Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Plutona »

sirvinniei schreef:http://www.gelderlander.nl/regio/maasla ... -1.5471522
Vanaf volgende week maandag rijdt er geen buurtbus meer tussen Grave en Boxmeer. Buurtbusvereniging GasselBeers heeft het aan de stok met openbaarvervoerbedrijf Arriva en gooit de handdoek in de ring.
Oei... Lege bus vanaf december? En de inwoners van Beers en Gassel dan? Die zullen hier niet blij mee zijn.
Maar inderdaad, in de wijzigingen van Oost-Brabant wordt met geen woord gerept over Buurtbus 238.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Daniel »

Michael schreef:
gliderfighter schreef:Vind het maar niks. Zit geen regelmaat in de pagina's, wat er dus voor zorgt dat de haltes soms lang niet tevoorschijn komen.
Ik ben echt een fan van de Qbuzz reisinfo, veel duidelijker.
De haltes komen wel vrij vaak voorbij hoor. Ook de overstapinformatie komt vaak voorbij.
Maar Arriva blinkt (net als Connexxion trouwens) nou niet echt uit in het tonen van zinvolle overstappen. Dezelfde lijn in de tegenrichting wil er ook nog weleens tussen zitten.
Daar laat Qbuzz weer zien dat het wel kan, daar zie je in elk geval geen overstappen op een lijn die exact dezelfde route verder rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Inderdaad, de mix van bussen en treinen door elkaar is geen goede mix, gescheiden zou beter zijn. Tegen de tijd dat jeje trein hebt gevonden tussen de hele lap tekst, springt ie weer verder.

Als je bij een halte aankomt, springt meestal haltepagina weer terug, bij Arriva is dit niet zo. Ook staat er nergens onderin iets van "volgende halte:..", dat moet je echt van de haltepagina hebben.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Ik ken de nieuwe layout van Arriva nog niet goed genoeg, zit te weinig in een Arrivabus tegenwoordig. Ik ken alleen de oude en die vond ik een ramp.
"Een touringcar is geen bus"
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Heel kort gezegd is het een witte achtergrond met zwarte letters. Geen lijntjes ertussen, maar gewoon een nieuwe regel, alsof je een verhaal schrijft.

Bij de overstap informatie staan de bussen en treinen naar overal en nergens door elkaar heen, dus als je bijv in de 305 ri Ehv zit, dan staat daar ook de overstap van de 305 naar Oss. (Waar je dus vandaan komt)
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Soms is de overstap terug wel handig als je een (paar) halte(s) te ver bent ;). Je hebt soms van die slaapkoppen tussen zitten namelijk.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

fogeltje schreef:Ik ken de nieuwe layout van Arriva nog niet goed genoeg, zit te weinig in een Arrivabus tegenwoordig. Ik ken alleen de oude en die vond ik een ramp.
Ze zien er zo uit.
Afbeelding
Ik vind ze er netjes en overzichtelijk uit zien.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Daniel »

De Arriva 8905 (lijn 135) is vanmorgen op de A59 bij Vlijmen op een file ingereden. In de bus zes gewonden waarvan één ernstig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ArrivaBas »

Ik zag het op nu.nl. Ziet er niet goed uit.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

:shock:

En ook daarom zijn er dus geen staanplaatsen voor de gele lijn...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Ik vermoed dat de vrouw met beenletsel op de stoel achter de glazen plaat bij de voordeur zat, aangezien die plek erg gehavend is.
Desondanks ernstig, ik lees ook dat de chauffeur is gearresteerd.

linkj: http://www.omroepbrabant.nl/?news/24012 ... teerd.aspx
Stadsbus
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Stadsbus »

datm schreef:
fogeltje schreef:Ik ken de nieuwe layout van Arriva nog niet goed genoeg, zit te weinig in een Arrivabus tegenwoordig. Ik ken alleen de oude en die vond ik een ramp.
Ze zien er zo uit.
*plaatje*
Ik vind ze er netjes en overzichtelijk uit zien.
nu nog bij de bussen van ZH-N die zijn ook een ramp, die gaan als je net wegrijdt van het begin/startpunt (bijv. Denhaag Centraal) gaan ze zeggen Volgende halte Denhaag Centraal en dan nog zo 2 haltes
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Michael 1988 schreef:Soms is de overstap terug wel handig als je een (paar) halte(s) te ver bent ;). Je hebt soms van die slaapkoppen tussen zitten namelijk.
Of als er zoveel reclame voorbij is gekomen dat je de gelegenheid niet hebt gehad om je halte als 'volgende halte' op het scherm te aanschouwen :')
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

gliderfighter schreef:Desondanks ernstig, ik lees ook dat de chauffeur is gearresteerd.
Beetje overdreven van Omroep Brabant. De chauffeur is aangehouden en meegenomen naar het bureau voor verhoor, standaard procedure bij verkeersongevallen met letsel (artikel 6 Wegenverkeerswet).

Bij afritten van snelwegen die vollopen met verkeer, en daar is dit er een van, is de kans op ongevallen aanzienlijk omdat verkeer dat vanaf de snelweg komt flink in de remmen moet om in de rij in te voegen zonder het verkeer op de snelweg meteen in de nek te krijgen. Bovendien wil zo'n rij zelf ook nog eens plotseling stil komen te staan, juist omdat het uitvoegen zo rottig verloopt. Geen idee trouwens of dit een 'snelle' 135 was die ook van de A59 moest uitvoegen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ArrivaBas »

Zou de 8905 nu total loss zijn?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Beide moeten dezelfde afslag nemen, gezien er iemand is uit Vlijmen neem ik aan dit dat de stopbus is en niet de sneldienst.
ArrivaBas schreef:Zou de 8905 nu total loss zijn?
Het frame zal een opdonder hebben gekregen, de vloerplaat bij de ingang is verbogen. Ik zie wel veel glasvezel, dus wie weet is hij na een tijdje garage weer inzetbaar, tenzij de structuur aangetast is.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

De kans dat de bus hersteld wordt is vrij groot. Zolang het chassis niet krom is zal de bus gewoon hersteld worden.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

gliderfighter schreef:Heel kort gezegd is het een witte achtergrond met zwarte letters. Geen lijntjes ertussen, maar gewoon een nieuwe regel, alsof je een verhaal schrijft.

Bij de overstap informatie staan de bussen en treinen naar overal en nergens door elkaar heen, dus als je bijv in de 305 ri Ehv zit, dan staat daar ook de overstap van de 305 naar Oss. (Waar je dus vandaan komt)
Wat ook een technisch foutje is, is dat veel bussen, iig in West- Brabant, op overstaplocaties op het scherm met vertraging worden aangegeven, terwijl dit vaak helemaal niet het geval is.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

ArrivaBas schreef:Zou de 8905 nu total loss zijn?
Ze zijn al druk bezig aan de 8905 om hem snel weer in dienst te zetten :pos: *O*
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Iemand vertelde mij dat er/de camerabeelden van de bus zelf online stonden, lijkt mij sterk maar wellicht dat iemand dit weer.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Interessant artikel dat ik vandaag tegenkwam:
http://m.ovpro.nl/trein/2015/11/25/ns-z ... m=facebook. De NS gaat in de ochtendspits bussen inzetten die de trein tussen Rosmalen en Den Bosch moeten gaan versterken.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

gliderfighter schreef:Tussen Rs en Ht gaan in de ochtendspits ook NS bussen rijden ivm de drukte. Heel snel gekeken, zou iedere 15 minuten zijn.
Bussen rijden al sinds maandag.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SLToilet »

Leuk dat de NS nu extra bussen inzet vanaf Rosmalen maar het is natuurlijk gewoon een lapmiddel. De oorzaken zijn niet lastig te achterhalen:

* de treinen zijn kort en in Plan V gaan minder reizigers per strekkende meter (en helemaal per treinstel) dan in een SLT of dubbeldekker.
* de bezuinigingen op het busvervoer in het dorp van vorig jaar hebben mogelijk meer druk gelegd op de trein: in de Reeshof zie ik ook meer mensen met de trein reizen naar de stad omdat de bus in bepaalde delen van de wijk niet meer rijdt. De bus is vaak makkelijker omdat die hier in Tilburg overdag vaker rijdt en het dichter bij punt A en B (herkomst en bestemming) komt.

En als oplossing bestaat er natuurlijk 4x per uur maar dat past nu niet (en laten we eerlijk zijn, dan kun je die sprinter net zo goed helemaal tot Nijmegen 4x per uur maken maar dan zit je met de brug van Ravenstein) of je zet meer materieel in, wat ook problematisch zal zijn komend jaar.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

SLToilet schreef:Leuk dat de NS nu extra bussen inzet vanaf Rosmalen maar het is natuurlijk gewoon een lapmiddel. De oorzaken zijn niet lastig te achterhalen:

* de treinen zijn kort en in Plan V gaan minder reizigers per strekkende meter (en helemaal per treinstel) dan in een SLT of dubbeldekker.
* de bezuinigingen op het busvervoer in het dorp van vorig jaar hebben mogelijk meer druk gelegd op de trein: in de Reeshof zie ik ook meer mensen met de trein reizen naar de stad omdat de bus in bepaalde delen van de wijk niet meer rijdt. De bus is vaak makkelijker omdat die hier in Tilburg overdag vaker rijdt en het dichter bij punt A en B (herkomst en bestemming) komt.

En als oplossing bestaat er natuurlijk 4x per uur maar dat past nu niet (en laten we eerlijk zijn, dan kun je die sprinter net zo goed helemaal tot Nijmegen 4x per uur maken maar dan zit je met de brug van Ravenstein) of je zet meer materieel in, wat ook problematisch zal zijn komend jaar.
De kosten van een extra bus zullen veel lager zijn dan de kosten van een extra trein (ongeacht of die trein beschikbaar is). De kosten zijn immers ook de voornaamste reden geweest om de nachttreinen in Brabant te vervangen door bussen.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Ik heb begrepen dat er enkele bussen van de regio Drechtsteden, Alblasserwaard en Vijfheerenlanden binnenkort naar Brabant komen. Vanuit welke stallingen ze gaan rijden en hoeveel is mij niet bekend.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten