Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door OmniLezer »

En trouwens als de "nieuwe 89/109" naar Schiedam gaat lopen met Pernis als tussenstop, is het helemaal nutteloos. Want waarom zou je een sterkere, snelle en frequentere verbinding verlaten voor een bussie die sowieso niet tipt aan die metro.

-Als die bus sneller is dan die 51 minuten die je met de metro/bus 101/102 aflegt? Dan krijg je pas mensen in die bus.
-Tenzij die bus via de N57 gaat, moet die toch via Spijkenisse dus ik snap ook dat dit plan niet snel gaat lopen. Want je loopt te veel synchroom aan lijn 101/102/111 en de metro
-Zelfs al gaat de bus via de N57. Dan is de bus bijna letterlijk lijn 89. Alleen stopt hij dan niet in Rozenburg

Het beste is als je de bus dan via de A15/N57 laat lopen en nog eventueel een rondje in Hellevoetsluis.
Alleen kan deze bus een succes of een tenminste rendabele lijn worden als je de reistijd van de metro weet te overbruggen.

Maak er een snellijn van met ontheffing en je hebt je product.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door dylanwild94 »

Ik denk dat de kansen echt liggen in een verbinding met Rozenburg en Schiedam/Pernis. Want dan ben je wel echt sneller richting Bijvoorbeeld Den Haag vanuit Rozenburg.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door 010jongen »

dylanwild94 schreef:Ik denk dat de kansen echt liggen in een verbinding met Rozenburg en Schiedam/Pernis. Want dan ben je wel echt sneller richting Bijvoorbeeld Den Haag vanuit Rozenburg.
Of je maakt er gewoon twee lijnen van ;). Vanuit Rozenburg een lijn en vanuit Hellevoetsluis een lijn (via Heenvliet en voor Spijkenisse de A15 op). Vooral richting Den Haag zou zo'n spitslijn een stuk fijner zijn door het wegvallen van een extra overstap. Het liefst ook gewoon heel de dag door *O* .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Daniel »

dylanwild94 schreef:Ik denk dat de kansen echt liggen in een verbinding met Rozenburg en Schiedam/Pernis. Want dan ben je wel echt sneller richting Bijvoorbeeld Den Haag vanuit Rozenburg.
Zou dat zoveel schelen (tot Schiedam) met het alternatief? En met dat alternatief bedoel ik dan pontje over en vervolgens met de trein vanaf station Maassluis. Mits de pont tegenwoordig wat betrouwbaarder is dan toen ik 'm 7 jaar geleden als forens nog gebruikte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Andrei
Berichten: 115
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 13:28
Locatie: Arnhem/Cluj-Napoca

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Andrei »

Het plan voor de bus van Hellevoetsluis naar Schiedam komt van het CDA-Gemeenteraadslid Jelle Rijkeboer. Heeft er twee jaar terug ook campagne meegevoerd. Idee erachter is (ik heb meegeschreven aan het verkiezingsprogramma) dat er in de spits niet afdoende reismogelijkheden zijn. Het gros van de forenzen (dus zowel werkenden als studenten) moet via Schiedam reizen. Alle vestigingen van de Hogeschool Rotterdam liggen aan Metrolijn C, de EUR idem. Voor mensen die richting Den Haag/Amsterdam moeten is er met een directe busverbinding een betere aansluiting te realiseren op de Intercity's en Sprinters.
Het plan is natuurlijk nog maar in beginfase en moet natuurlijk nog worden uitgewerkt. Mocht de Metropoolregio met een ander idee komen dat beter aansluit op de wensen van de reiziger is dat natuurlijk ook goed.

Volgens mij is de lijn naar Schiedam goed te realiseren als R-Net. Zeker met het oog dat Stellendam ook een R-Net heeft richting Zuidplein. Hellevoetsluis heeft - gezien het groot aantal mensen dat met het OV reist - ook een R-Net nodig.

Ik ben zelf voorstander voor het anders aanpakken van de buslijnen hier. Het opheffen van de 101/102 in huidige stijl valt daaronder. Hellevoetsluis heeft namelijk geen regiofunctie maar is wel een stad van dusdanig formaat dat er anders gekeken zou moeten worden naar de indeling van de buslijnen. Zo denk ik dat het beter is om een transferium neer te zetten waar er elke tien minuten een bus richting Spijkenisse rijdt en voor de rest stadsbussen/busjes inzetten binnen Hellevoetsluis. Een transferium op het bedrijventerrein Kickersbloem is bijvoorbeeld een mogelijkheid. Op die manier kan je ervoor zorgen dat de directe verbinding Hellevoetsluis <-> Spijkenisse sneller kan verlopen.
Constantia et labore.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door OmniLezer »

Ik ga dan weer zeuren over die T100, maar met Normale bussen kan je hier niet veel mee omdat ze toch te traag gaan. Lijn 89 deed Rozenburg- Schiedam in een half uurtje als het meezat. Dus zal Hellevoetsluis- Schiedam wel 40min zijn als het meezit. En omdat je op mijn voorgestelde route grotendeels 100 mag, zou ik er ook gebruik van maken als het kan. Weinig haltes en een snelle tijd moet hier wel worden toegepast als je een succes wilt.

Maar als de bus weer direct naar Schiedam gaat, heb je weer een onmogelijke level van concurrentie, want die lijn 101/102 en lijn C staan sterk samen tegen R-net 309/389(89).

En het grappige is dat lijn 89 20 minuten sneller en toch is die opgeheven. En als je over zo'n route een half uur doet met een Citaro? Dan is het echt snel. Ik kan wel snappen dat dit ook weer een indicatie geeft van de toekomst van Lijn 89/109 of R-net 309/389.

Andrei vergeet ook niet dat lijn 436 al een sterke lijn was/waren voordat het R-net werd. Er zijn 3/4 lijnen die nu lijn 436 worden dus zo sterk is het ook weer niet. Zoals ik al zei, is het niet alleen lijn 136 die 8x in het uur is gaan rijden. Maar is dus gemixt met lijn 130 en 396(tot aan Dirksland)

En die R-net is sterk omdat er weinig alternatieven zitten tussen Middelharnis/Dirksland en Zuidplein.
De 436 doet dit in een uur als je de sneldienst neemt EN je hoeft niet steeds over te stappen.

Ik zelf zou ook liever niet van Oude Tonge naar Stellen dam gaan om vervolgens met de 104 naar Spijkenisse te gaan en dan Lijn D of C te nemen. Dat is drie keer meer werk. En vier zelfs als lijn 104 niet doorgaat naar Spijkenisse, want die heeft alleen een rit over vier. Ik denk alleen van 7.30 tot 9.30. Zo niet. Dan op de lijn 101/102/111.

Ik zit dan liever rustig in een bus met lekkere stoelen en luxe dan drie tot vier keer in en uit te moeten.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Stefan »

Die T100 bussen hebben op dit stuk ook weinig zin. Er is veel verkeersdrukte en de tijd die je er mee wint, is dusdanig weinig, dat het eigenlijk niet opweegt tegen de rest van de kosten die je verder gaat maken.

Maar dat is mijn mening.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Hendrik »

Volgens Omnilezer zijn T100-bussen de oplossing voor alle problemen. Nou ja, bijna alle problemen dan... :lol: :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Suus »

Andrei schreef:Ik ben zelf voorstander voor het anders aanpakken van de buslijnen hier. Het opheffen van de 101/102 in huidige stijl valt daaronder. Hellevoetsluis heeft namelijk geen regiofunctie maar is wel een stad van dusdanig formaat dat er anders gekeken zou moeten worden naar de indeling van de buslijnen. Zo denk ik dat het beter is om een transferium neer te zetten waar er elke tien minuten een bus richting Spijkenisse rijdt en voor de rest stadsbussen/busjes inzetten binnen Hellevoetsluis. Een transferium op het bedrijventerrein Kickersbloem is bijvoorbeeld een mogelijkheid. Op die manier kan je ervoor zorgen dat de directe verbinding Hellevoetsluis <-> Spijkenisse sneller kan verlopen.
Een stadsdienst in kleinere steden in Nederland werkt niet Plaatsen met een vergelijkbaar aantal inwoners in Nederland zijn hun stadsdienst al verloren of hebben er eentje met een zeer kwijnend bestaat, overeind gehouden door minder mobiele ouderen. Overstappen van bus naar bus zal ook veel reizigers wegjagen. De reizigers kiezen voor een bus als aanvoermiddel richting een hoger gewaardeerde modaliteit als metro of trein en niet voor een andere bus, zeker niet als die overstap gemaakt moet worden in het zicht van de kust (je bent al in Hellevoetsluis, waarom zou ik in Hellevoetsluis dan nog een keer moeten overstappen?).

Kortom, een Purmerends model zoals dat in Hellevoetsluis als grotendeels bestaat, waarbij vanuit elke wijk een frequente, snelle en betrouwbare (dus file-vrije) verbinding naar een groot overstappunt wordt aangeboden (in dit geval is dat punt Spijkenisse Metro Centrum), zal de meeste reizigers leveren. Dat daarmee de onderlinge verbindingen in Hellevoetsluis ondergewaardeerd worden is daarvan een nadeel, maar niet onoverkomelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door OmniLezer »

Hendrik schreef:Volgens Omnilezer zijn T100-bussen de oplossing voor alle problemen. Nou ja, bijna alle problemen dan... :lol: :P
Nee
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door dylanwild94 »

Ik pleit ervoor dat de lijnen 101/102 Allebei ook buiten de spits door gaan naar Spijkenisse en in Hellevoetsluis een ringlijn vormen. Zoals de lijnen 98/97 in Krimpen aan den IJssel doen. En lijn 111 als spitsversterker houden met geleed materieel.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door OmniLezer »

dylanwild94 schreef:Ik pleit ervoor dat de lijnen 101/102 Allebei ook buiten de spits door gaan naar Spijkenisse en in Hellevoetsluis een ringlijn vormen. Zoals de lijnen 98/97 in Krimpen aan den IJssel doen. En lijn 111 als spitsversterker houden met geleed materieel.
zou ik ook gewoon doen, want dat is simpeler voor de reiziger
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Robin2239
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 22:19

