OVer je reiservaringen in november 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door webguy »

Wat een heerlijke dag vandaag... 2x mogen staan op Ed-Ut, er waren nogal wat storingen
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Justin »

En dat was dag nummer twee met het gevalletje knudde op de lijn Utrecht - 's-Hertogenbosch, met wederom gestrand raken op Geldermalsen... Uiteindelijk om 11:50 pas op kantoor i.p.v. 9:25. :neg:

Ik word het een beetje zat met die [serie=Intercity|2015|Nijmegen - Schiphol3100[/serie] / [serie=Intercity|2015|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol3500[/serie] die te pas en te onpas worden opgeheven/vertragen door een prut Schinkelbrug, aanrijdingen bij Ed en defecte treinen bij Zbm. Laat staan met opgeheven [serie=Stoptrein|2015|'s-Hertogenbosch - Utrecht Centraal16000[/serie] op Gdm - Ht, en allemaal communicatieberichten terwijl ik serieus NET wegrijdt van het station waar ik vertrek, waar ik al helemaal niks mee kan. :neg: :neg: -o-
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door isadora »

I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Justin »

Ik was uiteindelijk om 9:53+5 van Geldermalsen maar naar Tiel gegaan (niet uitgecheckt!!), en ik was daar met de buurtbus naar Zaltbommel gegaan. Duurde 40 minuten, maar ik zat er tenminste warmpjes bij. Uiteindelijk was ik om 11:07 op Zaltbommel aangekomen -- ik was dus 25 minuten langzamer dan dat ik op de volgende trein in Geldermalsen had gewacht (Volgens de AV zou de eerstvolgende trein van Geldermalsen naar Zaltbommel om 10:40+5 pas zijn). Had misschien zelfs een uur sneller kunnen zijn, door met bus 47 naar Waardenburg te gaan en dan op de buurtbus te stappen, maar kwam helaas te laat binnen om 9:44.

Anyway, te Zaltbommel had ik een gestrande reiziger achter de gesloten poortjes gevraagd of ze mijn pasje kon uitchecken, zodat mijn CI/CO ook goed geregistreerd stond (meer dan een uur vertraging had ik toch wel hoe je het wendt of keert). Een paar minuten later kwam er dan een bus met reizigers uit de richting 's-Hertogenbosch (met enkele collega's van mij). Veel had niet uitgemaakt; om 11:15 reden de eerste treinen weer door Zaltbommel heen namelijk.

Overigens wel erg apart dat er twee dagen achterelkaar op hetzelfde stuk spoor in de ochtendspits er een defecte trein staat :X
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door gliderfighter »

Vandaag inderdaad weer meegemaakt. Opmerkelijk is dat het wederom ICM was, tussen dezelfde wissels stond en op meters na op precies dezelfde plek. Hopelijk morgen niet weer.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Daniel »

Volgens bronnen op Somda zou de trein onder een spontaan spanningsloos geworden bovenleiding gestrand zijn door een uitgevallen schakelaar in het onderstation.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Justin »

Woeps, op dag 3 van deze week ging het ook niet zonder slag of stoot... 3162 deed er 25 minuten te lang over om van Ut naar Shl te gaan, door politieinzet. Ding zou sowieso niet verder gaan dan Asdz (voor de zoveelste keer)... Ben benieuwd wat me vandaag te wachten staat *O* :')
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Marc »

Nou NS, hartelijk bedankt! Vanuit Rotterdam nam ik trein 1947 naar Eindhoven. Deze trein vertrok iets te laat uit Rotterdam door een vertraagde sprinter. Richting Breda werd de vertraging steeds kleiner. In Breda vertrokken we weer iets later en bij Dorst moesten we in de ankers vanwege een snelheidsbeperking. Voor Tilburg stonden we stil omdat de [serie=Stoptrein|2015|Eindhoven - Tilburg Universiteit5200[/serie] naar Universiteit voorlangs mocht. Vertrek uit Tilburg werd met een kleine 10 minuten vertraging. De 847 naar Maastricht was in Eindhoven al vertrokken.

Dan maar verder met de 3547 naar Sittard, om daar over te stappen op de 6847 naar Maastricht. Geheel volgens plan werden de 3554 en de 3547 in Roermond afgehandeld op respectievelijk 3a en 3b. De 3547 vertrok iets te laat omdat gewacht moest worden op de IC naar Schiphol. Daar kwam ook nog eens een gestoorde overweg aan de Leropperweg bij. De overstap op trein 6847 kon ik nu ook wel vergeten... Tot grote vreugde had trein 849 ook nog een lichte vertraging...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Suus »

Vanavond voor de derde keer in mijn leven een stadsbus genomen in Amersfoort. Voor de derde keer in mijn leven was de bus behoorlijk vertraagd (+5) en reed de chauffeur als een bezopen maniak.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Hainje »

Bee schreef:Vanavond voor de derde keer in mijn leven een stadsbus genomen in Amersfoort. Voor de derde keer in mijn leven was de bus behoorlijk vertraagd (+5) en reed de chauffeur als een bezopen maniak.
Ik heb nog nooit een positief verhaal gehoord over de chauffeurs in Amersfoort. Terwijl die kennis waarvan ik die verhalen hoor heel vaak daar met de bus gaat en ook echt geen azijnpisser is.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Daniel »

Klinkt voor mij ook heel herkenbaar ja. 'tis niet voor niks dat ik bij voorkeur met de fiets ga als de bus niet persé hoeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Daelea »

Ugh, ik krijg wat van de ZHN-chauffeurs de laatste tijd... Wanneer er geen file op de A4 staat, zijn de bussen die uit Schiphol komen op lijn 365 (Schiphol-Leiden) standaard zo'n vier à vijf minuten te vroeg in Leiderdorp. Helaas stap ik halverwege het stadstracé van die lijn op, de laatste paar weken zijn de chauffeurs weer vergeten dat je bij haltehavens bij een tijdhalte netjes je vertrektijd kan afwachten... Voor de zoveelste keer mijn bus vijf minuten te vroeg zien wegrijden. -o-
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Hainje »

Daar heb ik dus Twitter voor :p
Gewoon een keertje doorgeven aan de klantenservice dat dit je opvalt. Zul je zien dat de chauffeurs daarna weer gewoon op tijd gaan rijden.

Edit: Heb ik ook een keer gedaan omdat 6 minuten te vroeg soms meer regel dan uitzondering was. Sindsdien rijdt alles weer op tijd (een enkele -2 daargelaten). Daarnaast geef je een signaal af richting Arriva dat ze eens extra moeten kijken in de Albatroslogs of er veel ritten structureel te vroeg zitten over een langere periode. Met een volgende dienstregeling kan dit dan aangepast worden.

Edit2: Ik zag dat er in de nieuwe dienstregeling van Tilburg ook ritten die regelmatig te vroeg zaten minder rijdtijd hebben gekregen.
Laatst gewijzigd door Hainje op vr 27 nov 2015, 15:13, 2 keer totaal gewijzigd.
🍉
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Stefan »

Klopt, vaak na dat soort klachten krijgen wij (lees: chauffeurs) dat ook te horen. Klagen heeft serieus wel zin en er wordt serieus wel iets mee gedaan.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Daelea »

Mjaaa, goed idee, maar jammer dat ik dit al structureel doe via de Prestatiemonitor en al veelvuldig via de klantenservice gemeld heb. Standaardreactie terug, en per 13 december krijgen de 183 en 365 op het stadstracé een minuut extra rijtijd in de spits. :X

Ik heb vorige zomer een chauffeuse van de 183 die met -7 aan kwam zetten ook gevraagd wat de reden was dat ze niet gewacht had, daarop kwam de reactie dat ze haar reizigers die vanuit Alphen kwamen dat niet aan wilde doen.

De bus die ik vanochtend uiteindelijk had (183) reed zeer rustig en toont ook dat het niet zomaar een beetje ruim is (haltes op volgorde):
- Rietschans v +2
- Sumatrastraat a/v +1
- Groenoord a/v -2
- Schipholweg a/v -4
- Centraal a -3
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Hainje »

Hoe neem je contact op met de klantenservice?
🍉
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Durashift »

Thom69 schreef: (..)
De bus die ik vanochtend uiteindelijk had (183) reed zeer rustig en toont ook dat het niet zomaar een beetje ruim is (haltes op volgorde):
- Rietschans v +2
- Sumatrastraat a/v +1
- Groenoord a/v -2
- Schipholweg a/v -4
- Centraal a -3
Dan zit het probleem toch niet in wel of geen file op de A4 maar juist in de stadsomgeving zelf? Ik zie hier dat de bus net vertraging de stad in komt rijden en dat er binnen de stad uit rijdt..
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Daelea »

Een flinke file op de A4 zorgt ervoor dat de bussen op de 365 nog wel eens vertragingen oplopen van om en nabij een kwartier (voor de ritten uit Schiphol, uiteindelijk gaat dit doorwerken op alle ritten). De rijtijd in de stad is vervolgens zo ruim dat deze bussen er aardig wat vertraging uit kunnen rijden en zo met een lichte plus op het station aankomen. Dit betekent echter dat wanneer er geen file staat, de afwezigheid van vertraging betekent dat de bussen te vroeg zijn. Lijn 183 rijdt niet over de A4, heeft geen last van files en is dan ook regelmatig 5-10 minuten te vroeg bij Centraal (en ook in de stad).
Hainje schreef:Hoe neem je contact op met de klantenservice?
Ofwel bellen met een gratis telefoonnummer (staat in elk geval op de haltevertrekstaten) ofwel een contactformulier op de website invullen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Z2N »

Hoe weet je dat de langeafstandsbus aan het groeien is?

Als je dit kan vinden op het stationsplein van Apn... (A)
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Ardan »

Die hijskraan staat er ook niet helemaal lekker bij lijkt het :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Suus »

Volgens mij rijdt Verhoef uit Bodegraven ook met die bussen. En toevallig rijdt Verhoef dit weekend ook de busdienst Alphen - Gouda.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Z2N »

Ik weet het, de bus werd gebruikt voor de treinvervangende busdienst van 16:43. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door dylanwild94 »

Ardan schreef:Die hijskraan staat er ook niet helemaal lekker bij lijkt het :P
Dit is normaal als de hijskraan niet hoeft werken die dag.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Hainje »

dylanwild94 schreef:Dit is normaal als de hijskraan niet hoeft werken die dag.
In Alphen a/d Rijn zou ik daar maar niet zo zeker van zijn. Afbeelding
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Z2N »

De afgelopen paar maanden is het ding op werkdagen toch echt prima aan het werk geweest hoor. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten