Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Dan moet je sneller lopen. De metro is een snel vervoersmiddel, maar als ze op iedereen moeten wachten kom je alsnog met twintig minuten vertraging in Nesselande.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Gelukkig gaat het in 9 van de 10 gevallen wel goed hoor. Maar er zijn uitzonderingen zoals die van gisteren.
En in de avondspits moet ik meestal in de metro vragen of ik mag zitten. En dit gaat gelukkig een stuk beter dan een aantal jaren geleden (hierbij doel ik op de (positieve) reacties die ik krijg).
En in de avondspits moet ik meestal in de metro vragen of ik mag zitten. En dit gaat gelukkig een stuk beter dan een aantal jaren geleden (hierbij doel ik op de (positieve) reacties die ik krijg).
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Er wordt toch nog altijd eerst een drietoon ten gehore gebracht alvorens de deuren daadwerkelijk sluiten? Op dat moment ben je toch wel in staat om op z'n minst de deur te blokkeren?KM46 schreef:Nee zo moeilijk is het niet. Maar bij (zeer) grote drukte wordt er vaak niet op de laatste twee of drie instappers gewacht. En dan spreek ik nog niet over instappers die voordringen :? (wat gelukkig niet zo vaak voorkomt).
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
In theorie klop het JWM. Volgens een officiële lezing van de RET zelf moet er tussen de drietoon en het sluiten van de deuren vijf seconden zitten. Maar in de praktijk zijn dit er 0 seconden. En probeer dan de deur maar eens te blokkeren.JWM schreef:Er wordt toch nog altijd eerst een drietoon ten gehore gebracht alvorens de deuren daadwerkelijk sluiten? Op dat moment ben je toch wel in staat om op z'n minst de deur te blokkeren?KM46 schreef:Nee zo moeilijk is het niet. Maar bij (zeer) grote drukte wordt er vaak niet op de laatste twee of drie instappers gewacht. En dan spreek ik nog niet over instappers die voordringen :? (wat gelukkig niet zo vaak voorkomt).
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ligt het aan mijn of gaat de wereld wel erg snel in jou ogen. Er zitten hooguit 3 seconde tussen de sluittoon en het daadwerkelijk dicht zijn van de deuren.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Vergis je niet maar ik heb er soms echt geen tijd tussen de drietoon het sluiten van de deuren gezien. En dat is dus 0 seconden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Nou, gewoon werken aan je reactiesnelheid en het probleem is opgelost
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Dat doe ik al . Maar ik ben helaas niet de enige passagier die in de spits met de metro mee wil.
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Dat zou dus betekenen dat de deuren al dicht zijn vóór de sluittoon.KM46 schreef:Vergis je niet maar ik heb er soms echt geen tijd tussen de drietoon het sluiten van de deuren gezien. En dat is dus 0 seconden.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Dat gebeurd weleens ja. En de laatste tijd vaak.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Bij de (R)SG3-rijtuigen beginnen de deuren al te sluiten tijdens (dus niet pas na afloop van) het drietonige signaal. Misschien bedoel je dat? Maar dan nog heb ik nog niet meegemaakt dat bestuurders je onvoldoende tijd geven voor instappen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Dit bedoel ik ja.
En volgens de officiële lezing van de RET moet er tussen de sluittoon en het begin van het sluiten van de deuren vijf seconden zitten. Maar ja dat gebeurd helaas niet.
En volgens de officiële lezing van de RET moet er tussen de sluittoon en het begin van het sluiten van de deuren vijf seconden zitten. Maar ja dat gebeurd helaas niet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Hoe kom je aan die 'officiële lezing'? Nooit gehoord of gezien namelijk.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Voor zover ik me kan herinneren beginnen de deuren te sluiten bij de derde toon van het signaal (hoog-laag-hoog, bij de tweede hoog), in elk geval bij de nieuwe metro's. Ik merk dat soms het signaal niet overeenkomt met het sluiten van de deuren, maar dat is eigenlijk altijd als er het een en ander misgaat bij de haltering (bijvoorbeeld een deurstoring of een reiziger tussen de deuren). Dat de deuren bij een haltering sluiten voordat het sluitsignaal begonnen is, heb ik nooit zien gebeuren.
En, als het echt wel eens gebeurt dat je recht voor een deur staat te wachten en dat terwijl er reizigers instappen de deuren sluiten (met of zonder sluittoon), dan zou ik dat toch echt even aangeven bij de RET en/of de metropoolregio.
