Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Als die fantasietijden juist waren wel ja. Gelukkig is het maar 6 minuten in werkelijkheid.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Hij heeft ook een belabberd pad, hij staat een aantal minuten stil in Zlw.
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Hij staat zolang stil in Lage Zwaluwe omdat de ICD voor moet.
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
In dienstregeling 2016 heeft de [serie=Sprinter|2015|Breda - Den Haag Centraal15100[/serie] richting Dordrecht inderdaad een belabberde dienstregeling. Dat heeft vooral te maken met de verbouwing in Breda en minutenwijzigingen tov drgl 2015 vanwege de inpassing van extra ruimte voor goederentreinen. Ga er maar vanuit dat die belabberde ligging in 2017 voorbij is, omdat er dan veel meer ruimte tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe is en de verbouwing in Breda dan ook klaar zou moeten zijn (eindelijk).
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
En dat is ook alleen in de avond en het weekend, als er eens per uur een trein rijdt hier. Tijdens de 30 minuten frequentie overdag is het maar 6 minuten langer dan de intercity. En ik mag hopen dat als er geen intercity meer rijdt de halfuurdienst iets uitgebreid wordt.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Dat moet wel, concessie-eisen verplichten namelijk de gehele dienstregeling minimaal 2 treinen per uur tussen Breda en Dordrecht. Als de IC dan niet meer rijdt, moet de sprinter 's avonds wel 2x p/u gaan rijden.
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Die eis geldt toch alleen op werkdagen overdag (tussen de spitsen)?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Tot 20u inderdaad. Dan gaan de treinen ook een andere dienstregeling rijden ten zuiden van Dordrecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Er is ook volgensmij iets met grote stations in alle richtingen minimaal 2x/u van begin tot einde dienst
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Klopt. In de Concessie hoofdrailnet (pdf!) staat in artikel 44 op pagina 34:
Die lijst met grote stations (zie pagina 66) is trouwens maar kort, maar Breda en Dordrecht staan er wel in. Arbitraire lijst trouwens, waarin wel Den Helder staat maar geen Almere Centrum, Roermond of Almelo (het missen van 's-Hertogenbosch lijkt een foutje).1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 43 voldoet de dienstregeling, alsmede tussentijdse structurele
wijzigingen van de dienstregeling minimaal aan de volgende eisen:
a. NS bedient de ‘grote’ stations, vermeld in de bijlage 5, van 06.00 tot 24.00 uur minimaal twee
keer per uur in iedere richting;
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Intercity tussen Breda en Dordrecht wordt niet uit dienstregeling geschrapt
Geplaatst op: dinsdag 1 december 2015 19:14
Laatst bijgewerkt: dinsdag 1 december 2015 19:15
BREDA - De intercity tussen Breda en Dordrecht blijft behouden. Het voorstel daarvoor van D66-Tweede Kamerlid Wassila Hachchi is dinsdag in de kamer aangenomen.
De NS wilde de intercityverbinding per 2017 uit de dienstregeling schrappen. Er zou dan nog maar twee keer per uur een sprinter tussen de twee steden rijden en de intercity zou vanuit Brabant Dordrecht overslaan.
Lees verder | Dossier Politiek en openbaar vervoer | Meer nieuws in dossier Politiek en openbaar vervoer
Geplaatst op: dinsdag 1 december 2015 19:14
Laatst bijgewerkt: dinsdag 1 december 2015 19:15
BREDA - De intercity tussen Breda en Dordrecht blijft behouden. Het voorstel daarvoor van D66-Tweede Kamerlid Wassila Hachchi is dinsdag in de kamer aangenomen.
De NS wilde de intercityverbinding per 2017 uit de dienstregeling schrappen. Er zou dan nog maar twee keer per uur een sprinter tussen de twee steden rijden en de intercity zou vanuit Brabant Dordrecht overslaan.
Lees verder | Dossier Politiek en openbaar vervoer | Meer nieuws in dossier Politiek en openbaar vervoer
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Ik wist niet dat de Kamer daar tegenwoordig ook al over gaat? Gaan ze de concessie met NS openbreken ofzo?
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
En dat voor wel 2300 reizigers per dag, die passen in twee treinen!
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Dat is een flutartikel. De tweede kamer gaat er niet over, dus die kan aangeven dat ze de InterCity willen behouden maar daar niet toe beslissen.Daniel schreef:Intercity tussen Breda en Dordrecht wordt niet uit dienstregeling geschrapt
Geplaatst op: dinsdag 1 december 2015 19:14
Laatst bijgewerkt: dinsdag 1 december 2015 19:15
BREDA - De intercity tussen Breda en Dordrecht blijft behouden. Het voorstel daarvoor van D66-Tweede Kamerlid Wassila Hachchi is dinsdag in de kamer aangenomen.
De NS wilde de intercityverbinding per 2017 uit de dienstregeling schrappen. Er zou dan nog maar twee keer per uur een sprinter tussen de twee steden rijden en de intercity zou vanuit Brabant Dordrecht overslaan.
Lees verder | Dossier Politiek en openbaar vervoer | Meer nieuws in dossier Politiek en openbaar vervoer
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
http://destemvandordt.nl/nieuws/interci ... -1.5498454
De radartjes beginnen dan eindelijk te draaien, in ieder geval in Den Haag. Mocht de NS halsstarrig blijven, dan wordt het op zijn minst een knallende ruzie met de landelijke politiek en ik ben er niet zo zeker van dat ze die er nog bij kunnen hebben.
De radartjes beginnen dan eindelijk te draaien, in ieder geval in Den Haag. Mocht de NS halsstarrig blijven, dan wordt het op zijn minst een knallende ruzie met de landelijke politiek en ik ben er niet zo zeker van dat ze die er nog bij kunnen hebben.
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
De duimschroeven worden namelijk ook aangedraaid op de HSL zelf: http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... hsl-147326
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Precies, formeel kan NS dit soort moties wel voor kennisgeving aannemen, ze zullen nu toch echt met iets moeten komen. Remember Hoogeveen.
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Droom lekker verder, er gaat echt geen ruzie ontstaan over Dordrecht - Breda. Zulke moties zijn in de Tweede Kamer ook aangenomen over de InterCity-status van Hoogeveen, en die stopt daar nog steeds niet. Is nooit ruzie over geweest. Dit soort moties doen die politici alleen maar om hun lokale achterban te pleasen.OVinspecteur schreef:http://destemvandordt.nl/nieuws/interci ... -1.5498454
De radartjes beginnen dan eindelijk te draaien, in ieder geval in Den Haag. Mocht de NS halsstarrig blijven, dan wordt het op zijn minst een knallende ruzie met de landelijke politiek en ik ben er niet zo zeker van dat ze die er nog bij kunnen hebben.
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Remember wat Daar is toch ook niets veranderd?JWM schreef:Precies, formeel kan NS dit soort moties wel voor kennisgeving aannemen, ze zullen nu toch echt met iets moeten komen. Remember Hoogeveen.
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Volgens mij kan de NS de verbinding al verbeteren door gewoon de [serie=Intercity|2015|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] als Sprinter door te trekken en de [serie=Sprinter|2015|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] definitief in te korten tot Dordrecht.
Dan rijdt er tussen Dordrecht en Breda immers een Intercity. :')
Dan rijdt er tussen Dordrecht en Breda immers een Intercity. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Ja, maar als een Sprinter... dus wat schieten we daarmee op
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Ken uw klassiekers: http://www.hoogeveenschecourant.nl/nieu ... eveen.htmlMoshi schreef:Remember wat Daar is toch ook niets veranderd?
Bij de opening van de Hanzelijn heeft de NS Hoogeveen alsnog geschrapt.
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Daarna heeft het circus zich herhaald, waarna NS niet heeft toegegeven. Dit heeft de NS geen problemen opgeleverd (afgezien van met de lokale wethouder). Maar die keer daarvoor was ik idd vergeten :)JWM schreef:Ken uw klassiekers: http://www.hoogeveenschecourant.nl/nieu ... eveen.html
Bij de opening van de Hanzelijn heeft de NS Hoogeveen alsnog geschrapt.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
De motie komt er op neer dat de Kamer "verzoekt de regering om zich in te zetten voor het behoud van een intercityverbinding tussen station Dordrecht en Breda". (bron)
Tja, dat vind ik nog best wel vaag.
Nu was het zo dat NS een subsidie kon krijgen als ze dat model drie jaar eerder zouden invoeren. Dat vond NS een prima idee, totdat dus die eis kwam dat IC's in Hoogeveen moesten stoppen. Toen heeft NS die subsidie dus geweigerd en het hele plan van die vervroegde invoering afgeblazen.
Tja, dat vind ik nog best wel vaag.
Ik ken mijn klassiekers. NS wilde vanaf december 2012 twee echte IC's per uur naar Groningen rijden en dat is precies wat NS gedaan heeft.JWM schreef:Ken uw klassiekers:
Nu was het zo dat NS een subsidie kon krijgen als ze dat model drie jaar eerder zouden invoeren. Dat vond NS een prima idee, totdat dus die eis kwam dat IC's in Hoogeveen moesten stoppen. Toen heeft NS die subsidie dus geweigerd en het hele plan van die vervroegde invoering afgeblazen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Met alle respect voor Hoogeveen lijkt me het schaalniveau niet vergelijkbaar. Dordrecht is een van de grootste stedelijke gebieden van Nederland en ook veel reizigers van daarbuiten zullen er last van hebben als het plan van de NS zo wordt uitgevoerd.
Bovendien zijn er heel wat mogelijkheden te bedenken om iets te doen met de IC-series 900/1000, 2200/2600 en 3600. Het wordt tijd dat de NS de voor- en nadelen daarvan eens op een rijtje gaat zetten. Het vorige voorstel van de IC-pendel was niets meer dan een ordinaire poging om een zo groot mogelijke zak geld erbij te krijgen zonder iets bruikbaars te leveren voor de reiziger en zonder oog te hebben voor een efficiënte exploitatie. En op dat gedrag zijn ze al een aantal keer aangesproken de laatste 10 jaar of zo.
Bovendien zijn er heel wat mogelijkheden te bedenken om iets te doen met de IC-series 900/1000, 2200/2600 en 3600. Het wordt tijd dat de NS de voor- en nadelen daarvan eens op een rijtje gaat zetten. Het vorige voorstel van de IC-pendel was niets meer dan een ordinaire poging om een zo groot mogelijke zak geld erbij te krijgen zonder iets bruikbaars te leveren voor de reiziger en zonder oog te hebben voor een efficiënte exploitatie. En op dat gedrag zijn ze al een aantal keer aangesproken de laatste 10 jaar of zo.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 94 gasten