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Robin2239 »

dylanwild94 schreef:Ik pleit ervoor dat de lijnen 101/102 Allebei ook buiten de spits door gaan naar Spijkenisse en in Hellevoetsluis een ringlijn vormen. Zoals de lijnen 98/97 in Krimpen aan den IJssel doen. En lijn 111 als spitsversterker houden met geleed materieel.
Als je de bezettingsgraad buiten de spits bekijkt en de mooie aansluiting 101/102 op de kickersbloem, heeft dit geen extra toegevoegde waarde. Een doortrekking van Lijn 102 buiten de spits naar metro centrum is alleen onnodig meer kosten maken.

Het "in ere herstellen" van de oude lijnen 88 (of 385) / 89 zou een mooie optie zijn in de spitsuren.
Wacht veranderingen niet af, veroorzaak ze zelf.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door dylanwild94 »

Hoezo je gaat met beide lijnen elk half uur rijden waardoor je de kwartier dienst tussen Spijkenisse en Hellevoetsluis blijft behouden. echter gaat de bus op de hele en halve uren rechtsom door Hellevoetsluis en de bus op de kwartieren linksom. :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Waardoor alle haltes nabij de splitsing van de lijnen worden gedegradeerd van een kwartierdienst naar een halfuurdienst en alleen het 'middelpunt' een echte kwartierdienst overhoudt? Uiterst klantvriendelijk, inderdaad.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Meltrain »

Dan gaat binnen Hellevoetsluis wel de frequentie omlaag van 4x/uur naar 2x/uur per richting.
Edit: wat Pim dus zegt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Het kan trouwens wel voor hetzelfde geld hoor, maar dan moet je het zo organiseren dat een Hellevoetsluis binnenrijdende bus ( A ) eenmaal voor de tweede maal aangekomen bij de Kickersbloem aansluiting geeft op bus B die even daarvoor juist de overstappers van bus A over heeft genomen, waarna bus A dezelfde route weer terugrijdt. Dan heb je alles dus twee keer per uur met en twee keer per uur zonder overstap.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Meltrain »

Dus dan krijg je:
Lijn 101: Spijkenisse - Hellevoetsluis Kickersbloem - De Kooistee - A.I. laan - Den Bonsen Hoek - Kickersbloem
Lijn 102: Spijkenisse - Hellevoetsluis Kickersbloem - Den Bonsen Hoek - A.I. laan - De Kooistee - Kickersbloem

waarbij beide lijnen 2/uur rijden en er op elk traject een kwartierdienst ontstaat?

Dat is ook een oplossing, maar ik denk dat Connexxion omwille van de overzichtelijkheid voor de huidige situatie heeft gekozen. Daarnaast kent de omgeving van De Kooistee ook meer reizigers, het is niet voor niks dat lijn 111 ook via die route rijdt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door dylanwild94 »

Heeft de kooistee ook buiten de spits meer reizigers?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Meltrain »

Dat weet ik eerlijk gezegd niet, maar ik denk dat Connexxion niet voor niks de huidige route rijdt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door dylanwild94 »

En vrijwel alle ritten van 101 aan de 102 koppeld tussen de A.i. laan en Kickersbloem.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Meltrain »

Connexxion heeft dit jaar eindelijk weer eens een lijnennetkaart voor Voorne-Putten en Rozenburg gemaakt en deze ook op hun site gezet: http://www.connexxion.nl/data/upload/li ... 5-16_1.pdf . :pos:
Omdat op de kaart van de RET alle lijnen van de (voormalige) Stadsregio Rotterdam staan, was het de afgelopen jaren niet zo zeer het probleem dat Connexxion geen aparte kaart had, maar meer dat dat ze geen enkele kaart van dat gebied op hun site hadden staan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Robin2239
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 22:19

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Robin2239 »

dylanwild94 schreef:Hoezo je gaat met beide lijnen elk half uur rijden waardoor je de kwartier dienst tussen Spijkenisse en Hellevoetsluis blijft behouden. echter gaat de bus op de hele en halve uren rechtsom door Hellevoetsluis en de bus op de kwartieren linksom. :wink:
Waardoor je een half uurs dienst gaat creëren per lijn. Wat is je voordeel? Momenteel is er ieder kwartier, in beide richtingen, een verbinding met spijkenisse. In jou geval zou dat ieder half uur per richting zijn.
Wacht veranderingen niet af, veroorzaak ze zelf.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door dylanwild94 »

Enkel binnen Hellevoetsluis heb je per richting een halfuurs dienst. Maar buiten Hellevoetsuis heb je gewoon een kwartier dienst per richting.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Ja, maar wie hebben daar dan precies wat aan?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], steveng en 92 gasten