Mag ik even kwijt #185

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Daantje »

Morgen mijn Sinterklaaspakketje op de post doen wat naar Wenen moet. Hopelijk is het er dan voor 5 december :D
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Michael »

Daniel schreef:Gaat lekker vandaag met de bussen in Nederland en België... Naast de Arriva-bus die de forse aanrijding op de A59 had vloog een bus op Qlink 3 in brand en werd bij onze zuiderburen een gelede Citea dwars doormidden gereden door een trein.
Je vergeet er 1. Er is vanochtend op de A2 ook een bus achterop een file gereden. Dat was een Wright van Arriva DAV
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Aking »

Dat ze het bagagedepot op gara de Nord hebben gesloten...

Sta je dan met je bagage en een appartement waar je pas om 14u in kan :X
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Jef400 »

Sinds wanneer worden Fotoquizzen al na 1 (!) dag gekaapt?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Milco »

Als je dit al kapen noemt... :')

De vorige foto was meer bedoeld als ov-quiz i.p.v. fotoquiz en stond dus feitelijk in het verkeerde topic. Ook de vraagstelling was net echt specifiek. Dan vind ik dit niet echt kaping, maar gewoon iemand die een nieuwe foto plaatst om het spel op gang te houden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Daniel »

Tja, zo kan je het materieeltekort ook oplossen: NS experimenteert met kortere reizigers :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Accelerat
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 22:01
Locatie: Alberta, Canada

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Accelerat »

Voor de liefhebbers van goedkope vliegtickets: Ryanair heeft een heleboel €2-tickets online gezet zojuist in het kader van Black Friday.
Να πάμε, върви, живей!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Jef400 »

Milco schreef:Als je dit al kapen noemt... :')

De vorige foto was meer bedoeld als ov-quiz i.p.v. fotoquiz en stond dus feitelijk in het verkeerde topic. Ook de vraagstelling was net echt specifiek. Dan vind ik dit niet echt kaping, maar gewoon iemand die een nieuwe foto plaatst om het spel op gang te houden.
Dan heb ik het verkeerd gezien.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Hainje »

Zag daarstraks op station Tilburg dat de nieuwe passage (stationshal en entree) per 4 december aanstaande open gaat.

http://www.spoorzone013.nl/reizen/nieuw ... -december/
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door ODRAIL »

Zo ... ik ben ook weer online nadat er gisteren een storing bij mijn internetprovider was geweest.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Suus »

Voor 30 december een dagje Brussel geboekt. Heen en terug fijn met Thalys, scheelt toch drie uur aan reistijd in totaal.

Er is blijkbaar een speciaal tarief bij Thalys voor mensen die als begeleider van een mindervalide meereizen, zolang je bij het boeken maar het nummer van de OV-begeleiderskaart kan noemen. Dat tarief is dus 29 euro enkele reis voor Brussel, wat gelijk is aan het promotarief. Dan heb ik toch maar de hele boek via Thalys.com geboekt, want voor de gewenste treinen was het promotarief toch nog beschikbaar en dan kon ik ticketless boeken :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door ODRAIL »

Mag je mee als begeleider van VIRM?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Daantje »

Dublin was tof :pos: Ik vond Ryanair alleen wel echt pauperzooi. Vandaag een uur vertraging door de storm maar als cadeautje wel aanvliegroute om te landen over waterland, Amsterdam noord en centrum Amsterdam en geland op de Oostbaan. Super tof :pos: :D Ierland deed zijn reputatie eer aan met vooral regen en kou. Leuke stad, vriendelijke bevolking en gezellige pubs.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door AppleMoose »

Voor RyanAir-prijzen kun je geen KLM-kwaliteit verwachten.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Daantje »

Dan begrijp ik en verwacht ik ook niet maar mijn vriend vond het nog erger dan bijvoorbeeld easyjet.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Timon91 »

Voor de prijs van Ryanair hoef je ook niet teveel kwaliteit te verwachten ;) Je komt er mee van A naar B, that's it :P De vertraging is wel opmerkelijk, aangezien Ryanair normaal gesproken behoorlijk punctueel is. Op de heenweg naar Dublin hadden we ook wat vertraging, veroorzaakt doordat we van de D-pier vertrokken (met slurf). Normaal gesproken vliegen de lowcost airlines op Schiphol vanaf de H-pier (trappen bij het vliegtuig), zodat je zowel voor als achter het vliegtuig in en uit kunt. Dat gaat dus twee keer zo snel, de 25 minuten keertijd die Ryanair plant is in het geval er een slurf gebruikt wordt niet echt haalbaar.
Mijn Flickr account.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Stefan »

Ik vlieg met enige regelmaat met een budgettoko, maar dan WizzAir, maar ik heb serieus nog nooit problemen of klachten gehad. Verder ook wel genoeg ervaring met RyanAir en Easyjet, maar alleen bij de laatst genoemde heb ik een keer ruim 2 uur vertraging gehad (vanuit Engeland :') :P ). Maar dat was eigenlijk 'overmacht', er was een personeelslid ziek geworden...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Reiziger Delft »

En dat is dus het verschil; bij Ryanair zou zo iemand gedwongen worden om toch te werken.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Z2N »

Nou ben ik wel wat gewend van de Thalys Inside-vragenlijst die iedere maand in mijn mailbox ploft, maar de versie van deze maand sloeg alles: bijna 100 merken uit de deeleconomie aankruisen of je ze wel of niet kent en of je ze wel eens gebruikt. En nou helpt het als je Frans bent, maar de gemiddelde Nederlander zou volgens mij nog geen drie merken herkend hebben uit de lijst... :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Ardan »

Okay nu wordt het echt te dol bij NS. 21 december gaan hier de poortjes dicht, dus wilde ik zo'n passagepasje aanvragen zodat ik niet elke keer dat ik mijn moeder ophaal of uitzwaai hoef te hannesen met het laden van passagerecht. Niet dat dat zo heel vaak gebeurt, maar hey, principekwestie.
Ik woon twee kilometer van het station.
In overeenstemming met de gemeenten is vastgesteld welke postcodegebieden in aanmerking komen voor de Station Passagepas. De door u ingevoerde postcode komt niet in aanmerking voor een Station Passagepas.
Dus zij bepalen wel eventjes wie er wel en niet door het station mag, wat de neuk. Wát triest :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Hainje »

Het is de schuld van Wilma Mansveld1!!!!1!1!!!
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Z2N »

Misschien toch maar ergens een QR-code van een Interrail-kaart of zoiets dergelijks inscannen? Dat zou moeten werken, daar die dingen dezelfde code hebben.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Ardan »

Ik wil aankomend jaar wel gaan Interrailen maar ik beschik nu niet over zo'n code. Ik kan natuurlijk gewoon inchecken en binnen (35?) minuten uitchecken zonder dat het me wat kost, maar ik moet dan wel minimaal 6 euro op de chipkaart hebben (want dalvoordeel). Ik heb dat alleen slechts zelden op mijn kaart, er staat een paar euro op voor als ik eens met de bus naar de stad wil met slecht weer, en ik reis zo weinig met de trein dat ik er áls ik treinreis alleen het hoogst noodzakelijke op zet.
Waar het mij om gaat: ik moet nu dus elke keer gaan lopen hannesen met passagerecht laden als ik mijn moeder of een vriend naar de trein breng of ophaal. Of als ik treinfoto's wil maken op het station. Of als ik iets wil kopen bij de binnen de poortjes liggende AKO of Kiosk. Omdat NS vindt dat ik te ver van het station woon om recht op een kaart te hebben. Belachelijk.
Ik doe ook maar wat
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Freek »

Je schrijft zelf 'in overeenstemming met de gemeente'. Ik zou niet (alleen) de NS de schuld geven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Suus »

Gisteren 350 kerstkaarten geschreven en 350 enveloppen voorzien van een sticker met het adres erop. Vandaag worden de 360 postzegels bezorgd en dan vrijdag dan even elke envelop voorzien van een postzegel en dan kunnen maandag de kerstkaarten de deur uit *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten