Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Problemen zien waar ze er niet zijn.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Meltrain schreef:Is het dan ook de bedoeling dat lijn 61 de huidige route van lijn 69 gaat rijden?
Het noordelijke en westelijke deel van Geuzenveld wordt immers ook al bediend door lijn 21, terwijl het zuidoostelijke deel van Geuzenveld (de haltes op de De Savornin Lohmanstraat) dan hun busverbinding kwijtraken.
Met bus 21 komen de mensen in Geuzenveld niet op Sloterdijk en niet naar Osdorp. Bovendien ligt elke verslechtering van het busvervoer daar nu erg gevoelig na het schrappen van een paar haltes van bus 21.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

Maar nu raakt een ander deel van Geuzenveld zijn busverbinding helemaal kwijt. :? De vraag is natuurlijk wat erger is.
In mijn "plan" kan bij de halte Jan Zwanenburghof overgestapt worden tussen lijn 21 en 61 (zoals nu ook al mogelijk is tussen 21 en 69) en op die manier blijft de verbinding met station Sloterdijk in stand.
Richting Osdorp kan bij de Troelstralaan overgestapt worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Die paar mensen op de Savorin Lohmanstraat kunnen ook een paar meter lopen naar tram 13 en daarmee overstappen op een bus naar Sloterdijk of Osdorp. De gemeente heeft de gevolgen in een aparte tabel gezet: https://www.amsterdam.nl/publish/pages/ ... ijn_69.pdf Alleen de reizigers die opstappen bij Confuciussplein en Colijnstraat hebben echt nadeel maar ik vind het te overzien.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

GVB zegt er niks over op de website maar alle nachtbussen gaan in de nacht van donderdag op vrijdag 1x/u rijden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Volgens mij reden de meeste dat al, behalve de 355 en 357.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Klopt, de rest is al een paar jaar terug aangepast. Het gaat nu alleen nog om de 354, 355 en 357 die van 2x/u naar 1x/u gaan.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Vinny »

Na al dat nieuws over de westtangenten. Weet iemand of ze nog een OV verbinding tussen IJburg en Amsterdam-Bijlmer gaan bouwen die meer voorstelt dan een stadsbus over bestaande wegen?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Ja, die is zelfs al deels gerealiseerd. Zo loopt er in de middenberm van de Diemerpolderweg en daarop aansluitend de Fortdiemerdamweg al een vrije busbaan, en ook de Provincialeweg en de Muiderstraatweg zijn al van busbanen voorzien.

De vrije busbanen op de Dolingadreef, Daalwijkdreef en Elsrijkdreef zijn op dit moment in planning, maar daarvan kan door een convenant de bouw sowieso pas beginnen als de verbouwing van de A9 is afgerond. De halte Bijlmerplein is inmiddels al aangepast, de halte Frissenstein is ook al opgeheven voor de nieuwe busbaan.
Laatst gewijzigd door Suus op do 26 nov 2015, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Vinny »

Dat hebben ze dan mooi in de luwte kunnen houden. Toen ik 10 jaar geleden stage liep bij de stadsregio was het een "hot item" en het belangrijkste infrastructurele project op busgebied in de regio Amsterdam. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Het lijkt mij niet wenselijk om de 66 om te leggen via de Daalweekdreef. De middenberm van het oostelijke deel van de Bijlmerdreef is al verdacht breed net zoals op de Meer en Vaart waar ze dus nu een busbaan gaan inpassen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Dat de Bijlmerdreef zo'n brede middenberm had is omdat het vroeger een verhoogde dreef was met vier rijstroken en op diverse plekken ook nog vluchtstroken. Als je dat allemaal afgraaft hou je een enorm brede weg over.

Maar de HOV-as komt toch echt op de Daalwijkdreef: https://www.amsterdam.nl/publish/pages/ ... kdreef.pdf (PDF)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Maar daarmee is natuurlijk niet gezegd dat de 66 daar ook over komt te rijden. Je mist zo ook net een metrostation op de Gaasperplastak. Goed, veel geld voor een parallelle as hoeven we de komende jaren niet te verwachten al rijden er wel 18 stadsbussen in beide richtingen per uur.
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Natorious »

Nu de 45 wordt opgeheven bij ingang van de nieuwe dienstregeling, wordt de 66 écht een basislijn in de Bijlmer, als enige lijn tussen Bijlmer Arena en Ganzenhoef. Als je de 66 omlegt, moet er voor die verbinding weer een lijn komen en laten ze een HOV-lijn rijden op een stuk waar de het aantal in/uitstappers miniem is :')
Combino_2001
Berichten: 13
Lid geworden op: za 16 mei 2015, 00:35

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Combino_2001 »

Blijft de (laatste) oude Blokkendoos trams rijden ook na 12 december?

Of wordt de laatste 2 stellen (794 en 809) nog aangehouden in de dienst vanwege materieelterkort, aangezien dat de frequentie van lijn 7 wordt verhoogd in de spits bij het ingaan van de nieuwe dienstregeling?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Nu de 45 wordt opgeheven bij ingang van de nieuwe dienstregeling, wordt de 66 écht een basislijn in de Bijlmer,
Ik denk dat de 66 ook de doodsteek is geweest voor de 45. Sneller en frequenter tussen Ganzenhoef en Bijlmerplijn/station Bijlmer
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door VIRM »

Weet iemand wat nu de plannen zijn qua bushaltes op en rond Amsterdam Centraal?

Gisteravond had ik lijn 21 naar Centraal Station. Die eindigt dus op de totaal kansloze Prins Hendrikplantsoen. De buschauffeur nam het initiatief om aan de andere passagiers in de bus te vragen of iemand mij mee kon sleuren naar het station, wat echt fijn was. Want die hele verkeerssituatie is voor slechtzienden en blinden echt kansloos.
Beul van de blindegeleidelijn
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Als de Noord/Zuidlijn open is gaat alles naar achter.
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Natorious »

JWM schreef:Als de Noord/Zuidlijn open is gaat alles naar achter.
Ik dacht dat dat eerder zou gebeuren. Moet die fietsenstalling onder de Prins Hendrikkade niet af zijn bij de opening van de NZ-lijn? Of gaat dat allemaal op de schop ná de opening? Ik haal allerlei data door de war :$
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

De heraanleg van de Prins Hendrikkade gaat op zijn vroegst pas in 2017 van start, het bestemmingsplan is nog niet definitief, dat moet begin volgend jaar gaan gebeuren.

Wat betreft de Rode Loper, dat lijkt ook vertraging op te gaan lopen want de bruggen in de Vijzelstraat dreigen afgekeurd te worden: http://www.parool.nl/parool/nl/4024/AMS ... ggen.dhtml

Ik zou de borst alvast nat maken voor een langdurige omleiding van de 16 en 24 of wat daar in de toekomst moet gaan rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Ik zag op facebook een foto dat er vandaag een leuk museumtrammetje reed op lijn 5 omdat lijn 5 vandaag 25 jaar in Amstelveen rijdt! Als ik dat had geweten..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Vinny »

Als 10 jarig jongetje de inhuldiging van de Amstelveenlijn meegemaakt (5 en 51). Wat gaat de tijd toch hard... :oops:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Bee schreef:Wat betreft de Rode Loper, dat lijkt ook vertraging op te gaan lopen want de bruggen in de Vijzelstraat dreigen afgekeurd te worden: http://www.parool.nl/parool/nl/4024/AMS ... ggen.dhtml
Hoe is het mogelijk dat ze op de vooravond van de verbouwing die bruggen pas gaan controleren.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Amsterdam?
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Ene cluster fuck na de andere.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten