkeerslichten. De Anderlechtlaan krijgt een busbaan in het midden maar de bussen moeten wel met het overige verkeer mee rijden over de rotondes bij de Sloterweg en de A4.
Qua haltes blijven alleen over:
- Station Sloterdijk
- Plein '40 - '45 (tram 7, 14)
- Burgemeester Roelstraat (tram 13, huidige Lodewijk van Deyselstraat. Haltes worden molenwiek rond het circuit )
- Kruising Meer en Vaart / Pr. Allendelaan / Ookmeerweg (huidige Oeverpad)
- Osdorpplein (tram 17)
- Louis Davidstraat (tram 1)
- Antwerpenbaan (tram 2)
- Belgiëplein (huidige Hageland)
- Knooppunt Schiphol Noord
- Schiphol Plaza
Qua infrastructuur wordt tussen Sloterdijk en Plein '40-'45 vooralsnog uitgegaan van de huidige route over de Naritaweg. Hier worden beperkte doorstromingsmaatregelen genomen. Op termijn blijft een route door de Fockstraat een optie. Vanaf Plein 40_45 rijdt de bus over de trambaan tot aan de keerlus Sloterpark waarna de bussen met de rest van het verkeer meerijden over de Allendelaan. Trambaan wordt hiervoor aangepast.
Aangekomen in Osdorp komt er een nieuwe busbaan in het midden van de Meer en Vaart tot aan het Osdorpplein waar de bestaande trambaan geschikt wordt gemaakt voor bussen inclusief een stukje Pieter Calandlaan. In de Louis Davidstraat en Plesmanlaan rijdt de bus met het overige verkeer mee net als in Nieuw Sloten. De kruising Plesmanlaan/Laan van Vlaanderen krijgt verkeerslichten. De Anderlechtlaan krijgt een busbaan in het midden maar de bussen moeten wel met het overige verkeer mee rijden over de rotondes bij de Sloterweg en de A4.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Voor iedereen die zich het concept beter voor kan stellen bij een kaart dan bij een tabel, een kleine creatie:
(Lijn 69 is de huidige lijn, lijn 369 (want R-net) de nieuwe R-netlijn. De stippellijn vanaf Sloterdijk toont de eerst-gerealiseerde route, de doorgetrokken lijn toont de gewenste route. Lijn 369 stopt alleen bij de haltes aangegeven met een R en in het rood.)
(Lijn 69 is de huidige lijn, lijn 369 (want R-net) de nieuwe R-netlijn. De stippellijn vanaf Sloterdijk toont de eerst-gerealiseerde route, de doorgetrokken lijn toont de gewenste route. Lijn 369 stopt alleen bij de haltes aangegeven met een R en in het rood.)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Kijk, dat ziet er al veel beter uit dan het kaartje van de gemeente zelf :pos:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Lijn 61 krijgt straks een stuk meer bestaansrecht. Ook fijn voor de bewoners van Nieuw Sloten dat zowel Antwerpenbaan als Hageland blijven bestaan.
Die verkeerslichten op dat stuk van de Laan van Vlaanderen en Plesmanlaan zijn geen overbodige luxe. De bus staat nu in de spits vaak erg lang te wachten omdat verkeer op de Plesmanlaan voorrang blijft nemen. De meerwaarde van de busbaan op de Anderlechtlaan (wat nu mooi groen is) blijft zeer beperkt als bussen alsnog het overige verkeer in moeten voor de rondes.
Ergens jammer dat het geen mooie nieuwe tramlijn wordt.
Die verkeerslichten op dat stuk van de Laan van Vlaanderen en Plesmanlaan zijn geen overbodige luxe. De bus staat nu in de spits vaak erg lang te wachten omdat verkeer op de Plesmanlaan voorrang blijft nemen. De meerwaarde van de busbaan op de Anderlechtlaan (wat nu mooi groen is) blijft zeer beperkt als bussen alsnog het overige verkeer in moeten voor de rondes.
Ergens jammer dat het geen mooie nieuwe tramlijn wordt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Let maar op dat ze daar alsnog gaan mekkeren dat Maaseikpad vervaltn-evo schreef:Ook fijn voor de bewoners van Nieuw Sloten dat zowel Antwerpenbaan als Hageland blijven bestaan.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Denk dat je het Amstelveen/Buitenveldert-syndroom niet te veel op Nieuw Sloten moet projecteren. Hele andere demografie. En trouwens, de bewoners daar moeten ook al sinds het begin dat stuk naar tram 2 lopen.
Oh en lijn 61 blijft er stoppen.
Oh en lijn 61 blijft er stoppen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nee, halte Maaseikpad vervalt volledig volgens de huidige plannen. In het inspraakdocument staat:
Dat mekkeren zal waarschijnlijk wel meevallen inderdaad, de routes en haltes zijn daar al zovaak gewijzigd zonder enige wanklankGemeente Amsterdam schreef:Door de verlegging van de huidige lijn 69 route van de De Savornin Lohmanstraat naar de Westtangentroute over de Pres. Allendelaan, wordt de functie van lijn 61 groter in Geuzenveld. Dit wordt een daglijn (rijdt ook ’s avonds na 20 uur en op zon- en feestdagen). Voorbij het Osdorpplein loopt lijn 61 grotendeels parallel aan lijn 69. Tussen Louweshoek en Osdorpplein is lijn 61 slecht bezet. Dit stuk kan vervallen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ach, boeie. Maakt toch amper iemand gebruik van die halte.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik neem aan dat wanneer halte Ruimzicht hernoemd wordt naar Osdorpplein, de huidige halte Osdorpplein t.o. AH XL (lijn 17) een andere naam gaat krijgen?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Als ze de rode lijn gaan realiseren dan vind ik wel dat het tijd wordt om bij de afbuiging van de Vlughtlaan (bij de Kolenkitbuurt) ook een halte te realiseren. Anders moeten de mensen die daar wonen of extra overstappen of ver lopen om naar Schiphol te reizen terwijl de bus voor hun neus rijdt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Richting stad-uit kan de halte Burg. Fockstraat (7/14/21) op De Vlugtlaan (zonder H!) gebruikt worden. Richting Sloterdijk wellicht de halte van weilen lijn 64? Ligt die halte er nog?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het plan is om Slotermeer en Sloterdijk ruimtelijk beter met elkaar te verbinden door o.a. de Haarlemmerweg af te waarderen tussen de A10 en de Seineweg. De Fockstraat doortrekken naar de Radarweg ligt dan wel erg voor de hand. Ik neem aan dat de Fockstraat dan ook wel op de schop gaat, dus dan kan er gelijktijdig wel een hoogwaardige halte met rode accenten gerealiseerd worden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Maar weilen is dan weer wel wijlen. ;)de_clercq schreef:Richting stad-uit kan de halte Burg. Fockstraat (7/14/21) op De Vlugtlaan (zonder H!) gebruikt worden. Richting Sloterdijk wellicht de halte van weilen lijn 64? Ligt die halte er nog?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Die haltepaal. Lijn 64 heeft niet zo lang over de Burg. Fockstraat gereden. Die reed tot 2010 over de Burg. Eliasstraat heen. En had een halte op de hoek met de Vening Meniszlaan. De Abri daar is niet lang daarna verwijderd.
- Spoiler: show
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Lijn 369 slaat best veel haltes over. Misschien zelfs iets te veel voor een stadsbus.Thom69 schreef:Voor iedereen die zich het concept beter voor kan stellen bij een kaart dan bij een tabel, een kleine creatie:
(Lijn 69 is de huidige lijn, lijn 369 (want R-net) de nieuwe R-netlijn. De stippellijn vanaf Sloterdijk toont de eerst-gerealiseerde route, de doorgetrokken lijn toont de gewenste route. Lijn 369 stopt alleen bij de haltes aangegeven met een R en in het rood.)
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Van wat ik eerder uit deze discussie haal: als lijn (3)69 straks R-Net is geworden, is het dan ook officieel geen stadslijn meer. Lijn 61 neemt dan die functie op grote delen van de route over.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Hoe ik het zie:
Bus 61 is de Sprinter, lijn 69 de Intercity als het ware.
Neem aan dat GVB de exploitant blijft en dat het geen Connexxion wordt.
Bus 61 is de Sprinter, lijn 69 de Intercity als het ware.
Neem aan dat GVB de exploitant blijft en dat het geen Connexxion wordt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Is het dan ook de bedoeling dat lijn 61 de huidige route van lijn 69 gaat rijden?
Het noordelijke en westelijke deel van Geuzenveld wordt immers ook al bediend door lijn 21, terwijl het zuidoostelijke deel van Geuzenveld (de haltes op de De Savornin Lohmanstraat) dan hun busverbinding kwijtraken.
Met de nieuwe route van lijn (3)69 komt wel de oude route van lijn 268 weer terug.
Het noordelijke en westelijke deel van Geuzenveld wordt immers ook al bediend door lijn 21, terwijl het zuidoostelijke deel van Geuzenveld (de haltes op de De Savornin Lohmanstraat) dan hun busverbinding kwijtraken.
Met de nieuwe route van lijn (3)69 komt wel de oude route van lijn 268 weer terug.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik hoop zo erg dat GVB niet meegaat in die R-net omnummerings onzin. Worden de metrolijnen straks ook respectievelijk de M350, M351, M352, M353 en M354?
Dat zou echt een giller zijn. :')
Dat zou echt een giller zijn. :')
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten