(BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door mb90 »

Vanmorgen zag ik dat er nog meer ex-Friese Lion's City's van Qbuzz in stalling Ridderkerk beland zijn. Ik zag de 1090 op lijn 144 en de 1093 op lijn 184 in Rotterdam. Ook deze hebben net als de 1091 oranje Qbuzz-letters aan de zijkant en nog geen infoscherm binnen.

Ook was de nieuwste Qliner Integro van TCR, de TCR 452, eindelijk op de lijn waarvoor hij gehaald is beland, namelijk op lijn 396 in Rotterdam. De 2 weken hiervoor reed hij op scholierenlijntjes op Goeree-Overflakkee en treinvervangend vervoer in Zeeland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Suus »

Een gezellige bestuurster in een tram op lijn 9 in Amsterdam...

Gooit op CS vrolijk de deuren dicht terwijl er iemand tussen staat... Deur open, mevrouw naar buiten gestuurd, deur dicht...
Een halte verder op de Dam gaat een fietser vlak voor de tram langs. Mevrouw doet het raam open, en schreeuwt vervolgens naar buiten: "Als je een doodswens had, had je daar vooral moeten blijven staan! Vlucht maar weg joh!"

Rijden ging ook niet soepel, het was snel optrekken en schokkend tot stilstand komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Etienne »

Vandaag welgeteld 3x een ambassador op Interliner 86 (Den Haag <--> Schiedam) gezien: 8216, 8241, 8242.

En er waren wel 5 lestrams actief bij de HTM vandaag, 3069, 3090, 3091, 3100 en 4012.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door M57 »

Bee schreef:Een gezellige bestuurster in een tram op lijn 9 in Amsterdam...
Vandaag op GVB lijn 2 op het CS brulde de conducteur"iedereen met een abonnement moet nu instappen en doorlopen!". En het kwam er vele malen onvriendelijker uit dan het hier staat.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Een gezellige bestuurster in een tram op lijn 9 in Amsterdam...
Over gezelligheid in trams gesproken. Bij de RET deed men vanmiddag ook een aardige duit in het zakje. Op lijn 5 had een passagier alleen een biljet van 100 euro :shock: bij zich om een kaartje te kopen, deze werd verzocht om met kleiner, zoniet gepast, te betalen. Meneer weigerde waarom de tram werd stilgezet en de politie werd opgeroepen. Het hele voorval koste al met al ruim een kwartier. Ik ben overigens wel benieuwd hoe hoog de boete geweest was.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Raymond »

De intentie was goed van Veolia, de uitvoering iets minder:

Sinds enige tijd schijnt er in Breda 's morgens op lijn 1 een versterkingsrit te rijden, dat is nodig ook, want er bleven eerst geregeld mensen achter. In eerste instantie komt de normale lijn 1 aanrijden, daar maar ingegaan, mede omdat we eigenlijk niet het vertrouwen hadden dat die versterkingsbus zou komen. We stonden goed en wel en op een geven moment komt er een chauffeur langs de deuren gelopen en die constateert dat het echt vol is. Vervolgens gaat ie terug naar het buffertje en zet die extra bus langszij. Gauw er weer uit dus en die bus in en die bus reed uiteindelijk nog niet eens voor de helft met zitplaatsen gevuld weg, terwijl die andere bus nog steeds stampvol was. De chauffeur van de oorspronkleijke bus had best wel even mogen wijzen op die andere bus. Die wist er van, want die had met die andere chauffeur overlegd.

Zolang Veolia nu niet over een tijdje gaat zeggen dat die versterkingsbus niet hoeft, omdat ie zo leeg is, want dat hebben ze met de scholierenlijn wel gedaan. Het is gewoon echt nodig als je iedereen op tijd op school wilt hebben, maar de communicatie kan beter.


Overigens kan Hermes ook wat met communicatie. Komende zondag gaat er een "wijzigingsblad" in in de SRE concessie. Op de site is er echter nog steeds niks over te vinden, in de bussen ook niet. Het enige waar je het aan kan zien is dat bij een aantal lijnen de tijden veranderd zijn als je een reisdatum vanaf 19/4, wat bij de reisplanner overigens vrolijk wordt weergegeven als dienstregeling geldig t/m 18/4.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Chauf21 »

M57 schreef:
Bee schreef:Een gezellige bestuurster in een tram op lijn 9 in Amsterdam...
Vandaag op GVB lijn 2 op het CS brulde de conducteur"iedereen met een abonnement moet nu instappen en doorlopen!". En het kwam er vele malen onvriendelijker uit dan het hier staat.
Ik zag vanochtend een GVB-tram en in de veronderstelling dat het zo'n hangbuikzwijn was, dacht ik niet na over bij welke deur ik instapte. Het bleek een blokkendoos te zijn en dat heb ik geweten...........
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door mb90 »

Vandaag ging HW/GO Amba 8329 van Arriva vanaf het Zuidplein in Rotterdam naar Pieterburen :P :
Afbeelding

Tijdens de rit vanaf het Zuidplein naar remise Sluisjesdijk in Rotterdam liet de RET-Citaro 225 vanmorgen niet het vorige lijnnummer en Sorry, geen dienst zien, maar "999 Garage Sluisjesdijk":
Afbeelding

Naast de al genoemde ex-Friese Lion's City's, zoals de 1093...:
Afbeelding

...kwam ik ook de Qbuzz 1059 tegen in Rotterdam. De eerste bus met de kleurenband achteraan:
Afbeelding
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Wubbo »

Wat? De RET die lijn 999 filmt? Wat is daar gebeurd? *knijpt zichzelf* ;-)
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Chauf21 schreef:
M57 schreef:
Bee schreef:Een gezellige bestuurster in een tram op lijn 9 in Amsterdam...
Vandaag op GVB lijn 2 op het CS brulde de conducteur"iedereen met een abonnement moet nu instappen en doorlopen!". En het kwam er vele malen onvriendelijker uit dan het hier staat.
Ik zag vanochtend een GVB-tram en in de veronderstelling dat het zo'n hangbuikzwijn was, dacht ik niet na over bij welke deur ik instapte. Het bleek een blokkendoos te zijn en dat heb ik geweten...........
Tja, als je altijd met dat zulk volk rekening moet houden kan je wachten tot je een ons weegt, vooral op CS. En dan later piepen dat "de trams altijd te laat zijn". Die stickers met achterin instappen hangen er ook niet voor jan l*l :) .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Suus »

Maar de deur dichtgooien terwijl er iemand tussenstaat vind ik geen stijl, zeker als de mevrouw daarna alsnog de tram uit wordt gezet in plaats van excuses te maken en wellicht ook haar ook mee te nemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ja, dat wel. Maar mijn bericht was ook een reactie op dat van Chauf21 :wink:.

Er is trouwens ook een verschil tussen de deuren dicht drukken terwijl er mensen instappen (i.m.o. not-done) en dat er nog iemand in probeert te stappen terwijl de deuren al dicht gaan. Met dat laatste heb ik vooral geen medelij. Laat maar lekker meesleuren over het asfalt. :pos:
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Mark »

Alsof het trampersoneel in Amsterdam ooit klantvriendelijk is geweest :')
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Stefan »

Ik zat zojuist in de Arriva 8341 waarvan de afroepen iets anders waren als bij de rest, het ding-geluidje was van de halteafroepen 'geknipt' en zodoende kreeg je alleen de haltenaam te horen. :?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Mark schreef:Alsof het trampersoneel in Amsterdam ooit klantvriendelijk is geweest :')
Zei 'ie na welgeteld één aanvaring :lol:. Ik heb als dagelijks gebruiker van het GVB niets te klagen, zo nu en dan is er wel es één nors of wat dan ook, maargoed, boeie. Vaak genoeg heb ik heel vrolijk personeel (jij was toch voor Ajax? Vooruit mag je vandaag gratis! Dat soort dingen). Bij Connexxion daarentegen, niets anders dan chagerijnig vergrijsd personeel (nu moe tik het nuanceren: in de concessie Zaanstreek), bah, en daar maak ik dan ook maar 2 dagen per week gebruik van.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Jurjen »

Bij het GVB versta ik onder klantvriendelijk toch echt 'een beetje opschieten'. Soms het leren van mensen dat instappen ook wel wat sneller kan, dat deuren etc. vrijgehouden moeten worden.. Tsja, dat hoort er bij. En bovendien, de gemiddelde klant is ook niet vriendelijk daar. Uitzondering dat er iets tegen ze gezegd wordt bij binnenkomst van 'hun' tram; zou je daar zelf allervrolijkst van worden?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Vanmiddag was het me toch bloedheet in de connexxion 3212 op de lijn 66 van 16.41 uur vanaf de Europalaan in Utrecht naar het centraal station. Was erg weinig van te merken dat die bussen airco hebben, zelfs buiten was het nog koeler...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Stefan »

Reiziger Ddrs schreef:Vanmiddag was het me toch bloedheet in de connexxion 3212 op de lijn 66 van 16.41 uur vanaf de Europalaan in Utrecht naar het centraal station. Was erg weinig van te merken dat die bussen airco hebben, zelfs buiten was het nog koeler...
Is dus niet anders als bij de Ambassadors in de HWGO.. :roll:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Tja, op zich was 't ook wel te verwachten gezien de storingen die ik eerder al opmerkte... het komt in die dingen ook voor dat de verwarming vol aan staat en tegelijk de airco aan het blazen is om de temperatuur weer terug te brengen naar de ingestelde waarde...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Raymond »

Of je krijgt een Amba die helemaal geen airco heeft. Gisteren mogen ervaren dat de Munckhof Amba's die onder andere op Veolia lijn 27 zitten (Venray - Deurne) geen airco hebben, best opvallend aangezien de andere Veolia amba's elders in de concessie dat wel hebben volgens mij.

En in Breda het geluk om de ex-Limburgse amba 5140 te hebben op de 127. Die heeft dus ook geen airco en in plaats van een gelede bus was dat ook wel gezellig midden in de spits.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Meltrain »

Het schijnt er al een tijdje te zijn, maar ik vandaag zat ik na lange tijd weer eens in een HWGO'se Amba op lijn 164 (op het geweldige stuk Zuidplein-Vaanweg :P), dus merkte ik nu pas dat op de tweede regel nu ook de volgende halte en de eindhalte incl. verwachte aankomsttijden worden weergegeven. Arriva is echter niet vergeten waar ze vandaan komt. :wink: Dat zag er dus zo uit:
'Next: Vaanweg: 15:35 *** Final: R. van Dorplaan: 16:28' :lol:

Verder bij de halte Vaanweg nog een vrouw tegengekomen, die (niet discriminerend bedoeld) best wel op een Dom Blondje leek. Het was dan ook wel even grappig om te zien dat ze bij het instappen haar abonnement ondersteboven hield. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Raymond schreef:Gisteren mogen ervaren dat de Munckhof Amba's die onder andere op Veolia lijn 27 zitten (Venray - Deurne) geen airco hebben, best opvallend aangezien de andere Veolia amba's elders in de concessie dat wel hebben volgens mij.
Die Amba's huurt Munckhof gewoon van Veolia en zijn exact hetzelfde als de andere bussen in de concessie. Ze hebben dus of allemaal airco, of allemaal geen airco.
En in Breda het geluk om de ex-Limburgse amba 5140 te hebben op de 127. Die heeft dus ook geen airco en in plaats van een gelede bus was dat ook wel gezellig midden in de spits.
Hierboven zeg je nog dat de Limburgse Amba's airco hebben :roll:

Trouwens afgelopen dinsdag zo'n ex-Limburger op Brabantliner 401. Arme reizigers...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Fles »

Gistermiddag liep lijn 5 van het GVU wat vertraging op tussen Neude en Ut. Er liep 2 man politie te paard voor, op zijn dooie akkertje....
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Ruben »

Vandaag is het "enkele stellen dag" op de GVB 51. Zat er zelf in 1 en heb er onderweg nog 2 de andere kant op gezien. :pos:

Bij de halte van tram 5 op de Parnassusweg heeft men na bijna een jaar eindelijk een werkende CTA kunnen maken. In plaats van het flapperbord heeft men voor een digitale inhoud van éénzelfde omhulzel gekozen. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Chauf21 »

Wubbo schreef:Wat? De RET die lijn 999 filmt? Wat is daar gebeurd? *knijpt zichzelf* ;-)
GIsteren zag ik een GVB-bus met '999 Sorry, geen dienst' :o
NS-Reiziger schreef:Vandaag is het "enkele stellen dag" op de GVB 51. Zat er zelf in 1 en heb er onderweg nog 2 de andere kant op gezien. :pos:
Gisteren ook al. Was best lachen in de spits, dat ding kwam maar niet weg van CS omdat de deuren niet dicht konden... Komt er even later een metro op het andere perron, wordt er omgeroepen dat die metro niet gaat vertrekken. En er stroomde maar volk vanaf de roltrappen toe :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten