Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Is die nu al niet goed meer dan?
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Op de vorige pagina heb ik je op 10 september ook al antwoord gegeven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Sorry ... zat even niet goed op te letten
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Een machinist heeft tijd nodig om van de ene kant van de trein naar de andere kant van de trein te lopen en daarna de wettelijke remproeven uit te voeren. Als dat overhaast gedaan moet worden, speel je met de veiligheid. Norm is overigens 1 minuut lopen per bak (die heb je natuurlijk niet nodig, maar vervolgens moet de remproef ook nog genomen worden).Bee schreef:ProRail heeft daar geen normen voor, NS hanteert daarvoor eigen veiligheidsnormen (een machinist mag niet gehaast worden en daardoor struikelen over zijn schoenveter o.i.d.).
Er is tijdelijk de situatie geweest op Zwolle - Kampen dat er daarom met een machinist in zowel de vooroplopende cabine als in de achteroplopende cabine een machinist mee ging naar Kampen. De slagen Schothorst met de 11700 hebben dat nog steeds en ook de 6800 naar Randwyck (uit mijn hoofd) zijn voorzien van 2 machinisten vanwege de keertijd.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
In Gouda wordt nu altijd de machinist gewisseld vanwege de korte kering :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
De norm was toch altijd 3 minuten + 0,5 minuut per bak? 1 minuut per bak is ook wel een erg traag tempo, 1,5 km/uur gemiddeld...Mikos schreef:Norm is overigens 1 minuut lopen per bak (die heb je natuurlijk niet nodig, maar vervolgens moet de remproef ook nog genomen worden).
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Dat was het inderdaad, ja, tegenwoordig hoor ik ze alleen nog maar over 1 minuut per bak. Of dat dan officieel is...
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Uit de opmerking eerder in dit topic dat er voor de 4 minuten kering in Gouda van de [serie=Sprinter|2015|Gouda - Alphen a/d Rijn9500[/serie] een wisselmachinist nodig is leid ik af van niet. Dat zou dan immers prima kunnen met de (normale) 4 bakken SGM of de even lange 6 bakken SLT. Met 3 minuten plus een halve minuut per bak kom je op 5 minuten, en heb je dus een wisselmachinist nodig.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Op maandag 20 juni worden de plannen van station Boskoop Snijdelwijk bekend gemaakt op een inloopbijeenkomst. Op 1 juli begint de bouw van het station. Tijdens de bouw zal er meerdere keren geen treinverkeer mogelijk zijn. Het nieuwe station gaat half december open.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Dus bezwaar is niet mogelijk is mijn conclusie .
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Ik had eigenlijk 8 maart begrepen voor de inloopavond, maar misschien is mijn gemeente Alphen niet de gemeente Alphen van Boskoop... :')
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Het nieuwsartikel sprak ook nog over de gemeente Boskoop, maar het sleept al een tijdje aan natuurlijk...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Frequentieverhoging tussen Gouda en Alphen uitgesteld
8 maart 2016
Vanaf december gaan de treinen tussen Gouda en Alphen a/d Rijn nog niet ieder kwartier rijden. ProRail heeft meer tijd nodig om het spoor aan te passen. Daardoor blijft de frequentie voorlopig ongewijzigd. Mogelijk kan Abellio vanaf de zomer van 2017 alsnog de gewenste frequentieverhoging uitvoeren.
Abellio kan pas vaker gaan rijden als ProRail het spoor heeft aangepast. Ook het nieuwe station Boskoop Snijdelwijk kan door de inschattingsfout van ProRail nog niet in december geopend worden. Eind 2017 moet het nieuwe station Waddinxveen-Zuid worden geopend, maar ook dat zal naar verwachting niet lukken. Lees verder
8 maart 2016
Vanaf december gaan de treinen tussen Gouda en Alphen a/d Rijn nog niet ieder kwartier rijden. ProRail heeft meer tijd nodig om het spoor aan te passen. Daardoor blijft de frequentie voorlopig ongewijzigd. Mogelijk kan Abellio vanaf de zomer van 2017 alsnog de gewenste frequentieverhoging uitvoeren.
Abellio kan pas vaker gaan rijden als ProRail het spoor heeft aangepast. Ook het nieuwe station Boskoop Snijdelwijk kan door de inschattingsfout van ProRail nog niet in december geopend worden. Eind 2017 moet het nieuwe station Waddinxveen-Zuid worden geopend, maar ook dat zal naar verwachting niet lukken. Lees verder
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Gaat lekker daar bij prorail...
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Het valt vooral op dat het gevoel voor urgentie lijkt te ontbreken... Wat kan er wel? Hoe kunnen we dat mogelijk maken?
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Hoe is dit in godsnaam mogelijk? Deze gewenste frequentieverhoging was al jaren bekend. Kan het zijn dat de provincie en/of gemeentes te laat met geld over de brug kwamen. Of hebben ze bij Prorail gewoon zitten slapen..
Overigens toonde Prorail zich al eerder laks bij de frequentieverhoging Meppel-Leeuwarden. Ook die moet (waarschijnlijk) worden uitgesteld omdat de infra daar niet op berekend is. En ook de frequentieverhoging Eindhoven-Amsterdam moet (minstens) een jaar worden uitgesteld. Ik mag toch hopen dat dit niet de nieuwe trend wordt.
Overigens toonde Prorail zich al eerder laks bij de frequentieverhoging Meppel-Leeuwarden. Ook die moet (waarschijnlijk) worden uitgesteld omdat de infra daar niet op berekend is. En ook de frequentieverhoging Eindhoven-Amsterdam moet (minstens) een jaar worden uitgesteld. Ik mag toch hopen dat dit niet de nieuwe trend wordt.
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
- Locatie: Vleuten
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Deze lijn wordt toch gereden in rnet stijl?
Ik zag net een nieuwe Flirt in Abellio huisstijl getrokken worden tussen Utrecht Zuilen en Maarssen richting Amsterdam (met logo's en alles).
Moet die nog omgespoten worden of is er nog ergens in Nederland een traject waar Abellio gaat rijden?
Ik zag net een nieuwe Flirt in Abellio huisstijl getrokken worden tussen Utrecht Zuilen en Maarssen richting Amsterdam (met logo's en alles).
Moet die nog omgespoten worden of is er nog ergens in Nederland een traject waar Abellio gaat rijden?
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Die huisstijl-Flirts zijn voor Arnhem-Emmerich-Düsseldorf.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Nieuw station voor Waddinxveen: Waddinxveen Triangel
11 oktober 2016
Vanaf voorjaar 2018 krijgt Waddinxveen er een nieuw station bij: Waddinxveen Triangel. ProRail ondertekende een overeenkomst met aannemer Gebr. De Koning uit Papendrecht, die het station gaat bouwen. De aannemer gaat nu aan de slag met het definitieve ontwerp van het station en een gedetailleerde uitvoeringsplanning.
Het nieuwe station aan de spoorlijn Alphen aan den Rijn - Gouda ligt ongeveer 1,5 km ten zuiden van het bestaande station Waddinxveen. Het perron komt aan de kant van de nieuwe woonwijk Triangel te liggen. Een nieuwe fiets- en voetgangerstunnel onder het spoor verbindt de wijk met het industrieterrein Coenecoop aan de andere kant van het spoor.
Bron: Provincie Zuid-Holland
11 oktober 2016
Vanaf voorjaar 2018 krijgt Waddinxveen er een nieuw station bij: Waddinxveen Triangel. ProRail ondertekende een overeenkomst met aannemer Gebr. De Koning uit Papendrecht, die het station gaat bouwen. De aannemer gaat nu aan de slag met het definitieve ontwerp van het station en een gedetailleerde uitvoeringsplanning.
Het nieuwe station aan de spoorlijn Alphen aan den Rijn - Gouda ligt ongeveer 1,5 km ten zuiden van het bestaande station Waddinxveen. Het perron komt aan de kant van de nieuwe woonwijk Triangel te liggen. Een nieuwe fiets- en voetgangerstunnel onder het spoor verbindt de wijk met het industrieterrein Coenecoop aan de andere kant van het spoor.
Bron: Provincie Zuid-Holland
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Die naam... :X
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Persoonlijk had ik ook liever Waddinxveen Coenecoop gehad, maar Triangel moest en zou het worden. De naam Triangel heeft de wijk trouwens alleen maar vanwege zijn ligging tussen het spoor, de Provinciale weg N453 en de rijksweg A12...
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Want Waddinxveen-Zuid was te logisch? Saai, maar duidelijk.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Ach, Boskoop krijgt ook al een station Snijdelwijk. En eerlijk gezegd krijgt deze lijn zodanig veel haltes erbij dat het bijna een sneltram wordt (Boskoop verliest er zelfs zijn busverbinding door), dat het noemen van haltes naar wijken ook al wat logischer is... (A)
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Is er nog zicht op het doortrekken naar Leiden van deze dienst?
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Nee. Uiteindelijk is het de bedoeling dat er tussen Leiden, Woerden en Utrecht vier treinen per uur gaan rijden, twee IC's en twee Sprinters (met extra halte op de nieuw aan te leggen stations Zoeterwoude Meerburg en Hazerswoude Rijndijk). De sprinters uit Gouda passen er dan simpelweg niet meer tussen, dus anders gezegd, over bijna twee maanden rijdt de laatste rechtstreekse trein van Leiden naar Gouda.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 174 gasten