En, als het echt wel eens gebeurt dat je recht voor een deur staat te wachten en dat terwijl er reizigers instappen de deuren sluiten (met of zonder sluittoon), dan zou ik dat toch echt even aangeven bij de RET en/of de metropoolregio.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Met de 'officiële lezing' bedoel ik het antwoordt van de RET klantenservice over deze kwestie. Vlak nadat de nieuwe (R)SG3 stellen in dienst kwamen heb ik al eens tussen de deuren gezeten en heb hier toen een aantal vragen over gesteld.Hendrik schreef:Hoe kom je aan die 'officiële lezing'? Nooit gehoord of gezien namelijk.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Dat ben ik binnenkort wel van plan ja.Thom69 schreef:En, als het echt wel eens gebeurt dat je recht voor een deur staat te wachten en dat terwijl er reizigers instappen de deuren sluiten (met of zonder sluittoon), dan zou ik dat toch echt even aangeven bij de RET en/of de metropoolregio.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Dat gebeurt bij de SG3'tjes niet meer. Die sluit gewoon uit zichzelf en na 30 seconden hoor je een sluitsignaal. En dan vergrendelen ze ook nog.JWM schreef:Er wordt toch nog altijd eerst een drietoon ten gehore gebracht alvorens de deuren daadwerkelijk sluiten? Op dat moment ben je toch wel in staat om op z'n minst de deur te blokkeren?KM46 schreef:Nee zo moeilijk is het niet. Maar bij (zeer) grote drukte wordt er vaak niet op de laatste twee of drie instappers gewacht. En dan spreek ik nog niet over instappers die voordringen :? (wat gelukkig niet zo vaak voorkomt).
Dat kreeg ik bij Schenkel en Capelsebrug. Bij KralingseZoom heb ik dit ook vaak.
Bij Schenkel stond ik in de metro en toen blokkeerde de deur en vertrokken we pas na 2 minuten ofzo.
Ik weet niet of ik een lichte vorm van claustrofobie heb, maar ik ergerde me wel erg aan.
Vooral als je weet dat je aansluitingen tegelijk eens per half uur vertrekken.
Deel je ervaringen als ik niet de enige ben.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Mijn moeder heeft hypervetilatie. Hoe moet ik dit gaan uitleggen aan haar?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Gelukkig gebeurt dit alleen in een nare droom...OmniLezer schreef: Dat gebeurt bij de SG3'tjes niet meer. Die sluit gewoon uit zichzelf en na 30 seconden hoor je een sluitsignaal. En dan vergrendelen ze ook nog.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Dat vergrendelen gebeurt altijd: je wilt immers niet dat halverwege de rit ineens de deuren opengaan. (A)OmniLezer schreef: En dan vergrendelen ze ook nog.
Dat kreeg ik bij Schenkel en Capelsebrug. Bij KralingseZoom heb ik dit ook vaak.
Dat heeft weinig met claustrofobie te maken, maar ik erger me er ook wel aan als een voertuig niet meteen vertrekt en "nutteloos" stilstaat.OmniLezer schreef:Bij Schenkel stond ik in de metro en toen blokkeerde de deur en vertrokken we pas na 2 minuten ofzo.
Ik weet niet of ik een lichte vorm van claustrofobie heb, maar ik ergerde me wel erg aan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Bij alle metro's (behalve Type T maar dat is niet meer in dienst.) sluiten de deuren automatisch na een tijdje (voorheen was dat altijd 30 seconden, nu nog steeds als ik de berichten lees) maar dan kan je ze nog wel openen.OmniLezer schreef:Dat gebeurt bij de SG3'tjes niet meer. Die sluit gewoon uit zichzelf en na 30 seconden hoor je een sluitsignaal. En dan vergrendelen ze ook nog.JWM schreef:Er wordt toch nog altijd eerst een drietoon ten gehore gebracht alvorens de deuren daadwerkelijk sluiten? Op dat moment ben je toch wel in staat om op z'n minst de deur te blokkeren?KM46 schreef:Nee zo moeilijk is het niet. Maar bij (zeer) grote drukte wordt er vaak niet op de laatste twee of drie instappers gewacht. En dan spreek ik nog niet over instappers die voordringen :? (wat gelukkig niet zo vaak voorkomt).
Dat kreeg ik bij Schenkel en Capelsebrug. Bij KralingseZoom heb ik dit ook vaak.
Bij Schenkel stond ik in de metro en toen blokkeerde de deur en vertrokken we pas na 2 minuten ofzo.
Ik weet niet of ik een lichte vorm van claustrofobie heb, maar ik ergerde me wel erg aan.
Vooral als je weet dat je aansluitingen tegelijk eens per half uur vertrekken.
Deel je ervaringen als ik niet de enige ben.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Volgens mij kan de bestuurder bepalen of ze na enige tijd automatisch sluiten. Maar inderdaad: dan kun je ze gewoon nog openen. Net zoals bij bijv. SLT.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Klopt. Als de bestuurder de deuren zo vrijgeeft dat passagiers zelf de deur moeten openen sluiten de deuren automatisch. Als de bestuurder de deuren allemaal tegelijk open laat gaan (wat op Rotterdam Centraal gebeurd bij lijn D) blijven ze open staan en sluiten ze niet automatisch.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Om een lange quote kort te maken; we stonden toen ook nog een minuut of twee stil op het station. Daar ergerde me ik dus aan. En dan kunnen de deuren niet openen omdat ze vergrendeld zijn zonder sluitsignaal.Dat heeft weinig met claustrofobie te maken, maar ik erger me er ook wel aan als een voertuig niet meteen vertrekt en "nutteloos" stilstaat.
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 01 dec 2015, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote hersteld
Reden: Quote hersteld
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
JWM schreef:Nou, gewoon werken aan je reactiesnelheid en het probleem is opgelost
Welk reactievermogen. Die deuren gaan gewoon halverwege dat signaal dicht. Ik zit elke dag in zo'n SG3 en daar heb je dat iets te vaak. Dus die 0 seconden klopt.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 137 gasten